pc aansluiten op yamaha RX-V461

Gestart door klaasy, augustus 14, 2010, 00:15:48

Vorige topic - Volgende topic

klaasy

Hallo ik heb een yamaha RX-V461 en op mijn computer een extreme music X-FI geluidskaart.
als ik nu op mijn pc een film afspeel met het geluid dan speelt mijn reciever het met 2.1 geluid af
is het mogelijk om met 5.1 aftespelen en zo ja welke instelling moet in dan wijzigen
Heb wel met de geluidskaart gespeeld maar krijg het niet voor elkaar

M.v.g Klaasy

Zefanja

Ik denk dat het ook afhangt of de film die je bekijkt wel in 5.1 is.
En heb je gekeken of je wel de juiste drivers gebruikt voor de geluidskaart?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Roy123

klaasy

Bedankt voor de reacties 

Ja ik heb de goede driver geïnstalleerd en de geluidskaart is ook 5.1

En de films die ik afspeel hebben ook 5.1 want ik kijk eigenlijk nooit een film die dat niet heeft want dan vind ik het niks aan

M.v.g Klaasy

marcel1970

En met wat voor een kabel(s) heb je de pc op de reciever aangesloten ? (digitaal analoog)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

BOUBOU

En heb je in de eigenschappen van je geluidskaart wel aangegeven dat deze 5.1 moet uitsturen, ipv. alles te downmixen naar 2.1?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

downshift

Hallo, misschien is het het volgende,

Configuratiescherm > Geluid > s/pdif (of hdmi) > Eigenschappen > Ondersteunende indelingen > kijken of DTS / DDigital / WMA staan aangevinkt.

Grt Dennis