Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Dank, weer wat geleerd 👍🏻

Citaat van: Mediator op mei 25, 2024, 11:59:42Je kan ook met een lampje van bijvoorbeeld je telefoon in de netaansluiting op je Accuphase kijken. Vaak staat er aan één kant de letters 'fi'. Dat staat voor fase indicator en dus de 'live' aansluiting, de bruine draad.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dag Rowdy, dat zou nu de zwakste schakel kunnen zijn ja, iig in de stroomvoorziening.
Maar al met al is die (stroomvoorziening) nu stevig opgeknapt (dedicated stroomgroep, gefilterd stekkerblok en upgrade netsnoer), met een fraai resultaat op de sq als resultaat 🎶 Ik kan het een ieder aanraden 👍🏻

Wanneer in de toekomst de meterkast in z'n geheel op de schop gaat, is het moment daar om voor de dedicated stroomgroep afscheid te nemen van de alamat en er een zekeringhouder van Siemens voor terug te plaatsen.

Citaat van: Rowdy op mei 25, 2024, 15:22:52Mooi.
Misschien is de alamat in de meterkast wel de zwakste schakel tot nu toe.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot

Citaat van: Xander32 op mei 25, 2024, 18:39:00Je doet 't er maar mee 🤓 👋🏻

Ik had niet anders verwacht.  :dry:

Laan

Citaat van: Xander32 op mei 25, 2024, 18:46:08Dag Rowdy, dat zou nu de zwakste schakel kunnen zijn ja, iig in de stroomvoorziening.
Maar al met al is die (stroomvoorziening) nu stevig opgeknapt (dedicated stroomgroep, gefilterd stekkerblok en upgrade netsnoer), met een fraai resultaat op de sq als resultaat 🎶 Ik kan het een ieder aanraden 👍🏻

Wanneer in de toekomst de meterkast in z'n geheel op de schop gaat, is het moment daar om voor de dedicated stroomgroep afscheid te nemen van de alamat en er een zekeringhouder van Siemens voor terug te plaatsen.


Doe eens gek en zet gewoon een gigawatt erin. Die kan je tzt gewoon overzetten. Ben je een paar honderd lichter, maar ach. Kleine moeite en investering, groot plezier :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | Atoll am 400 | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Xander32

Een Gigawatt is idd ook een optie, maar niet nu  :nowink:
De groepenkast heeft geen hoofdschakelaar, dan zou je met de spanning erop aan het fröbelen moeten of het zegel verbreken.

Geen van beiden juich ik toe. Anders was de alamat al verdwenen 😉

Citaat van: Laan op mei 25, 2024, 19:22:53Doe eens gek en zet gewoon een gigawatt erin. Die kan je tzt gewoon overzetten. Ben je een paar honderd lichter, maar ach. Kleine moeite en investering, groot plezier :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Citaat van: Xander32 op mei 25, 2024, 18:46:08Wanneer in de toekomst de meterkast in z'n geheel op de schop gaat, is het moment daar om voor de dedicated stroomgroep afscheid te nemen van de alamat en er een zekeringhouder van Siemens voor terug te plaatsen.

Zou ook zeker kijken naar een Gigawatt automaat als je de meterkast vernieuwd.
Een Siemens zekeringhouder kun je eventueel fine-tunen door verschillende zekeringen uit te proberen, een Gigawatt automaat niet.

Xander32



Geen koopje zo'n Gigawatt; €350,- voor een automaat in de meterkast 🤔 En wanneer die niet/ minder bevalt kan je er niets mee, dat i.t.t. een Siemens Sitor. Desondanks is het niet direct een 'nee' hoor, ik ga me er iig eens over inlezen  🤓

Citaat van: Rowdy op mei 26, 2024, 07:43:14Zou ook zeker kijken naar een Gigawatt automaat als je de meterkast vernieuwd.
Een Siemens zekeringhouder kun je eventueel fine-tunen door verschillende zekeringen uit te proberen, een Gigawatt automaat niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en nu weer verder met het genieten van muziek 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op mei 26, 2024, 08:34:38

Geen koopje zo'n Gigawatt; €350,- voor een automaat in de meterkast 🤔 En wanneer die niet/ minder bevalt kan je er niets mee, dat i.t.t. een Siemens Sitor. Desondanks is het niet direct een 'nee' hoor, ik ga me er iig eens over inlezen  🤓


Bij Peacock kun je zoiets gewoon op proef nemen, kost je dus niets dan.
Ik heb er eentje, Laan ook, beiden zijn we er zeer positief over. Als dát geen aanbeveling is  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vik

Vrijblijvend testen kan ook gewoon via mij. Zie rubriek sponsoren  8)

Citaat van: brt op mei 27, 2024, 10:25:50Bij Peacock kun je zoiets gewoon op proef nemen, kost je dus niets dan.
Ik heb er eentje, Laan ook, beiden zijn we er zeer positief over. Als dát geen aanbeveling is  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Jullie bevindingen neem ik idd serieus, jullie maken beiden ook een nuchtere, rationele indruk op mij.

Maar lees ff de onderste quote waarom het vervangen van de alamat op dit moment geen optie is 🙂

Citaat van: brt op mei 27, 2024, 10:25:50Bij Peacock kun je zoiets gewoon op proef nemen, kost je dus niets dan.
Ik heb er eentje, Laan ook, beiden zijn we er zeer positief over. Als dát geen aanbeveling is  :D


Citaat van: Xander32 op mei 25, 2024, 19:32:03Een Gigawatt is idd ook een optie, maar niet nu  :nowink:
De groepenkast heeft geen hoofdschakelaar, dan zou je met de spanning erop aan het fröbelen moeten of het zegel verbreken.

Geen van beiden juich ik toe. Anders was de alamat al verdwenen 😉

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op mei 25, 2024, 19:32:03Een Gigawatt is idd ook een optie, maar niet nu  :nowink:
De groepenkast heeft geen hoofdschakelaar, dan zou je met de spanning erop aan het fröbelen moeten of het zegel verbreken.

Geen van beiden juich ik toe. Anders was de alamat al verdwenen 😉


Citaat van: vik op mei 27, 2024, 10:47:13Vrijblijvend testen kan ook gewoon via mij. Zie rubriek sponsoren  8)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op mei 27, 2024, 10:48:45Jullie bevindingen neem ik idd serieus, jullie maken beiden ook een nuchtere, rationele indruk op mij.

Maar lees ff de onderste quote waarom het vervangen van de alamat op dit moment geen optie is 🙂



Aha, ik snap em!

Maar, voor in de toekomst, ik vond het effect met deze Gigawatt groter dan met een zekeringhouder en ge-upgrade zekeringen. Plus je bent meteen van die onrust af: is dit wel de juiste zekering, etc.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Onrust i.c.m. deze hobby ken ik al lang niet meer  :nowink:

Citaat van: brt op mei 27, 2024, 22:55:47Aha, ik snap em!

Maar, voor in de toekomst, ik vond het effect met deze Gigawatt groter dan met een zekeringhouder en ge-upgrade zekeringen. Plus je bent meteen van die onrust af: is dit wel de juiste zekering, etc.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2024, 06:44:48Onrust i.c.m. deze hobby ken ik al lang niet meer  :nowink:


Saai hoor ;)  :devil:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2024, 06:44:48Onrust i.c.m. deze hobby ken ik al lang niet meer  :nowink:


Hoeft ook niet echt hoor.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Onze provider gaf te kennen dat de modem welke we in gebruik hadden vervangen moest worden. Ik diende de oude in te leveren en dan kreeg ik een nieuwe mee. In de oude had ik het wifi uitgezet en er een eigen router op aangesloten. Hopelijk gaat dat met de nieuwe geen gedoe geven 🫣 Ik heb het er niet op, maar soms ontkom je er niet aan.


Het ding zojuist in de meterkast geplaatst, stekkers erin, aanzetten, fingers crossed 🤞🏻 ...


... en alles deed het als vanouds 😅
Spannend? Nee  :nowink: , gelukkig niet, het bleek plug & play 👍🏻

Weer ff ingelogd op de nieuwe modem, het wifi uitgezet en nu is alles weer als vanouds.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Deze week hier van een expiria v8 naar een v10 gegaan. De v8 stond in bridge mode wat door KPN niet ondersteunt wordt maar toentertijd door de monteur ingesteld. Nu foto's gemaakt van de instellingen en in de v10 ingevoerd en ook nu weer gelukt.
Gehoormatig doet het niets :headbanging:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op mei 31, 2024, 16:01:09Onze provider gaf te kennen dat de modem welke we in gebruik hadden vervangen moest worden. Ik diende de oude in te leveren en dan kreeg ik een nieuwe mee. In de oude had ik het wifi uitgezet en er een eigen router op aangesloten. Hopelijk gaat dat met de nieuwe geen gedoe geven 🫣 Ik heb het er niet op, maar soms ontkom je er niet aan.


Het ding zojuist in de meterkast geplaatst, stekkers erin, aanzetten, fingers crossed 🤞🏻 ...


... en alles deed het als vanouds 😅
Spannend? Nee  :nowink: , gelukkig niet, het bleek plug & play 👍🏻

Weer ff ingelogd op de nieuwe modem, het wifi uitgezet en nu is alles weer als vanouds.
Voelde ik nu onrust?😀
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

#8820
😄

Ja zeker, van een potentieel niet functionerend netwerk kan ik wel onrustig worden, omdat ik er geen verstand van heb. Ik pruts maar wat aan 🤓

Citaat van: vergeerr72 op mei 31, 2024, 17:57:34Voelde ik nu onrust?😀
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Weer wat nieuwe content gekocht 🎶



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

 :headbanging: 

Vind het stil na je nieuwe stroom

Niks nieuws in de future
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

😄

Yep, allemaal dankzij de 'nieuwe stroom' 👌🏻 🎶

Citaat van: John Wx op juni  2, 2024, 17:13:13:headbanging: 

Vind het stil na je nieuwe stroom

Niks nieuws in de future
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Voorlopig niks nieuws nee  :nowink:

Er is onderwijl een opvolger van mijn versterker beschikbaar en idem betreft de streamer, maar ik geloof niet dat die heel veel meer in sq gaan brengen. Wil je dat pad bewandelen is het advies ook steevast om 1 of 2 generaties te laten passeren. Maar daar heb ik nu het geld niet voor over.

Een geheel ander pad zou me dan eerder trekken, bv een potente Luxman op SF Maxima Amator  :inlove:

Maar in toenemende mate geef ik m'n geld liever uit aan ervaringen/ belevenissen samen met hare maje, familie of vrienden en pot ik het op om eerder met pensioen te kunnen 🤓

Boring 😅


Citaat van: John Wx op juni  2, 2024, 17:13:13Niks nieuws in de future
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT