Epson TW10

Gestart door J.A.F._Doorhof, september 19, 2003, 22:50:10

Vorige topic - Volgende topic

RCD

Hoi

Het zou best kunnen maar ik heb zelf ook wel eens een fout gemaakt bij het opslaan en dan heb je verkeerde terug.
Zo'n gelijkenis heb ik nog nooit gezien zelfs de gamma is nagenoeg identiek.
Nee de coordinaten zijn gelijk.

Rob

J.A.F._Doorhof

Verlate Millenium bug oid.
BEIDE grafieken zijn/waren fout, de juiste zijn nu over de foute heen gekopieerd.

Hij heeft de waardes van de Acuilty vastgehouden die ik op 30 December gecalibreerd heb.... laptop met een kater :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

RCD

Hoi

Zo zie je maar weer dat je niet zo naar me moet uithalen.
We weten allemaal dat Frank geen fouten kan maken ::)

Rob

J.A.F._Doorhof

Waar haal ik uit ?
Ik geef alleen aan dat ze na elkaar gemeten zijn en dat daar ook netjes iemand bij geweest is, de chroma verschilt ook per grafiek.
Mischien dat jij nu netjes rustig achter een PC zit en de tijd hebt, maar ik zit hier REDELIJK druk en heb dit tussendoor gepost, ik heb pas later helemaal naar de grafiek gekeken. Ik probeer in één keer dit te posten, de koopavond te overleven, iemand aan de telefoon en E-mail te helpen en alle vragen op het forum te beantwoorden :D, de nameting heb ik in mijn luchpauze gedaan.
Als jij nu eens wat hamburgers langsbracht dan kon ik me bezig houden met het goed opslaan van de grafieken ipv ook nog aan het eten te denken LOL.

Het is zeker niet als aanval bedoelt, dat heeft totaal geen zin, en zou ik ook niet doen.

MvrGr.
Frank

PS.
Frank kan wel degelijk fouten maken hoor, maar als je zelf ook meer dan 20.000 posts op het forum hebt staan praten we wel weer verder over een hit-miss ratio :D (GRAPJE, DUS GEEN AANVAL).
Dit is volgens mij de eerste keer dat ik een verkeerde grafiek post.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

OscarTango

nounou...wat een gebekvecht :o iedereen kan fouten maken, Rob had het goed gezien, Frank gaf toe dat er een fout was opgetreden..iedereen blij toch, niet dan ? ;D

Ik heb vandaag de Epson TW10 bij Weltie mogen aanschouwen in levende lijve. Aan de instellingen was nog niets veranderd, alles nog op 0...out of thebox dus. Ik stond te kijken van het beeld dat een proj. van om en bij de 1200 euro kan toveren. En het moet na calibratie nog beter zijn ?!...netjes. Het enige wat me "stoorde" was het screendoor effect toch wel. Maar na een drie kwarttier kijken viel het me niet meer op... net of mijn ogen voorbij het kippengaas foucsten...

Ik ga deze maand in Kaarst naar nog wat PJ's kijken, van rond de 2000-2500 euro, maar als die niet AANZIENLIJK beter zijn, wordt het denk ik de TW10. Ik wil niet groter projectoren dan 180 breed ongeveer, en dan is de 3 meter throw-afstand waar ik mee zit goed geschikt voor de TW10 ( stond bij Weltie hetzelfde )...

Het enige wat ik zo direct mis is een lens-shift functie omdat mijn plafond 2.40 hoog is. Ik wil een Beamax R-black serie scherm hebben, omdat dit een zwarte band van 40 cm vanaf de behuizing heeft. Zodoende is het bekijkbaar scherm 40 cm lager dan het plafond. Dan wil ikliever een lens-shift ipv een keystonecorrectie. Dus dan wordt de Z2 een geschiktere keuze...als het beeld dan tenmisnte ook beter is.

"We shall see"...zei de blinde...

Groeten,
OT

PS : Weltie, nog eens bedankt voor de demo, he..
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

japie

OscarTango:
De projecta procinema heeft volgens mij een 90cm zwarte band vanaf de behuizing. Ben je misschien wat 'flexibleler' mee?
Ze habben alleen geen zwarte koker.
Weet alleen het kwaliteits verschil niet tussen de beamax en projecta?

japie

Frank:
Mag/wil je je instellingen van de tw10 online zetten?

OscarTango

Japie, de projecta heeft bij 180 breed 16:9 scherm inderdaad een bredere zwarte band, nl. 77 cm...

Bedankt..Frank weet jij de prijs van dat projecta scherm ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

J.A.F._Doorhof

Instellingen van de TW10, zijn:
Theaterblack
Grayscale Medium
Flesh 3

De rest verschilt per model.

Voor het scherm moet je me even mailen dan kunnen we dat uitzoeken, maar kijk eerst even op de webshop of hij daar staat.

MvrGr.
Frank
Custom installer

revo

Ik heb de X1 bekeken en hoewel het beeld aardig was vond ik het bij een beetje omgevingslicht een beetje gebrekkig. Wellicht als ze met de opvolger komen dit jaar dat de output beter is.
Nu is de spec voor de infocus 1100 lumens en de tw10 van welke ik ook wel gescharmeerd ben door de verhalen hier ongeveer 1000.

Is het nou niet storend laag met een beetje omgevingslicht? >Ik bedoel, er staat nog een lampje aan , of de gordijnen zijn niet helemaal verduisterend? Of is de output van de tw10 misschien iets hoger en ligt het misschien aande gebruiksuren van de x1 die ik zag (rond de 400 uur).
Living Cinema

J.A.F._Doorhof

Hi,

De TW10 wordt voor HT gebruikt in de stand Cinema Black de output is dan lager, reken op ongeveer 8-9 ftlmb op een 2.20 breed scherm.

Voor HT gebruik is dat meer dan genoeg, als je geen direct zonlicht of lamp licht op je scherm laat vallen kun je er perfect naar kijken.

MvrGr.
Frank
Custom installer

RCD

Hoi

Uit de X1 komt voor HT begrippen een berg licht uit en ruim voldoende om goed films mee te kijken.
Bij iedere projector die je koopt zal je geheel moeten verduisteren als je film gaat kijken.
Je projecteerd namelijk met licht en iedere toevoeging van ander licht beinvloed het beeld.
In de bios brand toch ook geen lamp.
Als je met omgevings licht wilt kijken kun je beter een RPTV of Plasma kopen.

Rob

REVV

Even een oud topic uit de sloot halen  :) , maar uit je review blijkt duidelijk dat dit een prima projector is MITS je een progressive DVD speler hebt. Nou hebben we het hier over een projector van een 1200 euro (plus of min een beetje).

Mijn vraag: wat is nou een beetje redelijke DVD speler, qua budget passend bij deze projector? Een Marantz DV8400 zou een beetje overkill zijn, lijkt me :D. Dan heb je speler die het dubbele kost van de projector. Een verhouding in prijs projector : speler = 3:1 lijkt me redelijk. Of niet? Zo ja, welke is aan te raden? (even los van eventuele SACD, DVD-A mogelijkheden).
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."

Roland

Bv. Philips 963SA, Marantz 4300, HK DV25.
Dit zijn wel wat oudere modellen. De Philips wordt in ieder geval niet meer nieuw gemaakt, maar is vaak nog wel in stock.
Op een ander gedeelte van dit forum valt er wel wat te vinden over PS spelers.

REVV

Dank voor de snelle reactie. Inderdaad noem je hier wat oudere modellen. Is dat met een speciale reden of puur vanwege het kostenaspect? Of is er een kwaliteitsdaling de laatste tijd? Ik denk bv. aan de Marantz DV4400 (de opvolger van de DV4300). Of is de progressive feature weer weg bij dit model? Ik kon er i.i.g. niets over vinden op de Marantz-site.
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."

Roland

CiteerIs dat met een speciale reden of puur vanwege het kostenaspect?
Omdat ik niet helemaal up-to-date ben qua PS dvd-spelers. Ik heb zelf trouwens de 963SA welke best goed bevalt.

CiteerIk denk bv. aan de Marantz DV4400 (de opvolger van de DV4300). Of is de progressive feature weer weg bij dit model? Ik kon er i.i.g. niets over vinden op de Marantz-site.
Het lijkt erop dat de 4400 idd geen PS feature aan boord heeft. Er is niets over vermeld op de site van Marantz en ik denk dat dat wel genoeg zegt.

Vespa

Heb deze projector eindelijk eens kunnen aanschouwen
was wel in de mediamarkt in Antwerpen, dus best goed wat omgevingslicht, maar zelfs dan gaf ie vrij goed beeld, er stond een gewone tv-zender op en de beeldkwaliteit was best goed te noemen

en wat die screendoor betreft, om eerlijk te zijn kon ik het echt niet goed zien op een 3 a 4 meter van het scherm (beeld was best groot, toch 2 meter diagonaal denk ik, ongeveer toch). Kan het zijn dat je het sde minder ziet door het omgevingslicht?

OscarTango

dan zat ge dus ongeveer 2x de schermbreedte van het scherm af, en dan valt het weg, ja...

Geeft wel lekker beeld, he...ik heb'm live kunnen zien bij iemand van het Forum, en ik vond het echt mooi. Goed, ik heb daarna nog meer projectoren zoals Z2, Toshiba MT-500, Sim2-Domino en de Marantz S2 mogen aanschouwen. Daarlangs valt ie in het niets, maar voor 1200 euro geeft ie -naar mijn mening- heeel goed beeld.

Ik heb ook al een paar keer op het punt gestaan om 'm maar gewoon te gaan halen, maar het verstand houdt me tegen. Ik koop in de herfst pas een pj en dan zal de TW200/500 of de Sharp Z200/201 ook wel fatsoenlijk in prijs gedaald zijn...( hoop ik )... of meer geld bijeen gespaard, dat kan ook ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Starred

CiteerEpson hat den Einstiegs-LCD-Projektor EMP-TW10 leicht verbessert und bietet den Projektor in Japan unter dem Namen EMP-TW10H mit etwas mehr Lumen und Kontrast an. Auf Basis der Herstellerangaben soll sich der Kontrast von 700:1 auf 800:1 und der Lichtaustritt von 1000 auf 1300 Lumen verbessert haben. Diese Optimierungen will Epson durch Veränderungen an der optischen Einheit erreicht haben. Neu soll auch das Farbmanagement "Color Reality" sowie eine verkürzte Anlaufzeit sein. Beim Ausschalten läuft der Lüfter laut Epson nur noch rund 20 Sekunden nach und geht im Betrieb bis auf eine Lautstärke 28 dB herunter. Unverändert bleibt die Auflösung des Projektors, dessen LCD-Panels mit 854×480 Pixeln auf NTSC optimiert sind.

Walter_PPK

Ik heb zelf een kiss dp-450. Zou dit een goede combi zijn met de tw10? Hij kan 480p versturen. Misschien een domme vraag maar als je 4:3 beeld verstuurt in de 480p mode, wordt het beeld dan windowboxed?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

OscarTango

windowboxed ?..je bedoelt met zwarte strepen links en rechts ?...waarschijnlijk wel ja. TW 10 is een 16 . 9 projector.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

FredBeamer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 29, 2003, 16:03:09
Hi,

Volgens mij gebruikt de Panasonic een speciaal soort prismavorm waardoor het screendoor effect wat minder is (correct me if I'm wrong).
Verder denk ik dat ze elkaar goed kunnen aanvullen.
De deïnterlacer is het enige ECHTE zwakke punt van de TW10, heb je echter een progressive scan speler (check wel of hij ook PAL doet) dan is dat geen issue meer.

MvrGr.
Frank

Frank moet de een DVD-speler progessive scan zijn om de deïnterlacer van de projector te omzeilen. Welke zijn een goede keuze in de prijsklasse € 250,- voor een progressive scan speler. Die TW10 heeft deze ook voldoende light output zodat projecteren bij daglicht ook mogelijk is.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

J.A.F._Doorhof

In die prijsklasse wordt het wat moeilijker, de interne doet het best goed namelijk.

MvrGr.
Frank
Custom installer

KHunt-er

Hoi,

Ik kijk nu nog naar m'n TW-10 zonder PS, maar gaat er zeer binnenkort wel aankomen. Ik ben benieuwd hoe groot het verschil zal zijn met een PS speler. Ik denk dat je in de € 250.- klasse weinig (goede) spelers zult vinden met PS. Wat ik begrepen heb is de Sony DVP-NS930 een zeer goeie kandidaat (ook voor mij  ::)). Is een alleseter met PAL/NTSC PS. Zal ongeveer rond de € 400.- zitten. Heb ook al enige recensies gelezen van de Sony vM. Audioart stort zich na het succes met de Philips SA963 op enkele Sony toestellen, waarvan de DVP-NS930 er een van is. Na mod heb je dan ook en topper in huis voor niet al teveel geld.
De TW-10 heeft een 4-tal settings waarmee je de licht output mee kan instellen; Dynamic, Living Room, Theatre en Theatre Black. Als je in de gelegeheid bent om je kamer goed te verduisteren is Theatre Black DE stand om op te projecteren. Dan komen de kleuren het mooiste op je scherm/muur. In de standen Dynamic en Living Room vind ik dat je met daglicht nog behoorlijk kan kijken , maar zie je wel degelijk dat de kleuren niet weergegeven worden (lees: te fel) zoals bedoeld is.

Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

hillie

De Sony NS930 is een goede speler maar net geen alles eter. Kijk ook eens naar de Pioneer DV-668 die eet meer, oa. DVD-Audio.