home theater vernieuwen

Gestart door Stampertje, augustus 16, 2010, 10:10:04

Vorige topic - Volgende topic

Stampertje

Hoi,

Een 10tal maandjes geleden heb ik als totale leek een setje van onkyo tx-sr307 met sks-ht528 boxen gekocht. Ik ben er erg tevreden van, maar na beetje per beetje meer te leren van surround merkte ik toch wel dat ik enkele beperkingen hed. mijn hd geluid van blurayspeler wordt niet afgespeeld aangezien de hdmi enkel pass-tru is. ook het aantal aansluiting is maar nipt. Dusja receiver te koop gezet en aangezien ik een andere blurayspeler wil deze ook maar.

Heb al een aantal hifi winkel afgelopen en ketens zoals saturn/mediamarkt en nu twijfel ik nog tussen een aantal dingen.
versterker:
- Onkyo tx-sr608 : ben erg tevreden over mijn onkyo qua kwaliteit en deze heeft alle aansluitingen die ik nog heb
- Denon AVR-1910/1911 : schijnt iets beter te zijn qua kwaliteit enja hij ziet er ook mooie uit.

blurayspeler:
word hoe dan ook aan panasonic bd65

mediaspeler:
aangezien ik nu toch bezig ben komt er een mediaspeler ook. hiervoor heb ik nog niet zo uitgebreid kunnen rondkijken maar momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een Xtreamer

truckerwilco

Ik zou gewoon eens rustig gaan luisteren bij een audio zaak waar je verschillende receivers kunt vergelijken. Zo heb ik dat ook gedaan. Ik ben zelf uitgekomen bij de Yamaha RX-V1065. Die zou ik ook bij het rijtje van jou neerzetten. Denon ben ik zelf niet zo kappot van. Het geluid is heel gekleurd. En Yamaha en Onkyo hebben dat veel minder. Altans dat is mijn ervaring.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

Roger Black

Kijk ook even naar Marantz.. Enne, wat is je budget?

Stampertje

die 2 receiver is het geen ik nog overhoud na een aantal hifi winkel af te lopen. mijn startlijst was
onkyo tx-sr608
denon avr-1910
pioneer VSX-920-K
Marantz sr5004
yamaha rx-v767

De pioneer is me op een 4tal plaatsen afgeraden. De marantz heeft maar net genoeg hdmi aansluitingen (heb liever 1 over, je weet nooit wat er nog bijkomt) de yamaha vind je nog nergens in de winkels.

Budget is een 500€

Roger Black

Persoonlijk zou ik een keuze maken op geluidskwaliteit/smaak en de match met je speakers.

Rik60

Citaat van: Stampertje op augustus 16, 2010, 12:50:35
die 2 receiver is het geen ik nog overhoud na een aantal hifi winkel af te lopen. mijn startlijst was
onkyo tx-sr608
denon avr-1910
pioneer VSX-920-K
Marantz sr5004
yamaha rx-v767

De pioneer is me op een 4tal plaatsen afgeraden. De marantz heeft maar net genoeg hdmi aansluitingen (heb liever 1 over, je weet nooit wat er nog bijkomt) de yamaha vind je nog nergens in de winkels.

Budget is een 500€

Met 500€ red je het niet met een yamaha rx-v767, vertel eens wat het is geworden ?

Stampertje

Morgen is de grote dag. Ik heb een 20tal daagjes gelezen en vergeleken en beslist waarna ik terug twijfelde en opnieuw begon te lezen en vergelijken. Nuja ik had me voorgenomen om dit weekend alles te kopen. Ik ben een stap zwaarder gegaan voor BD speler aangezien ik die 70€ meer wel het geld waard vind voor de extra features.
Ik heb lange tijd tussen volgende 3 setups getwijfeld. (systeem 2 is aanbieding bij duitse shop)

System 1: (+/- 750€)
- Onkyo TX-SR608
- Panasonic DMP-BD85

System 2: (+/- 999€)
- Denon AVR-1911
- Denon DBP-1611

System 3: (+/- 1042€)
- Denon AVR-2310
- Panasonic DMP-BD85

Indien ze morgen nog de 2310 hebben zal het systeem 3 worden. Zoniet word het systeem 1. De Denon 2310 kost wel een stuk meer dan de onkyo 608, maar hij is die meerprijs wel waard. Hij is jammer genoeg moeilijk leverbaar omdat de nieuwe modellen uitgekomen zijn. Nuja de onkyo is nog altijd beste prijs/kwaliteit + vriendin vind dat ik er teveel geld aan uitgeef.

Morgen ben ik de trotse eigenaar van een nieuw systeempje en dan word het sparen om rond kerst de q acoustics 2000 aan te schaffen :D