Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

Cool, dat de PF nog een kans krijgt.  Ik herken dat aangezette hoog. Maar zonder mis ik de PF ook.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: Xander32 op mei 30, 2021, 16:42:46
... 't kan verkeren; vooralsnog blijft de PF in de set  ::).

De combinatie van het bijstellen van het hoog op de Kensingtons zelf en de positieve eigenschappen van de PF lan isolator, klinkt als een gelukkig huwelijk.

Ongemerkt zat ik ook veel luider te spelen, zonder dat de beperkingen van de ruimte roet in het eten gooide.

Zo, die zag ik niet aankomen!
Heb je nu ook meer informatie in het hoog, of is het gewoon meer qua db? Omdat je een standje lager opde Tannoys moet?
Want dan zou het vestzak-broekzak zijn...

Ik heb hier bijv ooit de Bonn Silent Angel thuis gehad, het enige wat die naar mijn idee was het midhoog aanzetten om meer informatie te suggereren, maar dat had ik niet nodig dus die ging weer terug. Vandaar de vraag.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

#6427
Een goede vraag  :thumbs-up:

De PF zet in mijn set het hoog aan, dat is duidelijk, maar brengt desondanks toch meer rust in het geluidsbeeld, een meer zwarte achtergrond. Daardoor vallen mij subtiele details meer op. En ik kan luider spelen zonder dat het vervelend gaat worden. Dan heb ik het over de huidige configuratie, met een aangepaste treble setting op de Kensingtons.

Met het hoog op standje ‘neutraal’ , is deze too much met de PF in de set.
Er is dan wel een meer zwarte achtergrond, echter aangezette sss en fff klanken bederven dan het geheel.

Ik heb het geluk dat ik het hoog kan aanpassen, zelfs ook nog via de versterker, maar dat pad wil ik niet bewandelen.

Maar over een tijdje zal ik de PF weer uit de set halen en weer een periode luisteren. Dan eens zien (horen) of mijn huidige bevindingen nog overeind blijven.

Echter zal daar de nodige tijd overheen gaan met buiten zo’n mooi weer  8)


Citaat van: brt op mei 30, 2021, 20:40:56
Zo, die zag ik niet aankomen!
Heb je nu ook meer informatie in het hoog, of is het gewoon meer qua db? Omdat je een standje lager opde Tannoys moet?
Want dan zou het vestzak-broekzak zijn...

Ik heb hier bijv ooit de Bonn Silent Angel thuis gehad, het enige wat die naar mijn idee was het midhoog aanzetten om meer informatie te suggereren, maar dat had ik niet nodig dus die ging weer terug. Vandaar de vraag.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op mei 30, 2021, 21:30:29
Een goede vraag  :thumbs-up:

De PF zet in mijn set het hoog aan, dat is duidelijk, maar brengt desondanks toch meer rust in het geluidsbeeld, een meer zwarte achtergrond. Daardoor vallen mij subtiele details meer op. En ik kan luider spelen zonder dat het vervelend gaat worden. Dan heb ik het over de huidige configuratie, met een aangepaste treble setting op de Kensingtons.

Met het hoog op standje 'neutraal' , is deze too much met de PF in de set.
Er is dan wel een meer zwarte achtergrond, echter aangezette sss en fff klanken bederven dan het geheel.

Ik heb het geluk dat ik het hoog kan aanpassen, zelfs ook nog via de versterker, maar dat pad wil ik niet bewandelen.

Maar over een tijdje zal ik de PF weer uit de set halen en weer een periode luisteren. Dan eens zien (horen) of mijn huidige bevindingen nog overeind blijven.

Echter zal daar de nodige tijd overheen gaan met buiten zo'n mooi weer  8)

Je hebt hem toch al in je bezit dus geen haast met verkoop zou je zeggen, kun je het tzt inderdaad weer eens vergelijken en dan alsnog besluiten of je hem houdt. En ondertussen van het mooie weer genieten, dat is véél belangrijker   :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Nieuwe gadget.

Mijn bevindingen zal ik hier t.z.t. delen, echter dient deze volgens de handleiding minimaal 100 uur in te spelen. Hetgeen iig al positief is opgevallen; het is plug & play  :thumbs-up:


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

De gehele ochtend van muziek genoten 🎶, zonder dat ik daarbij werd afgeleid door de set. Nou ja, niet helemaal;
de Accuphase blijft natuurlijk een enorm verleidelijk apparaat, je omkomt er dan ook niet aan, om er met regelmaat een blik naar toe te werpen 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2021, 13:30:01
De gehele ochtend van muziek genoten 🎶, zonder dat ik daarbij werd afgeleid door de set. Nou ja, niet helemaal;
de Accuphase blijft natuurlijk een enorm verleidelijk apparaat, je omkomt er dan ook niet aan, om er met regelmaat een blik naar toe te werpen 😏

Accuphase is ook een sexy apparaat.  :clapping:

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Mooi hè [emoji3059]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

WilliamB

SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Vinyl_Fuchs

Gefeliciteerd met jouw upgrades Robert. Goed bezig.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni  5, 2021, 13:50:14
Accuphase is ook een sexy apparaat.  :clapping:
Elegant als in Rolls Royce-elegant vind ik passender. De zwarte Marantzen waren sexy. 
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

He, een bekende nickname, waar ken ik die ook alweer van 🤔  ;D
Tof om je nu hier tegen te komen !   :thumbs-up:


Tja, de PM10 was erg strak en hoogwaardig afgewerkt, maar wat minder gepolijst in zijn doen, de E-480 is daarentegen meer opzichtig betreffende diens voorkomen, maar presteert veel evenwichtiger.

Welke auto's ik daar dan aan zou moeten koppelen  ?


Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni  6, 2021, 00:42:17
Gefeliciteerd met jouw upgrades Robert. Goed bezig.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni  6, 2021, 00:46:50
Elegant als in Rolls Royce-elegant vind ik passender. De zwarte Marantzen waren sexy. 
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist weer een paar uurtjes ongestoord van muziek genoten 🎶

Dat "ongestoord" heeft als reden dat hare maje t.g.v. dat ellendige virus geveld is en in isolatie zit (ligt). Fijn dat men een tijdje geleden alle scholen weer heeft opengegooid en de leerkrachten geen voorrang hebben verleend in de vaccinatie 😡


O.t. de lan isolator maakt nog steeds deel uit van de set en dat zal zo blijven. Na enig experimenteren een geslaagde tweak. Deze maakt dat er ietwat meer rust is, een meer zwarte achtergrond. Daarin vallen zaken zoals galm, de aanzetten van instrumenten, het uitklinken ervan en andere van zulke vergelijkbare subtiele geluidjes, meer op.
Zeker geen verschil van dag en nacht, maar wanneer je de isolator er tussenuit haalt, mis je het wel.





Citaat van: Xander32 op juni  5, 2021, 13:30:01
De gehele ochtend van muziek genoten 🎶, zonder dat ik daarbij werd afgeleid door de set. Nou ja, niet helemaal;
de Accuphase blijft natuurlijk een enorm verleidelijk apparaat, je omkomt er dan ook niet aan, om er met regelmaat een blik naar toe te werpen 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op juni 13, 2021, 14:52:47
Zojuist weer een paar uurtjes ongestoord van muziek genoten 🎶

Dat "ongestoord" heeft als reden dat hare maje t.g.v. dat ellendige virus geveld is en in isolatie zit (ligt). Fijn dat men een tijdje geleden alle scholen weer heeft opengegooid en de leerkrachten geen voorrang hebben verleend in de vaccinatie 😡
O.t. de lan isolator maakt nog steeds deel uit van de set en dat zal zo blijven. Na enig experimenteren een geslaagde tweak.

Fraai kereltje ben je, bezig de LAN-isolator aan het testen en moeders moet in isolatie  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

 ;D

Citaat van: VANZOMERENG op juni 13, 2021, 15:05:17
Fraai kereltje ben je, bezig de LAN-isolator aan het testen en moeders moet in isolatie  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B-art

#6442
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

JoWa

Citaat van: Xander32 op juni 13, 2021, 14:52:47
Zojuist weer een paar uurtjes ongestoord van muziek genoten [emoji445]

Dat "ongestoord" heeft als reden dat hare maje t.g.v. dat ellendige virus geveld is en in isolatie zit (ligt). Fijn dat men een tijdje geleden alle scholen weer heeft opengegooid en de leerkrachten geen voorrang hebben verleend in de vaccinatie [emoji35]

Zit je zelf nu ook in thuisisolatie?


Mooi dat de LAN-isolator icm de aanpassing op Tannoys meerwaarde geeft voor je. [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

De vorige week "mocht" ik thuis blijven. Woensdag voor de tweede keer negatief getest binnen de verplichte vijf dagen in Q. De dag erop weer aan het werk gegaan. Komende woensdag de twee Moderna gelukkig.

En idd. een leuke tweak de isolator. Het is nu vooral veel luisteren en muziek kopen. Maar ik heb nu alweer een cd dubbel besteld. De vorige maand ook al. Zit ik vanmorgen tijdens dat luisteren even door mijn muziekbieb te scrollen zie ik hem daar al tussen staan ... Suf.

Citaat van: JoWa op juni 13, 2021, 16:47:16
Zit je zelf nu ook in thuisisolatie?


Mooi dat de LAN-isolator icm de aanpassing op Tannoys meerwaarde geeft voor je. [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Citaat van: Xander32 op juni 13, 2021, 14:52:47
Zojuist weer een paar uurtjes ongestoord van muziek genoten 🎶

Dat "ongestoord" heeft als reden dat hare maje t.g.v. dat ellendige virus geveld is en in isolatie zit (ligt). Fijn dat men een tijdje geleden alle scholen weer heeft opengegooid en de leerkrachten geen voorrang hebben verleend in de vaccinatie 😡


O.t. de lan isolator maakt nog steeds deel uit van de set en dat zal zo blijven. Na enig experimenteren een geslaagde tweak. Deze maakt dat er ietwat meer rust is, een meer zwarte achtergrond. Daarin vallen zaken zoals galm, de aanzetten van instrumenten, het uitklinken ervan en andere van zulke vergelijkbare subtiele geluidjes, meer op.
Zeker geen verschil van dag en nacht, maar wanneer je de isolator er tussenuit haalt, mis je het wel.

Herkenbaar Robert. Ik laat de PF er daarom ook nog tussen zitten.  ;D


[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

JoWa

Citaat van: Xander32 op juni 13, 2021, 16:53:28
De vorige week "mocht" ik thuis blijven. Woensdag voor de tweede keer negatief getest binnen de verplichte vijf dagen in Q. De dag erop weer aan het werk gegaan. Komende woensdag de twee Moderna gelukkig.

En idd. een leuke tweak de isolator. Het is nu vooral veel luisteren en muziek kopen. Maar ik heb nu alweer een cd dubbel besteld. De vorige maand ook al. Zit ik vanmorgen tijdens dat luisteren even door mijn muziekbieb te scrollen zie ik hem daar al tussen staan ... Suf.

Mooi dat je weer kan werken.

Dat van die dubbel bestelde exemplaren herken ik wel  :)
Alleen ging het bij mij om Blurays. Dus nu check ik eerst de items in de kasten boven en beneden voordat ik wat bestel.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Er deed zich een mooie (lees: aantrekkelijke) gelegenheid voor om mijn bron nog wat verder op te kunnen waarderen: G1 > G2.1
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#6448
Citaat van: Xander32 op juni 18, 2021, 11:49:36
Er deed zich een mooie (lees: aantrekkelijke) gelegenheid voor om mijn bron nog wat verder op te kunnen waarderen: G1 > G2.1
En kun je wat vertellen over het verschil in geluid?
Ik wil tzt mijn altair upgraden naar altair g 2.1 maar dan moet het verschil wel duidelijk waarneembaar zijn, vandaar mijn vraag
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JoWa

Wow. Da's wel wat andere koek.
Kan daar niet een ssd in?
Kan je al je muziek daar op zetten. Je gebruikt nu ook al de Lightning app, ga je geen verschil verder merken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX