Voor liefhebbers van Final Fantasy en Titan A.E.

Gestart door Grindtegel, september 9, 2003, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

Grindtegel

Een nieuwe Koreaanse tekenfilm, met CGI en traditionele animatie, de film Wonderful Days.

Hij is net uit op dvd, en ik denk dat ie helemaal geweldig word, afgaande op de trailer, foto's en diverse recensies die ik er over heb gelezen.

Pixar schijnt al geintereseerd te zijn om deze film in het westen uit te gaan brengen

voor meer info: http://wonderfuldays.co.kr/english/

en http://www.asiandb.com/browse/movie_detail.pfm?code=5442&mode=stuff

te koop bij www.yesasia.com (daar is ie het goedkoopst)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Sam

Ik volg de site al een tijdje en de trailer is inderdaad  :o

Enorm veel CGI wordt uitbesteed in Korea en met reden. Op heel titlescrolls zie je een lange, lange lijst met Koreaanse (achter)namen. Disney laat geloof ik al jaren hun films afwerken in Korea.
- Wat doet een Diplomatiek Infiltratie Commando, baas?
- Die infiltreert de vijand hard op hun smoelen en doet dat zo diplomatiek mogelijk!
Krän - Beroepsbarbaar

Selmar_Cleef

Als ik mij niet vergis staat er ook een stuk over in de Newtype-USA van deze maand.
Ik heb alleen het stuk niet gelezen :-[ :-X

markvl

Het was de Newtype van Juli.
In het artikel komt naar voren dat vooral het gebruikt van CG in deze film weer een sprong verder is dan wat tot nu toe gangbaar was. De foto's zien er ook fantastisch uit.

Ik heb net de trailer gezien (30Mb uit Korea duurt toch nog even, zelfs met kabel) en die is zoals al gezegd erg goed!

Dus inderdaad een voor op de lijst...

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Lynxxx

En.. hij is inmiddels onderweg :) Review volgt zodra ik 'm binnen heb :)

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Grindtegel

Die van mij in ook al enkele dagen onderweg. Helaas ( ::) ) ga ik maandag op vakantie en kan ik hem pas over 18 dagen zien...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Gisteren eindelijk gezien!

Het verhaal laat helaas een beetje te wensen over, maar dat had ik al uit andere recensies begrepen. De beeld en geluidskwaliteit maken echter alles weer goed, wat een geweldige dvd. Vooral de dts track is fantastisch, vet en lekker agressief.

De manier van animeren is zo mooi gedaan, het kleurenpallet is ontzettend mooi.

Voor iedereen die Final Fantasy gaaf vond is dit dus verplichte kost!!

Johan Van Gompel

Mijn exemplaar ligt al bijna twee weken bij de douane <grrrr, kill kill>. :'( Ik dacht dat yesasia.com Europese bestellingen altijd vanuit hun Europees distributiecentrum verstuurden maar dat is blijkbaar niet zo. Ze zijn wel aan een regeling hieromtrent bezig en als alles goed gaat zou evil customs vanaf eind oktober geen greep meer mogen hebben op onze bestellingen.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Sam

Vreemd  ???  ik had hem besteld en na de shipping confirmation had ik hem binnen 1,5 week binnen via YesAsia.com ...

Ik ben het overigens erg met de mening van Grindtegel eens; het verhaal liet inderdaad te wensen over, maar de animatie was zeer mooi gedaan. In mijn ogen de beste samensmelting van CGI en "tekenfilm" (sorry voor de slappe term) die ik in tijden heb gezien. Normaal ben ik nooit weg van CGI, maar dit is absoluut de moeite waard!
- Wat doet een Diplomatiek Infiltratie Commando, baas?
- Die infiltreert de vijand hard op hun smoelen en doet dat zo diplomatiek mogelijk!
Krän - Beroepsbarbaar