Epson TW10

Gestart door J.A.F._Doorhof, september 19, 2003, 22:50:10

Vorige topic - Volgende topic

Hertog_Martin

Frank, wat dacht je van de nieuwe Sony VPL-HS3?

http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-HS3.htm

Ook W-VGA
HDMI ingang (heeft de tw10 niet)
800:1 contrast (tw10 heeft 700:1)
1200 ANSI lumens (tw10 heeft 1000)

Wordt voor zo'n 1350 euro verkocht.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Ronald Dassen

Hallo, ik ben nieuw hier, maar volg het forum al een tijdje.
Nu heb ik de Epson TW10 en de TW200 op de VAD gezien.

Maar als ik het goed begrijp, kan je dus rustig met de TW10 op 2 meter breed projecteren als je op 3 meter afstand zit?

Ik wacht trouwens ook nog steeds met spanning de review ná de calibratie af ;)

Ronald Dassen

Citaat van: tan1415 op oktober 28, 2003, 18:17:32
hmm of was het deze projector die Shrek afspeelde tijdens VAD?!?
Hoe doan ook alle epson projector was naar mijn inziens veel beter dan bij andere zalen..Transtec bv.

beetje laat antwoord, maar de TW10 was inderdaad de projector waar ze "Shrek" op lieten zien

RCD

Hoi Ronald Dassen

Bij een projector als de tw10 moet je minimaal 2x de schermbreedte er af gaan zitten anders heb je teveel last van het screendoor effect.
Op de calibratie kun je lang wachten dat gaat haast niet alleen brightness en contrast maar geen grayscale.

Rob

J.A.F._Doorhof

De TW10 is inderdaad alleen brightness contrast en verdere userinstellingen.
De TW200 is een ander verhaal, uit de doos is de TW10 redelijk te noemen maar zeker niet perfect qua grayscale, jammer genoeg is daar dus echter niets aan te doen.

2 mtr breedt op 3 mtr afstand kan wel maar je ziet dan wel lichtjes het screendoor effect zoals Rob al aangeeft, sommige mensen vinden dat niet erg andere wel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Ronald Dassen

Bedankt voor jullie antwoorden Rob en Frank,

Natuurlijk is de TW200 een mooiere projector, maar voor het bedrag vond/vind ik de TW10 toch zeer aantrekkelijk.
Dat Screendoor effect, was dat niet zo goed als weg te draaien door de lens wat uit focus te draaien?

Ik ben zeker niet van plan om breder dan 2 meter te gaan projecteren. (vind ik persoonlijk toch al aardig groot voor een kamer van 25m2)

Ook heb ik de afstanden nog eens nagemeten, en ikzelf zit zo'n 3,5 meter van het scherm af, en de ander bank staat op zo'n 4 meter afstand. (alleen als we visite zouden hebben die komen kijken, zitten dichter dan 3,5 meter verwijderd.)

J.A.F._Doorhof

Dan moet het geen probleem zijn.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronald Dassen

Kijk, dat zijn antwoorden waar ik op wacht ;-)

weltie

Ik moet zeggen, er is niet veel aan te merken op de Epson TW10.

Ben nu zelf ook de trotse bezitter van deze projector.

Hier een link voor een aantal foto's: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=56;action=display;threadid=11565

Binnenkort wat betere foto's, deze kwaliteit heb je met de standaard instellingen, moet hem nog wat afstellen en zo.
De projectie breedte is 1.90 meter.

MvGr,

Weltie

Vespa

Weet er iemand hoe de epson tw10 presteert in verhouding tot de sanyo plv-z1 en de panasonic pt-ae300e?

tan1415

Hoe is de scherm die Epson levert bij deze projector? Is het goed? Wel aan de kleine kant 60"

J.A.F._Doorhof

Het scherm is gratis, daar is bijna alles wel mee gezegt :D.
Op zich is het een leuk scherm, maar verwacht geen topkwaliteit.
Custom installer

Jori

weet iemand hoe de stekker van de tw10 geaard is? via randaarde, gat tussen de 2 pinnen of beide? (of helemaal niet)

thnx.
Jori

J.A.F._Doorhof

Niet, het is een bekende 8 aansluiting.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Jean

Hallo Frank,

met veel belangstelling verhaal gelezen, kortom mooi voor een schappelijke prijs. Mijn vraag is kan ik deze Epson ook op +/- 6 mtr van het scherm plaatsen, en wat is dan het beeldformaat en de kwaliteit.

Ben onbekend met een en ander zoals je wel merkt. En waar koop ik een goed scherm, oprolbaar in een bak?

Heb deze Epson ook al voor rond de 900 a 1000 euro gezien, suggestie waar te kopen?

Veel vragen, sorry hoor het wel

Groet,

FRans

J.A.F._Doorhof

Kopen kun je natuurlijk bij ons, :D.

6 mtr afstand zul je met bijna geen enkele projector halen, het beeld zou dan veel te groot worden, reken voor de TW10 op een afstand van maximaal 3-3.5 mtr.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Alex_W

Allereerst hulde aan dit forum. Had bijna een Philips Garbo gekocht......

Een vraag over de discussie "progressive scan DVD speler" en interlaced aansluiting. Als ik een nokia sat tuner (9500) via RGB aansluit, wat kan ik dan verwachten van de beeld kwaliteit in relatie tot de DVD discussie. (Rustig onrustig beeld etc?)

J.A.F._Doorhof

Na wat verder spelen met de instellingen van de TW10 heb ik eindelijk door hoe de interactie is tussen de fleshtone en de grayscale settings.

Bijgesloten is de nieuwe meting van de TW10.

Ik denk dat dit de discussie redelijk zal sluiten :D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

RCD

Hoi Frank

Nou voor mij in iedergeval niet hij lijkt mij teveel op de meting van de BenQ :D

Rob

J.A.F._Doorhof

Da's jammer voor je, want ik heb ze toch echt NA elkaar gemeten, Jaco is hierbij geweest.
En als je goed kijkt zie je ook DUIDELIJK dat de chroma totaal anders gemeten is, je mag me verklaren hoe dat kan als ik beide van dezelfde projector heb gepakt, ze lijken inderdaad op elkaar maar dan zou de BenQ de grafiek van de TW10 moeten hebben want die heb ik als eerste gemeten en op schijf gezet.

Waarom toch zo wantrouwig, heb ik daar ooit reden voor gegeven ?

MvrGr.
Frank
Custom installer

J.A.F._Doorhof

PS.
Denk je trouwens echt dat ik zo DOM zou zijn :D.
Dan pak ik wel één van de grafieken van een projector die ik gecalibreerd heb en echt niet de grafiek van de BenQ die ik dezelfde dag post :D.

Ik vindt ze zelf ook verdacht veel op elkaar lijken, maar ik kan er niet meer van maken, beide zijn apart van elkaar gemeten, en opgeslagen, en de chromatic coordinates verschillen, of colorfacts moet een fout gemaakt hebben ??

MvrGr.
Frank
Custom installer

RCD

Hoi Frank

Dat heeft niks met wantrouwig te maken maar gewoon een constatering.
En chroma is bijna gelijk allebij rond de 6500.

Rob

J.A.F._Doorhof

Kijk nu eens goed naar beide grafieken.....
Je ziet toch bij de ene een meting waar colorfacts het punt bij groen heeft gezet en één bij blauw, daarbij komt ook dat er bij de TW10 2 punten vanaf zitten en bij de BenQ 3.

Ik zal de meting vanavond wel nog een keer doen.
Ik vindt ze ook op elkaar lijken, was me al eerder opgevallen, maar ik heb toch EERST de TW10 gemeten en opgeslagen daarna de BenQ, je ziet ook in de header de 2 namen staan.

Ik ga vanavond nog een keer meten :rolleyes: :D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

RCD

Hoi

Dat kan makelijk als je vergeten bent de meting te saven en daarna de report wizard gebruikt en nieuwe data ingeeft dat het toch van de vorige meting is.
Kijk eens goed naar beide chroma plaatjes het kruis is namelijk het D6500 punt ofwel x=0.312 en y=0.329 en het maakt niet uit waar dat in de grafiek is de waarde van het kruis is altijd hetzelfde.

Rob

jaco

Ik heb ook die beide metingen gezien, en Frank was maar wat enthousiast omdat het nu verbterd was op de TW10.
Ze lijken inderdaad wel op elkaar, maar het zijn toch verschillende rapporten: de Chromacity coordinates zijn verschilend.

Jaco