DIY zilveren interlink

Started by Sullivan, March 20, 2004, 15:44:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sullivan

Hi DIY'ers,

Mijn tweede DIY project en er komen er nog meer, dus maar even een persoonlijk tintje aan de titel gegeven ;) (Interlinks der Interlinks kan ik niet maken ;D).

Ik heb onlangs besloten om mijn interlinks zelf te maken. Ik heb het idee dat hier nog veel winst is te halen in mijn setup. Of dat lukt met DIY interlinks is natuurlijk nog maar de vraag, maar ik wil het toch proberen.

Het wordt 1 paar interlinks van 60 cm lang met zilver bedrading (voor de plus en de min). Ik ga hier fijn zilver (99,99%) voor gebruiken met een dikte van 0,8 mm. Het voorbeeld heb ik niet van de minste audiofielen (Doede en Dick), dus heb wel vertrouwen dat het goed komt.

Ik heb nog niet alle spullen binnen, maar wil toch dit weekend vast een begin gaan maken.

De materialen die ik ga gebruiken:
- fijn zilveren bedrading 0,8 mm
- teflon tube binnediameter 1 mm
- aquarium slang 5 mm
- teflon tape
- koperfolie
- krimpkous
- vlechtkous
- WBT 0144 Cinchstekkers
- zilversoldeer

Gereedschap:
- zilverpoetsdoek
- schaar
- stift
- kniptang
- soldeerbout
- fohn

Suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom ;).

mvg,
Frank

jeroenskie

ben heeeeeel benieuwd ,stel nu dat deze tijdens een BLINDE shootout er uit komen als de beste  :o dat zou mooi zijn .

ik kan het me bijna niet voorstellen ,maar wie weet is het toch zo .
zou een leuke verassing zijn .

succes !



Don_Paul

Ik begin, zodra mijn zilver binnen is, met hetzelfde projectje - maar dan voor mijn SACD speler, dus ik moet er dan meteen 6 maken...

Overigens heb ik voor 0,4mm zilver gekozen, benieuwd of jij die 0,8mm nog een beetje eenvoudig door je teflon tube krijgt.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Harry HT

Hey,

Toppie !!    Sullivan & Paul ga zo door !!

Deze Topic zal ik blijven volgen.

Het zou leuk zijn wanneer de kosten van de gebruikte onderdelen erbij zouden komen te staan. We blijven zuinig en geen cent teveel he? ;)

Succes,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Erik van Voorst (in memoriam)

Een en al oor...want ik ga ook dit zilver gebruiken als speakerbekabeling....

Suc6
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

zuidwester

#5
Ik maak al een paar jaar samen met een vriend me zilveren interlinks en speakerkabel (99,9% puur) inclusief stekkers helemaal zilver en helemaal met de hand gemaakt...

kijk en huiver, luister en beef ! ;D

Peter
ontferm U over ons

Erik van Voorst (in memoriam)

Zo zo  8) als het zo strak klinkt als dat het eruit ziet !!!!!!!!

Wat voor diameters werk je mee (speaker zowel als interlink)
en waar kun je dit verkrijgen, wat voor mantelmateriaal...
die cinchjongens ken ik niet....

Of vraag ik nu naar een geheim " kookrecept".... ;)

Groetjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Sullivan,

veel foto's had je ons beloofd ;) We wachten af! Ik kom ze zeker eens bewonderen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Hi,
Denk voor dit soort kabels aan de Silver Bullets als connectoren.
Ik wil er voor de test wel een paar aanbieden met 50% korting ;D, bij de eerste bestelling.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: pipoplus on March 21, 2004, 03:09:25
Ik maak al een paar jaar samen met een vriend me zilveren interlinks en speakerkabel (99,9% puur) inclusief stekkers helemaal zilver en helemaal met de hand gemaakt...

kijk en huiver, luister en beef ! ;D

Peter
(even heel off-topic)
Wat voor een draaitafel is dat??

Groet Bjorn

Sullivan

Wauw, wat veel reacties al! En ben nog niet eens begonnen (moest plotseling eerder weg).

Quote from: Paul Kooistra on March 20, 2004, 19:10:41
Ik begin, zodra mijn zilver binnen is, met hetzelfde projectje - maar dan voor mijn SACD speler, dus ik moet er dan meteen 6 maken...
Ik heb er ook meer nodig, maar wilde eerst eens kijken of het een verbetering is.

Quote
Overigens heb ik voor 0,4mm zilver gekozen, benieuwd of jij die 0,8mm nog een beetje eenvoudig door je teflon tube krijgt.
Ik heb er ook aan zitten twijfelen of 0,4mm niet genoeg is. Voor interlinks gaan er maar hele lage spanningen overheen. Voor speakerkabel zou ik dan wel 0,8mm gebruiken. Toch maar gekozen voor 0,8 omdat ik daar goede verhalen over had gelezen. Deze Interlinks worden maar 60 cm lang en ben niet bang dat ik ze niet door de teflon tube krijg (tot een meter zou moeten lukken).


mvg,
Frank

Sullivan

Quote from: Harry HT on March 20, 2004, 19:30:30
Het zou leuk zijn wanneer de kosten van de gebruikte onderdelen erbij zouden komen te staan. We blijven zuinig en geen cent teveel he? ;)

Kosten worden zeker vermeld, maar weet niet precies wat ik nodig heb. Ik kom hier dus later op terug.

mvg,
Frank

Sullivan

Quote from: pipoplus on March 21, 2004, 03:09:25
Ik maak al een paar jaar samen met een vriend me zilveren interlinks en speakerkabel (99,9% puur) inclusief stekkers helemaal zilver en helemaal met de hand gemaakt...

kijk en huiver, luister en beef ! ;D

Peter

Ziet er goed uit. Wat voor mantel heb je gebruikt? Lijkt niet op vlechtkous.

mvg,
Frank

Sullivan

Quote from: Blue-Eyes on March 21, 2004, 10:50:00
Sullivan,

veel foto's had je ons beloofd ;) We wachten af! Ik kom ze zeker eens bewonderen.

Foto's komer er ;).

mvg,
Frank

Sullivan

#14
Quote from: J.A.F._Doorhof on March 21, 2004, 11:45:48
Hi,
Denk voor dit soort kabels aan de Silver Bullets als connectoren.
Ik wil er voor de test wel een paar aanbieden met 50% korting ;D, bij de eerste bestelling.

MvrGr.
Frank

Ik wil graag van dit aanbod gebruik maken (met een paar (interlinks) bedoel je 4 bullets, neem ik aan :D). Zal je binnenkort hierover mailen.

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan


Jeroen.

Hoi Sullivan,

ben zeer nieuwsgierig. En ga het zeker volgen.
Waar heb je de spullen vandaan?

Sullivan

#18
Quote from: InSomNiaC on March 21, 2004, 13:28:06
Hoi Sullivan,

ben zeer nieuwsgierig. En ga het zeker volgen.
Waar heb je de spullen vandaan?

Hi,

Ik heb de spullen bij verschillende bedrijven gekocht:

zilver bedrading en teflon tube: Automatic Electric Europe.
teflon tape: praxis
koperfolie: stainedglass.nl (zie ook deze powerbuy)
aquariumslang: intratuin
vlechtkous, krimpkous, zilversoldeer, WBT: die nadel
silver bullets: ITC  ;D

mvg,
Frank


Johan Van Gompel

tme-elec.nl verkoopt vlechtkous die EMI/RFI tegenhoudt. Misschien interessant i.p.v. de standaard vlechtkous?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik van Voorst (in memoriam)

Geef fff de link als je wilt van TME...vind ik interessant... ;)

www ervoor werkt niet... :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Quote from: Erik van Voorst on March 21, 2004, 16:09:38
Geef fff de link als je wilt van TME...vind ik interessant... ;)

www ervoor werkt niet... :'(

www. wel  ;D: www.tme-elec.nl

Maar ik kan het eigenlijk niet vinden. En is deze mantel wel te solderen?

mvg,
Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Scarp


Erik van Voorst (in memoriam)

Ik krijg kan de server niet vinden als ik erop klik. >:( >:D >:(

Ik wil graag  daar mantels bestellen vandaar dat ik de link graag wil hebben... :'(  :'(  :'(  :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!