Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

SV..S

Hoe doe je dat eigenlijk fotos gemaakt met iPad op het forum plaatsen?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Etiennevh

Oh, ehm even uploaden via de pc.. haha. Was nog een behoorlijk karwei inderdaad. Uploaden via picasa en dan urllen maar.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SV..S

Hè jammer, het zou mooi zijn als je de foto's ineens kon linken :)
Lig je een beetje op schema?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Etiennevh

Citaat van: SV..S op september 13, 2011, 21:52:55
Hè jammer, het zou mooi zijn als je de foto's ineens kon linken :)
Lig je een beetje op schema?
Ja dat zou zeker mooi zijn maar dat wil niet helaas.

We liggen aardig op schema. We hadden gedacht dat de buitenkant vandaag af zou zijn, maar dit mocht niet zo zijn. We hebben de buitenkant wel dicht met de folie die zorgt dat alles er achter kan ademen e.d. (dampdoorlatend geloof ik.) Daar zal ik nog even foto's van maken. Er kan dus niets meer nat worden o.i.d.

Kozijnen zitten er in, zijn afgetimmerd. We hebben wel veel tegenslag gehad met de badkamer (leidingen verleggen e.d. ) en wat extra werk met de muren die gewoon slecht waren. Boven 1 kozijn hebben we nieuwe wandbeplating moeten maken dus daar zal ook weer een verfje o.i.d tegen aan moeten en dat moet ik nog afwerken. Het slot van de voordeur en de deur opzich is zo vaak gebruikt de laatste dagen en soms een beetje lomp opengeduwd dat die opnieuw gesteld moet worden en ik heb zojuist in het donker het slot vervangen, omdat die het niet meer deed.
Inmiddels is de badkamer al aardig op weg. Nog wat punten aarden en het CAP (centraal aardings punt) wegwerken, dan de vloer dichtstorten en het bad stellen, en dan is dat klaar. Dan kan er volgende week hopelijk getegeld gaan worden. Oh ja, vergeet ik nog het verleggen van de afzuiging in de badkamer en een nieuw stuk riolering wat even tegen zat.

Al met al hadden we wel rekening gehouden met wat tegenvallers, maar door de buffer van 2K zijn we al heen. Het wordt dus even kunstig met geld omgaan, want het wordt wel erg kostbaar..

Volgende week dinsdag wordt er begonnen met het afmaken van de buitenkant dus ik verwacht dat het huis er over, met een beetje speling, 2 weken weer helemaal tiptop uit ziet.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Nou hierbij even gauw een fototje, vanmiddag was de achterkant van het huis zo goed als klaar.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Volgens mij was ik nog niet veel verder gekomen met mijn topic.

Hierbij maar even een updatetje...:

Huis is inmiddels klaar, op een kraan in de badkamer die niet goed functioneert na. (Het cartoesj (zo schijnt het echt te heten) is kapot). DIe wordt hopelijk eind deze week vervangen. Ik zal kijken of ik nog wat foto's van de oude + nieuwe situatie kan posten.

Inmiddels is het schilderszeil wat over de HT heen hing ook weer verwijderd en gelukkig is de HT redelijk stofvrij gebleven. Het heeft dus gewerkt.

Om even terug te komen op de knallende SVS: ik begin sterk de indruk te krijgen dat het aan mijn HDMI kabels ligt. Ik ben er achter dat op het moment dat er een signaalwisseling plaatsvind op de HDMI kabels, er een knal uit de SVS komt. Het maakt niet uit wat voor signaalwisseling, maar vooral als de TV aan staat.

Nu mijn vraag aan jullie: zou dit zo kunnen zijn? Of heeft dit er absoluut niets mee te maken? Graag jullie advies in deze omdat de knal toch erg begint te vervelen en hij vaak zo hard is dat ik denk dat het niet goed voor het apparaat kan zijn.

Mocht dit de oplossing zijn, dan moet ik op zoek naar een andere kabel. Zelf zit ik te denken aan de Inakustik 90 graden hoekkabel omdat die precies achter mijn tv past, mooi weggewerkt. Maar dan moet ik eerst met een HDMI kabel kunnen testen of dit daadwerkelijk het probleem oplost.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Gefeliciteerd met het afronden van de verbouwing. Ben benieuwd naar de voor- en nafoto's.

De HDMI-handshake is niet het mooiste wat ze hebben uitgevonden in de standaard. Maar ik heb reeds verschillende kabels geprobeerd en nooit die plop gehad. Welke kabels gebruik je nu?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Ehh ik gebruik nu van die ultra specificatie kabels (HDMI 1.4, ethernet, hoogste resoluties en noem maar op) van iBood.nl. Merk is HDgear. Waren een tientje per paar (2 stuks, ik zeg het er maar bij ;) ) maar zagen er super uit qua afwerking voor het geld.

Helaas heb ik geen ander referentiemateriaal om te testen behalve deze kabels.. Het is voor mij de meest logische reden die ik kan verzinnen.. Maarja, of dit het ook daadwerkelijk is...

Philip, schiet jou iets te binnen betreffende de handshake wat dit zou kunnen bewerkstelligen? Ik zit zelf te denken dat het digitale signaal misschien bij deze kabel het eerste elektronische stroompje niet aan kan ofzo.. Ik noem maar iets geks.. Of sla ik nu door?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Geen idee eigenlijk. Ik heb alleen ervaring met de handshake dat het juiste signaal niet wordt doorgegeven (stereo ipv 5.1) of dat het geluid kraakt (uit en weer aan verhelpt dit). Het wisselen van de ingang is vaak de oplossing, behalve met het kraken.

Hoe heb je de ingangen geconfigureerd. Met auto of de daadwerkelijke HDMI-poort?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Ok naja kraken heb ik ooit ook 1 keer gehad , dan is uit en aan inderdaad de oplossing. Hoe bedoel je precies? Op de Marantz? Ik heb de input altijd op het daadwerkelijke kanaal. Dus bijv HDMI 1.

Tijdelijk los ik het nu op door de sub pas aan te zetten als de film of muziek is begonnen. Maar dat is niet ideaal.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

In het setupmenu kun je de inputs instellen als auto, ana, dig (1-8) of hdmi (1-2). Je kan zelfs meerdere ingangen (dig en hdmi) toewijzen. Ik heb iedere input aan slechts 1 ingang gekoppeld.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Ja je bedoelt waarschijnlijk met de inputknop? Wist trouwens niet dat hij op auto kan staan. Maar dan heb ik hem op HDMI 1 = auto staan. Of TV = analog.. enz

Of bedoel je een heel ander menu?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 18, 2011, 11:17:20
Ja je bedoelt waarschijnlijk met de inputknop? Wist trouwens niet dat hij op auto kan staan. Maar dan heb ik hem op HDMI 1 = auto staan. Of TV = analog.. enz

Of bedoel je een heel ander menu?
Ik weet of we hetzelfde bedoelen, maar ik bedoel optie 1.1 in het setup-menu. Op blz. 33 van de handleiding staat hoe dat moet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 18, 2011, 13:31:43
Ik weet of we hetzelfde bedoelen, maar ik bedoel optie 1.1 in het setup-menu. Op blz. 33 van de handleiding staat hoe dat moet.
Haha dat is inderdaad wellicht wat handiger ;-) Ga als ik thuis ben gelijk even in het boek kijken. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Hoi Philip,

Ik heb even gekeken, en we praten inderdaad over het zelfde. Ik heb het alleen nog nooit met de TV ingesteld, altijd handmatig via het menu op het marantz scherm. Zie wel wat voordelen van op het tv scherm, tien keer sneller volgens mij.

Maar volgens mij staan de instellingen daar verder prima. FUNC Input setup staat bij HDMI op Auto. Het maakt voor de plop geen verschil of ik heb op Auto of op een apart signaal zet.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Was te proberen. Ik heb dus niets op auto staan, want dan moet de SR9600 gaan kijken welke ingang bezet is en welke dan voorrang krijgt. Heb geen idee meer waar het door zou kunnen komen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Daarom dacht ik aan de HDMI kabel die ik gebruik. Zou dat nog een invloed kunnen hebben? Iemand anders die daar ervaring mee heeft? Of zou dat er helemaal niets mee te maken kunnen hebben?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 18, 2011, 23:07:23
Daarom dacht ik aan de HDMI kabel die ik gebruik. Zou dat nog een invloed kunnen hebben? Iemand anders die daar ervaring mee heeft? Of zou dat er helemaal niets mee te maken kunnen hebben?
Zoals gezegd heb ik meerdere kabels gehad en nooit dat probleem gehad. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het daaraan kan liggen. Het kan natuurlijk geen kwaad om te proberen. Zo kan je dat ook weer uitsluiten en misschien bevalt die wel beter ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Zou het niet kunnen dat mijn HDMI kabels zo goedkoop zijn dat ze gewoon verkeerd gefabriceerd zijn ofzo of dat er wat mis mee is?

Ja ik moet zowieso een HDMI kabel voor achter de tv hebben, 90 graden. Zal die van Inakustik gaan worden :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Dat kan natuurlijk altijd, maar zelfs een goedkope kabel mag dit natuurlijk niet veroorzaken. Ben benieuwd of het met de nieuwe kabel is opgelost. Inaukustik verkoopt ook 90-graden verlooppluggen. Voordeel is dat je een betere kabel kan kiezen. Nadeel is dan een extra overgang.

http://www.in-akustik.com/de/KuZ/produkte/artikel_liste.asp?nav1=1_50&nav2=2_330&mobil=#410
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 19, 2011, 17:24:23
Dat kan natuurlijk altijd, maar zelfs een goedkope kabel mag dit natuurlijk niet veroorzaken. Ben benieuwd of het met de nieuwe kabel is opgelost. Inaukustik verkoopt ook 90-graden verlooppluggen. Voordeel is dat je een betere kabel kan kiezen. Nadeel is dan een extra overgang.

http://www.in-akustik.com/de/KuZ/produkte/artikel_liste.asp?nav1=1_50&nav2=2_330&mobil=#410
Dat klopt. Maar aangezien ik geen ander referentiemateriaal heb en ik geen oplossing kan bedenken, denk ik dat het dit moet zijn.. Maarja.

Bedankt voor de tip! Enige waar ik mee zit is dat de grootte van de hoek er groter uit ziet op de foto van die 90 graden hoek dan die van de kant en klaar afgemonteerde (Referenz 90 graden geloof ik). En het gaat juist om die paar millimeter in verband met de strakke muurbeugel die achter de TV zit.

Toch maar eens een ander kabeltje testen, moet wel even kijken hoe ik daar aan ga komen. Zat zelf nog te denken, de BDP95 heeft 2 HDMI uitgangen. Wellicht stel ik hem zo in dat de ene gebruikt wordt voor video en de andere voor audio, kijken wat dat voor effect heeft! :) Aan de andere kant lijkt me dat ook niet het probleem omdat ik het al had voordat ik de Oppo had en het for the time being deed met een PS3.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Er is bij jou de afgelopen tijd ook vanalles gebeurd.
Beetje laat maar gefeliciteerd met je speler.
Wel vervelend van die plop zeg. Hoop dat je daar een oplossing voor vind.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op oktober 26, 2011, 13:04:39
Er is bij jou de afgelopen tijd ook vanalles gebeurd.
Beetje laat maar gefeliciteerd met je speler.
Wel vervelend van die plop zeg. Hoop dat je daar een oplossing voor vind.
Thanks! Ja klopt er is inderdaad een hoop gebeurd. :) Verbouwing, speler, enz enz.. :)

Ja ik hoop het ook. Hoop dat er iemand is die opeens zegt van hee ik heb de oplossing! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sk

Citaat van: Etiennevh op oktober 26, 2011, 16:11:34
Thanks! Ja klopt er is inderdaad een hoop gebeurd. :) Verbouwing, speler, enz enz.. :)

Ja ik hoop het ook. Hoop dat er iemand is die opeens zegt van hee ik heb de oplossing! :)

Dat wil ik wel zeggen voor je hoor

hee ik heb de oplossing! :)  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9