Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari 17, 2015, 22:03:03
8)


... weer het nodige rippwerk voor de boeg, althans: e.e.a. zal afhangen van het aantal dubbelingen met mijn bestaande verzameling. Maar voor dit geld een gokje waard.
Ik zat door mijn geld heen, anders had ik ook een poging gedaan. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Een volgende x is het weer aan jou :).
... en ik ben ook weer `s van huis; een fijn ritje op zondag naar de randstad :tounge:.

Citaat van: Bas Akkerman op februari 18, 2015, 07:07:54
Ik zat door mijn geld heen, anders had ik ook een poging gedaan. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari 18, 2015, 08:27:33
Een volgende x is het weer aan jou :).
... en ik ben ook weer `s van huis; een fijn ritje op zondag naar de randstad :tounge:.
Op zondag is dat een fijn ritje ja. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#3278
Heden @home een M&G gehad met vier gasten van het buurforum;


Zelf heb ik het als een gezellige M&G ervaren, waarbij ik kennis heb mogen maken met twee nieuwe gezichten. Daarnaast weer wat nieuwe muziek leren kennen (en die natuurlijk direct door Dbpoweramp naar flac laten omzetten).

Tevens heb ik wederom ervaren dat de SA15 het op sommige fronten toch wat stemmiger doet dan de SBT. Daarvan werd ik mij recent, toen mij wifi het ff liet afweten en ik was aangewezen op de SA15, ook al bewust.
Naar de toekomst is dat natuurlijk hèt excuus voor een NA11s1 of s2  :angel:.


Maar hetgeen mij het meeste heeft gebracht; een test met twee andere netkabels. Dat de PM11 behoorlijk gevoelig is voor welke netkabel je er achter plaatst was mij al opgevallen met de oranje wokkel-kabels. Echter was daarmee het resultaat negatief. Daarentegen was heden het positieve resultaat relatief fors te noemen. Het betrof een Kemp Reference kabel met Furutech rhodium/kevlar connectoren.

Meer klankkleur, een meer upfront geluid, meer diepte en een scherper afgetekend stereobeeld met een scherpere afbeelding van alle instrumenten en vocalisten. Daar ga ik toch nog even verder mee stoeien. Echter niet met betreffende netkabel, of Bert moet er afstand van willen doen. Want nieuw onbetaalbaar / een no-go voor mij  :nowink:.


Al met al heb ik dankzij de gasten, wederom een leuke en leerzame (mid-)dag gehad.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

zoldar

Citaat van: Xander32 op februari 21, 2015, 18:07:10
Het betreffende netsnoer (a 1 mille);

http://www.kempelektroniks.nl/nl/253/kempelektroniks/producten/power-cords/power-cord-reference-sota

Tip van flip. Maak er zelf een. De connectoren zijn te krijgen, die bepalen eengroot deel van het geluid.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Thx voor het advies. Ik ga ook zeker op onderzoek uit, of ik voor iig. minder geld een (nagenoeg) gelijkend resultaat kan behalen.

Alle tips in deze zijn welkom!


Citaat van: zoldar op februari 21, 2015, 20:22:57
Tip van flip. Maak er zelf een. De connectoren zijn te krijgen, die bepalen eengroot deel van het geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar helaas zijn deze connectoren zo'n €280,-, per stuk!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#3284
Vraag onder013 die heeft ook marantz versterking. Lapp 891 is een heldere kabel kun je vast wel lenen van Yamaha rxv die gebruikt ze. Connectoren iego gold of koper 55 euro vind ik veruit de beste en meest betaalbaar. Furutech is het niet en te duur en oyiade is nog duurder.

Je kunt Ronald ook even bellen of hij die kabel kent en daar een alternatief voor heeft.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Dank Frank. Ik was ook al voornemens om contact met Ronald op te nemen betreft een betaalbaar alternatief. Thats the way to go.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat onderstaande verschillen er zijn tussen de SBT en de SA15 in het voordeel van die SA15 in mijn keten, doet mij wel enigszins verbazen. Inzake klankkleur en detaillering klinkt de SA15 meer open, wat sprankelender en gedetailleerder.

Dat terwijl de SBT over de dac van diezelfde SA15 loopt.


Ik besef mij dat er buiten de dac om, de nodige variabelen zijn tussen beide bronnen, maar had niet verwacht dat die zo`n verschil zouden geven. T.z.t. wanneer ik een tweetal andere randvoorwaarden heb mogen invullen (ethernet & NAS), mij toch maar gaan oriënteren op een SBT vervanging. De vereisten; minimaal gelijkwaardige geluidskwaliteit aan de SA15 en een gelijke gebruikersvriendelijkheid als de SBT.


Citaat van: Xander32 op februari 21, 2015, 17:42:59
...
Tevens heb ik wederom ervaren dat de SA15 het op sommige fronten toch wat stemmiger doet dan de SBT. Daarvan werd ik mij recent, toen mij wifi het ff liet afweten en ik was aangewezen op de SA15, ook al bewust.
Naar de toekomst is dat natuurlijk hèt excuus voor een NA11s1 of s2  :angel:.
...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2015, 10:36:24
Dat onderstaande verschillen er zijn tussen de SBT en de SA15 in het voordeel van die SA15 in mijn keten, doet mij wel enigszins verbazen. Inzake klankkleur en detaillering klinkt de SA15 meer open, wat sprankelender en gedetailleerder.

Dat terwijl de SBT over de dac van diezelfde SA15 loopt.


Ik besef mij dat er buiten de dac om, de nodige variabelen zijn tussen beide bronnen, maar had niet verwacht dat die zo`n verschil zouden geven. T.z.t. wanneer ik een tweetal andere randvoorwaarden heb mogen invullen (ethernet & NAS), mij toch maar gaan oriënteren op een SBT vervanging. De vereisten; minimaal gelijkwaardige geluidskwaliteit aan de SA15 en een gelijke gebruikersvriendelijkheid als de SBT.

Is dat na de M&G van gisteren duidelijk geworden, of had je al eerder eens een 1 op 1 vergelijk gedaan tussen CD SA15 en SBT SA15?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#3288
De verschillen waren mij al eerder opgevallen, ook toen ik destijds de SBT pas in gebruik had genomen. Toen heb ik deze redelijk vaak vergeleken met de SA15. Maar die bevindingen waren weer weggezakt doordat ik het afgelopen jaar de SA15 "slecht"s als dac inzette.

Recent liet het wifi mij even in de steek, waarbij ik gelukkig kon terugvallen op de SA15. Toen werd ik er mij weer opnieuw van bewust. Gisteren tijdens de M&G bevestigden de gasten mijn bevindingen.

Citaat van: Eddye op februari 22, 2015, 11:05:19
Is dat na de M&G van gisteren duidelijk geworden, of had je al eerder eens een 1 op 1 vergelijk gedaan tussen CD SA15 en SBT SA15?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2015, 11:14:15
De verschillen waren mij al eerder opgevallen, ook toen ik destijds de SBT pas in gebruik had genomen. Toen heb ik deze redelijk vaak vergeleken met de SA15. Maar die bevindingen waren weer weggezakt doordat ik het afgelopen jaar de SA15 "slecht"s als dac inzette.

Recent liet het wifi mij even in de steek, waardoor ik gelukkig kon terugvallen op de SA15. Toen werd ik er mij weer opnieuw van bewust. Gisteren tijdens de M&G bevestigden de gasten mijn bevindingen.

Zo wordt je toch weer op kosten gedreven door zo'n M&G. Best gevaarlijk...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Als je rustig in mijn draadje terug gaat lezen, kom je de afgelopen weken, ruim voor de afgelopen M&G, al een aantal bedenkingen aangaande mijn huidige wijze van streamen tegen. Deze komt niet uit de lucht vallen en/of voort uit welke M&G dan ook.

Wel worden soms ervaringen/bevindingen bevestigd tijdens een M&G. Dat kan helpen om tot een (zorgvuldige) keuze te komen. Op die wijze kan je indien gewenst,  stapje voor stapje en zeer gericht, jouw set tot een hoger plan tillen.


Citaat van: Eddye op februari 22, 2015, 11:15:47
Zo wordt je toch weer op kosten gedreven door zo'n M&G. Best gevaarlijk...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Back home van een retourtje Leiden. Zo eens in alle rust beoordelen wat de winst dan wel schade is 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2015, 15:06:57
Back home van een retourtje Leiden. Zo eens in alle rust beoordelen wat de winst dan wel schade is 8).
Een soort van grabbelton zeg maar. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Schade: 27 dubbel met eigen collectie/dan wel verzamelaars welke ik niet ripp (klassiek is een uitzondering daarop)
Winst: 223 cd`s toe te voegen aan mijn collectie  :pompom:. Maar dus ook 223 cd`s te rippen :nopompom:.

En dat betreft idd. verantwoorde pop, rock en klassiek.




Citaat van: Xander32 op februari 22, 2015, 15:06:57
Back home van een retourtje Leiden. Zo eens in alle rust beoordelen wat de winst dan wel schade is 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2015, 15:49:44
Schade: 27 dubbel met eigen collectie/dan wel verzamelaars welke ik niet ripp (klassiek is een uitzondering daarop)
Winst: 223 cd`s toe te voegen aan mijn collectie  :pompom:. Maar dus ook 223 cd`s te rippen :nopompom:.

En dat betreft idd. verantwoorde pop, rock en klassiek.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.















Veel plezier! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Twee pareltjes wil ik jullie zeker niet onthouden;

Kerst met de Toppers & Zie Ginds Komt De Stoomboot ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2015, 15:54:39
Twee pareltjes wil ik jullie zeker niet onthouden;

Kerst met de Toppers & Zie Ginds Komt De Stoomboot ;D

2015 zit weer gebeiteld! Ben benieuwd wanneer alles weer in de verkoop komt na het rippen. Ik verzamel nl nog steeds cd's.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Ik hou het in gedachten. Maar alle albums die ik goed te verteren vind, hou ik zelf.


Citaat van: sultankat op februari 22, 2015, 16:00:32
2015 zit weer gebeiteld! Ben benieuwd wanneer alles weer in de verkoop komt na het rippen. Ik verzamel nl nog steeds cd's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2015, 10:36:24
Dat onderstaande verschillen er zijn tussen de SBT en de SA15 in het voordeel van die SA15 in mijn keten, doet mij wel enigszins verbazen. Inzake klankkleur en detaillering klinkt de SA15 meer open, wat sprankelender en gedetailleerder.

Dat terwijl de SBT over de dac van diezelfde SA15 loopt.


Ik besef mij dat er buiten de dac om, de nodige variabelen zijn tussen beide bronnen, maar had niet verwacht dat die zo`n verschil zouden geven. T.z.t. wanneer ik een tweetal andere randvoorwaarden heb mogen invullen (ethernet & NAS), mij toch maar gaan oriënteren op een SBT vervanging. De vereisten; minimaal gelijkwaardige geluidskwaliteit aan de SA15 en een gelijke gebruikersvriendelijkheid als de SBT.

Al eens een 'betere' digitale interlink geprobeerd tussen de SBT en de SA15?

De ervaring met mijn SBT is geweest dat hier zeer veel winst mee te behalen is :thumbs-up:
mainly British stuff

frank2

Ik gebruik een mono kristal digitale interlink van de bekende dealer die ook in Almelo woont.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren