KPN of Ziggo?

Gestart door Hootie, juni 14, 2010, 20:34:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hootie

Ik ga voor een totaalpakket (TV, telefoon en internet). Hierbij wil ik voor het "middelste" pakket gaan. Zigo heeft als voordeel meer zenders en sneller internet. KPN heeft als voordeel dat je een HD recorder erbij krijgt.

Graag lees ik wat over ervaringen met 1 of beide aanbieders.

Alvast dank, Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

DVDGuy

Ben zelf met name benieuwd naar de ervaringen met Ziggo.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Valkyrie

volgend jaar moet ik ook internet, tv en telefoon aanschaffen dus ik ben ook wel benieuwd. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje

hd decoder (bijv samsung) op i-net halen voor 60 euro en dan ziggo:
zo heb ik het gedaan.
2 decoders, 1 kaart, i-net en telefoon

Hootie

+ Zigo

- 8,50 euro per maand goedkoper
- sneller internet
- 8 digitale zenders meer

+ KPN

- HD recorder (ik heb geen flauw idee van de kwaliteit)
- onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers binnen nederland

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

SpeedyAndré

Als Kpn via adsl is dan kan je de nodige (technische) problemen verwachten, hun product wordt bij de klant uitgetest  :ph34r:
Tv gaat bij Kpn ten koste van de bandbreedte van internet, zit je ver van de centrale dan is het tv signaal vaak slecht.
Een 2e tv aansluiten wordt lastig vanwege de beperkte capaciteit van de adsl lijn, bij Ziggo is dat geen probleem.
Ziggo biedt (zolang het duurt) ook nog een analoog signaal zodat je overal in huis tv's kan aansluiten.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Hootie

Andre duidelijk.

Het feit dat bij Zigo TV en internet via de kabel gaat beïnvloed dat elkaar niet negatief?

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

SpeedyAndré

Nee, bij Ziggo is dat redelijk gescheiden, veel meer capaciteit.
Alleen schuiven ze graag met zenders, minder analoog en meer digitaal ;)
Daar wen je wel aan.
Opnemen kan natuurlijk ook met een aparte hd recorder of decoder waar het in zit.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

OMD

- kwaliteit van het beeld en geluid zijn bij ziggo hoger dan bij KPN.

- Bij ziggo zit je niet gebonden aan de kastjes van de provider

- eventuele CI+ cam in je toestel indien mogelijk als je niet gaat opnemen, of gewoon nog een HDD recorder erbij met nog een kaartje.

- De Humax IRHD-5100 komt eraan, en dat is voor tv opname een ideaal ding door de mogelijkheid van een losse externe usb schijf, afaik kan dat niet bij KPN.

Hootie

OMD dat moet je me even uitleggen.

Ik gebruik op dit moment een Samsung digitale kabelontvanger. Graag wil ik digitaal opnemen.
Wat zijn dan de mogelijkheden?

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

DVDGuy

Citaat van: Hootie op juni 14, 2010, 22:08:47
+ KPN

- onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers binnen nederland

Dat kan bij Ziggo ook naar abonnee's van Ziggo en voor € 5,95 pm ook naar elke ander vast nummer binnen Nederland  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

OMD

Citaat van: Hootie op juni 15, 2010, 19:37:32
OMD dat moet je me even uitleggen.

Ik gebruik op dit moment een Samsung digitale kabelontvanger. Graag wil ik digitaal opnemen.
Wat zijn dan de mogelijkheden?

Hootie

Je kan bij zowel KPN als Ziggo digitaal opnemen maaaaarrrr;

Zover ik weet is de recorder bij KPN vast en kan je geen ander gebruiken, dus alleen het apparaat dat KPN aanbied.
Ziggo werkt gewoon over de kabel dus elke decoder die compliant is met Ziggo werkt.

Je hebt dus keus uit meerdere apparaten die een mogelijkheid hebben tot opnemen.

EJ

Je kunt met de recorders die je voor ziggo koopt alleen maar bij ziggo terecht, daar is dus geen verschil met de recorder voor kpn. (Niet helemaal waar: Lijbrandt laat de ziggorecorders gewoon toe waar ze DVB-C aanbieden, en kpn geeft geen keus).

OMD

Citaat van: EJ op juni 15, 2010, 22:53:11
Je kunt met de recorders die je voor ziggo koopt alleen maar bij ziggo terecht, daar is dus geen verschil met de recorder voor kpn. (Niet helemaal waar: Lijbrandt laat de ziggorecorders gewoon toe waar ze DVB-C aanbieden, en kpn geeft geen keus).

Dat is niet helemaal waar EJ:

als ik de eerste de beste pak ( Humax IHDR 5050 ) dan:

Geschikt voor de ontvangst van in HD-kwaliteit uitgezonden programma's van Ziggo, CAIW, DELTA, Kabel Noord en diverse andere kabelnetten.


Wij verkopen ze voor meerdere aanbieders. Alleen de PVR van Cisqo is vooralsnog ziggo only omdat hun de interactieve tv aanbieden en dat werkt alleen samen met die machine zover ik weet.

gjjoosten

Ik heb nu ziggo en ik kan alleen maar positief zijn:) lekker snel internet geen haperingen etc.
Mijn schoonvader heeft alles in 1 van kpn en daar is het internet een stuk langzamer en die tv decoder is helemaal dramatisch langzaam.
mvg,

Gert Jan

EJ

Wacht maar tot je verbinding met ziggo een keer kapot gaat, of ze weer eens een storing hebben aan hun DHCP servers, of ze weer eens hun dns servers van adres veranderen. Clueless, iig met betrekking tot ISP activiteiten.

RonG

heb al jaren @home/ziggo, gelukkig van bovengenoemde geen last gehad.
Ok internet lag er wel eens uit en heb toendertijd ook met @home liggen bakkelijen maar uiteindelijk toch opgelost. Sinds @home Ziggo is heb ik gelukkig geen noemenswaardig probleem gehad. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer ik overgeleverd ben aan hun helpdesk ik ook ziggo zal vervloeken :D

Op fora wordt soms veel geklaagd maar het is wel zo is dat enkel problemen gemeld worden.

Recorders cq ontvangeres voor ziggo kun je gewoon overal kopen, hoef je niet enkel bij ziggo voor te zijn. Heb de mijne (5050c) gewoon via een internet winkel gekocht.

ajbeefde

Citaat van: EJ op juni 16, 2010, 12:30:45
Wacht maar tot je verbinding met ziggo een keer kapot gaat, of ze weer eens een storing hebben aan hun DHCP servers, of ze weer eens hun dns servers van adres veranderen. Clueless, iig met betrekking tot ISP activiteiten.

dit kan bij iedere provider gebeuren, dus dit probleem aanhalen heeft totaal geen toegevoegde waarde in de besluitvorming.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

EJ

Citaat van: ajbeefde op juni 16, 2010, 13:06:59
dit kan bij iedere provider gebeuren, dus dit probleem aanhalen heeft totaal geen toegevoegde waarde in de besluitvorming.
De mate van incompetentie bij Ziggo is vele malen groter dan bij de meeste andere providers. Dus nee, dit kan niet zo maar bij andere providers gebeuren. Ziggo zou zich bij zijn kerntaak moeten houden: het leveren van kabeltv. Ze hebben van internet achtige zaken een stuk minder verstand dan nodig.

ajbeefde

Citaat van: EJ op juni 16, 2010, 13:10:22
De mate van incompetentie bij Ziggo is vele malen groter dan bij de meeste andere providers. Dus nee, dit kan niet zo maar bij andere providers gebeuren. Ziggo zou zich bij zijn kerntaak moeten houden: het leveren van kabeltv. Ze hebben van internet achtige zaken een stuk minder verstand dan nodig.

gebaseerd op een eigen ervaring ?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

EJ

Citaat van: ajbeefde op juni 16, 2010, 13:12:34
gebaseerd op een eigen ervaring ?
Yupz. Herhaaldelijk. Op diverse vlakken. En heb als 3e lijns/architect gewerkt bij een ISP.

Hootie

Dank voor de vele reacties. Ik ben eruit. Het wordt Zigo.

Ik wil apart een harddiscrecorder aanschaffen. Deze moet digitaal opnemen.
Bij Zigo zie ik wel dat ze HD kastjes hebben. Volgens mij is dat voor doorgeven van HD signaal en opnemen.
Ik heb echter nog geen HD TV en wil dus alleen maar een harddisc recorder. Kan ik met een willekeurige harddiscrecorder via mijn Samsung digitale ontvanger digitaal opnemen?

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Ghosty J

#22
je kan beter een ontvanger nemen die ook kan opnemen. misschien handig om op marktplaats te kijken want veel mensen doen hun oude weg juist omdat ze graag hd willen gaan kijken. Ik weet van de cisco dat deze HDMI Scart en compo heeft. verder kan deze opemen, hd zenders kijken & uitzendinggemist kijken via ziggo.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

SpeedyAndré

#23
Kijk even of er 2 scart aansluitingen op je Samsung decoder zitten, ik denk het wel.
De (standaard model) recorder sluit je met scart aan ;)
Een gecombineerde decoder met recorder kan ook, dat scheelt een extra kastje, een extra remote en wat kabel zut.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp