SBS: NET 5 3d-kanaal bij Ziggo met ingang vanaf september 2010

Gestart door Shorty, juni 10, 2010, 14:00:43

Vorige topic - Volgende topic

Shorty

CiteerSBS en Ziggo hebben vandaag [9 juni] bekend gemaakt dat Ziggo 3D content van SBS gaat uitzenden op haar 3D-demokanaal. Dit kanaal is beschikbaar vanaf september 2010. SBS waardeert haar reguliere NET 5 programma's op naar 3D, terwijl het nachtprogramma wordt uitgezonden in native 3D.
Bron: persbericht Ziggo

VrGr,

Bart J.

edit: topictitel aangepast

jslaman

Ik ben benieuwd wat de kwaliteit hiervan zal zijn. Tot nu toe is de kwaliteit van de meeste hd uitezendingen om te huilen.

CineSmurf

Op zich heel leuk, maar als ze eerst eens de RTL zenders in HD kunnen gaan doorgeven...

Hoe waardeer je reguliere programma's trouwens op naar 3D?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Ghosty J

vandaar dat het dus sbs6 is geworden die in hd wordt door gegeven.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Shorty

Citaat van: CineSmurf op juni 10, 2010, 15:43:18

Hoe waardeer je reguliere programma's trouwens op naar 3D?

Ja, da's een goeie. Mono reprocessed for stereo, anyone?   :lookaround:   :(

VrGr,

Bart J.

Radiator

Ik zie mezelf nog steeds niet met een 3dbrilletje op naar Piet Paulusma kijken  :smile:
Panasonic: P55VT60 (Hyperion Ambilight), Bowers en Wilkins CM8

EJ

Citaat van: Ghosty J op juni 10, 2010, 15:47:14
In het persbericht staat toch echt 'Net 5'.

Roadrunner

Moet er hier niet een speciale decoder voor zijn? Met een HDMI 1.4 aansluiting?

Mr_Parker

Nee, dit hoeft niet.

Alle huidige HD decoders van Ziggo zijn probleem loos in staat om het side by side beeld dat nodig is voor 3D door te geven via hun HDMI verbinding.
De tv moet dit dan vervolgens herkennen als 3D en maakt er dan het benodigde wazige beeld van zal ik maar zeggen.

De HDMI 1.4 is, zover ik het begreep, vooral noodzakelijk om de 1080p 24p per oog (dus waarschijnlijk 48p voor het signaal naar de tv) 3D aan te kunnen met daarbij ook nog de HD audio formaten. Via de kabel gaat men niet zo ver, daar zal het meen ik 576p of zo iets zijn wat je in 3D te zien krijgt. Het moet hiervoor echter wel een HD stream zijn omdat het dus 2 beelden met de resolutie naast elkaar zijn.

mijn tv kan geen 3D dus gaf leuk 2 net iets verschillende beelden naast elkaar weer bij het verkiezings debat. (Voor de gein en wellicht voor de toekomst als test) toch maar even opgenomen.

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

EJ

Citaat van: ajbeefde op juni 11, 2010, 11:23:06
Net 5 is van SBS
Ja, dat is mij duidelijk, maar degene waar ik op reageerde zei:
Citaat van: Ghosty J op juni 10, 2010, 15:47:14
En dat is onjuist.

Shorty

Citaat van: EJ op juni 10, 2010, 21:59:11
In het persbericht staat toch echt 'Net 5'.

EJ, je hebt gelijk... Ik heb voor de duidelijkheid de topictitel aangepast. Merci.

VrGr,

Bart J.