PRIVETOPIC: Ik heb interesse in een volwaardige DBT

Gestart door Raphie, augustus 23, 2010, 12:17:58

Vorige topic - Volgende topic

Ik heb interesse om op korte termijn mee te doen aan een volwaardige DBT

Ja leuk
8 (33.3%)
nee, ik pas
16 (66.7%)

Totaal aantal stemmen: 24

Raphie

Aangezien we nergens verder komen, heb ik zelf maar besloten de koe bij de horens te vatten.
Bij voldoende animo (+10 deelnemers) heb ik besloten een DBT te gaan organiseren.

In dit topic is geen ruimte voor "audiofiele onderhandelingen"  het is "take it or leave it" en over de uitvoering of uitslag is geen correspondentie mogelijk  :D

dus:
- 1 set
- powerkabel sessie
- Interlink sessie
- DAC sessie
- Bron sessie

- 30 runs per sessie, geen info over de hoeveelheid verschillende samples per sessie
- geen controle op runs door deelnemers
- alle deelnemers dienen de sessies na beste vermogen serieus te complementeren
- Uitslag is as/is
- deelname kan/mag anoniem (indien gewenst) maar naam op formulier mag ook.

set zal worden afgedekt, details over de set zullen worden gedeeld nadat de sessies zijn afgenomen.
kortom om ik laat je 4x 30 runs = 120 keer 30sec luisteren , dit in 4 sets van +/- 30 min
totaal zal er dus 2 uur geluisterd worden
tussen iedere set 30min pauze
daarna 1 uur voor analyse en wrap up.

JBL PRX Power!

Perfectionist

Ik neem graag deel hieraan, mits datum natuurlijk inpasbaar is.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

EJ

Ok, /me too. Maar dat had je vast al gedacht. ;)

vtuinen

Equipment check my avatar

Bant

Waar (in Nederland) zou de test plaats vinden? Als het een beetje in de buurt is lijkt het me erg leuk.

Martijn M

Hmm... nu lopen er twee DBT-projectjes parallel. Voor mij persoonlijk is deze test minder interessant dan de test zoals wij die hadden voorgesteld. Ik houd er rekening mee dat verschillen tussen een highendset en een budgetset hoorbaar zijn doordat de klankverschillen optellen. Ondanks dat wens ik je succes met de organisatie!
Dutch & Dutch

Raphie

Test zal evt plaatsvinden in Lelystad, tevens wil ik Jacco graag vragen om zijn schakelkastjes / expertise beschikbaar te stellen
JBL PRX Power!

coned (banned)

Je typo "Ik heb interesse in een voorwaardige DBT" spreekt boekdelen ...
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Bant

Citaat van: coned op augustus 23, 2010, 12:58:21
Je typo "Ik heb interesse in een voorwaardige DBT" spreekt boekdelen ...
Ik denk niet dat dat een typo is. Deze test is namelijk precies wat er staat: géén volwaardige DBT, maar een DBT met voorwaarden.

dekkersj

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 12:47:00
Test zal evt plaatsvinden in Lelystad, tevens wil ik Jacco graag vragen om zijn schakelkastjes / expertise beschikbaar te stellen

Is prima. Mits datum past natuurlijk.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Raphie

Citaat van: Bant op augustus 23, 2010, 13:00:30
Ik denk niet dat dat een typo is. Deze test is namelijk precies wat er staat: géén volwaardige DBT, maar een DBT met voorwaarden.
je bent scherp Bant!  ;D

Maar zoals ik al eerder zei: het is Take it or leave it.  over de uitvoering is verder geen ruimte voor onderhandeling.
overige DBT gerelateerde op en aanmerking graag in de respectievelijke topics.
JBL PRX Power!

coned (banned)

lees de poll tekst dan maar eens, nog zo scherp ?

"Ik heb interesse om op korte termijn mee te doen aan een volwaardige DBT"

EJ

iedere test heeft voorwaarden. En dat doet niets af aan het feit dat er een volwaardige DBT wordt voorgesteld.

Kijk eens wat een DBT is: http://en.wikipedia.org/wiki/Blind_experiment. Waar zie je de noodzaak om voorwaarden te laten ontbreken?

Peerless Monster

Hmmm Raph, twee uur film kijken is al vermoeiend.
Laat staan 2 uur opperst geconcentreerd luisteren naar verschillen naar een x onbekende aantal parameters voor de luisteraar...

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

SpeedyAndré

'Voorwaardige' levert bij spellingscontrole direct vraagtekens op  :D
Als het anders bedoeld was dan 'volwaardig' dan had er 'voorwaardelijk' moeten staan  ::)
Het ziet er eerder uit als gebrekkig taalgebruik.
Lelystad is wel in de buurt voor mij, eerst maar eens wat meer info over de te gebruiken apparatuur ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

chansig

Afhankelijk van tijd en datum wil ik me nog wel 1x onderwerpen aan een DBT.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Raphie

Info over de apparatuur wordt ALLEEN aan de deelnemers achteraf bekend gemaakt.
en we doen 4 sessies en ja een dag luisteren is best intensief. daarom ook de rustpauzes.

beiden zijn verder niet onderhandelbaar.
JBL PRX Power!

coned (banned)

Je noemt de test een DBT, maar ik zie geen criteria die maken dat het qualificeert als zulke test.

Bant

Citaat van: coned op augustus 23, 2010, 14:36:20
Je noemt de test een DBT, maar ik zie geen criteria die maken dat het qualificeert als zulke test.

Er moet volgens mij iets minder gemiereneukt ;) worden op de letterlijke betekenis van dubbelblind testen. Het gaat er gewoon om dat de proefpersonen niet beïnvloed worden door hun verwachtingen bij een bepaalde opstelling/kabel/DAC of wat dan ook. Ik vertrouw er wel op dat Raphie er even goed over nadenkt hoe dat verzekerd kan worden.

Raphie

CONED, ben je bereid om onder bovenstaande condities te participeren? anders a.u.b. uit topic wegblijven. De test omschrijving is duidelijk.
JBL PRX Power!

coned (banned)

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 15:06:52
CONED, ben je bereid om onder bovenstaande condities te participeren? anders a.u.b. uit topic wegblijven. De test omschrijving is duidelijk.

onder de bestaande condities mag je het zelfs geen DBT noemen, dus hou op met deze onzin & bezigheidstherapie of doe een DBT zoals het hoort

neverywhere

Ik neem aan dat R. een volwaardige dbt bedoelt?

Nodig je breems ook uit?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

blue-eyes

Weer nieuwe klanten om de boel te verzieken. Blijft dit geen enkel topic bespaard?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

coned (banned)

Citaat van: neverywhere op augustus 23, 2010, 17:32:02
Ik neem aan dat R. een volwaardige dbt bedoelt?

Dat had ik ook verstaan uit de poll-vraag. Volwaardig is het nog niet, het woord 'double' is zeker niet van toepassing, het is SBT ipv DBT.

Citaat van: neverywhere op augustus 23, 2010, 17:32:02
Nodig je breems ook uit?

Vergeet dan ook niet Sander Sassen uit te nodigen, die had ook sterk uitgesproken meningen rond techniek.

Raphie

iedereen die volgens MIJN regels wil spelen is welkom, anders graag wegblijven.
De rest boeit me niet, graag elders ouwenelen
JBL PRX Power!