Beste HD weergave met HTCP

Gestart door DannyvD, mei 24, 2010, 22:17:00

Vorige topic - Volgende topic

DannyvD

Ik heb een HTPC gemaakt met de volgende onderdelen
- Intel i5
- Asus Sonar HDAV 1.3 Deluxe
- Ati HD5750
- 4 GB RAM
- Windows 7 x86

Deze HTPC zal gebruikt gaan worden op beurzen en moet via een beamer van een zo goed mogelijk beeld geven bij het afspelen van blue-ray discs.
(Zelf samengestelde blu ray disc op de harddisk met fragmenten uit div films, of een blu ray disc in de DVD/Blu ray drive)

Het weergeven van .mkv is niet noodzadelijk.

Welk programma geeft met deze hardware de beste weergave? (Total Media Theater, PowerDVD,..........??)

Bij de Asus Sonar zit een oudere versie van TMT die misschien nog gratis is te upgraden naar versie 3)

Ottovw

Als je complete menu en alles wilt afspelen van een op de pc opgeslagen blue-ray film/verzameling dan zul je een programma moeten hebben die dit ondersteund en het is toevallig dat ik net op een andere post al gereageerd heb op een soort gelijke vraag. Ik kom het volgende betaald programma ArcSoft Total Media Theatre 3.

DrSmith

TMT is je beste keus, dit programma kan ook een BD map vanaf de harde schijf afspelen en werkt bij mij perfect.

Via de Asus website kun je inderdaad een upgrade naar een uitgeklede versie 3 (je mist dan SimHD, een upscalere voor DVD's) downloaden (wel de oorspronkelijke product-code bij de hand houden).

Sandor Scheffer

ik vind zelf media player classic home cinema het beste
- de ingebouwde codecs zijn van erg goede kwaliteit
- als je EVR gebruikt heb je ook meteen een goede scaler
- EVR is een van de weinige manieren om non-lineair stretching voor elkaar te krijgen
- het geheel is ook makkelijke met HW support te doen

TacoG

het afspelen van een blue-ray map doet TMT3 inderdaad uitstekend. Echter, ik heb ook veel mkv bestanden met ingebakken ondertiteling, deze pakt TMT echter niet. Heb al beetje zitten zoeken of dit op te lossen is met andere splitters, maar ben er nog niet precies uit.
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

coned (banned)

na zowat alles te hebben geprobeerd in windows media playback land, ben ik tot volgende programma's gekomen:

BD & HD-DVD & .ts files: Total Media Theatre 3

.mkv en al de rest: VLC 1.0.5 met libvout_directx_plugin.dll uit versie 1.0.2, een nieuwe VLC heeft deze hack mogelijk niet meer nodig. Ik kreeg namelijk picture breakup zonder deze oude DLL.

en hardware

mijn kaart is een radeon 2600HD die met TMT decoding in hardware doet
mijn kaart stuurt "YCbCr 4:4:4" uit, dit zorgt voor kleurperfecte output waarbij video 16..235 blijft ipv typisch te worden geexpandeerd naar 0..255
hij reduceert de niet-video ranges van windows van 0..255 naar 16..235, dus de TV hoef je maar 1x deftig te calibreren

mijn TV is gecalibreerd om IRE0 dus perfect zwart weer te geven bij 16 en geoptimaliseerd voor HD weergave
dit ziet er zeer clean en natuurlijk uit
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm