Slechtste films?

Gestart door Oracle, september 19, 2003, 09:50:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VlisChris

Citaat van: suyver op februari  9, 2004, 16:11:14
Van Faces of Death wordt vrij algemeen aangenomen dat het allemaal in scene is gezet en dat er niets echt aan is. Overigens is dat niet iets dat het minder ziek maakt...

-Freek.


Dat hoop ik nog altijd van een filmpje dat ik een jaar of 2 geleden gezien heb via internet. Het zag er, hoe zeg ik het, realistisch uit. TE realistisch om in scene gezet te kunnen zijn. De manier waarop die vrouw viel. De manier waarop de inhoud van haar hersenpan tegen de wand kwam. Nee, verschrikkelijk. Nu ben ik al uberhaupt geen fan van gore maar dit sloeg toch werkelijk alles.
Faces of Death heb ik goddank ook nooit gezien.
Even ontopic: mijn slechtste film? Met stip op nummer 1: Kentucky Fried Movie. Zo slecht dat die niet eens in mijn profiler staat ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#101
Even een misverstand uit de weg ruimen. Het is niet het kraken van de nek wat je hoort in AH X, de werkelijkheid is nog erger.

Trouwens, ik vond het juist een geweldige film.


Ik heb wel faces of death 4 of 5 een keer gezien, omdat iedereen het over had. Ik ben meteen de hele week misselijk geweest dus nooit meer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martijn H

Hierbij mijn bescheiden bijdrage (zo maar een paar die me nu te binnen schieten). Oja, dit zijn dus films waar ik persoonlijk niets tot weinig aanvind, maar die niet perse technisch slecht hoeven te zijn (even indekken ;D):

- 2001: A space odyssey
Met stip op nummerrr 1. Ik weet dat ik door deze te nomineren een hoop mensen tegen de schenen trap. Maar na 3 pogingen in de afgelopen jaren (ik probeer het tenmiste wel..) ben ik nooit verder gekomen dan die belachelijke apen-scene.

- Jason X
Cliche na cliche na cliche.... en slechte sets. Hoe dichter bij het einde des te triester/lachwekkender het werd. Met als "hoogtepunt" uberjason.

- Dumb & dumberer
Zonder Carrey en Daniels er nooit een vervolg gemaakt mogen worden. Het origineel was zowiezo al goed, maar door dit vervolg is 'ie alleen maar beter geworden.

- Fear and loathing in Las Vegas
Had hoge verwachtingen en heb meteen de DVD gekocht. Na het kijken ook weer meteen teruggebracht.

- Per definitie alle nederlandse films. Ok, toegegeven, films zoals Schatjes en Mama is boos hebben zo hun charme. Maar dat heeft meer met jeugdsentiment te maken vrees ik. Wat mij betreft mogen ze de subsidie voor de nederlandse film met onmiddellijke ingang stopzetten.

En tot slot nog een algemene vraag: Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er uberhaubt wanprodukten gemaakt kunnen worden? Ik bedoel, een filmmaatschappij/studio moet zijn goedkeuring (lees: geld) geven voor een produktie met in gedachte de mogelijke winst die ze kunnen behalen. Toch? Ik kan me dan niet voorstellen dat de hoge heren tijdens een vergadering het script van bijv. Dumb & Dumberer onder ogen kregen en toen gezegd hebben dat ze het een goed script vinden en ze er wel geld in willen steken. Of zouden ze alle winst uit de verhuur denken te halen?

Martijn
Alle beetjes helpen zei de mug en hij piste in zee...

J.A.F._Doorhof

Wat voor de één een wanproduct is is voor de ander geniaal, 2001 is ook niet echt mijn film trouwens :D.
maar ik ken mensen die het DE film vinden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

2001 is toch met hal? Goeie film vidn ik persoonlijk alleen dat idiote einde. Ik hou van films met een duidelijk einde ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martijn H

Citaat van: Erik op februari 14, 2004, 21:44:08
2001 is toch met hal? Goeie film vidn ik persoonlijk alleen dat idiote einde. Ik hou van films met een duidelijk einde ;D

Een duidelijk einde zoals bij Return of the King bijvoorbeeld? Schitterende film, maar dat einde zeg :-\ Het duurde en het duurde maar....

Martijn
Alle beetjes helpen zei de mug en hij piste in zee...

Erik

sorry maar die film ken ik niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

Citaat van: Erik op februari 14, 2004, 21:44:08
2001 is toch met hal? Goeie film vidn ik persoonlijk alleen dat idiote einde. Ik hou van films met een duidelijk einde ;D
Dan ben je bij Kubrick op het verkeerde adres. Kijk anders 2010 eens, dan snap je 2001 wat beter.

Maar 2001 is een keer een ander soort film en een andere manier van film maken, tov het standaard Hollywood gehalte. Alleen het begin al ... met die apen ... geweldig :)

Point7

Citaat van: Scarp op maart 27, 2004, 13:18:12
Dan ben je bij Kubrick op het verkeerde adres. Kijk anders 2010 eens, dan snap je 2001 wat beter.

Maar 2001 is een keer een ander soort film en een andere manier van film maken, tov het standaard Hollywood gehalte. Alleen het begin al ... met die apen ... geweldig :)

De DVD stak gisteren in mijn bus. Straks ga ik em zien. Ik heb ooit al wel stukken op TV gezien, maar dat is al zeer lang geleden.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Kerstmanno

Citaat van: christiaan sauer op februari 14, 2004, 00:11:00

Dat hoop ik nog altijd van een filmpje dat ik een jaar of 2 geleden gezien heb via internet. Het zag er, hoe zeg ik het, realistisch uit. TE realistisch om in scene gezet te kunnen zijn. De manier waarop die vrouw viel. De manier waarop de inhoud van haar hersenpan tegen de wand kwam. Nee, verschrikkelijk. Nu ben ik al uberhaupt geen fan van gore maar dit sloeg toch werkelijk alles.
Ik kan je gerust stellen, dat is WEL in scene gezet. Heb ik destijds flink naar gezocht, want ik vond het ook verschrikkelijk (Waarom zoek je dan toch af en toe dat soort dingen op? Nou ja, nieuwsgierigheid zullen we het maar op houden.)
Faces of death is voornamelijk NEP. Traces of death is daarentegen wel voornamelijk echt, helaas. En iddd, snuff is het laagste wat er is. De wereld is ziek...

Del member

Walgelijke film is toch wel 'The Doom Generation'. Heb die film ooit op DVD gekocht omwille van de goede soundtrack maar de film zelf is bagger, walgelijk en disgusting.

Gijs82

Laatst Donnie Darko gekeken... al wel een oude film maar hoorde dat die mooi moest zijn...

nou niet echt een film die mij aanspreekt  :-\
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Spacebass

Ok ok...ik was deze thread vergeten...maar ik wist niet dat ik ooit een film "slecht" zou noemen...

De slechtste film aller tijden (zo voel ik het nu tenminste...tis nog vers) Starship Troopers 2!

reMC

Citaat van: Glootje op mei 18, 2004, 10:34:44
Laatst Donnie Darko gekeken... al wel een oude film maar hoorde dat die mooi moest zijn...

nou niet echt een film die mij aanspreekt  :-\

Juist 1 van de betere films die ik ken...

B.J.

Citaat van: reMC op mei 18, 2004, 13:32:46


Juist 1 van de betere films die ik ken...

Lol, wat de een de beste vindt, vindt de ander de allerslechste.
gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde  O0

Sarjenka

#115
De volgende films vind ik dus slecht:

- Titanic (boooooring)
- Mission impossible (maar dat heeft mede te maken met Tom Kruis)
- Tomb Raider (haaatelijke film(s)!)
- The Mummy, deel 2... zo goed als deel 1 was, zo slecht was het vervolg...
- Easy Rider; schijnt toch wel je-van-het te zijn, maar het kon me werkelijk niet boeien
- The Beach... *gaaaap*

verder kan ik even niets bedenken ... in de zin van: ik weet 1000 slechte films te benoemen, maar bovenstaande films schijn je goed te moeten vinden :)

En het is ook zo: smaken verschillen... Ik las in dit topic dat mensen bijv. The Avengers en Battlefield Earth slecht vinden... Die vind ik dan weer erg goed...

Een Finse vriend van me (studeert aan de filmacademie in London), daar heb ik bijv. al geen discussies mee over films; hij eist gewoon dat je sommige films wel en niet goed vindt. En da's volgens hem geen kwestie van smaak... zo is het gewoon en niet anders... Mjah... daar kan ik dus niet zoveel mee hahahaha

MrPink

Troy kan wat mij betreft ook toegevoegd worden aan de lijst. ;D

Groetjes,
Oscar

roland p

CitaatIk las in dit topic dat mensen bijv. The Avengers en Battlefield Earth slecht vinden...
Battlefield Eath... da's toch de flop van John Travolta? Laatst gekeken met het idee van: "Nu ga ik een héle slechte film kijken" Nou, dat viel dus best mee!

Van sommige films durf ik niet te zeggen dat ik ze in m'n collectie heb zoals: Last action hero, Wayne's world I & II etc.

CitaatEen Finse vriend van me (studeert aan de filmacademie in London), daar heb ik bijv. al geen discussies mee over films; hij eist gewoon dat je sommige films wel en niet goed vindt.

Waarom gaat ie dan naar de academie als ie alles al weet ? :P

echt slecht (vind ik): Mission to Mars... Zo slecht, ik weet niet eens meer waar ie over gaat... Iets met een planeet geloof ik... En overleven in een tentje op mars..

en 'Die another day'... Aston Martin vanish... Dat zijn de goedkopere effecten ;D

overbodig: T3
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

bmateijsen

Citaat van: roland p op mei 26, 2004, 19:13:34
Van sommige films durf ik niet te zeggen dat ik ze in m'n collectie heb zoals: Last action hero, Wayne's world I & II etc.

WAAAAAATTT??? Wayne's World Rules !!! We're not worthy!!

Hoef je je niet voor te schamen!

Groet Bjorn

Scarp

#119
Citaat van: roland p op mei 26, 2004, 19:13:34
Battlefield Eath... da's toch de flop van John Travolta? Laatst gekeken met het idee van: "Nu ga ik een héle slechte film kijken" Nou, dat viel dus best mee!
Ik weiger per definitie om ook maar te kijken naar deze film. Hoe meer mensen ernaar kijken, hoemeer mensen de scientology church direct of indirect steunen. Dus gewoon met een grote boog om deze film en er geen cent aan uitgeven. Elke opbrengst gaat rechtsreeks naar 1 van de grootste en stomste sektes ter wereld.

Mission To Mars is een typische jatfilm. Veel van 2001: A Space Oddysey hebben ze gejat. Verder niet bijster goed inderdaad.

roland p

CitaatIk weiger per definitie om ook maar te kijken naar deze film. Hoe meer mensen ernaar kijken, hoemeer mensen de scientology church direct of indirect steunen. Dus gewoon met een grote boog om deze film en er geen cent aan uitgeven. Elke opbrengst gaat rechtsreeks naar 1 van de grootste en stomste sektes ter wereld.

Gatverdamme! Gelukkig had ik een bootleg gekocht ;D hahaha!
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Oracle

Citaat van: roland p op mei 26, 2004, 19:34:09


Gatverdamme! Gelukkig had ik een bootleg gekocht ;D hahaha!

Inderdaad! Dat zal ze leren!  ;)

Groet,
Mark

B.J.

Citaat van: MrPink op mei 26, 2004, 02:35:41
Troy kan wat mij betreft ook toegevoegd worden aan de lijst. ;D

Groetjes,
Oscar

Nu moet ik Troy wel gaan kijken als iedereen hem zo slecht vindt. Wil ik ook weten waarom  ;D

Point7

Citaat van: bac op mei 28, 2004, 09:34:26
Nu moet ik Troy wel gaan kijken als iedereen hem zo slecht vindt. Wil ik ook weten waarom  ;D

Ik vond em eigenlijk best goed. Eigenlijk beter dan ik verwacht had.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Zvonne

Nog een aantal voor op het lijstje:

Gigli (1 woord: BARF tenzij je La Lopez zelf bent)
Crossroads (geen uitleg nodig denk ik, tenzij je een 12-jarig meisje bent en hardcore idool van Britney)
Plan 9 from Outer Space (eigenlijk ZOOOO slecht dat ie terug goed en culty begint te worden)

Mvg