Emotiva UMC-1 Ervaringen

Gestart door Flavio, augustus 18, 2010, 20:20:20

Vorige topic - Volgende topic

evilniek

@Flavio
Je hebt gelijk zij t ff verkeerd om.
@Nooff
Al heb je de beste microfoon, zonder een kalibratie heb je d'r niks aan. Trouwens, de mic van de onkyo e.a. is op specificatie van Audyssey speciaal ontworpen en geproduceerd door Audio-Technica niet de minste dacht ik zo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

clockwork

Citaat van: evilniek op augustus 20, 2010, 17:54:45
Als je een andere mic gebruikt ben je niet echt slim bezig denk ik. De mic van je onkyo is niet gekalibreerd voor de UMC-1, en zal daardoor nooit een accuraat meetresultaat geven. Op deze manier kun je het beter laten om Emo-Q te gebruiken.

Denk om de waarheid te zeggen inderdaad niet dat het heel veel uitmaakt. De microfoons zijn uiterlijk exact gelijk. Dat caliberen zal m.i. niet echt heel veel inhouden.
Anyway, die Onkyo microfoon is inmiddels verkocht met de 885. Na de nieuwe firmware zal ik toch opnieuw moeten instellen. We zullen zien of het veel uitmaakt.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dutch-E

Citaat van: Nooff op augustus 20, 2010, 17:56:30
Jawel..

De UMC-1 beschikt over een chip die "on the fly" geluidsformaten kan switchen. Emotiva heeft in dit geval hiervoor gekozen, omdat zij geloven dat audio via HDMI in staat moet zijn tijdens het afspelen te switchen naar een ander geluidsformaat. Er schijnen films uit te komen die efficiënter gebruik gaan maken van de ruimte op de schijf. Dat wil zeggen, je luistert straks naar een film die een DTS HD-MA track heeft waarbij dialoog in Dolby Digital afgespeeld wordt en explosies in DTS HD-MA worden weergegeven, slechts als voorbeeld. Hoe ze er bij komen weet ik niet, maar het schijnt dat vooral televisieprogramma's in de VS al veelvoudig switchen tussen geluidsformaten.

Wil je geen seconde van je muziek missen, dan moet je analoog uit gaan sturen, dan is er ook geen vertraging. De UMC-1 laat gelijk de handshake vallen zodra er geen geluid meer doorgegeven wordt. De oudere type chips maken nog gebruik van een "lock" totdat er een ander signaal binnen komt. De chip in de UMC-1 kan niet worden aangepast omdat het een hardware matige vorm betreft. Ze hebben wel de handshake korter gemaakt, maar voor zover ik weet kan deze niet nog korten worden afgesteld.

Bedankt voor de uitleg Nooff, ik heb de Mede8er inmiddels analoog aangesloten. Is prima voor mij...
En idd de "lack" is verdwenen....

Flavio

Ik zit nog steeds erg te twijfelen om de UMC-1 aan te schaffen. Sinds de laatste firmware van een aantal dagen geleden staat de Emotiva Lounge al weer vol met posts van gebruikers die nog steeds problemen hebben of er zelfs nieuwe problemen hebben bijgekregen.

De lage prijs en de (volgens zeggen) goede geluidskwaliteit spreken voor de UMC-1 maar ik kan absoluut niet tegen buggy firmware met audio dropouts en problemen met het switchen van sources. Hoe bestaat het nou dat sommige gebruikers geen enkel probleem hebben en andere gebruikers wel?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

clicquot

en, hoe zit het nu met de ervaringen, na maanden testrunnen? nog de moeite om dit toestel aan te schaffen eigenlijk?

Flavio

Citaat van: clicquot op april 15, 2011, 13:08:32
en, hoe zit het nu met de ervaringen, na maanden testrunnen? nog de moeite om dit toestel aan te schaffen eigenlijk?

Met de laatste firmware zou ik zeggen dat de UMC-1 98% stabiel is. Ik heb af en toe nog wel eens een center channel dropout maar over het algemeen ben ik er zeer tevreden mee. Voor het geld (zeker met de huidige Dollarkoers) is er eigenlijk niks vergelijkbaars.
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

Nooff

Volgens mij komt de center channel drop-out ook alleen voor als je het geluid via HDMI laat gaan. Vooralsnog heb ik nog geen enkel probleem gelezen betreft de analoge of SPDIF aansluitingen.

Flavio

Citaat van: Nooff op april 15, 2011, 13:29:57
Volgens mij komt de center channel drop-out ook alleen voor als je het geluid via HDMI laat gaan. Vooralsnog heb ik nog geen enkel probleem gelezen betreft de analoge of SPDIF aansluitingen.

Dat zou kunnen, maar ik gebruik alleen maar HDMI.

clicquot

en kwestie van beeld? Ik zeg maar wat, vergelijk de nieuwe lichting Onkyo tov de emotiva? Kunnen ze nog mee? (En dan bedoel niet het 3D gedoe)

Nooff

Citaat van: clicquot op april 15, 2011, 13:33:27
en kwestie van beeld? Ik zeg maar wat, vergelijk de nieuwe lichting Onkyo tov de emotiva? Kunnen ze nog mee? (En dan bedoel niet het 3D gedoe)
Qua beeld zijn ze gelijk, ik heb zowel de UMC-1 als Onkyo vergeleken, geen verschil merkbaar. Het geluid ligt op een hoger niveau dan de Receivers in ieder geval, althans dat is mijn mening.

clicquot

Hey Noof, over welke Onkyo heb je het dan? Vanaf de 708/808 vind ik het beeld er serieus op vooruitgegegaan tov eerdere versie. Ik twijfel om de 875 te vervangen met een nieuwe netwerkspeler of deze umc-1, op voorhand dat ook het beeld gelijkwaardig is.

Nooff

Citaat van: clicquot op april 15, 2011, 14:06:27
Hey Noof, over welke Onkyo heb je het dan? Vanaf de 708/808 vind ik het beeld er serieus op vooruitgegegaan tov eerdere versie. Ik twijfel om de 875 te vervangen met een nieuwe netwerkspeler of deze umc-1, op voorhand dat ook het beeld gelijkwaardig is.
Heb zelf de 1007 (zelfde videochip als de 808) en verder vergeleken met de 5007 en 5507 destijds.

yorkie13

Ik overweeg ook de overstap naar UMC-1 te maken, en heb de volgende vraag :

Ik gebruik als bron een Oppo 93 welke SACD in DSD over HDMI doet, geen probleem met mijn Onkyo 707.

kan de UMC-1 dit ook ?

andere bronnen zijn een cd loopwerk en onkyo ipod dock vai een V-dac

verder een antieke HD-dvd speler en een Apple TV

Scherm is een 46 inch full HD Philps scherm

Groot voordeel is het bedien gemak van de Onkyo 707 , en het werkt altijd.

Nooff

De UMC-1 doet geen DSD, maar LPCM.

yorkie13

dat is dan minder, daar ik de Oppo 93 o.a. voor sacd en DSD heb aangeschaft.

@Nooff, waarom draai jij overigens met een 1007 ? en bv niet met de UMC-1, zeker daar je er erg veel van
schijnt te weten.

Nooff

Citaat van: RA SUBS op april 22, 2011, 10:29:16
dat is dan minder, daar ik de Oppo 93 o.a. voor sacd en DSD heb aangeschaft.

@Nooff, waarom draai jij overigens met een 1007 ? en bv niet met de UMC-1, zeker daar je er erg veel van
schijnt te weten.
Gewoon geen SACD meer kopen  :D Converten in de speler klinkt niet beter?

Ik heb destijds mijn financiële situatie opnieuw moeten herzien, ik heb toen gekozen alles weg te doen en een Receiver weer te kopen. Hoe dan ook vind ik de Onkyo stabieler in het hele processing gebied. Ik weet niet hoe de zaken er voor staan, aangezien ik ze niet kan vergelijken met de nieuwe firmware. Op HDMI gebied durf ik wel te stellen dat je met de Onkyo 'beter' af bent. Sluit je de speler bijv analoog aan op de UMC-1, dan speel je de Onkyo weg.

yorkie13

heb e.a. over UMC-1 terug zitten lezen op de Emotiva Lounge.
Wel veel issues waar dan weer iedere keer een software update voor komt, versie zoveel.

Tevens is de UMC-1 nu ruim 2 jaar op de markt, en zal deze nog lang mee kunnen ?

Grte voordeel van de Onkyos , is dat het gewoon makkelijk bediend en alles werkt gelijk.

Aan de andere kant vind ik een bedrijf als Emotiva erg goed in het blijen door ontwikkelen van een bestaand product.

Oppo is hier ook een mooi voorbeeld van.

Tevens blijf ik 5.0 en 5.1 sacd afspelen, ik niet voor niets de xtz 5.0 monitors aangeschaft 8)

Nooff

Citaat van: RA SUBS op april 22, 2011, 10:58:59
heb e.a. over UMC-1 terug zitten lezen op de Emotiva Lounge.
Wel veel issues waar dan weer iedere keer een software update voor komt, versie zoveel.

Tevens is de UMC-1 nu ruim 2 jaar op de markt, en zal deze nog lang mee kunnen ?

Grte voordeel van de Onkyos , is dat het gewoon makkelijk bediend en alles werkt gelijk.

Aan de andere kant vind ik een bedrijf als Emotiva erg goed in het blijen door ontwikkelen van een bestaand product.

Oppo is hier ook een mooi voorbeeld van.

Tevens blijf ik 5.0 en 5.1 sacd afspelen, ik niet voor niets de xtz 5.0 monitors aangeschaft 8)
Valt je allemaal genoeg mee, de enige echte issue die ik momenteel nog lees is het uitvallen van de center, verder eigenlijk niets meer. Dit komt ook alleen voor bij HDMI, niet bij analoog. Dit komt tevens vaak voor bij vage apparaten zoals de HD tuners e.d. waarbij de HDMI implementatie zeer beroerd is. Er zijn ook genoeg mensen zonder issues.

Anders speakers kunnen ook prima voor SACD hoor, daar hoef je niet per sé XTZ voor hebben  :P

Miesepies

Gelukkig heb ik het probleem van het wegvallen van de center niet. Wel moet ik af en toe even heen en weer switchen met mijn hdmi switch, als ik een film op de Dune heb aangezet, om een audio lock te krijgen. Niet al te lastig...maar perfect is anders.

yorkie13

Kijk dat zijn positieve berichten van een gebruiker in de praktijk 8)

yorkie13

Mijn ervaringen met de UMC-1 zijn alles behalve positief.

Ik heb de laatste software update erin zitten bij levering, echter gewoon een blu ray bekijken
zonder dat er drop outs zijn in beeld en geluid is niet mogelijk.
gewone dvd gaat redelijk

echter nu blijkt ook nog eens mijn rechter surround pre out defect te zijn

dus de vertrouwde onkyo maar weer terug, met emotiva Upa-2 als eindversterking, dat werkt tenminste wel
goed.

Update : zelf de pre out kunnen fixen door interlinks met dunne connectoren te gebruiken.

Heb Emotiva maar een email getsuurd.

Rob Eric Blank

Hebben die Emotiva's nog steeds zoveel issue's?
Zo pre vind ik nl wel erg interessant, kan ik die gebruiken en mijn SR14 als eindbak gebruiken.

clockwork

:thumbs-up: Hier werkt de UMC na de laatste firmware volledig probleemloos.....
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Rob Eric Blank

Citaat van: clockwork op juli  7, 2011, 15:47:01
:thumbs-up: Hier werkt de UMC na de laatste firmware volledig probleemloos.....
Overweeg om deze misschien aan te schaffen.

clockwork

Citaat van: Rob Eric Blank op juli  8, 2011, 08:48:06
Overweeg om deze misschien aan te schaffen.

Het is nu (nog een week) sale bij Emotiva  ;)