Lijbrandt Glasvezel netwerk

Gestart door Starsky, mei 21, 2010, 11:49:59

Vorige topic - Volgende topic

EJ

Citaat van: BernHardN op oktober  1, 2010, 10:18:12
dat wil nog niet zeggen dat ze ook de service afnemen
Yupz, dat is de aansluiting van Lijbrandt. :) En dus de service.

BernHardN

maar hoe bedoel je dat, want bij ons komt straks de kabel en het modem binnen, alleen ik blijf voorlopig mooi bij Alice veel goedkoper.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

EJ

Nu ook de Amino binnen. Prima, echt prima beeld. Zeker rtl is mooier, want in HD. ;) Geen klachten.

KHunt-er

Citaat van: EJ op oktober  2, 2010, 14:47:41
Nu ook de Amino binnen. Prima, echt prima beeld. Zeker rtl is mooier, want in HD. ;) Geen klachten.

Welke Amino heb jij nu?

Het nieuwe model ?

Ik heb nu de A130M HD settop box zonder PVR.
Beeld is echt top, mis alleen de PVR. Zou mooi zijn als ik deze kan omruilen.
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

SpeedyAndré

Xms heeft in november een actie, dan kan je een A130 omruilen voor een Amino met PVR (€50 bijbetaling).
Welke het wordt is nog niet duidelijk, de A540 ligt voor de hand tenzij die al eol is.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

KHunt-er

Citaat van: SpeedyAndré op oktober  2, 2010, 21:24:28
Xms heeft in november een actie, dan kan je een A130 omruilen voor een Amino met PVR (€50 bijbetaling).
Welke het wordt is nog niet duidelijk, de A540 ligt voor de hand tenzij die al eol is.

André  8)

..Las ik ook op glasvezel.nu . Heb ik zeker oren naar... ^-^

Kan het echter nergens terugvinden op de site van XMS.
Heb zojuist de servicedesk maar een mailtje gestuurd.
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

EJ

Citaat van: KHunt-er op oktober  2, 2010, 20:57:24
Welke Amino heb jij nu?

Het nieuwe model ?

Ik heb nu de A130M HD settop box zonder PVR.
Beeld is echt top, mis alleen de PVR. Zou mooi zijn als ik deze kan omruilen.
Heb ook de 130M. Zou inderdaad top zijn als die om te ruilen is. Ben nog wel bezig de multicast mijn eigen netwerk binnen te halen. ;)

EJ

Na wat vergelijken tussen HD en SD zenders moet ik toch wel zeggen dat de amino/lijbrandt combinatie echt mooier beeld geeft dan humax 5050c/ziggo. Kleuren zijn mooier, beeld is scherper (zeker bij HD) en het contrast is hoger. Blijkbaar scheelt dat beetje extra bandbreedte veel.

Henkjan_O

dat klinkt prima so far...   hebben ze ook de klantenservice een beetje op orde nu? 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

EJ

Geen idee, heb ze (nog) niet nodig (gehad). Uit ervaring: je krijgt ze wel snel aan de lijn, en wel behulpzaam.

Henkjan_O

dat is toch wel erg belangrijk... 

KHunt-er

Citaat van: KHunt-er op oktober  2, 2010, 21:32:07
..Las ik ook op glasvezel.nu . Heb ik zeker oren naar... ^-^

Kan het echter nergens terugvinden op de site van XMS.
Heb zojuist de servicedesk maar een mailtje gestuurd.

Antwoord van XMS:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw E-mail.

Onze verwachting is dat wij nog dit jaar een HD box met PVR functionaliteit zullen
gaan leveren. Het is echter nog niet officieel bekend welk type dit zal worden.
Feit is dat bestaande klanten de mogelijkheid zullen krijgen hun bestaande (HD) box
de mogelijkheid zullen krijgen deze om te wisselen voor dit nieuwe type tegen
bijbetaling. Het specifieke bedrag is echter nog niet bekend.
Extra functionaliteiten via IPTV zullen ook aangeboden gaan worden. Hierover volgt
spoedig meer nieuws. Houd u hiertoe onze website in de gaten!

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u echter nog verdere
vragen hebben, schroom dan niet ons wederom te benaderen.

Met vriendelijke groet,
XMS Servicedesk

Nog even afwachten dus.... :-\

spikecity

Citaat van: SpeedyAndré op september 30, 2010, 19:53:07
Zozo, heeft Lijbrandt eindelijk z'n 1e glasvezel klant aangesloten?  :hehe:
ik ben benieuwd in welk jaar de 2e klant volgt ;)

André  8)

In B&R draaien de eerste klanten van Lijbrandt (de testers) al vanaf begin Augustus (ik was nr. 2).
Nu leveren ze nagenoeg zonder problemen dagelijks meerdere nieuwe FttH accounts op daar.

XMS en Lijbrandt komen nagenoeg uit hetzelfde nest voor zover ik weet. Mijn eerste Amino 130m kwam met een XMS handleiding en papieren, de tweede met Lijbrandt papieren.
Het glasvezel IP adres wijst/wees naar Xtra Media Services (XMS dus) en wordt nu gemaskeerd met een Lijbrandt DNS record. De Lijbrandt newsserver is xmsnews.nl, dus ook hier diensten van XMS.

Voor zover ik weet komt Lijbrandt rond de kerst ook met de PVR versie van de STB (Waarschijnlijk de Amino 540), maar gezien de familiaire band tussen Lijbrandt en XMS lijkt dat logisch.
De laatste berichten zijn dat de PVR op dit moment nog getest wordt bij XMS, alvorens hij voor klanten van Lijbrandt en XMS beschikbaar wordt.

Qua service heb ik (op emailverkeer na) geen klachten over Lijbrandt, maar als testgebruiker is veelvuldig contact dan ook logisch.

BernHardN

bij ons ligt nu de kabel in de straat en vrijdag komen ze het aansluiten, ze vroegen al welk abo ik had gekozen, ik zei die van Alice voor 35,- .... :devil:
komt er vandaag een brief of ze een persoonlijke offerte mogen maken voor de vergelijkbare dienst als die van Alice.... kom maar op als ze onder de prijs kunnen.

Onkyo TX-NR818
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

SpeedyAndré

Lijbrandt is (nog) niet erg bekend van 'onder de prijs' aanbiedingen  ::)
Bij Xms had ik mazzel met een 'ere divisie' aanbieding:
- 2 maanden abo gratis
- 2 maanden ere divisie gratis
- Amino 130M gratis

Voor 50/50 tripple play ben ik €55 kwijt, digitale tv is €5,95 extra en telefonie gaat per tik als je niet 'onbeperkt' neemt.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

spikecity

Citaat van: SpeedyAndré op oktober 19, 2010, 23:55:33
Lijbrandt is (nog) niet erg bekend van 'onder de prijs' aanbiedingen  ::)
Bij Xms had ik mazzel met een 'ere divisie' aanbieding:
- 2 maanden abo gratis
- 2 maanden ere divisie gratis
- Amino 130M gratis

Voor 50/50 tripple play ben ik €55 kwijt, digitale tv is €5,95 extra en telefonie gaat per tik als je niet 'onbeperkt' neemt.

André  8)
André,

Ik heb ook 50/50 triple play, inclusief IPTV van Lijbrandt. Omdat ze de Amino130 alleen gratis schenken met een 100/100 moet ik hiervoor het verschil met een Amino 110 (61 euri) bijbetalen.
Het aanbod van Lijbrand is dus prijstechnisch gelijk aan XMS... 59,95/mnd als je de Amino even niet meetelt, want dat is eenmalig.

EJ

Wat Alice biedt is ook niet vergelijkbaar met wat Lijbrandt biedt in kwalitatief opzicht. De prijs is derhalve ook niet vergelijkbaar...

BernHardN

Citaat van: EJ op oktober 20, 2010, 04:59:54
Wat Alice biedt is ook niet vergelijkbaar met wat Lijbrandt biedt in kwalitatief opzicht. De prijs is derhalve ook niet vergelijkbaar...

Niet helemaal, bij Alice heb ik gratis bellen en ook geen start tarief, bellen naar buitenland is goedkoper bij Alice.
de tv komt van Ziggo is digitaal pakket en geen exrta kosten kastje was gratis des tijds (humax) ik zit gewoon goedkoper.....

Onkyo TX-NR818
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

EJ

Citaat van: BernHardN op oktober 20, 2010, 07:50:30
Niet helemaal, bij Alice heb ik gratis bellen en ook geen start tarief, bellen naar buitenland is goedkoper bij Alice.
de tv komt van Ziggo is digitaal pakket en geen exrta kosten kastje was gratis des tijds (humax) ik zit gewoon goedkoper.....
Dat zeg ik, het is kwalitatief niet vergelijkbaar... TV van Lijbrandt is echt veel beter dan van ziggo. Je humax kun je (binnenkort) blijven gebruiken. Telefonie naar het buitenland kan niet goedkoper dan met voipbuster cs. Daar kan geen telecom maatschappij tegenop.

BernHardN

ik wacht even af met wat voor aanbod ze komen, en dan zie ik wel, ik dacht dat kwaliteit in beeld er niet was maar als jij zegt dat dit veel beter is ga ik misschien wel om.

Onkyo TX-NR818
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

EJ

Lijbrandt heeft hier inmiddels DVB-C aangezet. Heerlijk, nu kunnen we weer gewoon opnemen op de humax (zonder kaartje ;) )

Henkjan_O

ik had Lijbrandt gevraagd over de beschikbaarheid van BBC1&2, dit was hun antwoord:
CiteerHet officiële statement: Glashart Media gaf BBC 1 en 2 door op analoge
televisie. Dit is tijdelijk stopgezet op verzoek van BBC, en de zenders
zijn vervangen door BBC World en BBC Entertainment. Glashart Media is
sindsdien in gesprek met BBC over de hervatting van de doorgifte van BBC 1
en 2. Op basis van die gesprekken heeft Glashart Media er alle vertrouwen
in dat BBC op termijn weer beschikbaar komt. Dit hangt echter af van de
bereidheid van BBC om alle leveranciers van televisiediensten in Nederland
gelijk te behandelen. Hier hebben wij geen invloed op en daarom kunnen we
helaas nog geen concrete datum noemen. Wij hebben er dus vertrouwen in dat
BBC gewoon terugkomt. Helaas kan ik hierover geen 100% garantie geven.

ik wacht nog ff af dus, want ik wil wel Top Gear kunnen zien op de BBC2

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

EJ

BBC 1 en 2 worden gewoon doorgegeven. Als ik het goed begrepen heb is er inmiddels een overeenkomst. Mijn vriendin kan niet zonder de BBC kookprogramma's. ;)

SpeedyAndré

Citaat van: spikecity op oktober 20, 2010, 00:29:15
André,

Ik heb ook 50/50 triple play, inclusief IPTV van Lijbrandt.
Het aanbod van Lijbrand is dus prijstechnisch gelijk aan XMS... 59,95/mnd als je de Amino even niet meetelt, want dat is eenmalig.

Mijn deal was nog voordeliger, dankzij de gratis Amino 130M heb ik ook geen kosten voor digitale tv.
Bij Xms is dat normaal €4,95 per maand en dan kost de Amino 130(M) €110,-.
Ik ben nu €54,95 kwijt voor mijn 50/50 abo en da's pretty good vergeleken met Tele2 20Mb adsl wat ik eerst had ;)
Er is momenteel wat onduidelijkheid over de HD zenders die ik nu 'gratis' bij het standaard digitale pakket heb.
Een deel zouden we per 1-1-2011 niet meer hebben omdat ze in het HD pakket komen.
Echter heeft slechts een enkeling hier bericht over gehad, velen weten van niets ...

André  8)