Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... de afmetingen even opgezocht; een handzame 1395 x 980 x 560 mm, formaatje koelkast, American style  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Dan zijn zelfs de Klipschorn's kleintjes. :D
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

BJF

Citaat van: Xander32 op juli  2, 2021, 21:02:04
Ach, als je er de ruimte voor hebt.


Met zulke joekels heb je geen bron meer nodig, noch speakerunits. Je nodigt gewoon de musici thuis uit om in de kasten te komen spelen :angel:
NAD M10 V2
Elac FS247

Xander32

 ;D

Afhankelijk van de artiest zal het nog goedkoper ook zijn  8)

Citaat van: BJF op juli  3, 2021, 10:11:03
Met zulke joekels heb je geen bron meer nodig, noch speakerunits. Je nodigt gewoon de musici thuis uit om in de kasten te komen spelen :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... die Klipsch zou ik zeker niet als kleintjes betitelen  :nowink:




Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli  2, 2021, 22:04:58
Dan zijn zelfs de Klipschorn's kleintjes. :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NAF

Citaat van: Xander32 op juli  5, 2021, 19:44:45
... die Klipsch zou ik zeker niet als kleintjes betitelen  :nowink:



Zijn ook zeker geen kleintjes die Klipschorns maar door de vereiste plaatsing strak in de hoek nemen ze per saldo minder ruimte in dan menig luidspreker die 0.5-0.8 mtr uit de zijkant en van de muur moet staan om te kunnen "ademen".
Neemt niet weg dat ze door hun uiterlijk nog steeds prominent in de ruimte aanwezig zijn.
Design heeft nooit een (belangrijke) rol gespeeld bij de ontwikkeling van deze luidsprekers volgens mij.  ;D

Die Tannoys daarentegen stralen toch wel klasse uit.  :inlove:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Xander32

Wanneer ik jouw onderschrift lees, ontstaat het vermoeden dat jij wel "iets hebt" met de Klipschorns  ;D
Ik vind dat zeker wel toffe speakers hoor, ze hebben ontegenzeglijk iets eigens. Geen dertien in het dozijn.

Evenals de Westminster heb ik ze nooit gehoord.Zal wel grootst klinken, heel dynamisch ook?

Citaat van: NAF op juli  5, 2021, 20:08:17
Zijn ook zeker geen kleintjes die Klipschorns maar door de vereiste plaatsing strak in de hoek nemen ze per saldo minder ruimte in dan menig luidspreker die 0.5-0.8 mtr uit de zijkant en van de muur moet staan om te kunnen "ademen".
Neemt niet weg dat ze door hun uiterlijk nog steeds prominent in de ruimte aanwezig zijn.
Design heeft nooit een (belangrijke) rol gespeeld bij de ontwikkeling van deze luidsprekers volgens mij.  ;D

Die Tannoys daarentegen stralen toch wel klasse uit.  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NAF

Ik heb mijn Klipschorns nu een jaar of 8 en ben er nog steeds heel blij mee.
Ja ze zijn groot (lomp zelfs) maar het geluid dat ze geven is verrassend.
Wat ik erg fijn aan deze luidaprekers is is dat ze ook bij laag volume al mooi, vol en dynamisch klinken.

De hoge gevoeligheid is wel een dingetje bij het aansturen middels een buizenversterker daar je iedere ruis of brom direct via de luidspreker terug hoort maar wanneer je dat onder controle hebt ontstaat er voor mijn oren iets magisch.

De Westminsters heb ik ook nog nooit gehoord maar die zou ik graag eens horen.
Als ze half zo indrukwekkend klinken als dat ze eruit zien kan het al bijna niet fout  ;)
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Xander32

... juist dat waardeer ik ook steevast aan speakers  :thumbs-up:, wanneer deze ook op een wat lager volume er een volwaardig plaatje neer weten te zetten. Een/meerdere grote driver(s) en een hoge gevoeligheid helpen daarin waarschijnlijk (?)

Tannoy ls uit de Prestige serie kunnen dat ook, maar ik heb bemerkt dat de versterking daar ook duidelijk van op invloed is. Mijn Marantz PM11s3 moest ík relatief ver opendraaien om dat voor elkaar te boksen. De PM10 deed dat al veel beter en momenteel is het helemaal genieten.

Citaat van: NAF op juli  5, 2021, 20:31:03
Ik heb mijn Klipschorns nu een jaar of 8 en ben er nog steeds heel blij mee.
Ja ze zijn groot (lomp zelfs) maar het geluid dat ze geven is verrassend.
Wat ik erg fijn aan deze luidaprekers is is dat ze ook bij laag volume al mooi, vol en dynamisch klinken.

De hoge gevoeligheid is wel een dingetje bij het aansturen middels een buizenversterker daar je iedere ruis of brom direct via de luidspreker terug hoort maar wanneer je dat onder controle hebt ontstaat er voor mijn oren iets magisch.

De Westminsters heb ik ook nog nooit gehoord maar die zou ik graag eens horen.
Als ze half zo indrukwekkend klinken als dat ze eruit zien kan het al bijna niet fout  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De afgelopen weken heb ik met enige regelmaat van muziek genoten, maar met de Aries G2.1 in de set nog niet middels Spotify. Sinds vanmorgen draait er hier een lijstje vanaf die muziekaanbieder en wat klinkt dat verdomt heerlijk. Niets dat de aandacht trekt, niets dat er uitspringt, de kwaliteit is echt meer dan prima. Zelfs in dien mate dat ik het mij afvraag wat de meerwaarde van de flac vanaf nas is 🤔

Ja, daar is (kwalitatief) wel een verschil tussen beide, maar Spotify klinkt zo heerlijk vloeiend, vol, warm dat je de resolutie, de microdetails en dynamiek van de gerippte cdtjes nauwelijks mist. Fijn om over beide te kunnen beschikken  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Top ;D Lekker genieten van de muziek, zelfs van Spotify :headbanging:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

twani

#6536
Citaat van: Xander32 op juli 11, 2021, 13:07:40


maar Spotify klinkt zo heerlijk vloeiend, vol, warm dat je de resolutie, de microdetails en dynamiek van de gerippte cdtjes nauwelijks mist. Fijn om over beide te kunnen beschikken  :)

Hé hé, heb je 'm :tounge2:

Ik prefereer al jaren het vloeiende Spotify Premium bóven de veel meer staccato weergave van m'n FLACS op de NAS.



De komende 10 minuten reageer ik verder ff niet..........

*doet harnas opzoeken in de kast en aantrekken*  :ph34r: :ph34r: :ph34r:




Xander32

... hoe zou het dan staan met het Spotify Hifi  ::) Best of both worlds 🤔


Citaat van: twani op juli 12, 2021, 21:24:40
Hé hé, heb je 'm :tounge2:

Ik prefereer al jaren het vloeiende Spotify Premium bóven de veel meer staccato weergave van m'n FLACS op de NAS.



De komende 10 minuten reageer ik verder ff niet..........

*doet harnas opzoeken in de kast en aantrekken*  :ph34r: :ph34r: :ph34r:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat genieten van muziek lukt ook nog steeds in omg. Keistad met dezelfde spulletjes 🎶 ?

Citaat van: Rob46 op juli 12, 2021, 16:51:37
Top ;D Lekker genieten van de muziek, zelfs van Spotify :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Citaat van: twani op juli 12, 2021, 21:24:40
Hé hé, heb je 'm :tounge2:

Ik prefereer al jaren het vloeiende Spotify Premium bóven de veel meer staccato weergave van m'n FLACS op de NAS.


De komende 10 minuten reageer ik verder ff niet..........

*doet harnas opzoeken in de kast en aantrekken*  :ph34r: :ph34r: :ph34r:
;D Het grootste probleem lijkt me cognitieve dissonantie; probeer dat maar eens in je kop recht te breien:" Ok, heb hier een set van ruim in de 5 cijfers, met veel aandacht besteed aan bekabeling, het netwerk en weet ik veel wat maar goedkoop was het niet en met veel zorgvuldigheid en herbezinning samengesteld en die klinkt eigenlijk nog het allerlekkerste als ik eerst 90 % van het muzieksignaal laat wegcomprimeren".
Dat blijft in je bolletje stuiteren vermoed ik.

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

DofN

Citaat van: Dura op juli 13, 2021, 19:37:51
90 % van het muzieksignaal laat wegcomprimeren".




Ja, is dat echt zo? Of is het bij wijze van spreken?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dura

#6541
Citaat van: DofN op juli 13, 2021, 19:42:54
Ja, is dat echt zo? Of is het bij wijze van spreken?
Bij wijze  van spreken, hangt er wat vanaf hoe of wat, ook moeilijk na te trekken of spotify wellicht sommige oude streams heeft geupsampled of met een EQ aan de slag, maar ik vond dit:
CitaatBij Spotify is dat op dit moment 24 kbit per seconde voor lage geluidskwaliteit. Bij 'normaal' luister je naar muziek met een bitrate van 96 kbit/s. Dan volgt er nog 'hoog' met 160 kbit/s en 'zeer hoog' met 320 kbit/s.
.
CD's (16/44) zijn 1411 kbit/s, Hi-res files berekenbaar hoger.
Er wordt dus substantieel ingekort,maar door de toepassing van slimme technieken (zipachtige technieken, vooral weggooien van info die toch al minder prominent is het waarneembaar minder. (En wie weet wel beter, MQA maakt wat dat betreft opvallende claims) Op mijn set vond ik spotify minder ruimtelijk dan origineel van de CD's geripte streams.
Verder heb ik er niet echt een sterke mening  over, maar dat Spotify gemiddeld zeg een kwart van de oorspronkelijke hoeveelheid bits heeft is ontegenzeggelijk.
Hoe de subjectieve verhouding is is subjectief.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

... zelf zie ik het juist als een groot goed aangaande m'n set; ook mindere kwaliteit opnames/streams worden zeer goed verteerbaar weergegeven. Ik heb al vele, idd veelal dure sets gehoord die dat enkel klaarspelen met hoogwaardige content, opnames. Mindere opnames zijn dan voorts niet aan te horen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Citaat van: Xander32 op juli 13, 2021, 20:24:29
... zelf zie ik het juist als een groot goed aangaande m'n set; ook mindere kwaliteit opnames/streams worden zeer goed verteerbaar weergegeven. Ik heb al vele, idd veelal dure sets gehoord die dat enkel klaarspelen met hoogwaardige content, opnames. Mindere opnames zijn dan voorts niet aan te horen.
Prima,maar daar heb je nog niet die cognitieve dissonantie weg van, verdorie,heb flink geïnvesteerd in de perfecte keten en dan gooi ik daar maar een kwart van de oorspronkelijke informatie doorheen.
Niet dat dat dan per se reëel is, maar de twijfel is voor de hand liggend.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Over welke cognitieve dissonantie heb je het?

Citaat van: Dura op juli 13, 2021, 20:48:04
Prima,maar daar heb je nog niet die cognitieve dissonantie weg van, verdorie,heb flink geïnvesteerd in de perfecte keten en dan gooi ik daar maar een kwart van de oorspronkelijke informatie doorheen.
Niet dat dat dan per se reëel is, maar de twijfel is voor de hand liggend.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Citaat van: Xander32 op juli 13, 2021, 20:52:54
Over welke cognitieve dissonantie heb je het?
Die twijfel in het citaat, wat is daar niet duidelijk aan?

Maar zeg ik niet dat je er per se last hoeft te hebben van cd,  het is uiteraard puur psychisch,daar gaat ieder op zijn manier mee om.
Ik veronderstel wel dat over het algemeen de aversie tegen compressie toeneemt naarmate iemand meer aandacht en geld aan de kwaliteit van de hifi set besteedt, maar nergens staat geschreven dat dat moet.
Mijn held hierin is Twani, die is het helemaal ontstegen, heeft meestal ook geen duur spul meer en zoekt simprlweg iets dat ie lekker vindt klinken. En af en toe gooit ie het om, niet om dichterbij zijn ideaal te komen maar puur voor verandering van spijs.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Volgens mij zeg je hier toch wat anders? Op wie doel je dan in onderstaande quote welke je poste op mijn reply? Daardoor wek je op z'n minst de illusie dat je mijn persoontje bedoeld. Wanneer dat niet zo is vind ik je daarin iig onduidelijk. Maar ik zit moeilijk te doen, genoeg daarover.


Maarre, wat super tof voor Twani dat hij een heuse fanboy heeft  ;D

Citaat van: Dura op juli 13, 2021, 20:48:04
Prima,maar daar heb je nog niet die cognitieve dissonantie weg van, verdorie,heb flink geïnvesteerd in de perfecte keten en dan gooi ik daar maar een kwart van de oorspronkelijke informatie doorheen.
Niet dat dat dan per se reëel is, maar de twijfel is voor de hand liggend.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

#6547
Citaat van: Xander32 op juli 13, 2021, 20:24:29
... zelf zie ik het juist als een groot goed aangaande m'n set; ook mindere kwaliteit opnames/streams worden zeer goed verteerbaar weergegeven. Ik heb al vele, idd veelal dure sets gehoord die dat enkel klaarspelen met hoogwaardige content, opnames. Mindere opnames zijn dan voorts niet aan te horen.
Op zich wel een fijne eigenschap. Mijn LS's zijn meer van het SISO soort. Maar daar hebben we het al eens over gehad.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

SISO ? Help me ff, wat is dat?

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 13, 2021, 22:09:01
Op zich wel een fijne eigenschap. Mijn LS's zijn meer van het SISO soort. Maar daar hebben we het al eens over gehad.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)