Monitor Audio RX6 vs. Tannoy Signature Revolution DC6T

Gestart door pietr, juni 14, 2010, 09:28:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietr

Hobo Arnhem heb ik gisteren gemaild. Luistersessie volgt z.s.m. Ik heb alleen weinig tijd de komende dagen/weken.

Canadaan

Citaat van: pietr op september  6, 2011, 12:27:18
Hobo Arnhem heb ik gisteren gemaild. Luistersessie volgt z.s.m. Ik heb alleen weinig tijd de komende dagen/weken.

Goed! Hadden ze de SR6005 nog in het zwart?
Pioneer Kuro PDP-428XD | UPC HDTV-DVR mediabox | Marantz SR6005 | Marantz DV7001 | Sony PlayStation 3 | Tannoy Revolution Signature DC6T | Canare 4s11

larzie

Ik heb een ouder type surround Marantz aan mijn Tannoys hangen. De SR8002, kan ook alles en ondersteund alle formats alleen heeft geen 1.4 hdmi. Dat vind ik persoonlijk niet erg. Je hoeft iig niet persee altijd de tv aan te hebben voor instellingen. Marantz/Tannoy combi is erg prettig om naar te luisteren.
Ik heb gehoord dat Arcam en Rotel het ook erg goed doen icm Tannoy.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

pietr

De SR6005 was nog te verkrijgen via een ander filiaal van Hobo, voor € 800,-. In mijn ogen veel te veel voor een 'oud' model. Dus geen SR6005.

Ik ben wel op zoek naar hdmi 1.4, dat is de reden dat ik de SR6004 heb weggedaan.

Inmiddels heb ik begrepen dat zowel de Tannoys als Marantz als warm bestempeld worden. Mij is geadviseerd om bijvoorbeeld naar een Pioneer receiver uit te kijken. Dus ben ik nu info over Pioneer aan het zoeken. Die receivers bieden veel, o.a. Airplay.

bottlekiss

Citaat van: larzie op september  6, 2011, 15:00:34
Ik heb een ouder type surround Marantz aan mijn Tannoys hangen. De SR8002, kan ook alles en ondersteund alle formats alleen heeft geen 1.4 hdmi. Dat vind ik persoonlijk niet erg. Je hoeft iig niet persee altijd de tv aan te hebben voor instellingen. Marantz/Tannoy combi is erg prettig om naar te luisteren.
Ik heb gehoord dat Arcam en Rotel het ook erg goed doen icm Tannoy.

Ben blijkbaar niet de enige die deze Tannoys ook onlangs bij H&Chifi heeft gekocht ;D
En ook ik vind deze speakers geweldig klinken, mits je een goede match met versterker kan vinden (en in mindere mate de bron).
Mijn ervaring met deze speakers aan m'n Thule IA100 stereoversterker is teleurstellend; een kille, scherpe, ja zelfs harde klank. Absoluut geen rust in het geluidsbeeld. Een ding moet ik deze versterker nageven, in combinatie met de Thule CD100 cd-speler haalt ie er ongelooflijk veel detail uit. Eigenlijk prima spul, maar helaas niet in combinatie met de Tannoys.

Mijn Yamaha RX-V1700 surround receiver matcht wat dat betreft beter. Dacht altijd dat Yamaha een redelijk neutraal karakter heeft (iets dat ze ook op elk product vermelden, overigens) en dat blijkt aardig te kloppen.

De mooiste match is wat mij betreft met mijn Marantz SR5500 surround versterker. Deze wat oudere jongen heb ik van onder het stof gehaald en hoewel niet echt meer bij de tijd, is de wat warmere klank van deze Marantz goed voor de Tannoys.
Ik vraag me nu af: hoe zullen deze speakers het doen aan een buizenversterker? Zijn ze daarmee goed aan te sturen? Verlies je niet teveel aan detail en stereobeeld/plaatsing (iets wat in combinatie met de Thule juist erg goed was)?

Ben in ieder geval nog aan het zoeken naar een fijne versterker die echte vriendjes met de Tannoys wil worden.
Daarvoor hang ik ze binnenkort aan een Marantz PM-KI Pearl en SA-KI Pearl :wub:. Zeer benieuwd hoe dat gaat klinken.
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Robino

Hoe wordt de Tannoy dc6t ervaren (niet de signature)? Dit ook weer met de MA RX6? Is het warmer, minder scherp in het hoog en niet zo helder als de MA RX6?

Knicky

Dit waren de eerste speakers die ik samen met mijn vriendin heb beluisterd. En omdat
deze in divers reviews heel goed getest zijn dacht ik dat zijn ze..

In de winkel waar ik ze ging luisteren waren ze aan gesloten aan een Hegel versterker
vond de klanken heel helder maar met het opvoeren van de volume vond ik ze schel worden
te hard in het hoog.. mijn vriendin ging zelf haar handen voor haar oren houden  ;D maar goed
die vind dan ook de bass van de RX8 mooi

Mordante

Citaat van: Robino op juni 16, 2012, 17:37:32
Hoe wordt de Tannoy dc6t ervaren (niet de signature)? Dit ook weer met de MA RX6? Is het warmer, minder scherp in het hoog en niet zo helder als de MA RX6?

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb de DC8T een keer bij multifoon in Rotterdam zitten beluisteren. Persoonlijk vond ik het helemaal niks, mijn vriendin was het met mij eens. Veel mid en weinig hoog en laag. Ik heb daar ook de Totem Mani-2 sig beluisterd. Op dezelfde apparatuur, op dezelfde dag en dezelfde muziek en dat klonk veel beter.

De Tannoy Prestige serie is heel leuk, de rest laat ik links liggen.