PC aansluiten op Televisie

Gestart door Jeaust, juli 2, 2010, 10:43:46

Vorige topic - Volgende topic

Jeaust

Hallo,

Ik heb sinds kort een VGA naar S-video adapter en een S-video kabel om mijn laptop op mijn tv aan te sluiten. Ik heb gisteravond heel veel dingen geprobeerd, maar het lukt me niet om beeld te krijgen op mijn tv. Ik heb een JVC AV32L2EU televisie en een Packard Bell laptop met een Mobile IntelĀ® 4 Series Express Chipset Family videokaart.
Hopelijk kan iemand mij helpen!

Joost

HAL

Heeft je TV geen VGA-aansluiting toevallig? Probeer het dan eens via VGA.

Jeaust

Nee, mijn laptop heeft alleen een VGA en mijn tv heeft gele tulp, SCART en S-video.

HAL

Citaat van: Jeaust op juli  2, 2010, 11:00:12
Nee, mijn laptop heeft alleen een VGA en mijn tv heeft gele tulp, SCART en S-video.

Je bedoelt dat je TV alleen gele tulp (=composiet), scart en S-video heeft? Tijd voor een nieuwe TV dan. :)
Maarre zonder dollen: je kunt heel veel verkloten met de instellingen van de videokaart. Packard Bell staat nou niet echt bekend om de goede implementatie van de drivers van fabrikanten. Je zou kunnen proberen om de "echte" drivers van je videokaart te pakken te krijgen en dan bekijken of je verder komt.

Jeaust

Citaat van: HAL op juli  2, 2010, 11:05:10
Je bedoelt dat je TV alleen gele tulp (=composiet), scart en S-video heeft? Tijd voor een nieuwe TV dan. :)
Maarre zonder dollen: je kunt heel veel verkloten met de instellingen van de videokaart. Packard Bell staat nou niet echt bekend om de goede implementatie van de drivers van fabrikanten. Je zou kunnen proberen om de "echte" drivers van je videokaart te pakken te krijgen en dan bekijken of je verder komt.
Oke, dan ga ik dat straks eens proberen.

jantje112

Die vga naar svideo , composiet en component knutselkabels werken alleen als de laptop daarvoor speciale pinout op de vga poort hebben..

Dus eigenlijk gewoon niet..

Frank.V

Citaat van: jantje112 op juli  2, 2010, 20:32:01
Die vga naar svideo , composiet en component knutselkabels werken alleen als de laptop daarvoor speciale pinout op de vga poort hebben..

Dus eigenlijk gewoon niet..

Even interesse vanuit mijn kant, hoe zou je dat kunnen checken of de VGA aansluiting die speciale output heeft?

EJ

Let er vooral op dat je de parameters goed zet: 576i en 50 Hz.