Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

In de oplossingssfeer 👍🏻 Maar nee, dat hoeft van mij niet. De huidige inrichting ervaren we beide als sfeervol en comfortabel, dat is inclusief het tv-dressoir.

Binnen die beperking is er echt wel een passende versterker te vinden 🙂

Citaat van: DofN op april 18, 2025, 18:46:08Koop dan een meubel dat je niet beperkt?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Dat moet geen probleem zijn bij dealers van nieuwe Accuphase. Thuis luisteren is verstandig. Maar al kom je er objectief niet uit.. en je zou het geld niet missen, en ergens vind je een andere Accuphase prettiger klinken, doe het :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

tompj

Citaat van: Xander32 op april 18, 2025, 18:47:15Een nieuwe versterker van zo'n aanschafprijs zal ik ook altijd thuis in eigen set willen horen voor aankoop, net zoals met de E-480. Door het debacle met de PM-10 ben ik wat wijzer/ verstandiger geworden 😊

Als ik zo vrij mag zijn...

Wat ook wel een keer leuk zou zijn is een versterkervergelijk. Stel, ik neem mijn E-270 en mijn Luxman mee. Mooi vergelijk met jouw E-480. Kan ik meteen die prachtige speakers eens horen...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 met AD-50 en Leben CS300
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

Het geld is niet het probleem, we leven best comfortabel. Maar ik ben redelijk conservatief in het doen van grote uitgaven als deze. Nu ook omdat ik nog zo tevreden ben. Maar als er echt iets moois voorbij komt zoals recent die E-700, twijfel ik niet en kom in actie.

Citaat van: DofN op april 18, 2025, 18:53:16Dat moet geen probleem zijn bij dealers van nieuwe Accuphase. Thuis luisteren is verstandig. Maar al kom je er objectief niet uit.. en je zou het geld niet missen, en ergens vind je een andere Accuphase prettiger klinken, doe het :)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Citaat van: Xander32 op april 18, 2025, 18:58:22Het geld is niet het probleem, we leven best comfortabel. Maar ik ben redelijk conservatief in het doen van grote uitgaven als deze. Nu ook omdat ik nog zo tevreden ben. Maar als er echt iets moois voorbij komt zoals recent die E-700, twijfel ik niet en kom in actie.

Leuk, ben benieuwd wat het je brengt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Xander32

Het voorstel vind ik zeker niet gek, echter, ik heb er echt een bloedhekel (!!!) aan om alle kabels weer los te moeten trekken, het meubel moet er ook voor van de achterwand om er bij te kunnen. Dat gaat hem niet worden  :nowink:

Dat neemt niet weg dat je welkom bent om de Tannoy ls op de E-480 te horen.

Citaat van: tompj op april 18, 2025, 18:55:19Als ik zo vrij mag zijn...

Wat ook wel een keer leuk zou zijn is een versterkervergelijk. Stel, ik neem mijn E-270 en mijn Luxman mee. Mooi vergelijk met jouw E-480. Kan ik meteen die prachtige speakers eens horen...

tompj

Citaat van: Xander32 op april 18, 2025, 19:02:05Het voorstel vind ik zeker niet gek, echter, ik heb er echt een bloedhekel (!!!) aan om alle kabels weer los te moeten trekken, het meubel moet er ook voor van de achterwand om er bij te kunnen. Dat gaat hem niet worden  :nowink:

Dat neemt niet weg dat je welkom bent om de Tannoy ls op de E-480 te horen.

Ah, dat begrijp ik wel. In zo'n meubel is dat een gedoe.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 met AD-50 en Leben CS300
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

Ja precies. Alles staat zorgvuldig opgesteld en dan probeer ik er nog zo minimaal mogelijk aan te komen/ er mee aan het "rommelen" te gaan 🙂 De komende week haal ik nog wel even de switch er tussenuit, om te horen welk het effect dat heeft. Maar dat kan zonder met het meubel te moeten gaan schuiven.

En het meubel werkt deels als rem; anders had er waarschijnlijk ook een draaitafel gestaan. Puur voor de fun, want ik ben helemaal van het streamen, het gemak ervan in combinatie met de sq. En met een nas vol flac, Spotify, Tidal en internetradio, beschik je over een schier oneindige muziekbibliotheek 🤓

Citaat van: tompj op april 18, 2025, 19:03:19Ah, dat begrijp ik wel. In zo'n meubel is dat een gedoe.

Maximus_Aurelius

Hier moet ik mij ook inhouden qua platenspeler.
Heb er ruimte voor, ook voor een tweede EV  :wow:  :o , mono opstelling maar terug te komen op platenspeler.
Mooi zoiets maar ik trap zelf op de rem want ik ken mijzelf al te goed dan binnen no time kom ik mijn huis niet meer binnen  :D door de LP's  :D .
Uiteraard alleen selecties uitzoeken qua muziek maar vooral qua pressing en herkomst.

Jammer dat reel to reel erg duur is qua aanschaf apparaat maar ook de banden.
500 euro is niets.
Reel to reel vind ik ver bovenliggende van alles.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Een noob-vraag; reel to reel = een bandrecorder?

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 19, 2025, 09:44:40Hier moet ik mij ook inhouden qua platenspeler.
Heb er ruimte voor, ook voor een tweede EV  :wow:  :o , mono opstelling maar terug te komen op platenspeler.
Mooi zoiets maar ik trap zelf op de rem want ik ken mijzelf al te goed dan binnen no time kom ik mijn huis niet meer binnen  :D door de LP's  :D .
Uiteraard alleen selecties uitzoeken qua muziek maar vooral qua pressing en herkomst.

Jammer dat reel to reel erg duur is qua aanschaf apparaat maar ook de banden.
500 euro is niets.
Reel to reel vind ik ver bovenliggende van alles.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op april 19, 2025, 10:14:34Een noob-vraag; reel to reel = een bandrecorder?

Helemaal correct, je gaat door naar de volgende ronde voor een bandrecorder  :clapping:  :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Heb er geen plaats voor ☹️

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 19, 2025, 13:45:28Helemaal correct, je gaat door naar de volgende ronde voor een bandrecorder  :clapping:  :D

Hannibal_

Accuphase heeft ook monoblokken.
Gewoon achter je tannoy's verstoppen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Hannibal_ op april 20, 2025, 12:10:40Accuphase heeft ook monoblokken.

Mooie is bij Accuphase dat je ook een stereo EV kan omzetten naar monoblok. Zo creëer je ook monoblokken.

Xander32

Zeg, hou eens op jullie 😏

Citaat van: Hannibal_ op april 20, 2025, 12:10:40Accuphase heeft ook monoblokken.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 20, 2025, 12:50:30Mooie is bij Accuphase dat je ook een stereo EV kan omzetten naar monoblok. Zo creëer je ook monoblokken.

Leeuwarden

moet je wel een gebrugde versterker willen als je twee stereo tot mono's maakt...

Maximus_Aurelius

Citaat van: Leeuwarden op april 20, 2025, 13:45:11moet je wel een gebrugde versterker willen als je twee stereo tot mono's maakt...

Achterop kun je dit doen en wordt veel toegepast bij users die Accuphase hebben. Meer als Bi-Ampen wat ook mogelijk is.

Leeuwarden

Dat begrijp ik maar als je een gebrudde versterker gebruikt dan zitten daar behalve een eventueel voordeel van meer Wattjes ook wat nadelen aan. Er is vast iemand die daar meer over kan vertellen want het is mij even ontschoten.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Leeuwarden op april 20, 2025, 14:17:12Dat begrijp ik maar als je een gebrudde versterker gebruikt dan zitten daar behalve een eventueel voordeel van meer Wattjes ook wat nadelen aan. Er is vast iemand die daar meer over kan vertellen want het is mij even ontschoten.

I know en ben ermee bekend.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op april 20, 2025, 13:26:40Zeg, hou eens op jullie 😏

4 monoblokjes misschien?
Wie weet hoe mooi biampen is voor je luidsprekers.

Zag laatst hele coole rackjes van twee hoog.
Uit het zicht achter je luidsprekers kan best.

:inlove:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

In een dedicated luisterruimte zou ik me daarin helemaal verliezen, in de huiskamer ga ik het echter van hare maje verliezen 😅

Citaat van: Hannibal_ op april 21, 2025, 10:41:314 monoblokjes misschien?
Wie weet hoe mooi biampen is voor je luidsprekers.

Zag laatst hele coole rackjes van twee hoog.
Uit het zicht achter je luidsprekers kan best.

:inlove:

twani

Citaat van: Xander32 op april 21, 2025, 11:29:57In een dedicated luisterruimte zou ik me daarin helemaal verliezen, in de huiskamer ga ik het echter van hare maje verliezen 😅

Als ik het allemaal zo lees gaat de beste upgrade een nieuwe "Hare Maje" zijn.... :D

Lex Groningen

Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

;D

Maar nee, ik heb er al zoveel in geïnvesteerd 🤓

Citaat van: twani op april 21, 2025, 17:21:58Als ik het allemaal zo lees gaat de beste upgrade een nieuwe "Hare Maje" zijn.... :D

blue-eyes

Soms moet je gewoon je verlies nemen he :D :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;