Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Ja, idem 🫣

Citaat van: DofN op maart  9, 2025, 18:07:45Ik vind Groenland al spannend genoeg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: DofN op maart  9, 2025, 18:07:45Ik vind Groenland al spannend genoeg.

Het is toch fascinerend hoe goed het bordspel Risk in elkaar zit. Ook daar is Groenland een belangrijk strategisch land en krijg je - als je heel Europa hebt - maar liefst 5 soldaten per beurt erbij, juist omdat het zo moeilijk is om vast te houden.

(Overigens staat op mijn bijna 20 jaar oude versie Rusland niet eens genoemd en is het allemaal Oekranie)

Laten we het maar weer snel over hifi hebben  :ohmy:
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Xander32

Met enige regelmaat krijg in (via pm) een vraag over m'n beide dac's, waarom ik er twee heb en hoe ik die dan inzet.

Maar de DAC-50 is werkeloos sinds de komst van de Morpheus, die laatste klinkt meer natuurlijk, vloeiend en open dan z'n Accuphase broeder. Enkel het cd-loopwerk staat nog aangesloten op de '50', echter dat geeft ook direct weer, hoe vaak ik die dan gebruik 😊
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

El Penumbra

Via PM over die dac? Snap ik niks van.  :angel:

Na 5 dacs gehad te hebben in een paar jaar tijd echt heel happy met de Morpheus. Opvallend dat deze, ook tov de Metrum dac's best weinig aandacht krijgt.
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

brt

De Morpheus is best een hype geweest op internet hoor, ook op forums. En heeft vele, vele lovende reviews gehad. Terecht overigens, wat mij betreft  :worship:
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Spijkie

Wanneer komt de switch e.d in je set Xander32? Of is het nog te vroeg
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Xander32

Ja, exact, er was een paar jaar terug aandacht voor de Morpheus en overwegend (enkel?) positief. Zelf ben ik nog steeds super blij met deze dac, een pareltje. Een heerlijke harmonie van inzicht en natuurlijkheid. Het klinkt vanzelfsprekend.

Citaat van: brt op maart 10, 2025, 11:00:33De Morpheus is best een hype geweest op internet hoor, ook op forums. En heeft vele, vele lovende reviews gehad. Terecht overigens, wat mij betreft  :worship:

Citaat van: El Penumbra op maart 10, 2025, 10:45:39Via PM over die dac? Snap ik niks van.  :angel:

Na 5 dacs gehad te hebben in een paar jaar tijd echt heel happy met de Morpheus. Opvallend dat deze, ook tov de Metrum dac's best weinig aandacht krijgt.

Xander32

Dat komt wel een keer, ik heb er nog geen haast mee  :nowink:  Afgelopen week heeft de set  nihil speeluren gemaakt, is mijn tijd en aandacht gegaan naar andere (plezierige) zaken.
Alhoewel; over een paar weken ben ik een weekendje home alone, dat is waarschijnlijk het uitgelezen moment 🤓

Citaat van: Spijkie op maart 10, 2025, 15:50:44Wanneer komt de switch e.d in je set Xander32? Of is het nog te vroeg

Xander32

Een deel van de aandacht vind je hier;

https://www.sonnet-audio.com/Testimonials.html

Citaat van: El Penumbra op maart 10, 2025, 10:45:39Via PM over die dac? Snap ik niks van.  :angel:

Xander32

El Penumbra

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2025, 08:41:15Indien iemand interesse heeft voor een Sonnet Morpheus, nu toeslaan;

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/converters/m2245262063-sonnet-morpheus-dac

Dit is wel de versie met USB zo te zien, dus geen I2S module.
En voor de fans: MQA is een aparte module en daar wordt ook geen melding van gemaakt.

Xander32

AES/EBU is the way to go 👍🏻 En wil je enkel I2s, dan is dat na een ritje naar Den Bosch snel gefixt 🤓

Enne, MQA, wie zit anno 2025 daar nog op te wachten?

Citaat van: El Penumbra op maart 14, 2025, 09:32:32Dit is wel de versie met USB zo te zien, dus geen I2S module.
En voor de fans: MQA is een aparte module en daar wordt ook geen melding van gemaakt.

El Penumbra

Citaat van: Xander32 op maart 14, 2025, 10:10:37AES/EBU is the way to go 👍🏻 En wil je enkel I2s, dan is dat na een ritje naar Den Bosch snel gefixet 🤓

Nou.... ik heb gisteren m'n AES kabel ontvangen en mijn voorkeur ligt tot nu toe duidelijk bij I2S. Vooral voor de stemmen en de plaatsing daarvan. Nou krijgt de AES kabel nog wat tijd om op te warmen want hij kwam letterlijk erg koud uit de verpakking.

Overigens is Sonnet bezig met een nieuwe I2S module. Dus via HDMI ipv de huidige RJ45 aansluiting.

Xander32

De huidige module is €99,- En je dient dan over een streamer te beschikken die middels Is2 (r45 dan wel hdmi) kan en wil communiceren met de Morpheus.

Citaat van: El Penumbra op maart 14, 2025, 10:34:08Nou.... ik heb gisteren m'n AES kabel ontvangen en mijn voorkeur ligt tot nu toe duidelijk bij I2S. Vooral voor de stemmen en de plaatsing daarvan. Nou krijgt de AES kabel nog wat tijd om op te warmen want hij kwam letterlijk erg koud uit de verpakking.

Overigens is Sonnet bezig met een nieuwe I2S module. Dus via HDMI ipv de huidige RJ45 aansluiting.

Xander32

Al twee weken nu, heeft de set uitgestaan. Hopelijk is er morgen de tijd om weer even van muziek te genieten  🎶

En de test met de switch laat ik denk ik nog ff voor wat het is, dat is weer meer iets voor in het najaar 🙄

twani

Citaat van: Xander32 op maart 15, 2025, 19:04:10Al twee weken nu, heeft de set uitgestaan. Hopelijk is er morgen de tijd om weer even van muziek te genieten  🎶

En de test met de switch laat ik denk ik nog ff voor wat het is, dat is weer meer iets voor in het najaar 🙄

Jee, ga je nou ook al in je topic melden wanneer je je set áán of uít doet :D

Xander32

En, hoe staat het met je bevindingen m.b.t. de AES kabel?

Citaat van: El Penumbra op maart 14, 2025, 10:34:08Nou.... ik heb gisteren m'n AES kabel ontvangen en mijn voorkeur ligt tot nu toe duidelijk bij I2S. Vooral voor de stemmen en de plaatsing daarvan. Nou krijgt de AES kabel nog wat tijd om op te warmen want hij kwam letterlijk erg koud uit de verpakking.

Xander32

Het loopt toch weer anders, dat krijg je wanneer je in de zon zit te niksen, een beetje surfen over het www; een 0,75 m Vodka ethernetkabel is in bestelling. Tweedehandsje. Straks ook dan maar de Ifi voeding en een switch bestellen. Hare maje is het volgende weekend weg met vriendinnen, kan ik in alle rust de switch er tussen hangen en ervaren of het enig verschil maakt  🙄

Citaat van: Xander32 op maart 15, 2025, 19:04:10Al twee weken nu, heeft de set uitgestaan. Hopelijk is er morgen de tijd om weer even van muziek te genieten  🎶

bert 65

Xander32

... vanmorgen ook ff bezig geweest met een E-700 maar dat gaat hem nu (nog) niet worden.

Citaat van: bert 65 op maart 16, 2025, 16:46:49Lekker bezig Robert .😜

Spijkie

Citaat van: Xander32 op maart 16, 2025, 15:40:31Het loopt toch weer anders, dat krijg je wanneer je in de zon zit te niksen, een beetje surfen over het www; een 0,75 m Vodka ethernetkabel is in bestelling. Tweedehandsje. Straks ook dan maar de Ifi voeding en een switch bestellen. Hare maje is het volgende weekend weg met vriendinnen, kan ik in alle rust de switch er tussen hangen en ervaren of het enig verschil maakt  🙄

Heel herkenbaar , soms komt iets langs te mooi om te laten liggen. Ach als t niks oplevert muzikaal ben je die spullen ook weer zo kwijt met nauwelijks verlies.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Xander32

Ja, precies.

Voor die AQ Vodka had ik een alarm aanstaan op mp en nu kwam er weer eentje voorbij. Echter ben ik met tweedehands kabels en zeker daar waar het AQ betreft, erg terughoudend geworden. Maar deze is uit de privé verzameling van een AQ dealer, is enkel een keertje uit de doos geweest en stond te koop voor een nette prijs.

De Ifi (PowerX) voeding en al helemaal de switch zelf, kosten voorts de kop niet.

Citaat van: Spijkie op maart 16, 2025, 18:59:45Heel herkenbaar , soms komt iets langs te mooi om te laten liggen. Ach als t niks oplevert muzikaal ben je die spullen ook weer zo kwijt met nauwelijks verlies.

Xander32

✅ AQ Vodka is binnen

Ifi iPowerx zojuist besteld.

Citaat van: Xander32 op maart 16, 2025, 15:40:31Het loopt toch weer anders, dat krijg je wanneer je in de zon zit te niksen, een beetje surfen over het www; een 0,75 m Vodka ethernetkabel is in bestelling. Tweedehandsje. Straks ook dan maar de Ifi voeding en een switch bestellen. Hare maje is het volgende weekend weg met vriendinnen, kan ik in alle rust de switch er tussen hangen en ervaren of het enig verschil maakt  🙄

naish123

Citaat van: El Penumbra op maart 14, 2025, 10:34:08Overigens is Sonnet bezig met een nieuwe I2S module. Dus via HDMI ipv de huidige RJ45 aansluiting.

Oh? Tell me more..
Exposure XM7 - Sonnet Hermes - Metrum Amethyst Dac3 - Roon - Dual 704 - 303.2 CR monoblokken - Spendor A4

Xander32

D-Link DGS-105 - Netwerkswitch - 5-poorts - Unmanaged zojuist besteld.

Als alles loopt zoals verwacht, kan ik vrijdag of zaterdag testen óf en zo ja welk effect de switch heeft op de sq.

Citaat van: Xander32 op maart 18, 2025, 20:38:51✅ AQ Vodka is binnen

Ifi iPowerx zojuist besteld.