Synology Disk Station DS410j NAS: goed genoeg voor HD streaming?

Gestart door Wuppy32, mei 3, 2010, 21:00:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wuppy32

Ik ben opzoek naar een NAS die goed genoeg is voor HD content streamen...dus MKV / Bluray iso/map structuur icm met de Dune center. Nu viel me oog op de Synology Disk Station DS410j NAS.

Heeft iemand ervaring met deze NAS?

http://www.techspot.com/review/237-synology-disk-station-ds410j/

http://www.synology.com/enu/products/DS410j/index.php


neptune

Ik heb hem gehad maar hij beviel mij slecht.
Het streamen zal geen probleem zijn maar ermee downloaden is een grote ellende.
Je kan beter voor de + modellen gaan die hebben veel meer cpu power en werkgeheugen.
zet hier iets neer

Jackol

Ik heb zelf een 409+ en geen problemen met streamen, ben er wel tevreden mee.

Wuppy32

Citaat van: neptune op mei  3, 2010, 23:14:44
Ik heb hem gehad maar hij beviel mij slecht.
Het streamen zal geen probleem zijn maar ermee downloaden is een grote ellende.
Je kan beter voor de + modellen gaan die hebben veel meer cpu power en werkgeheugen.

Het "downloaden"doe ik op een andere pc. Het gaat puur voor streamen van HD content

pbrand

Ik heb hem vorige week gekocht en ben er vooralsnog prima tevreden mee.

Goede en duidelijke software om je schijven mee te configureren. Het duurt alleen wel enorm lang om een RAID5 op te bouwen (eigenlijk gebruik ik de hybride technologie maar die is vergelijkbaar), maar dat is maar eenmalig bij een nieuwe schijf.

Ik denk echter niet dat je er andere dingen naast moet willen doen, zoals downloaden, omdat je dan CPU en geheugen te kort komt. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar bij de grote kopieerslag van mijn data staat de CPU als op 80% zonder extra taken.

Ik ben al mijn data nu aan het kopieren van mijn server naar mijn NAS en dat gebeurt met gemiddeld 20 MB/s. Niet de meest snelle NAS dus, maar wat mij betreft voldoende.

Heb nog niet veel gestreamd via mijn Playon, maar nog geen hickups gehad. Hij is voortdurend aan het copieren en zelfs dan ervaar ik in het kijken van films geen hickups of zo. Volgens mij is dit een prima, en betaalbare, NAS als je hem puur voor opslag en streamen wilt gebruiken en verder niets.


Wuppy32

Citaat van: pbrand op mei  5, 2010, 08:40:53
Ik heb hem vorige week gekocht en ben er vooralsnog prima tevreden mee.

Goede en duidelijke software om je schijven mee te configureren. Het duurt alleen wel enorm lang om een RAID5 op te bouwen (eigenlijk gebruik ik de hybride technologie maar die is vergelijkbaar), maar dat is maar eenmalig bij een nieuwe schijf.

Ik denk echter niet dat je er andere dingen naast moet willen doen, zoals downloaden, omdat je dan CPU en geheugen te kort komt. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar bij de grote kopieerslag van mijn data staat de CPU als op 80% zonder extra taken.

Ik ben al mijn data nu aan het kopieren van mijn server naar mijn NAS en dat gebeurt met gemiddeld 20 MB/s. Niet de meest snelle NAS dus, maar wat mij betreft voldoende.

Heb nog niet veel gestreamd via mijn Playon, maar nog geen hickups gehad. Hij is voortdurend aan het copieren en zelfs dan ervaar ik in het kijken van films geen hickups of zo. Volgens mij is dit een prima, en betaalbare, NAS als je hem puur voor opslag en streamen wilt gebruiken en verder niets.



Wat heb jij tot nu getracht te streamen? Zou deze ook goed genoeg zijn voor streamen bluray iso's e.d.?

pbrand

Citaat van: Wuppy32 op mei  5, 2010, 11:00:18
Wat heb jij tot nu getracht te streamen? Zou deze ook goed genoeg zijn voor streamen bluray iso's e.d.?

Als ik een schrijfsnelheid haal van 20MB/s zal de leessnelheid nog een stukje hoger liggen. Aangezien blu-ray maar 50mb/s nodig heeft, lijkt me dit geen probleem. Ik heb echter zelf geen full bd rips liggen omdat dat op mijn oude server toch niet goed werkte.

Ik stream momenteel voornamelijk 1080p AVCHD.

Als je een bekende 'probleem'film weet die via FTD/usenet te vinden is, dan wil ik best proberen hoe het streamen daarvan gaat. Vooropgesteld dat mijn Playon ermee overweg kan :)