Afwerking van je DIY kabels

Gestart door Madhouse, juli 13, 2010, 12:44:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeKa

Citaat van: Peerless Monster op juli 14, 2010, 12:40:51
Ongebleekt?
Dat verschil hoor je ook?

Mag toch hopen dat het een grap is...

phmeijer

In ongebleekt katoen zitten nog vetten die bij gebleekt eruit zijn.
Wij hebben ongebleekt besteld.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Madhouse

Citaat van: phmeijer op juli 14, 2010, 12:34:07
Wij hopen volgende week katoen binnen te krijgen in de maten 9mm, 12,7mm en 25mm.
Prijzen zullen gaan liggen tussen €1,50 en €3,50 per meter. Dit is nog even afhankelijk van de totale prijs inlcusief verzendkosten.

Praat je dan over binnen of buiten diameters. Voor mij is het belangrijk dat er tussen de 6mm en 10mm kabel in past mar dat de mantel wel strak en netjes om de kabel zit.

Heb op internet ook al het e.e.a. gevonden, ga denk ik eerst maar eens samples aanvragen voordat ik hoeveelheden ga bestellen..
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

Dan heb je 9 en 12,7mm nodig.
In de 12,7 past ca. 10mm; in de 9 ca. 6mm.
Het zijn wel binnendiameters, maar de mantel is niet zo eenvoudig te verwerken als de ViaBlue mantels bijvoorbeeld, deze hebben een veel groter expansiebereik.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Madhouse

Citaat van: phmeijer op juli 14, 2010, 12:48:35
Dan heb je 9 en 12,7mm nodig.
In de 12,7 past ca. 10mm; in de 9 ca. 6mm.
Het zijn wel binnendiameters, maar de mantel is niet zo eenvoudig te verwerken als de ViaBlue mantels bijvoorbeeld, deze hebben een veel groter expansiebereik.

Thnx voor je input. In een 9mm past geen 7mm kabel of is dat te proppen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

Met veel geduld zal het misschien wel lukken. Ik heb de 12,7mm gebruikt voor de LV-77S (7,7mm) en dat ging goed.
Veel dikker zou het niet makkelijker maken.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Madhouse

Hmmmm maar eens even overnadenken.

Valt me op dat er zo weinig producten zijn voor de afwerking van je kabels. Tot nu toe mogen we het doen met ViaBlue, Katoen en nog wat ander PVC spul....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

Zo ziet de katoenen mantel eruit:


Gevlochten mantel genoeg te vinden, wat had je zelf in gedachten?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Nahpets

Citaat van: phmeijer op juli 14, 2010, 13:06:37
Zo ziet de katoenen mantel eruit:


Gevlochten mantel genoeg te vinden, wat had je zelf in gedachten?

Erg netjes. Hamvraag blijft uiteraard hoe het klinkt? (De kabel, niet zo zeer de katoenen mantel)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Madhouse

Ziet er wel mooi uit zo met katoenen mantel.

Ja wil gewoon een mantel die de kabel mooi bedekt maar ook erg flexibel is.

Misschien toch maar eens 2 meter katoen bestellen als sample om te kijken of dat naar mijn zin in.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Citaat van: Madhouse op juli 14, 2010, 13:10:20
Ziet er wel mooi uit zo met katoenen mantel.

Ja wil gewoon een mantel die de kabel mooi bedekt maar ook erg flexibel is.

Misschien toch maar eens 2 meter katoen bestellen als sample om te kijken of dat naar mijn zin in.

ik krijg zilveren aders binnen met katoenen mantel. als je die vlecht, heb je verder geen mantel meer nodig.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Citaat van: phmeijer op juli 14, 2010, 13:06:37
Zo ziet de katoenen mantel eruit:


Gevlochten mantel genoeg te vinden, wat had je zelf in gedachten?

Prachtig Peter!! ;D  :inlove:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Madhouse

Citaat van: erik s. op juli 14, 2010, 13:13:26
ik krijg zilveren aders binnen met katoenen mantel. als je die vlecht, heb je verder geen mantel meer nodig.

Hangt ook wel van de prijs van de aders af. Heb in de UK ook het e.e.a. gezien voor leuke prijzen.

Prijs mag je me natuurlijk wel even PM'en  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Nu hou ik zelf wel van een beetje stevigheid en de kabels moeten tegen en stootje kunnen. Misschien het beste om een zilveren interlink te maken zoals in een ander topic (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=15559.0) beschreven staat en deze in een katoenen mantel te proppen. Zo bied je je kabel maximale bescherming met maximale functionaliteit.

Als ik er over na denk heb ik niet super veel ruimte achter mijn kast en zilveren aders met katoenen mantel in elkaar gevlochten kan nog vrij kwetsbaar zijn, met een 9mm katoenen mantel er omheen lijkt het me de meest ideale kabel.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

reMC

O.a. Audio-Consulting is bekend van hun zilver/katoen combinatie en die zweren ook bij ongebleekt. Maar er geloven steeds meer fabrikanten en ook zelfbouwers aan. Geen grap dus :) Maar belangrijker is dat het 'echt' katoen is, geen synthetisch goedje met een beetje katoen erin.

Madhouse

Hmmmmmm ga eens even nadenken over een mooi ontwerp...blijft een leuke bezigheid.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Deleted member

Katoen is zo'n beetje het beste dielectricum (dielectrische waarde 1,3) dat er is had ik laatst al een keer uitgezocht, beter dan teflon (2,0) dus zeker geen verkeerd materiaal om een kabel met lage capaciteitswaarden mee te maken.

Peerless Monster

Citaat van: phmeijer op juli 14, 2010, 13:06:37
Zo ziet de katoenen mantel eruit:


Gevlochten mantel genoeg te vinden, wat had je zelf in gedachten?

Heb je de 25 mm al binnen peter?
Ik wil graag wat gaan bouwen ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

phmeijer

Citaat van: Peerless Monster op juli 22, 2010, 14:54:38
Heb je de 25 mm al binnen peter?
Ik wil graag wat gaan bouwen ;D ;D ;D

Helaas nog niet, wordt waarschijnlijk nog ca. 3 weken; katoen is niet op voorraad... (wil wel echt katoen natuurlijk!)
Ik probeer het eerder te krijgen, doe mijn best!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Peerless Monster

Citaat van: phmeijer op juli 22, 2010, 14:58:32
Helaas nog niet, wordt waarschijnlijk nog ca. 3 weken; katoen is niet op voorraad... (wil wel echt katoen natuurlijk!)
Ik probeer het eerder te krijgen, doe mijn best!

Aha ik begrijp het! ;D No hurries. Ga ik gewoon wat andere zaken bouwen ;).
Kan ik nog even bepalen welke connectoren en kabels ik ga gebruiken.
Zit te denken ook aan Rhodium, want dat verschil hoor ik echt enorm duidelijk.
Ik wil zowieso de stroomkabels allemaal zo uitvoeren en mijn jumpers in mijn hifi set.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Citaat van: Peerless Monster op juli 22, 2010, 15:16:16
Aha ik begrijp het! ;D No hurries. Ga ik gewoon wat andere zaken bouwen ;).
Kan ik nog even bepalen welke connectoren en kabels ik ga gebruiken.
Zit te denken ook aan Rhodium, want dat verschil hoor ik echt enorm duidelijk.
Ik wil zowieso de stroomkabels allemaal zo uitvoeren en mijn jumpers in mijn hifi set.
Let wel even op hoe het zit met de verzekerings wetgeving betreffende katoenen netkabels. In de jaren voor de oorlog en ik geloof zelfs tot in de jaren 50 waren de installatiedraden in huis van katoen (groen en rood) en dat is inmiddels verboden ik dacht vanwege mogelijk brandgevaar. Toch ff checken als ik jou was  ;)

Peerless Monster

Citaat van: Kjelt op juli 22, 2010, 16:30:17
Let wel even op hoe het zit met de verzekerings wetgeving betreffende katoenen netkabels. In de jaren voor de oorlog en ik geloof zelfs tot in de jaren 50 waren de installatiedraden in huis van katoen (groen en rood) en dat is inmiddels verboden ik dacht vanwege mogelijk brandgevaar. Toch ff checken als ik jou was  ;)

Goed punt!!
Maar dat neemt niet weg dat ik er zin heb ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Het zijn wel stroomkabels maar vond de afwerking wel mooi.





Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Interficior

Maakt de stapellengte van de katoen ook nog uit? Ik neem aan dat je liever geen indiaas katoen om je kabels wilt, maar liefst Egyptisch katoen uit de Karnak of Amon regio.

Hoe moet ik dat ongebleekt zien? Moet de cuticula nog om het katoen heenzitten? Kun je (reMC) wat meer over het katoen vertellen? :)
Take it or lease it

Peerless Monster

Citaat van: phmeijer op juli 14, 2010, 12:34:07
Wij hopen volgende week katoen binnen te krijgen in de maten 9mm, 12,7mm en 25mm.
Prijzen zullen gaan liggen tussen €1,50 en €3,50 per meter. Dit is nog even afhankelijk van de totale prijs inlcusief verzendkosten.

2,5 cm nog niet binnen Peter ;)?
Heb het mijn vrouw voorgelegd en die vind het zo mooi ook, dat ik gewoon mijn gang mag gaan ;).


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler