Lijbrandt Glasvezel netwerk

Gestart door Starsky, mei 21, 2010, 11:49:59

Vorige topic - Volgende topic

EJ

Voor zover ik weet is niet aangekondigd dat bbc1 en 2 zullen worden geleverd op dvb-c. Het dvb-c pakket is (of zou) identiek (zijn) aan het analoge aanbod.

Pos

Citaat van: antoniong op januari 13, 2011, 19:48:02
Ja, net als tig andere forums. Weet iedereen wat hem te wachten staat.

(en als je last hebt van mijn bericht dan sla je het toch over want niemand verplicht jou het te lezen)

Wij kunnen hier ook Lijbrandt aanvragen, dit topic is voor mij dus wel informatief. Elke telecomaanbieder heeft mensen met problemen, als die allemaal hier komen om hun probleem duidelijk te maken dan krijgen we het hier nog druk. Maar niet met HT en daarom komen de meesten hier wel. Je geeft zelf al aan dat je hier (en op andere fora) alleen maar komt om over een telecomaanbieder te klagen, blijf dan weg.  :baaa:

Hoe kan ik nu na de tijd ervoor te kiezen om een bericht niet te lezen?!?!?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

antoniong

Citaat van: EJ op januari 13, 2011, 19:52:11
Voor zover ik weet is niet aangekondigd dat bbc1 en 2 zullen worden geleverd op dvb-c. Het dvb-c pakket is (of zou) identiek (zijn) aan het analoge aanbod.

Ik heb hen intertijd dit specifiek gevraagd en toen werd er bevestigend op geantwoord. Ook heeft het lang zo op hun website gestaan.

Op een email hierover kreeg ik het antwoord: "Wij zijn er mee bezig maar kunnen nog geen concrete datum noemen". BBC  & 2 was een van de redenen (naast DBC-C) om voor Lijbrandt te kiezen.

Henkjan_O

Citaat van: antoniong op januari 13, 2011, 20:11:55
Ik heb hen intertijd dit specifiek gevraagd en toen werd er bevestigend op geantwoord. Ook heeft het lang zo op hun website gestaan.

Op een email hierover kreeg ik het antwoord: "Wij zijn er mee bezig maar kunnen nog geen concrete datum noemen". BBC  & 2 was een van de redenen (naast DBC-C) om voor Lijbrandt te kiezen.
waar woon je?

ik heb Lijbrandt ook expliciet om BBC1&2 gevraagd (Berkel&Rodenrijs), en mij is gezegd dat het in t pakket zou zitten. heb me er nog niet aangemeld echter, dus kan geen praktijkervaring laten horen.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

SpeedyAndré

Bij Xms komen BBC1+2 in juni op analoog en dvb-c beschikbaar.
In het digitale pakket krijgen we BBC1,2,3,4 en HD ;)
Als het bij Xms kan ....

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

EJ

Ik meen gezien te hebben dat Lijbrandt het ook gaat doen. Is voor mij niet meer relevant, kijk alleen nog maar iptv. :)

Hammer46

Hier in mijn regio Almere buiten heb ik lijbrandt goed draaien, ook de laatste FW  update heeft voor de amino 130 hd ontvanger goede resultaten naar boven gehaald voor deze update had ik af en toe [vooral in het weekend] :devil:
uitval van het HD signaal, maar nu TOP kan niet anders  zeggen en internet daar had ik geen problemen mee 50mb up/download lekker snel dus Top wat mij betreft
Rotel
Rb-1080 / Rc-1070/ Rcd-1072/ Rt-1080 / Wharfedale Valdus 500/ Oehlbach NF1 / NF 214 / Canare 4S11

EJ

En het wachten is natuurlijk op de 500 Mbit/s up- en down. :P

jaco

Is het nu IPTV bij KPN ?
Dus minder download als de TV aan staat ?

EJ

Omdat dit een Lijbrandt thread is, en ik zelf het hele spul van Lijbrandt heb kan ik dat niet zeggen. Bij Lijbrandt gaat het in ieder geval NIET ten koste van de down/upload. De aansluiting (het glas zelf) is fysiek gigabit, dus bandbreedte genoeg.

SpeedyAndré

Citaat van: jaco op augustus  1, 2011, 11:54:15
Is het nu IPTV bij KPN ?

Nee, via Glashart Media (geen Kpn 'kwaliteit' dus)  ::)
Ik zie dat ze alleen de Amino tvdoosjes hebben dus geen brakke Kpn xperia zooi met te lage bandbreedte.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

EJ

Het hangt er van af waar je zit: in een WGA gebied (dezelfde bagger als kpn) of WGDO (directe uncut/unchanged streams uit Hilversum). Zenders als NGC HD komen met 16 Mbit/s of meer hier binnen. Daar kunnen de kabelaars en kpn niet tegen op. Er gaan wel geruchten dat kpn binnenkort de bitrate gaat verhogen (van 7 Mbit/s of lager voor een HD zender!). Wordt tijd ook, want de kabelaars hebben echt wel een beter signaal dan dat.

En dat xperia gedoe is echt bagger, ook omdat je geen toegang tot die doos hebt en de router functionaliteit uitermate beperkt is. Wij krijgen geen router box, dus je kunt doen en laten wat je wilt op de snelheid die je wilt op de manier die je wilt. Ik heb een volwaardige en hoogwaardige snelle pc als firewall staan aan de Lijbrandt link. Werkt als een trein. Telefonie werkt ook prima.

jaco

Ik woon in Almere (striphelden buurt), en nu gaan ze eindelijk eind van het jaar ook vezel aanleggen hier.

Dan moet ik kiezen, we hebben nu 1x KPN ADSL+bellen (altijd en overal of zo) en 1 x UPC 120/6 internet en TV van UPC.
Dat is iets van 38 + 50 + 18 = 106 euro per maand.

Dat kan goedkoper door naar alles in 1 te gaan.
Ik zit niet te wachten om voor onze 3 wat oudere TV's 3 x een set topbox te moeten huren..
Dus Lijbrand leek wel mooi met hun DVB-c oplossing, dan kan ik ook nog de coax laten liggen. (dan moet ik nog 3 x een DVB-C ontvanger kopen natuurlijk...)

Op zich is KPN ligt de meest voor de hand liggende optie vanwege e-mail en Telefoon wat daar nu is.
Maar als het TV signaal slecht is wordt dat hem ook niet.

EJ

Dat is duur... Bij ons kost het 90 of 95 euro in de maand voor 100 Mbit/s symmetrisch, tv met HD abonnement, telefonie met vaste lijnen afgekocht. En de dvb-c werkt(e) heel goed (humax verkocht), inmiddels schijnt er ook epg op dvb-c te zitten.

Kpn zou ik echt nooit doen wegens de brakke router (en de slechte tv). Je hebt overigens alle dvb-c kanalen ook gewoon nog analoog hoor!

jaco

Ik heb wel 2 providers nu, dus fijn voor thuiswerken (al lagen ze er laatst wel beide tegelijk uit)

Bij KPN is in ieder geval niet duidelijk wat je krijgt. Het lijkt wel echt IPTV, want je neemt op ergens in de cloud. Niet lokaal op je set topbox (althans dat werd me in de glashart winkel verteld)
Op zich is dat niet zo erg, alleen ik moet geen klagers hebben dat de TV niet werkt als ik iets download.

Bij Lijbrand moet ik het telefoon nummer gaan overzetten, en 2 email adressen kan ik niet meer gebruiken. Ik kan wel zonder mijn UPC adres, maar ik weet niet hoe makkelijk mijn vrouw van haar email adres afstand wil doen..

blue-eyes

Ze gaan deze maand ook bij ons in de wijk (Lelystad ergens) glas aanleggen, KPN en  Lijbrand.

Ik blijf lekker bij UPC. Steady, geen problemen. Ik wil mijn email adres nog niet kwijt, service helemaal goed.
Internet (25/2 ik download niet), HD tv, decoder, onbeperkt bellen, digitale tv voor minder dan 70 euro.

Ik krijg 50% korting op KPN, maar weiger om over te stappen wegens kwaliteits verschillen met UPC (UPC kabel is goed met TV)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

SpeedyAndré

Citaat van: jaco op augustus  1, 2011, 18:40:33

Op zich is dat niet zo erg, alleen ik moet geen klagers hebben dat de TV niet werkt als ik iets download.

Tv en telefonie hebben een bandbreedte reservering, net als bij adsl.
Als je bijv. een 50/50Mb/s neemt dan is de tv geen probleem omdat de lijn minimaal 100Mb is.
Misschien dat in de nieuw aan te leggen centrales een gigabit headend komt, ik heb nog een 100Mb headend
en de download zal bij tegelijk tv kijken wat minder zijn.
Tv opnemen kan trouwens ook lokaal met een Amino 532 of 540 waar een hdd in zit.

André  8)

EJ

Bijna alle headends zijn al gigabit voor zover ik weet. De CPE's zijn nog 100 Mbit per uitgang, dus is de tv nooit een probleem. Ik heb nooit tijdens tv kijken (met opnemen erbij, dus 2 kanalen parallel) ook maar enige invloed gemerkt op up/download.

SpeedyAndré

Hier ook geen problemen tot nu toe, ik denk dat ik CPE bedoelde en niet headend  ::)
Als 100Mb normaal wordt max Xms z'n prijs wel eens aanpassen, da's nu nog €30 duurder dan 50Mb.

André  8)

Hammer46

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  1, 2011, 19:59:02
Ze gaan deze maand ook bij ons in de wijk (Lelystad ergens) glas aanleggen, KPN en  Lijbrand.

Ik blijf lekker bij UPC. Steady, geen problemen. Ik wil mijn email adres nog niet kwijt, service helemaal goed.
Internet (25/2 ik download niet), HD tv, decoder, onbeperkt bellen, digitale tv voor minder dan 70 euro.

Ik krijg 50% korting op KPN, maar weiger om over te stappen wegens kwaliteits verschillen met UPC (UPC kabel is goed met TV)

mm kon ik dat maar zeggen over UPC een grote waardelose organisatie  heb er zeer slechte ervaringen mee  internet via kabel waardeloos  tv/radio uitval tot en met dit was ook voor het internet via deze kabel boer elke dag uitval zelfs in het weekend totaal GEEN internet een aantal malen mijn geld retour gekregen gelukkig ben ik er vanaf al jaren trouwens  ...upc Neen niet voor MIJ /ONS
Rotel
Rb-1080 / Rc-1070/ Rcd-1072/ Rt-1080 / Wharfedale Valdus 500/ Oehlbach NF1 / NF 214 / Canare 4S11

jaco

Ik wil wel 100/100 denk ik, uiteraard voor de sneller ping zodat ik kan gamen  ;)

EJ

Je ping zal niet veranderen... Bij mij is die naar mijn colo server 3 ms en 4 ms via IPv6 tunnel. :D Uiteraard heb ik ook de verbinding voor strikt legale zaken. ;)

Hammer46

Citaat van: EJ op augustus  2, 2011, 15:46:45
Je ping zal niet veranderen... Bij mij is die naar mijn colo server 3 ms en 4 ms via IPv6 tunnel. :D Uiteraard heb ik ook de verbinding voor strikt legale zaken. ;)
Klopt inderdaad ik ben van ping [adsl] rond de 35/50 gegaan naar 10/20 Glasvezel maar dit is niet relevant aan je snelheid van je verbinding , wel de afstand centrale/huisadres is van belang bij adsl
Rotel

Wookie

Weet iemand hoe je de Firmware kan upgraden?

De Animo heeft nu af en toe moeite om aan/uit of over te schakelen.... :(

Ik gooi dan meestal even de spanning er af en dan werkt het weer een tijdje OK :popcorn:

BernHardN

in het menu is er een optie om up te daten. (de 540 tenminste)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100