Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: vanzomereng op mei  8, 2025, 11:31:03Je kunt Tidal ook gebruiken om nieuwe muziek te ontdekken. :colgate:

Inderdaad zeg. Je weet niet wat je mist!

Maar je moet er wel een beetje open voor staan natuurlijk.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Xander32

Waarom een keuze maken? Hier heb ik Spotify, Tidal, een cd-loopwerk en een nas vol flac.
Maar ik moet wel bekennen dat we het Spotify gratis hebben, destijds een lokkertje bij KPN en het Tidal hebben we eveneens via een fijne constructie.

Echter als 'muzikaal behang' is het hier steevast internetradio en dan m.n. Radio Paradise wat er speelt en wanneer ik er echt voor ga zitten zijn het altijd de geripte cd's. Van beide streamingdiensten maak ik niet heel veel gebruik. De Spotifylijstjes veelal voor onderweg en Tidal om nieuwe muziek te ontdekken en het is handig wanneer er hier mensen zijn om te luisteren, dan is er bijna altijd wel het gewenste aanbod.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 06:29:26Waarom een keuze maken? Hier heb ik Spotify, Tidal, een cd-loopwerk en een nas vol flac.
Maar ik moet wel bekennen dat we het Spotify gratis hebben, destijds een lokkertje bij KPN en het Tidal hebben we eveneens via een fijne constructie.

Echter als 'muzikaal behang' is het hier steevast internetradio en dan m.n. Radio Paradise wat er speelt en wanneer ik er echt voor ga zitten zijn het altijd de geripte cd's. Van beide streamingdiensten maak ik niet heel veel gebruik. De Spotifylijstjes veelal voor onderweg en Tidal om nieuwe muziek te ontdekken en het is handig wanneer er hier mensen zijn om te luisteren, dan is er bijna altijd wel het gewenste aanbod.
Vind je je CD speler of geripte CD's beter klinken dan Tidal? (Ik neem aan dat je in alle gevallen de dac van de Accuphase gebruikt?)
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 met AD-50 en Leben CS300
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

Uhm 🤔

... vanaf Tidal klinken sommige opnames, veelal de high res varianten ietwat (nuance) meer open en sprankelend dat de flac vanaf nas, die klinkt echter veelal wat dynamischer en natuurlijker. Ook wat kleurrijker. Alles heeft wat meer gewicht, een stream vanaf Tidal klinkt wat lichtvoetiger. De cd klinkt t.o.v. diens rip vanaf de nas iets meer soepel, ietwat meer vloeiend, ongecompliceerd, relaxed. Wat ronder.

In het licht van de prijs-kwaliteit (benodigde hardware), is de cd m.i. moeilijk te kloppen. Om het streamen op een behoorlijk niveau te krijgen, dien je meer moeite te doen en aanzienlijk meer geld uit te geven is mijn ervaring.

Echter gaat nu al enige tijd het streamen, zowel Tidal als de flac vanaf de nas, via een andere dac (Sonnet Morpheus) dan een cd via het cd—loopwerk (Accuphase DAC-50).

Voordien liepen zowel de cd als de flac via de DAC-50. Tidal had ik toen nog niet.

Citaat van: tompj op mei  9, 2025, 11:14:01Vind je je CD speler of geripte CD's beter klinken dan Tidal? (Ik neem aan dat je in alle gevallen de dac van de Accuphase gebruikt?)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 13:56:30Uhm 🤔

... vanaf Tidal klinken sommige opnames, veelal de high res varianten ietwat (nuance) meer open en sprankelend dat de flac vanaf nas, die klinkt echter veelal wat dynamischer en natuurlijker. Ook wat kleurrijker. Alles heeft wat meer gewicht, een stream vanaf Tidal klinkt wat lichtvoetiger. De cd klinkt t.o.v. diens rip vanaf de nas iets meer soepel, ietwat meer vloeiend, ongecompliceerd, relaxed. Wat ronder.

In het licht van de prijs-kwaliteit (benodigde hardware), is de cd m.i. moeilijk te kloppen. Om het streamen op een behoorlijk niveau te krijgen, dien je meer moeite te doen en aanzienlijk meer geld uit te geven is mijn ervaring.

Echter gaat nu al enige tijd het streamen, zowel Tidal als de flac vanaf de nas, via een andere dac (Sonnet Morpheus) dan een cd via het cd—loopwerk (Accuphase DAC-50).

Voordien liepen zowel de cd als de flac via de DAC-50. Tidal had ik toen nog niet.

Waarom je cd ook niet via de Sonnet? Of heb je niet genoeg aansluitingen dan?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Er is nog een spdif coax in beschikbaar, het zou dus wel kunnen.
Maar in drie jaar tijd heb ik wellicht drie cd's afgespeeld, de laatste keer is nog vrij recent. Ik gebruik het zo weinig dat het prima is zoals het nu is. Ik stream en heb een cd-loopwerkje voor de leuk en het onverhoopte moment dat er geen netwerk beschikbaar is.

Citaat van: Pjotr27 op mei  9, 2025, 14:52:10Waarom je cd ook niet via de Sonnet? Of heb je niet genoeg aansluitingen dan?

Pjotr27

Oh,nu snap ik je, je speelt alleen via streaming af via de Sonnet. De Dac-50 gebruik je eigenlijk niet?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Correct. Maar ik hou de DAC-50 bij de versterker. Die is betaald en vreet geen brood 🙂
Deze (los) verkopen zou kunnen, maar ik heb het geld nu niet nodig en wanneer ik ooit de E-480 wil vervangen, is die dac-kaart een pre op de tweedehands markt.

Citaat van: Pjotr27 op mei  9, 2025, 15:35:36Oh,nu snap ik je, je speelt alleen via streaming af via de Sonnet. De Dac-50 gebruik je eigenlijk niet?

Pjotr27

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 15:40:43Correct. Maar ik hou de DAC-50 bij de versterker. Die is betaald en vreet geen brood 🙂
Deze (los) verkopen zou kunnen, maar ik heb het geld nu niet nodig en wanneer ik ooit de E-480 wil vervangen, is die dac-kaart een pre op de tweedehands markt.

Nee, dat snap ik, die zou ik ook nooit los verkopen. Ik heb ook nog best wat spullen die ik niet verkoop. Soms is het ook best handig om wat "reserve" te hebben.

Xander32

J o e p

Ik zeg het nogmaals" CD's omspoelen met 6 maal controle op mijn Auralic Altair harde schijf bleek voor mij toch de uitkomst." Zeker met mijn 71 jaar oude oren. En die zullen er ook zeker niet beter op worden. Soms denk ik wel hé ik wil wat kopen, wat het kost maakt niet uit. Ik heb gewoon weer eens koopzin. Maar dan gaat de kwaliteit er voor mij niet merkbaar op vooruit. Maar moet dan wel gaan sleuren en draadjes gaan omleggen en denk ik laat maar zo is het ook meer dan goed. Als je wat ouder wordt en je kunt kopen wat je leuk zou vinden dan kom je er achter dat het allemaal al o zo betrekkelijk is. En misschien stap ik morgen wel een winkel binnen maar waarschijnlijk is dat niet. Ben best tevreden zo.
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

Kurt

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 15:40:43Correct. Maar ik hou de DAC-50 bij de versterker. Die is betaald en vreet geen brood 🙂
Als je dingen niet gebruikt, is het beter om die te ontkoppelen, indien mogelijk, teneinde de kleinste kans op elektrische interferentie te vermijden. Ik zou er de kaart gewoon uithalen.

Kwabbernoot

Citaat van: J o e p op mei  9, 2025, 19:45:50Ik zeg het nogmaals" CD's omspoelen met 6 maal controle op mijn Auralic Altair harde schijf bleek voor mij toch de uitkomst." Zeker met mijn 71 jaar oude oren. En die zullen er ook zeker niet beter op worden. Soms denk ik wel hé ik wil wat kopen, wat het kost maakt niet uit. Ik heb gewoon weer eens koopzin. Maar dan gaat de kwaliteit er voor mij niet merkbaar op vooruit. Maar moet dan wel gaan sleuren en draadjes gaan omleggen en denk ik laat maar zo is het ook meer dan goed. Als je wat ouder wordt en je kunt kopen wat je leuk zou vinden dan kom je er achter dat het allemaal al o zo betrekkelijk is. En misschien stap ik morgen wel een winkel binnen maar waarschijnlijk is dat niet. Ben best tevreden zo.

Wat bedoel je met "CD's omspoelen met 6 maal controle"? Of is dat een setting op de Auralic?

Groeten...

blue-eyes

Citaat van: Kwabbernoot op mei  9, 2025, 20:46:36Wat bedoel je met "CD's omspoelen met 6 maal controle"? Of is dat een setting op de Auralic?

Groeten...

Rippen van een CD met 6 maal controle, via de Auralic device.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

J o e p

Jip Auralic leest de cd zes maal en slaat de meest op elkaar lijkende files op zodat je de meest getrouwe copy op de HD hebt staan.
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

Maro

Nog altijd lekker aan het rommelen Robert?  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -