Welke gigabit desktop wirespeed switch ?

Gestart door coned (banned), juli 19, 2010, 22:57:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EJ

Overigens mag dit wel in de krant, dan wel groots op het forum worden aangekondigd: coned en ej zijn het ergens over eens... :P

riwi

Citaat van: EJ op juli 20, 2010, 16:57:37
Overigens mag dit wel in de krant, dan wel groots op het forum worden aangekondigd: coned en ej zijn het ergens over eens... :P

Ja da's wel leuk :)

Ik proef trouwens in jullie beide replies wel een beetje het cowboy-achtige van een doosje zus en een doosje zo. Lekker knutselen. Ik vind dat dat in een groot landelijk netwerk niet kan. Dan zouden VF, KPN, tele2, Tmobile nog veel meer downtime hebben op hun data netwerken voor UMTS/ADSL e.d. Ik merk (ik zit in de telecom) dat 'het' steeds meer 'die' IT kant op gaat en ik vind dat jammer.

Met dergelijk grote klanten krijg je van Cisco ook meer aandacht (hopelijk). Vaak gaan support contracten ook niet direct met een leverancier als Cisco maar met een tussenpartij. En kwa keuze voor componenten als switches en routers heb ik bij klanten natuurlijk niks te vertellen, dus die vlieger gaat niet op van dat debian doosje :)

Ik ben geen recruiter hoor, gelukkig niet. Ik blijf techneut, nu 18 jaar in de telecom. Ik ben in mijn element als ik midden in de nacht gebeld wordt met het bericht dat het halve land plat ligt kwa communicatie :)

EJ

Veel groter dan de klanten waar ik voor werk vind je niet. :P Cisco zegt meer aandacht te geven. Ze negeren je even hard als de kleintjes.

Maar het toppunt is en blijft Sun: je sluit voor 100.000en euro support contracten af (2 uur) en ze kondigen bij voorbaat al aan dat je geluk hebt als ze binnen 4 uur bij je zijn. Geen wonder dat ze verdwenen zijn. <evil grin>

Ik denk dat je merkt dat het steeds meer 'die' IT kant op gaat omdat klanten hetzelfde merken als ik: ze betalen de hoofdprijs voor geen service.

Ik ben wel voorstander van OSS inderdaad, daar zijn de supporttijden echt korter dan in het bedrijfsleven. Triest maar waar.

coned (banned)

Ik heb ook nog met Sun te maken gehad, was ooit mede verantwoordelijk voor de volledige firewall omgeving van alcatel.
Ik heb voor die gasten nog een volledige proxy architectuur opgezet met load balancing & failover en single sign on internet access voor 10.000 users.
Heel die architectuur heb ik destijds bedacht en vanaf 0 opgebouwd, alles met OSS. Enkel de backend voor SSO was Lotus Notes, geen OSS. Ertussen een eigen squid authenticatie module die gewoon niet stuk te krijgen was, de standaard module destijds gaf na een 10.000 requesten de brui.

Maar de firewall was geen OSS: zij draaiden toen op SunScreen, een transparante firewall (een bridge filter als het ware). Mooi idee, alleen walgelijk kwa beheer.

Dat ding ging altijd onderuit ten gevolge van aan packeteer die DNS requesten probeerde te shapen - wat met UDP zinloos is - je kan ze enkel droppen indien er te veel zijn, waardoor er retries kwamen tot de firewall er de brui aan gaf door allerhande memory leaks. Het ding logde dat probleem echter niet.

Dat heeft toen drie maand geduurd met Sun alvorens ze daar deftig werk van wouden maken, en ze de bug gevonden hadden. Het was een ping pong spelletjes zoek de schuldige.

Ik ben een fel voorstander van OSS. Het enige waar OSS nog niet volledig ingeburgerd is, is bvb de HTPC. Een applicatie zoals Total Media Theatre mis ik dus nog. Is de voornaamste reden waarom mijn HTPC's nog windows zijn. En de Dune HDI 3.0 mag dan wel Linux based zijn, is er broncode van dit ding ? Don't think so.

Al mijn servers, mijn routers en mijn VPN draaien OSS.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

EJ

HTPC? Xbmc. :) Ik weet het, bluray ondersteuning ontbreekt, maar daar heb ik een echte bluray speler voor. Gebruik mijn linux htpc doos vooral voor streamen van muziek. Gigabit aangesloten natuurlijk om even On Topic te blijven, op die TP-link switch, die op een poort van de 2716 hangt die een vlan trunk naar boven heeft naar de coreswitch die 7 vlan's kent en waarop mijn fileservertje is aangesloten. :)

Sunscreen was een walgelijk product inderdaad. Slecht product. Is vervangen door IPF, met tegenwerking van Sun, daarna kreeg Sun door dat IPF toch stabieler was. Uiteindelijk is uit een ruzie tussen ontwikkelaars het allerfraaiste pf voortgekomen. State of the art voor wat betreft packet filtering en packetshaping.

Packeteer was nou ook niet de fraaiste oplossing. Wat die met packets deden was gewoon ziek.

jaco

Hmm ik kan gewoon met een cisco medewerker bellen als ik problemen heb en die gaat dan kijken wat hij kan doen. Dat is dan een CCIE certified iemand die voor ons Account helpt..

Soms moet er aangemeld worden via TAC, en dat duurt wel eens even ja...

Wij hebben wel een redelijk grote netwerken in beheer (> 100.000 routers in totaal)

Het meeste prut bij cisco zijn dingen die ze net gekocht hebben en aan het intergreren zijn. Half IOS en half een andere gui.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

coned (banned)

Het is voorlopig een TP-LINK TL-SG1008D geworden. Wou eigenlijk de TL-SG1008 (zonder D op einde) wat een metalen chassis is, maar voor de prijs ...

nog geen 40 eur betaald voor een 8 ports gigabit switch
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

coned (banned)

Not bad ....

Client: Win7
iperf.exe -c 172.20.0.20 -w 256K

Switch 1 : TP-Link
Switch 2: Dell 2716

Server: CentOS release 5.5
iperf -s

------------------------------------------------------------
Server listening on TCP port 5001
TCP window size: 85.3 KByte (default)
------------------------------------------------------------
[  4] local 172.20.0.20 port 5001 connected with 172.20.0.120 port 62161
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  4]  0.0-10.0 sec  1.08 GBytes    925 Mbits/sec
[  5] local 172.20.0.20 port 5001 connected with 172.20.0.120 port 62162
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  5]  0.0-10.0 sec  1.10 GBytes    944 Mbits/sec
[  4] local 172.20.0.20 port 5001 connected with 172.20.0.120 port 62163
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  4]  0.0-10.0 sec  1.09 GBytes    937 Mbits/sec
[  5] local 172.20.0.20 port 5001 connected with 172.20.0.120 port 62164
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  5]  0.0-10.0 sec  1.10 GBytes    945 Mbits/sec

Het snelste wat ik ooit gemeten heb op de Dell 2716 is 970mbps, not bad voor een 40 EUR switch.
Not bad, en dit met standaard  MTU:1500 en dus geen jumbo frames.

Rechtstreeks op de Dell, geen verbetering:

[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  4]  0.0-10.0 sec  1.10 GBytes    945 Mbits/sec

De NIC in de laptop is een Realtek PCIe GBE Family Controller, vorige laptop had een Marvell die leek net iets sneller.
Dus allemaal zeer mooi dat een switch van 40 EUR de snelheid niet omlaag haalt.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

riwi

Hier varieert ie tussen 927 en 937  (client winxp met intel 9300 pro nic, 1x netgear gs108, 2x cisco slm2008 en op de server een onboard nvidia eth met forced.

root@riwilinux:/home/richard/iperf/iperf-2.0.5# iperf -s
------------------------------------------------------------
Server listening on TCP port 5001
TCP window size: 85.3 KByte (default)
------------------------------------------------------------
[  4] local 192.168.1.3 port 5001 connected with 192.168.1.6 port 2526
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  4]  0.0-10.0 sec  1.08 GBytes   927 Mbits/sec
[  5] local 192.168.1.3 port 5001 connected with 192.168.1.6 port 2527
[  5]  0.0-10.0 sec  1.08 GBytes   925 Mbits/sec
[  4] local 192.168.1.3 port 5001 connected with 192.168.1.6 port 2528
[  4]  0.0-10.0 sec  1.08 GBytes   928 Mbits/sec
[  5] local 192.168.1.3 port 5001 connected with 192.168.1.6 port 2529
[  5]  0.0-10.0 sec  1.09 GBytes   937 Mbits/sec