Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Xander32

De gehele dag de set aan gehad met Radio Paradise via de G1. Wat een mooie muziek komt daar voorbij en het klinkt ook nog eens heerlijk 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Op welke geluidskwaliteit zet je Radio Paradiso? Via hun app heb je low, mid, high, ultra en alac, alhoewel alac mij niets zegt.

Xander32

Ik heb het gewoon via de Auralic app lopen, 44.1 khz /32 bit

Citaat van: Rowdy op april  3, 2021, 18:35:53
Op welke geluidskwaliteit zet je Radio Paradiso? Via hun app heb je low, mid, high, ultra en alac, alhoewel alac mij niets zegt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... de Auralic staat op onderstaande waarde, maar dat is niet het signaal dat binnen komt vanaf RP zie ik.
Alac is een Apple codec.

Citaat van: Xander32 op april  3, 2021, 18:43:23
Ik heb het gewoon via de Auralic app lopen, 44.1 khz /32 bit
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NAF

Hier Radio Paradise op mp3/16bit/44.1kHz/32kbps.

Klinkt prima en de muziek mix is over het algemeen goed en gevarieerd.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Xander32

Dat is ook de kwaliteit die binnen komt.

Citaat van: NAF op april  3, 2021, 20:09:39
Hier Radio Paradise op mp3/16bit/44.1kHz/32kbps.

Klinkt prima en de muziek mix is over het algemeen goed en gevarieerd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Rowdy op april  3, 2021, 18:35:53
Op welke geluidskwaliteit zet je Radio Paradiso? Via hun app heb je low, mid, high, ultra en alac, alhoewel alac mij niets zegt.

Apple Lossless Audio Codec

Xander32

Heerlijk wat deze set al uit slechts internetradio weet te halen (RP).

De rust in het geluid versus de "grijpbaarheid" (is dat wel goed Nederlands 🧐 🤓) van de verschillende spelers, zijnde instrumenten en vocalen. Dat laatste kan ik op het conto van de G1 zetten, een wezenlijk verschil t.o.v. de BSN.
De Accuphase en Tannoy ls staan vervolgens borg voor het natuurlijke, vloeiende deel.

De combi van Auralic streamer en Accuphase (dac) is een fraaie match. En Accuphase versterking schijnt met bijna iedere speaker wel te matchen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markvandiepen

Wat een erg mooie set en die tannoys  :inlove:

Xander32

Thx. Ben er zelf ook content mee  8)

Citaat van: Markvandiepen op april  5, 2021, 09:22:48
Wat een erg mooie set en die tannoys  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Totaal overzicht van de luisterplek en set




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AudioEnZo

Citaat van: Xander32 op april  5, 2021, 19:21:53
Totaal overzicht van de luisterplek en set
Ziet er prachtig uit  :clapping:

John Wx

Tijdloos

Gewoon mooi ik hoor ze niet maar het kijken is al mooi stukje vakwerk
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

brt

Prachtig zeg. Het straalt rust, authoriteit en tijdloosheid uit. Het zal ongetwijfeld ook fenomenaal klinken. Mooie vrije opstelling van de speakers ook, zo hoort het. Puik werk!

Zeg, wat zijn die knopjes op de speakers? Kun je daarmee het hoog en laag naar smaak finetunen ofzo?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Onderstaande foto zal je vraag waarschijnlijk wel beantwoorden.




Betreft de opstelling heb ik hare maje mee. De speakers en alles wat daar aan vast hangt vindt zij foeilelijk, maar 't geheel wordt gedoogd. Betreft de aankleding/inrichting van de ruimte mag ik ook zeker niet klagen. Voor de raampartij zitten dikke gordijnen en zogenaamde vlinderjaloezie. Dat is een jaloezie van stof. Die doen daar goed werk. Al bundelen de Kensingtons (lees: Tannoy dc's) het geluid enigszins waardoor je sowieso al minder hinder ondervindt van reflecties.



Citaat van: brt op april  6, 2021, 11:27:03
Prachtig zeg. Het straalt rust, authoriteit en tijdloosheid uit. Het zal ongetwijfeld ook fenomenaal klinken. Mooie vrije opstelling van de speakers ook, zo hoort het. Puik werk!

Zeg, wat zijn die knopjes op de speakers? Kun je daarmee het hoog en laag naar smaak finetunen ofzo?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Ja idd, duidelijk. Handig zeg!
Maak je er gebruik van, of heb je alles op neutraal?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

JoWa

Citaat van: Xander32 op april  5, 2021, 19:21:53
Totaal overzicht van de luisterplek en set





Mooi hoor [emoji1360][emoji1360][emoji1360]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Kempenaartjes

Een mooie (eind)set in een huiskamer met gezelligheid ;) Ik zie dat de Tannoys weinig ingedraaid staan. Bewust? Hoever staan ze overigens uit elkaar?

Veel beleeflplezier.

Xander32

Beiden staan op level (neutraal). Zo zijn de Kensingtons ontworpen, zo zijn ze m.i. ook bedoeld.
Op de versterker zit ook nog een tone control, maar daar doe ik evenmin iets mee. En toen ik voorts wat verder ging graven in het menu van de G1 kwam ik daar een EQ tegen. Ook die laat ik maar ongemoeid  :)

Citaat van: brt op april  7, 2021, 09:41:50
Ja idd, duidelijk. Handig zeg!
Maak je er gebruik van, of heb je alles op neutraal?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koen K

Esthetisch is die koloniale interieurstijl niet mijn ding, maar het 'klopt' zo wel en vormt een sfeervol totaalplaatje. Coaxiale compressiedrivers hebben iets verslavends hè?  8)

Citaat van: Kempenaartjes op april  7, 2021, 16:57:57
Een mooie (eind)set in een huiskamer met gezelligheid ;) Ik zie dat de Tannoys weinig ingedraaid staan. Bewust? Hoever staan ze overigens uit elkaar?

Ik vind dat in dit geval wel slim: dit soort speakers (coaxiale driver, symmetrische kast met randen) heeft op de as van de driver meer last van reflectie- en diffractieverschijnselen dan onder een hoek. Zie het plaatje hieronder: alle effecten die symmetrisch zijn tellen recht vóór de speaker perfect bij elkaar op, waardoor ze hoorbaarder zijn dan wanneer je er niet helemaal recht voor zit. Welke mate van indraaien het beste is verschilt per speaker, maar ik denk dat het in dit geval daadwerkelijk beter is ze niet helemaal in te draaien.

Xander32

#6198
Ze staan bij mij heel beperkt ingedraaid.

Tannoy speakers, iig die uit de Prestige serie, zijn relatief eenvoudig op te stellen. Gewoon recht staande/zonder toe in, staande in een hoek of dicht op de achterwand, het klinkt al snel redelijk goed. Er is al snel sprake van een heel acceptabel geluidsbeeld.

Dat neemt niet weg dat wanneer je wat meer tijd en ruimte voor de opstelling neemt, je tot (veel) betere resultaten komt (tonaliteit, geluidsbeeld).

Citaat van: Kempenaartjes op april  7, 2021, 16:57:57
Een mooie (eind)set in een huiskamer met gezelligheid ;) Ik zie dat de Tannoys weinig ingedraaid staan. Bewust? Hoever staan ze overigens uit elkaar?

Veel beleeflplezier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank voor de technische onderbouwing, duidelijk en interessant  :thumbs-up:

Citaat van: Koen K op april  8, 2021, 08:42:14
Esthetisch is die koloniale interieurstijl niet mijn ding, maar het 'klopt' zo wel en vormt een sfeervol totaalplaatje. Coaxiale compressiedrivers hebben iets verslavends hè?  8)

Ik vind dat in dit geval wel slim: dit soort speakers (coaxiale driver, symmetrische kast met randen) heeft op de as van de driver meer last van reflectie- en diffractieverschijnselen dan onder een hoek. Zie het plaatje hieronder: alle effecten die symmetrisch zijn tellen recht vóór de speaker perfect bij elkaar op, waardoor ze hoorbaarder zijn dan wanneer je er niet helemaal recht voor zit. Welke mate van indraaien het beste is verschilt per speaker, maar ik denk dat het in dit geval daadwerkelijk beter is ze niet helemaal in te draaien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT