Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: Xander32 op december 21, 2015, 19:14:44
Al jullie suggesties & overwegingen stel ik zeer zeker wel op prijs  :thumbs-up:, deze helpen mij om zaken helder te krijgen, geven richting, maar uiteindelijk zal ik altijd mijn eigen koers varen.


2,5 mille voor tweedehands Linn gaat het sowieso niet worden. Ik heb echt niets met Linn. Zo had een kennis een complete Linn keten (incl. ls.) en dat was doodsaai  : :yawnee:. Geen beleving aangaande de muziek. Enne Joris, mijn standpunt in deze gaat ook niet veranderen door een SBT af te doen als een goedkoop plastic ding ;).
Dat is idd een uiterste, volledig Linn, en ligt mij ook niet.

Hang er echter wat anders achter , meer pit dus, en het klinkt vervolgens alles behalve saai.

En het enige dat ik mensen zou willen aansmeren is JTR , de rest moeten ze lekker zelf bepalen.   :yinyang: :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joris1971

Tja als je Linn al afschrijft omdat je iemand kent met 1 Linn keten vind ik dat nogal bekrompen

Linn luidsprekers hebben niet mijn voorkeur, met tannoy speelt het echter geweldig.
Ook met mijn plinius versterker was de linn echt geweldig.

Xander32

Normaliter geeft een keten met componenten van één merk iets van synergie, bij Linn wordt het er met iedere nieuw component, minder op  ??? Bijzonder.

Wat mij wel aanspreekt aan de Linn streamers; alles in 1 kastje.


Citaat van: Joris1971 op december 21, 2015, 19:59:40
Tja als je Linn al afschrijft omdat je iemand kent met 1 Linn keten vind ik dat nogal bekrompen

Linn luidsprekers hebben niet mijn voorkeur, met tannoy speelt het echter geweldig.
Ook met mijn plinius versterker was de linn echt geweldig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

JTR, uhm, nu ff niet  8). Wel grof geschut zeg.

Citaat van: Staaled op december 21, 2015, 19:55:20
Dat is idd een uiterste, volledig Linn, en ligt mij ook niet.

Hang er echter wat anders achter , meer pit dus, en het klinkt vervolgens alles behalve saai.

En het enige dat ik mensen zou willen aansmeren is JTR , de rest moeten ze lekker zelf bepalen.   :yinyang: :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#3729
Citaat van: Xander32 op december 21, 2015, 20:04:33
Normaliter geeft een keten met componenten van één merk iets van synergie, bij Linn wordt het er met iedere nieuw component, minder op  ??? Bijzonder.

Wat mij wel aanspreekt aan de Linn streamers; alles in 1 kastje.

Laat maar.. Als je toch niks wil aannemen van mensen die een Linn hebben

Blijf maar lekker bij marantz

vanzomereng

Gezellige boel hier... vlak voor de kerst  ;)

Dat Linn &  Naim goede componenten maken is zonder twijfel waar.
Dat aanschaf v/e hifi-device gewoon een luxe-probleem is, is ook een feit
en hiermee... kan je de luxe permitteren om alleen datgene te kopen,
waar je, jezelf happy bij voelt.

Voor Naim kan ook nog sympathie opbrengen, Linn is zo iets als een ideale maar oersaaie schoonzoon  :o
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Suggestie; wellicht voor beide een goede ervaring: jij komt een x hier naar een lelijk plastic kastje luisteren en ik een x bij jou naar een Linn streamer.

Citaat van: Joris1971 op december 21, 2015, 20:07:30
Laat maar.. Als je toch niks wil aannemen van mensen die een Linn hebben

Blijf maar lekker bij marantz
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rudi64

Citaat van: Xander32 op december 21, 2015, 20:04:33
Normaliter geeft een keten met componenten van één merk iets van synergie, bij Linn wordt het er met iedere nieuw component, minder op  ??? Bijzonder.

Totaal niet mijn ervaring..integendeel.
Maar ben dan ook zoals vele hier niet bevooroordeeld... :sigh: :lookaround:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Xander32

Ach, een smaakkwestie. Als Linn jouw sound is dan heb je er vast een goede keten aan.

Citaat van: Rudi64 op december 21, 2015, 20:29:43
Totaal niet mijn ervaring..integendeel.
Maar ben dan ook zoals vele hier niet bevooroordeeld... :sigh: :lookaround:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Er zijn zoveel goede streamers, ik weet nog goed dat ik de majik ds vergeleek met mijn sbtouch + mdac, ik vond dat nou niet echt een verbetering. De akurate ds/0 klonk al wel een stuk mooier maar ook niet met alle muzieksoorten, het is maar net waar je persoonlijke voorkeur ligt.

Maar volgens mij is Xander32 ook klaar voor een alles in een oplossing , je zou voor de gein gewoon eens een Linn Majik DSM of Naim (Super)Uniti  moeten vergelijken met de pm11 + sbtouch en voeding... Je mag altijd bij mij eens komen luisteren of je de Naim sound aanstaat, mocht je in de Achterhoek zijn. Als je het niets vind dan kun je dat ook weer van je lijst afstrepen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Former member 78

Citaat van: Joris1971 op december 21, 2015, 19:59:40
Tja als je Linn al afschrijft omdat je iemand kent met 1 Linn keten vind ik dat nogal bekrompen

Linn luidsprekers hebben niet mijn voorkeur, met tannoy speelt het echter geweldig.
Ook met mijn plinius versterker was de linn echt geweldig.

Dat komt vooral omdat Plinius ontzettend leuk spul maakt :)

Xander32

#3736
Top aanbod Jeroen. Iedere 14 dagen kom ik in de Achterhoek. Echter, waar luister ik dan naar;
jouw gehele keten en ruimte zijn onbekend voor mij. Het zal dan lastig, wellicht zelfs onmogelijk zijn om het presteren v.d. Naim in te schatten  :-\.


Citaat van: JeroenGRT op december 21, 2015, 20:36:50
Er zijn zoveel goede streamers, ik weet nog goed dat ik de majik ds vergeleek met mijn sbtouch + mdac, ik vond dat nou niet echt een verbetering. De akurate ds/0 klonk al wel een stuk mooier maar ook niet met alle muzieksoorten, het is maar net waar je persoonlijke voorkeur ligt.

Maar volgens mij is Xander32 ook klaar voor een alles in een oplossing , je zou voor de gein gewoon eens een Linn Majik DSM of Naim (Super)Uniti  moeten vergelijken met de pm11 + sbtouch en voeding... Je mag altijd bij mij eens komen luisteren of je de Naim sound aanstaat, mocht je in de Achterhoek zijn. Als je het niets vind dan kun je dat ook weer van je lijst afstrepen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rudi64

Citaat van: Xander32 op december 21, 2015, 20:32:12
Ach, een smaakkwestie. Als Linn jouw sound is dan heb je er vast een goede keten aan.

Absoluut...ieder zijn smaak!
Linn is naar mijn smaak niet spectaculair maar neutraal klinkend, misschien komt dit over bij sommige als saai ?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kingpin

We vergeten 1 ding ... ieders gehoor en smaak is anders!
Er bestaat niet een set die voor iedereen volmaakt is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Citaat van: Kingpin op december 21, 2015, 21:03:37
We vergeten 1 ding ... ieders gehoor en smaak is anders!
Er bestaat niet een set die voor iedereen volmaakt is.

^^


Tijdens de verschillende M&G's ben ik nog nooit een slechte set tegen gekomen. Ze zijn altijd met zorg samengesteld door de eigenaar. Echter spreekt de ene mij wel meer aan dan de andere en dat is enkel een smaakkwestie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Citaat van: Xander32 op december 21, 2015, 20:52:58
Top aanbod Jeroen. Iedere 14 dagen kom ik in de Achterhoek. Echter, waar luister ik dan naar;
jouw gehele keten en ruimte zijn onbekend voor mij. Het zal dan lastig, wellicht zelfs onmogelijk zijn om het presteren v.d. Naim in te schatten  :-\.

Ja dat is ook weer zo, ach je bent toch van harte welkom!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

In het nieuwe jaar kom ik een x aan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Leuk! Even wat anders...heb je al een GTT gevonden?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Nee. Daar ook nog niet heel veel energie in gestoken. Wel probeer ik de markt in de gaten te houden. Er staat vooral veel zooi te koop, afgetrapt.

Citaat van: JeroenGRT op december 21, 2015, 22:10:22
Leuk! Even wat anders...heb je al een GTT gevonden?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

joey01

Als je een goede streamer zonder poespas zoekt neem dan een Bluesound node 2.

De app is wat minder kwa gebruiksgemak dan bijv. sonos (bleusound is een stuk uitgebreider wat af en toe tegenwerkt)
Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het echt een toevoeging aan je muziek set.

Martin!!!

#3745
Vanaf de zomer ben ik bezig om mijn SBT configuratie fine te tunen, eerst een fijne AQ Vodka tussen switch en SBT en vervolgens een aantal weken later de  KingPin 5v voeding voor de SBT geplaatst (Furutech 3TS20 powercord) en dit speelt op een niveau ver boven de Naim NDX die ik gehad heb.

Omdat ik (net als Robert denk ik) mijn stappen rustig wil nemen had ik nog twee zaken op de wishlist staan namelijk mijn Netgear GS105 switch voorzien van een betere voeding en mijn standaard utp bekabeling vervangen door de volgens kenners betere Belden CAT 7, Belden, 1885ENH.

Vanmiddag heb ik mijn Teradak dc-30w voeding een paar uurtjes laten opwarmen aan een Naim netkabel en deze vervolgens in mijn meubel geplaatst en aangesloten aan de Netgear GS105.

Ik ben met stomheid geslagen wat zo'n betere voeding op een switch doet, fantastisch wat een verschil, toename van detail, kracht, ruimtelijkheid en slam kortom een nog fraaier plaatje wordt er neergezet. Meer dan de moeite waard!

To do het vervangen van de Naim netkabel achter de Teradak, wellicht knip ik mijn huidige Furutech 3TS20 door midden  :colgate: en het vervangen van mijn standaard utp kabels door de Belden, waar ik nog niet helemaal uit ben is waar de NAS te plaatsen, zoals nu rechtstreeks aan de KPN Experia Box of op de Switch? Iemand ideeën?
mainly British stuff

frank2

Achter een kingpin voeding zou ik in eerste instantie geen furutech hangen, heb je ook andere kabels geprobeerd? Kan zijn dat het bij jouw goed is, hier zou het niet geweldig zijn, ( te helder, kaal? Misschien) maar ik heb die kabel niet dus kan het niet testen maar in het verleden wel zo n kabel getest. Ik gebruik een mono kristal kabel van C&D  met iego gold connectoren, voor mij een juiste kabel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Hier doet de 3TS20 het goed Frank! Nogal algemeen hoe je het stelt 'een'   :crazy:
mainly British stuff

frank2

#3748
Ik heb in het stereo gedeelte alleen maar mono kristal kabels met iego gold.

Maar mooi dat een 3st20 het bij jouw wel goed doet, al denk ik dat dat ook komt omdat je harbeth hebt.(niet negatief bedoelt overigens)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

Furutech kabels zijn ook PCOCC, Furutech doet de distributie van Furukawa, dus alle PCOCC komt bij hun vandaan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B