Nieuwe internet provider uitzoeken, tips?

Gestart door Xstream, mei 23, 2010, 15:06:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xstream

Hallo allen,

Ik ga eerdaags verhuizen en zoek naar een nieuwe internet provider. Ik zit momenteel bij UPC/Chello, maar daar wil ik vanaf. Echt te vaak gezeik en problemen mee gehad en de support is drastisch slecht als het mis gaat. Er loopt momenteel een zaak ook met UPC en mij die uit lijkt te lopen op een rechtszaak. Dus geen basis om mee door te gaan.

Ik heb even op Speedtest.nl gekeken naar wat er qua alternatieven zijn:
Alice
KPN
Tiscali/Telfort
XS4ALL
SpeedXS
Speedlinq
Tele2
Casema / Wanadoo

Eigenlijk geef ik de voorkeur aan kabel, maar alleen UPC lijkt dit te bieden, of Casema/Wanadoo, maar die is te traag.

Alice komt er op speedtest het snelst uit ondanks dat het "maar" 20Mbit biedt, t.o.v. de Extreme van UPC/Chello. De vraag is dan, hoe betrouwbaar is die speedtest?
KPN lijkt me een redelijk veilige keuze aangezien die ook een totaalpakket aan kan bieden (Internet / TV is alles wat ik nodig heb). Dus dan lijkt me 1 partij wel zo prettig.

Iemand die wellicht nog ervaringen heeft met een partij en die wilt delen?

Alvast bedankt.

Xs.


HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

GH

Citaat van: Xstream op mei 23, 2010, 15:06:14
Eigenlijk geef ik de voorkeur aan kabel, maar alleen UPC lijkt dit te bieden, of Casema/Wanadoo, maar die is te traag.

En jij denkt dat je met kabel een keuze hebt.... je bent gewoon afhankelijk van de provider die in je gebied het monopolie heeft.
BTW Casema/Wanadoo heet alweer een flinke tijd Ziggo.

ajbeefde

Citaat van: Xstream op mei 23, 2010, 15:06:14
Er loopt momenteel een zaak ook met UPC en mij die uit lijkt te lopen op een rechtszaak. Dus geen basis om mee door te gaan.


nota's niet op tijd voldaan?  Kan me namelijk niets anders hierbij voorstellen.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

En jij denkt dat UPC altijd gelijk heeft? :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Citaat van: celerontje op mei 23, 2010, 15:22:29
En jij denkt dat UPC altijd gelijk heeft? :o

denk jij dat een kleine man UPC voor het gerecht krijgt voor misschien een paar euro's?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

Klinkt onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit in deze wereld! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Citaat van: celerontje op mei 23, 2010, 15:30:13
Klinkt onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit in deze wereld! ;D

hahaha misschien een iets te grote broek aan, zie je tegenwoordig ook steeds meer  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Xstream

Ok, om even de discussie over UPC uit de wereld te helpen.
Ten eerste ben ik zeker niet de man die UPC voor het gerecht wil slepen. Het zal andersom moeten zijn willen ze het geld krijgen wat ze inmiddels van me krijgen, ten onrechte.

Situatie:
Ik betaalde bijna 90 euro na jarenlang klant te zijn geweest voor Internet (werd regelmatig verhoogd). En je betaald voor diensten verplicht die je niet hebt / nodig hebt.
Dit was 20 a 30Mbit (is een keer geupgrade). Inmiddels was er een grote upgrade doorgevoerd toen je de 60 / 120 Mbit pakketten kreeg, voor nog minder dan de helft van wat ik betaalde.

Contact opgenomen met UPC met de vraag waarom ze hun klanten niet meteen mee updaten met die prijzen. Dat vond ik op zich al niet zo netjes, maargoed, abbonement aangepast en voor een "nieuw" abbo gegaan a 60 Mbit voor 58,30 p/m (incl. TV / Radio etc, niet nodig aangezien ik in een pand zit waar we dit met 8 man delen (1 centrale aansluiting, dus beetje dubbelop maargoed).

Ik zou een nieuwe modem toegestuurd krijgen om de nieuwe verbinding mogelijk te maken. Na 2 weken nog niks vernomen, inmiddels al 2x gebeld, een half uur in de wacht en dokken maar per minuut. Er werd me elke keer verteld dat ik het pakket eerdaags kon verwachten. Na 3 weken en een berg knaken aan bellen verder, nog geen stap verder.  Na een maand vertelde ze me dat ik het pakket zou moeten hebben. Nou, niet dus. Dus ik zelf naar het postkantoor gegaan of het daar misschien ergens lag, maar die wist van niks, stond wel in het systeem, maar pakje zoek. Samen met de medewerker nog door het pakket archief gekeken, niks te vinden. Ander post punt geprobeerd in de buurt, zelfde verhaal.

Dus weer contact opgenomen met UPC, weer in de wacht natuurlijk, en eenmaal iemand aan de lijn het verhaal uitgelegd. Nou, nog steeds nul sympathie en ik moest maar wachten tot het pakje retour was gestuurd tot ik een nieuwe opgestuurd zou krijgen. Ik zeg; ja, maar het pakketje is zoek en ergens kwijt geraakt, dus die komt niet terug. Hoe lang moet ik dan wachten? Al pissig omdat ik inmiddels al een maand weer de volle pot had betaald voor een oude, tragere, dienst. Maar echt 0 redelijkheid om me ergens te compenseren, ook niet na 100 euro telefoon kosten.

Dus ik besloten om de dienst te beeindigen. De beste medewerker vertelde me dat het automatisch zou gaan en blokkeren aangezien ik al een maand niet betaald had en de komende maand de boel gesloten zou worden. Dus ik zeg, prima.

Na een maand toch weer een factuur. Bezwaar aangetekend en verhaal nog een keer uitgelegd. Maar nee, ik moest gewoon dokken. Nou dat was ik niet van plan. Ik stelde voor om de nieuwe abbo kosten te betalen voor de oude dienst voor die periode, daar zou ik mee akkoord gaan, een gulden middenweg. Maar nee, nog steeds 0 redelijkheid. Dus besloten dat ik in m'n recht stond en verteld dat ze het maar moesten komen halen via een rechtszaak als het zover moest komen. Ik wist toch dat ik in m'n recht stond.

Tijd niks gehoord en toen ja hoor, Incasso bureau werd ingeschakeld. Werd meteen verhoogd van 180,- naar 350 euro ofzo. Bezwaar weer aangetekend binnen de termijn. Maar geen reactie, en weer een verhoging. Verhaal uitgelegd aan incasso bureau en die beschouwde na het verhaal en bewijsvoering de zaak als opgelost.
Maanden niks gehoord en toen kreeg ik weer een brief met het verhaal van de openstaande rekening. Weer geredetwist met dat ik best die 2 maanden voor de nieuwe abbo kosten wilde betalen etc...

Nou zo ging dat een tijdje door. Op het moment al een tijd niks gehoord. Ik ben benieuwd of het nou afgedaan is of het weer gaat opduiken, maar ik heb het helemaal gehad met UPC zoals je misschien wel begrijpt. Daarvoor waren ook al allerlei klote situaties geweest met 0 support.

Vandaar dat ik nu naar een andere leverancier kijk. Op snelheid lever ik sowieso in zo lijkt het, als het verder maar gewoon ok is.

Dus nogmaals, iemand tips of suggesties?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

EJ

tweakdsl. Levert als enige vziw de volle 24 Mbit/s down, indien je dicht genoeg bij de centrale zit. Tevens hebben die geen FUP in wat voor vorm dan ook en mag je servers draaien. Tenslotte mag je op volle snelheid van hun zeer goede (want tweaknews, commerciele provider) newsserver downen. Jarenlang plezier van gehad...  :D

bzrk

Als je van kabel komt zal adsl erg tegen vallen. 24mbit waar veel mee wordt geadverteerd wordt natuurlijk alleen in laboratorium achtige omstandigheden gehaald.

EJ

Daarentegen is de stabiliteit (en niet alleen van de dienstverlening) weer een vooruitgang. :D

SpeedyAndré

Citaat van: EJ op juni 28, 2010, 23:59:47
Daarentegen is de stabiliteit (en niet alleen van de dienstverlening) weer een vooruitgang. :D

Die 'stabiliteit' van adsl was voor mij reden om over te stappen naar glasvezel  ::)
Het begon goed met 13Mb/s bij 2km afstand tot de centrale, inmiddels is dat ingezakt naar 9mb/s  :unhappy:
Ik heb er IP-tv bij en dat kost 4Mb/s bandbreedte.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Je kan natuurlijk een betere adsl provider vinden dan tele2... ;)

En no worries, binnenkort ook glasvezel aangesloten hier. Leve de 100 MBit/s symmetrisch.

bzrk

Citaat van: EJ op juni 28, 2010, 23:59:47
Daarentegen is de stabiliteit (en niet alleen van de dienstverlening) weer een vooruitgang. :D

Dat is van persoon tot persoon verschillend dan denk ik. Ik kom van tweakdsl (zeker niet de goedkoopste) en zit nu bij UPC. UPC ervaar ik veel stabieler. Helpdesk nooit nodig gehad bij tweak meerdere malen...

Ach ja... er is geen beste :P

celerontje

En ik heb hier een goede ADSL verbinding, dus wat moet je erover zeggen... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Achiel

Tweakdsl hier, bevalt uitstekend, komt mede doordat er zeer weinig adsl gebruikers zijn hier in de buurt, ik schat over de 80% bij zeelandnet hier. De overige zitten dan nog meestal bij kpn terwijl tweak op bbnet zit. Heb niks te klagen over snelheid, die is dag en nacht precies hetzelfde, nooit minder in de spits.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

EJ

Citaat van: Achiel op juni 29, 2010, 15:38:19
Tweakdsl hier, bevalt uitstekend, komt mede doordat er zeer weinig adsl gebruikers zijn hier in de buurt, ik schat over de 80% bij zeelandnet hier. De overige zitten dan nog meestal bij kpn terwijl tweak op bbnet zit. Heb niks te klagen over snelheid, die is dag en nacht precies hetzelfde, nooit minder in de spits.
Tweak doet al jaren geen zaken meer met bbned. Alleen bestaande verbindingen worden niet veranderd, maar op het moment dat je iets wilt veranderen word je overgezet op babyxl (met helaas hoge pingtijden). Wel retestabiel in snelheid en in betrouwbaarheid.

Achiel

Citaat van: EJ op juni 29, 2010, 15:40:39
Tweak doet al jaren geen zaken meer met bbned. Alleen bestaande verbindingen worden niet veranderd, maar op het moment dat je iets wilt veranderen word je overgezet op babyxl (met helaas hoge pingtijden). Wel retestabiel in snelheid en in betrouwbaarheid.

Ik zit er dan ook al jaren, vandaar. Volgens mij geen babyxl in de plaatselijke centrale trouwens.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

EJ

Citaat van: Achiel op juni 29, 2010, 16:29:29
Ik zit er dan ook al jaren, vandaar. Volgens mij geen babyxl in de plaatselijke centrale trouwens.
;) Heb er ook jaren bij gezeten, maar toen ik naar wide-open ging helaas overgezet. Nu bij het zeer kundige tele2  :devil: die denken dat het internet bestaat uit tcp/udp en een heel klein beetje icmp. IPv6? Nooit van gehoord, dus dat laten we niet door op het modem. Lang leve glas.