De set van Matthias

Gestart door Matthias, februari 23, 2015, 16:59:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jumping Jack

Mooi werk. Ik heb eigenlijk met beide (Thakker en Rik Stoet) alleen maar positieve ervaringen, jammer dat de laatste bij jou tegenviel...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Matthias op juli  5, 2015, 22:27:05
De Feickert mal heb ik gekocht via Rik Stoet en dat was, nu na drie keer in relatief korte tijd, de laatste keer. Wat zijn de regels van het forum betreffende het delen van negatieve ervaring(en) met een winkel? Geen moddergooien maar gewoon een eerlijke recensie.

Ik heb dan weer goede ervaringen met RS!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Matthias

#102
Ik ga er maar even van uit dat je mag schrijven over je ervaringen met een winkel, dus bij deze mijn ervaringen met Rik Stoet.

Waarom wil ik dit delen: ik vind het zelf altijd erg prettig als ik voorafgaand aan de bestelling of bezoek iets over een winkel kan lezen, of het nu positief of negatief is. Daarmee weet je wat je ongeveer kunt verwachten. En dit forum lijkt mij de uitgelezen plek om mijn ervaring achter te laten.

Ervaring 1: Twee jaar geleden besloot ik de rega arm op mijn Technics te vervangen door een nieuw model van Origin Live. Dus even langs bij RS en daar met hem gesproken en besloten de Onyx aan te schaffen. Thuis aangekomen bleek 'nieuw in doos' een relatief begrip aangezien er duidelijk een element in de arm gemonteerd was geweest. Dus even gebeld, aangegeven dat ik toch wel een nieuw exemplaar wilde, en RS zou mij bellen zodra er een nieuwe binnen zou zijn. Ik kreeg geen toelichting over waarom ik een gebruikt exemplaar had gekregen, hij zei overigens vrij weinig. Misschien was het een vreemde vraag?

Toen begon het lange wachten, mailen en geen antwoord krijgen, vervolgens bellen, niet terug gebeld worden en dan "hij is bijna binnen". En dat een paar keer herhaald. Na bijna vier maanden was het welletjes en ben ik naar de winkel terug gegaan, met de bon, om hem maar weer in te leveren. Ik trof RS daar zelf en in de eerste instantie kon ik hem retourneren. Tot hij zich blijkbaar bedacht: hij ging mij geen geld terug geven. Er ontspon zich vervolgens een lange discussie waarbij hij wees op het feit dat hij heel veel moeite had gedaan om die armen te bemachtigen en ik hem probeerde duidelijk te maken dat een probleem tussen hem en een leverancier niet het mijne is. Omdat ik uiteindelijk genoeg had van de discussie ben ik akkoord gegaan met wederom even wachten.

De week er na was hij binnen. Toen ik hem op ging halen, verdween RS vlug naar boven en werd ik geholpen door Frits. Geen woord over het het voorafgaande, geen "jammer, dat het zo gelopen is" of "alsnog veel plezier er mee". Eerder ongemak en het gevoel dat ik het liefst maar snel weer weg moest zijn.

Ervaring 2: Begin dit jaar geconfectioneerde QED luidspreker kabels via zijn webshop besteld, de kabel was "in stock". Een paar dagen later stuurde ik even een mailtje voor een leveringsindicatie: de kabel moest nog binnen komen. Ik werd weer een paar dagen later gebeld dat ze klaar waren, in de winkel zijn de kabels zoek. Uiteindelijk gevonden en meegekregen en kom thuis tot de conclusie dat de kabel nogal knikt achter de qed krimpplug. Blijkt dat er achter bijna alle gekrompen spades een stukje blootliggend koper zit, terwijl het manchet van de plug juist tegen de isolatie moet zitten voor de stevigheid (volgens de instructie van QED zelf). Op dat moment heb ik gewoon geen zin in gedonder en besluit er niet meer te komen.

Ervaring 3: Ik kan de Dr. Feickert nergens anders krijgen, en ik wil hem graag, dus herkansing voor Rik Stoet. Ik tref Frits in de winkel, vertel hem wat ik zoek. Ik pin het bedrag en vraag om een bon voor mijn administratie. Dan wordt er gezucht want dan moet er helemaal een factuur worden uitgeprint, maar onder begeleidend gemompel wordt er blijkbaar een omweg bedacht en even later krijg ik een geprint a4tje. Wederom geen woord bij het verlaten van de winkel.

Wat mij aan alledrie de ervaringen het meest stoort, is het gevoel van desinteresse van de winkelier. Het is zo makkelijk iemand blij een winkel te laten vertrekken, zeg gewoon gedag en veel plezier er mee. Of vraag wellicht eens welk element iemand met de net aangeschafte mal gaat afregelen. Het zal allicht geen troep zijn en misschien win je er de volgende nieuwe aankoop mee.

Na mijn tweede ervaring heb ik bewust mijn Okki Nokki via Beter Beeld & Geluid aangeschaft. Prima communicatie en fijn geholpen. Een enorm contrast.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Robiwan

Citaat van: Matthias op juli  6, 2015, 12:21:44
Ik ga er maar even van uit dat je mag schrijven over je ervaringen met een winkel, dus bij deze mijn ervaringen met Rik Stoet.

Waarom wil ik dit delen: ik vind het zelf altijd erg prettig als ik voorafgaand aan de bestelling of bezoek iets over een winkel kan lezen, of het nu positief of negatief is. Daarmee weet je wat je ongeveer kunt verwachten. En dit forum lijkt mij de uitgelezen plek om mijn ervaring achter te laten.

Ervaring 1: Twee jaar geleden besloot ik de rega arm op mijn Technics te vervangen door een nieuw model van Origin Live. Dus even langs bij RS en daar met hem gesproken en besloten de Onyx aan te schaffen. Thuis aangekomen bleek 'nieuw in doos' een relatief begrip aangezien er duidelijk een element in de arm gemonteerd was geweest. Dus even gebeld, aangegeven dat ik toch wel een nieuw exemplaar wilde, en RS zou mij bellen zodra er een nieuwe binnen zou zijn. Ik kreeg geen toelichting over waarom ik een gebruikt exemplaar had gekregen, hij zei overigens vrij weinig. Misschien was het een vreemde vraag?

Toen begon het lange wachten, mailen en geen antwoord krijgen, vervolgens bellen, niet terug gebeld worden en dan "hij is bijna binnen". En dat een paar keer herhaald. Na bijna vier maanden was het welletjes en ben ik naar de winkel terug gegaan, met de bon, om hem maar weer in te leveren. Ik trof RS daar zelf en in de eerste instantie kon ik hem retourneren. Tot hij zich blijkbaar bedacht: hij ging mij geen geld terug geven. Er ontspon zich vervolgens een lange discussie waarbij hij wees op het feit dat hij heel veel moeite had gedaan om die armen te bemachtigen en ik hem probeerde duidelijk te maken dat een probleem tussen hem en een leverancier niet het mijne is. Omdat ik uiteindelijk genoeg had van de discussie ben ik akkoord gegaan met wederom even wachten.

De week er na was hij binnen. Toen ik hem op ging halen, verdween RS vlug naar boven en werd ik geholpen door Frits. Geen woord over het het voorafgaande, geen "jammer, dat het zo gelopen is" of "alsnog veel plezier er mee". Eerder ongemak en het gevoel dat ik het liefst maar snel weer weg moest zijn.

Ervaring 2: Begin dit jaar geconfectioneerde QED luidspreker kabels via zijn webshop besteld, de kabel was "in stock". Een paar dagen later stuurde ik even een mailtje voor een leveringsindicatie: de kabel moest nog binnen komen. Ik werd weer een paar dagen later gebeld dat ze klaar waren, in de winkel zijn de kabels zoek. Uiteindelijk gevonden en meegekregen en kom thuis tot de conclusie dat de kabel nogal knikt achter de qed krimpplug. Blijkt dat er achter bijna alle gekrompen spades een stukje blootliggend koper zit, terwijl het manchet van de plug juist tegen de isolatie moet zitten voor de stevigheid (volgens de instructie van QED zelf). Op dat moment heb ik gewoon geen zin in gedonder en besluit er niet meer te komen.

Ervaring 3: Ik kan de Dr. Feickert nergens anders krijgen, en ik wil hem graag, dus herkansing voor Rik Stoet. Ik tref Frits in de winkel, vertel hem wat ik zoek. Ik pin het bedrag en vraag om een bon voor mijn administratie. Dan wordt er gezucht want dan moet er helemaal een factuur worden uitgeprint, maar onder begeleidend gemompel wordt er blijkbaar een omweg bedacht en even later krijg ik een geprint a4tje. Wederom geen woord bij het verlaten van de winkel.

Wat mij aan alledrie de ervaringen het meest stoort, is het gevoel van desinteresse van de winkelier. Het is zo makkelijk iemand blij een winkel te laten vertrekken, zeg gewoon gedag en veel plezier er mee. Of vraag wellicht eens welk element iemand met de net aangeschafte mal gaat afregelen. Het zal allicht geen troep zijn en misschien win je er de volgende nieuwe aankoop mee.

Na mijn tweede ervaring heb ik bewust mijn Okki Nokki via Beter Beeld & Geluid aangeschaft. Prima communicatie en fijn geholpen. Een enorm contrast.

:( :( :( klote inderdaad. Ik kwam er tussen 2000 en 2008 vrij regelmatig en RS en Frits waren bijna altijd bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Wellicht is dat door het veranderende audio klimaat de laatste jaren minder geworden. Ik heb in Den Haag wel hele slechte ervaringen met de Jong en Warnaars >:( >:(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

felix01

Citaat van: Matthias op juli  6, 2015, 12:21:44
Ik ga er maar even van uit dat je mag schrijven over je ervaringen met een winkel, dus bij deze mijn ervaringen met Rik Stoet.

Waarom wil ik dit delen: ik vind het zelf altijd erg prettig als ik voorafgaand aan de bestelling of bezoek iets over een winkel kan lezen, of het nu positief of negatief is. Daarmee weet je wat je ongeveer kunt verwachten. En dit forum lijkt mij de uitgelezen plek om mijn ervaring achter te laten.

Ervaring 1: Twee jaar geleden besloot ik de rega arm op mijn Technics te vervangen door een nieuw model van Origin Live. Dus even langs bij RS en daar met hem gesproken en besloten de Onyx aan te schaffen. Thuis aangekomen bleek 'nieuw in doos' een relatief begrip aangezien er duidelijk een element in de arm gemonteerd was geweest. Dus even gebeld, aangegeven dat ik toch wel een nieuw exemplaar wilde, en RS zou mij bellen zodra er een nieuwe binnen zou zijn. Ik kreeg geen toelichting over waarom ik een gebruikt exemplaar had gekregen, hij zei overigens vrij weinig. Misschien was het een vreemde vraag?

Toen begon het lange wachten, mailen en geen antwoord krijgen, vervolgens bellen, niet terug gebeld worden en dan "hij is bijna binnen". En dat een paar keer herhaald. Na bijna vier maanden was het welletjes en ben ik naar de winkel terug gegaan, met de bon, om hem maar weer in te leveren. Ik trof RS daar zelf en in de eerste instantie kon ik hem retourneren. Tot hij zich blijkbaar bedacht: hij ging mij geen geld terug geven. Er ontspon zich vervolgens een lange discussie waarbij hij wees op het feit dat hij heel veel moeite had gedaan om die armen te bemachtigen en ik hem probeerde duidelijk te maken dat een probleem tussen hem en een leverancier niet het mijne is. Omdat ik uiteindelijk genoeg had van de discussie ben ik akkoord gegaan met wederom even wachten.

De week er na was hij binnen. Toen ik hem op ging halen, verdween RS vlug naar boven en werd ik geholpen door Frits. Geen woord over het het voorafgaande, geen "jammer, dat het zo gelopen is" of "alsnog veel plezier er mee". Eerder ongemak en het gevoel dat ik het liefst maar snel weer weg moest zijn.

Ervaring 2: Begin dit jaar geconfectioneerde QED luidspreker kabels via zijn webshop besteld, de kabel was "in stock". Een paar dagen later stuurde ik even een mailtje voor een leveringsindicatie: de kabel moest nog binnen komen. Ik werd weer een paar dagen later gebeld dat ze klaar waren, in de winkel zijn de kabels zoek. Uiteindelijk gevonden en meegekregen en kom thuis tot de conclusie dat de kabel nogal knikt achter de qed krimpplug. Blijkt dat er achter bijna alle gekrompen spades een stukje blootliggend koper zit, terwijl het manchet van de plug juist tegen de isolatie moet zitten voor de stevigheid (volgens de instructie van QED zelf). Op dat moment heb ik gewoon geen zin in gedonder en besluit er niet meer te komen.

Ervaring 3: Ik kan de Dr. Feickert nergens anders krijgen, en ik wil hem graag, dus herkansing voor Rik Stoet. Ik tref Frits in de winkel, vertel hem wat ik zoek. Ik pin het bedrag en vraag om een bon voor mijn administratie. Dan wordt er gezucht want dan moet er helemaal een factuur worden uitgeprint, maar onder begeleidend gemompel wordt er blijkbaar een omweg bedacht en even later krijg ik een geprint a4tje. Wederom geen woord bij het verlaten van de winkel.

Wat mij aan alledrie de ervaringen het meest stoort, is het gevoel van desinteresse van de winkelier. Het is zo makkelijk iemand blij een winkel te laten vertrekken, zeg gewoon gedag en veel plezier er mee. Of vraag wellicht eens welk element iemand met de net aangeschafte mal gaat afregelen. Het zal allicht geen troep zijn en misschien win je er de volgende nieuwe aankoop mee.

Na mijn tweede ervaring heb ik bewust mijn Okki Nokki via Beter Beeld & Geluid aangeschaft. Prima communicatie en fijn geholpen. Een enorm contrast.
Leuk je verslag te lezen!!
Persoonlijk kan er 1 keer iets verkeerd lopen;na de 2de keer komt er toch geen 3de keer bij mij!Knap van jou dat je zelf een 3 de keer terug ging.
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Matthias

Citaat van: felix01 op juli  6, 2015, 20:59:56
Knap van jou dat je zelf een 3 de keer terug ging.

Of gewoon ontzettend dom!  ;D
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3