Nieuwe Dune producten o.a. HD max

Gestart door mausie, augustus 18, 2010, 10:14:29

Vorige topic - Volgende topic

Robbo

Dus begrijp ik goed dat full BD menu support nog wel aanwezig is ?

RonG

Citaat van: Robbo op februari  5, 2013, 14:12:25
Dus begrijp ik goed dat full BD menu support nog wel aanwezig is ?

Volgens mij vanwege cinavia enkel BD lite

Fabian1

Citaat van: RonG op februari  5, 2013, 15:36:53
Volgens mij vanwege cinavia enkel BD light

Klopt! In lite menu staat de 3D stream duidelijk aangegeven.

Fabian1

Citaat van: Fabian1 op februari  5, 2013, 17:36:36

Voor de duidelijkheid  ;)

Grtn, Fabian

Kjelt

Citaat van: Fabian1 op februari  5, 2013, 17:36:36
Goed werk om de screenshots te posten  :thumbs-up:
Er is mij toch nog een ding niet helemaal duidelijk, als je een iso hebt waar je normaal in het full menu kunt kiezen uit 2D of 3D is dat nu ook nog mogelijk want ik zie alleen de 3D stream staan en een heel kleintje (zal wel de intro zijn?).

Fabian1

Citaat van: Kjelt op februari  6, 2013, 08:54:09
Goed werk om de screenshots te posten  :thumbs-up:
Er is mij toch nog een ding niet helemaal duidelijk, als je een iso hebt waar je normaal in het full menu kunt kiezen uit 2D of 3D is dat nu ook nog mogelijk want ik zie alleen de 3D stream staan en een heel kleintje (zal wel de intro zijn?).

Dat is een goeie. Ik zal vandaag eens zo één binnen halen en kijken wat er staat als ik die selecteer. De iso's die ik heb zijn alleen in 3D, Remux dus. Scheelt weer ruimte.

Fabian

Kjelt

Citaat van: Fabian1 op februari  6, 2013, 10:25:43
Dat is een goeie. Ik zal vandaag eens zo één binnen halen en kijken wat er staat als ik die selecteer. De iso's die ik heb zijn alleen in 3D, Remux dus. Scheelt weer ruimte. Fabian
Bedankt alvast  :)

svmnb

Als je, zoals ik, nu een Base 3.0 hebt, is er dan een reden om een nieuwere Dune te kopen?
Ik bedoel alleen qua beeldkwaliteit. Geluid gaat in bitstream naar mijn receiver en 3D boeit mij niet.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Bama

Citaat van: svmnb op februari  6, 2013, 14:12:33
Als je, zoals ik, nu een Base 3.0 hebt, is er dan een reden om een nieuwere Dune te kopen?
Ik bedoel alleen qua beeldkwaliteit. Geluid gaat in bitstream naar mijn receiver en 3D boeit mij niet.

Als je geen behoefte hebt aan 3d dan niet, beeld is hetzelfde, hij is iets sneller

J.A.F._Doorhof

@TonBert,
Beeld en geluid vind ik weer een stap beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Bama

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  6, 2013, 14:21:17
@TonBert,
Beeld en geluid vind ik weer een stap beter.

Het zou kunnen maar jij kijkt er met een professioneel oog naar ook, ik ben maar een leek.
Ik zie betere kwaliteit maar ik heb nu omdat ik een grotere nas heb gekocht ook veel meer blurays en die zien er schitterend uit (ik heb een epson 8100) maar ik vergelijk dus niet dezelfde bestanden met vroeger vandaar.

Bama

Ik heb overigens 2 harde schijven als reserve voor mijn qnap en dacht er zo een in te kunnen klikken maar dat past dus niet, ik durf in ieder geval niet door te drukken.

Kjelt

Als het echt alleen maar puur over beeldkwaliteit gaat en 3D (en iso playback) geen issue is dan zou ik een Oppo 103 aanschaffen, ongeslagen hoog aan de top.

Bama

Citaat van: Kjelt op februari  6, 2013, 14:37:07
Als het echt alleen maar puur over beeldkwaliteit gaat en 3D (en iso playback) geen issue is dan zou ik een Oppo 103 aanschaffen, ongeslagen hoog aan de top.

Die heb ik persoonlijk ook hoger staan maar kan dus niet wat de Dune voor mij moet doen, anders had ik die gekocht, geen twijfel over.
Zoals eerder gezegd vind ik de base wat hogere kwaliteit qua looks en aansluitingen dan de 3d.

Ik ben er overigens tevreden mee, hij doet wat ik wil met voor mij goede kwaliteit en ook wel makkelijk dat hij hetzelfde werkt als de voorganger.

alexander2

@Tonbert hoe staat het met de lipsync?

Bama

Citaat van: alexander2 op februari  6, 2013, 16:28:08
@Tonbert hoe staat het met de lipsync?

Dat lijkt beter te gaan als met de 3.0, daar moest ik soms naar 200ms of meer en dat heb ik nu nog niet gehad.

Fabian1

Citaat van: Fabian1 op februari  6, 2013, 10:25:43
Dat is een goeie. Ik zal vandaag eens zo één binnen halen en kijken wat er staat als ik die selecteer. De iso's die ik heb zijn alleen in 3D, Remux dus. Scheelt weer ruimte.

Fabian

Gisteren Monster Inc. binnengehaald en net even aan het spelen geweest. Nu is het zo dat de iso bestaat uit een stream van 1,5 uur en twee korte intro's. De lange stream staat vermeld als de 3D stream in 1080P. Als ik deze afspeel op m'n Pioneer (geen 3D ondersteuning) dan zie ik de 2D uitvoering in perfecte beeld kwaliteit. Als ik overschakel op de JVC beamer (deze staat voor 3D op automatisch) dan schakelt deze in de 3D modus en met de brillen op zien we mooi 3D. Let wel. Ik heb hier dezelfde stream geopend om af te spelen!!!  :blink: Ik ben geheel nieuw op 3D gebied dus ik begrijp dit niet zo goed. Het komt er in  mijn situatie op neer dat ik dus zowel 2D als 3D kan kijken met dezelfde stream, maar het is me niet gelukt om op de beamer dezelfde stream in 2D te kijken. Ik heb geprobeerd de JVC 2D te forceren, maar dan krijg ik geen beeld maar wel geluid en ik heb geprobeerd om de 3D ondersteuning uit te zetten in de Zappiti/Dune en weer dezelfde stream geprobeerd af te spelen op de JVC, maar dat deed niets qua beeld en geluid. Ik kan deze stream dus niet in 2D kijken op de beamer.

Iemand een uitleg hiervoor?

Grtn, Fabian

Mills

Ik heb de Base3D nu 3 dagen staan. Ik heb al 1 .iso gehad die hij niet afspeelde, 2 keer vreselijk gekraak bij een film i.p.v. het geluid en 2 keer tijdens het afspelen van een serie bleef het beeld hangen voor ongeveer 1 a 2 seconde terwijl het geluid wel gewoon doorging. 
Al deze problemen nooit gehad bij mijn smart D1. Ook lijkt mij het beeld eerder minder goed dan beter geworden.
Ik denk dat deze retour gaat en ik het bij mijn D1 houd. Dan maar geen 3D iso.  :(

Bama

Citaat van: Mills op februari 13, 2013, 02:05:45
Ik heb de Base3D nu 3 dagen staan. Ik heb al 1 .iso gehad die hij niet afspeelde, 2 keer vreselijk gekraak bij een film i.p.v. het geluid en 2 keer tijdens het afspelen van een serie bleef het beeld hangen voor ongeveer 1 a 2 seconde terwijl het geluid wel gewoon doorging. 
Al deze problemen nooit gehad bij mijn smart D1. Ook lijkt mij het beeld eerder minder goed dan beter geworden.
Ik denk dat deze retour gaat en ik het bij mijn D1 houd. Dan maar geen 3D iso.  :(

Misschien heb je pech?

Ik heb tot nu toe 1 bestand gehad wat niet open ging maar kan natuurlijk ook aan de download liggen.

Ik kom terug op mijn commentaar dat het beeld niet beter is want dat is het wel.

Fabian1

Citaat van: TonBert op februari 13, 2013, 11:22:41
Misschien heb je pech?

Ik heb tot nu toe 1 bestand gehad wat niet open ging maar kan natuurlijk ook aan de download liggen.

Ik kom terug op mijn commentaar dat het beeld niet beter is want dat is het wel.

Ik heb 1 probleem kunnen ontdekken met bluray mappenstructuur. Het betreft hier de Earth reeks (5 blurays) die niet spelen. Ik weet niet waardoor het komt, maar menu lite laat alleen 2 streams zien die korte intro's bevatten voorafgaand aan de echte stream. De grote stream zelf staat er niet tussen en kan dus niet worden afgespeeld. Als ik via de mappenstructuur verder selecteer dan kom ik wel bij de m2ts files die samen de gehele film voor stellen, maar kan deze dus niet als één geheel afspelen. Iets met Cinavia?! Daarmee is het wel raar dat andere bluray mappenstructuren wel werken...... Ook heb ik bij een bluray van Skyfall met DTS HD MA track dat het geluid hapert. Dit terwijl de bitrate over het netwerk rond de 45 mbps ligt. Ruim binnen het maximaal haalbare in m'n netwerk. Ook weer raar dat andere blurays wel vlekkeloos werken met zo'n geluidsstream. Helemaal bugvrij is hij nog niet, maar vele malen beter dan de A400 die ik hééééél kort heb gehad. Hopelijk met de volgende firmware de laatste puntjes op de i. Onmogelijke wensen t.a.v. Cinavia natuurlijk daarbuiten gelaten.

Fabian1

Earth bluray BD25 volgens mappenstructuur, GEEN iso, via Menu lite.

Fabian1

Zelfde via doorbladeren mappenstructuur.

Kjelt

Als het goed is heeft deze geen Cinavia support... gelukkig  :D
Anders krijg je wel een melding in het scherm.

Fabian1

Bluray skyfall met onderbrekende geluidstrack DTS HD MA met normale datasnelheid

Fabian1

Citaat van: Kjelt op februari 13, 2013, 17:36:34
Als het goed is heeft deze geen Cinavia support... gelukkig  :D
Anders krijg je wel een melding in het scherm.
Je hebt gelijk. Ik was even in de war....... probleem heeft volgens mij alleen te maken met niet volledige BD ondersteuning. Hiervoor moeten we toch weer het toekomstige MAX model hebben, vrees ik.