Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Spijkie

Citaat van: Xander32 op februari 19, 2024, 19:08:12... en misschien komt er nog even geen nieuw blok/ powerstrip; wellicht is eerst zorgen voor een geaard stopcontact dan wel een dedicated audiogroep een betere investering 🤔

Lijkt mij een goede zet, geeft ook rust in je hoofd. Ik denk dat de prijs je uiteindelijk meevalt voor het aanleggen. Zekering en welke kabel etc je gaat gebruiken daar buiten gelaten.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

RZeemering

Ik zou ook eerst zorgen dat alles in orde is vanaf de meterkast.
Dat ga ik hier ook doen (op termijn). Nadeel is dat ik gelijk een nieuwe groepenkast erbij moet kopen. Er is geen plek meer...

Kosten vallen trouwens best mee als je geen nieuwe groepenkast erin hoeft te zetten ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Rowdy

Mijn nieuwe meterkast, 7 groepen + 1 kookgroep, met ABB automaten kostte me 250 euro.

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Een goede investering in mijn audiotoekomst 🙂

Citaat van: twani op februari 20, 2024, 07:49:10Een betere investering klinkt heel raar in samenhang met audiospulletjes.

Een betere uitgave zou ik in dit geval zeggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy


RZeemering

Citaat van: Rowdy op februari 20, 2024, 16:49:09Heb ik zelf gedaan.

Ah! ik dacht al... Dat is wel heel goedkoop!
Netjes! En dan de hamvraag: hoor je verschil?

Ik zag vandaag dat je ook een soort 1 groep uitbreiding kunt doen. Ik denk dat ik dat maar laat doen. Ik blijf hier niet eeuwig wonen. Dan zou ik dat zelfs weer mee kunnen nemen als ik verhuis. En is vooral een stuk goedkoper.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Rowdy

Meer rust, maar dat is mijn ervaring.

RZeemering

Sowieso door het alleen al te doen, in je hoofd :)
Je bent niet de enige die zo ervaart in ieder geval.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Isotek en Gigawatt zijn erg interessant, evenals Kemp, maar dat is nu even niet relevant meer  :nowink: , dat gaat fase 2 worden 🤓

Fase 1 is nu om uit te zoeken of ik hier een dedicated audiogroep kan laten aanleggen en zo ja, deze realiseren.

Ik zie betreffende de kabel wel mogelijkheden; er lopen nog twee niet meer in gebruik zijnde kabels, van de CAI, van meterkast naar de huiskamer, die komen relatief dicht bij de set uit de muur. Maar dat is ter beoordeling aan een inhoudelijk deskundige, ieder z'n vak.

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 19, 2024, 08:46:34Isotek heeft in ieder prijsklasse wel wat interessants.
Voordeel is ook wanneer het niet bevalt of men wilt (weer) wat nieuws/anders het makkelijk te verkopen is.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Citaat van: Xander32 op februari 20, 2024, 19:29:29Isotek en Gigawatt zijn erg interessant, evenals Kemp, maar dat is nu even niet relevant meer  :nowink: , dat gaat fase 2 worden 🤓

Fase 1 is nu om uit te zoeken of ik hier een dedicated audiogroep kan laten aanleggen en zo ja, deze realiseren.

Ik zie betreffende de kabel wel mogelijkheden; er lopen nog twee niet meer in gebruik zijnde kabels, van de CAI, van meterkast naar de huiskamer, die komen relatief dicht bij de set uit de muur. Maar dat is ter beoordeling aan een inhoudelijk deskundige, ieder z'n vak.


Daar moet de deskundige zeker wat mee kunnen! Heb je ook naar Essential audiotools gekeken voor t blok / fase 2? Nederlands product.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Nee  :nowink: , maar heb het hier wel eens voorbij zien komen. Zal het eens opzoeken  :thumbs-up: 

Citaat van: Spijkie op februari 20, 2024, 20:55:35Daar moet de deskundige zeker wat mee kunnen! Heb je ook naar Essential audiotools gekeken voor t blok / fase 2? Nederlands product.

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Indien er een nieuwe groepenkast moet komen haak ik af.

Niet om de euris  :nowink: , maar om het gedoe. Tenminste, ik schat het in als een behoorlijke klus waarbij gedurende langere tijd alle spanning eraf moet 🙄

Citaat van: RZeemering op februari 20, 2024, 10:35:30Ik zou ook eerst zorgen dat alles in orde is vanaf de meterkast.
Dat ga ik hier ook doen (op termijn). Nadeel is dat ik gelijk een nieuwe groepenkast erbij moet kopen. Er is geen plek meer...

Kosten vallen trouwens best mee als je geen nieuwe groepenkast erin hoeft te zetten ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2024, 06:42:04Indien er een nieuwe groepenkast moet komen haak ik af.

Niet om de euris  :nowink: , maar om het gedoe. Tenminste, ik schat het in als een behoorlijke klus waarbij gedurende langere tijd alle spanning eraf moet 🙄


Nee joh.....

Xander32

Morgen avond heb ik telefonisch contact met een inhoudelijk deskundige, Rowdy, die zal mij vast adequaat informeren.

Citaat van: twani op februari 22, 2024, 07:34:04Nee joh.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2024, 06:42:04Indien er een nieuwe groepenkast moet komen haak ik af.

Niet om de euris  :nowink: , maar om het gedoe. Tenminste, ik schat het in als een behoorlijke klus waarbij gedurende langere tijd alle spanning eraf moet 🙄

Dit is niet een hele ingrijpende klus hoor. Enkele uren. Dus het ligt eraan wat jij onder langere tijd verstaat.
Je kunt ook, kwam ik laatst achter, een enkele groep helemaal los erbij laten plaatsen. Vermits er ruimte is. Dan is het helemaal snel klaar. Maar hoe dan ook zal het stroom er even af moeten ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

blue-eyes

Citaat van: RZeemering op februari 22, 2024, 08:28:55Dit is niet een hele ingrijpende klus hoor. Enkele uren. Dus het ligt eraan wat jij onder langere tijd verstaat.
Je kunt ook, kwam ik laatst achter, een enkele groep helemaal los erbij laten plaatsen. Vermits er ruimte is. Dan is het helemaal snel klaar. Maar hoe dan ook zal het stroom er even af moeten ;)


Technisch gezien hoeft de stroom er niet af - maar is wel zo handig, met name voor de monteur :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RZeemering

Citaat van: blue-eyes op februari 22, 2024, 09:31:29Technisch gezien hoeft de stroom er niet af - maar is wel zo handig, met name voor de monteur :D :D
weer wat geleerd ;)
(Dan blijf ik gewoon muziek luisteren terwijl de installateur mijn installatie upgrade haha)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

😁

Recent een screen laten monteren met electro motor. Na de derde schok vroeg de monteur of ik toch de stroom er even af wou halen 😅

Citaat van: blue-eyes op februari 22, 2024, 09:31:29Technisch gezien hoeft de stroom er niet af - maar is wel zo handig, met name voor de monteur :D :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Blond: zojuist weer een abbo op Viaplay genomen, wil de app op de ATV activeren is de afstandsbediening dood. Batterij is leeg. Ik op zoek naar hoe ik die batterij kan vervangen, blijk je die afstandsbediening gewoon middels usb-c te kunnen opladen 🤗🫣
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2024, 17:54:25Blond: zojuist weer een abbo op Viaplay genomen, wil de app op de ATV activeren is de afstandsbediening dood. Batterij is leeg. Ik op zoek naar hoe ik die batterij kan vervangen, blijk je die afstandsbediening gewoon middels usb-c te kunnen opladen 🤗🫣

De moderne tijd  :smile:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2024, 17:54:25Blond: zojuist weer een abbo op Viaplay genomen, wil de app op de ATV activeren is de afstandsbediening dood. Batterij is leeg. Ik op zoek naar hoe ik die batterij kan vervangen, blijk je die afstandsbediening gewoon middels usb-c te kunnen opladen 🤗🫣

Ik wilde het net zeggen, maar je was al tot de ontdekking gekomen.
Gewoon laden  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Spijkie

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2024, 17:54:25Blond: zojuist weer een abbo op Viaplay genomen, wil de app op de ATV activeren is de afstandsbediening dood. Batterij is leeg. Ik op zoek naar hoe ik die batterij kan vervangen, blijk je die afstandsbediening gewoon middels usb-c te kunnen opladen 🤗🫣

Ach wat extra  :coffee: en je bent er weer.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

De kracht en charmes van het forum  :worship:


Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een dedicated audiogroep, of deze tot de mogelijkheden behoort, welke materialen daarvoor nodig zijn. Indien het mogelijk blijkt (dat ligt er m.i. vooral aan of de loze leiding te gebruiken is), dient die ook nog te worden aangelegd en aangesloten. Indien dit onverhoopt niet mogelijk blijkt, is het plan om het bestaande stopcontact te voorzien van aarde.

Daaropvolgende zou ik een goed stekkerblok/ netwerkfilter willen aankopen.


De afgelopen week heb ik een tweetal topics geopend om een aantal vragen beantwoord te krijgen;

Als ik nu zie welke bruikbare input ik al heb ontvangen en zelfs van twee mede forumleden de hulp aangeboden voor het aanleggen en aansluiten ervan, geweldig ‼️
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Niets te danken. 😂

Mooi dat het zo werkt. 👍👍👍

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.