Martin's Home Theater

Gestart door buckler, april 26, 2021, 14:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

reza

Ik merk daar zelf ook niks van moet ik heel eerlijk bekennen..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

#1076
Niet om een hele discussie op gang te helpen ofzo, maar dat is toch wel apart.
Er zijn dus films die vrij snel af lopen in het laag, nou is Atomic Blond een extreem voorbeeld, maar bij 40hz aflopen is geen uitzondering. De ervaring bij sommige is dan dat er niet veel van gemerkt word, maar er zal geen sub in huis gehaald word niet op zijn sloffen 20hz haalt.....want dat is een no go. ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Richard70…

#1077
Het belangrijkste gebied zit ook rond de 40htz en niet onder de 20.
En volgens mij gaan die 2 keer 10pp ook echt die 20htz niet halen op een behoorlijk volume.
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Doel je nu op mij Jeroen? Tuurlijk hoor en voel ik wel of de subs en het materiaal/bron tot 20hz of lager gaat maar met materiaal van 40hz kan het ook mooie klappen geven vind ik. En zeker waar ik het over had en op doelde wat betreft muziek in een film.
Mijn subs geven veel output en ook de minder lage klappen of midslams zijn flink aanwezig en geven veel druk.
Korte strakke droge klappen.
Dus ook bij 40-60hz natuurlijk.
Maar ik snap je punt en ook ik heb liever een film waar het laag helemaal doorloopt tot 20hz natuurlijk.
Graag zelfs
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Je kan natuurlijk ook de vraag stellen: hoeveel bass heb je nodig?

Ik zelf hou al niet van al te veel bass, dus ik heb hem gewoon op standje "normaal" staan. Een ieder die hier komt kijken/luisteren ervaart een fantastische bubbel en niemand die klaagt over te weinig bass.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: maximus79 op april 23, 2023, 14:49:59Nou mijn vraag stelde ik meer omdat bij deze track je eigenlijk BEQ nodig hebt om daadwerkelijk echt laag te krijgen omdat het al word weg gefilterd vanaf 55hz.... :nopompom:
Dat zal je toch gemerkt moeten hebben.... :devil: n3TmTuI.jpg

Ik heb in deze film echt niks gemist voor zover ik me kan herinneren. In tegenstelling tot die achterlijke Disney mixen.

Maar bij normale films klinkt het over het algemeen strak en rammel je uit je stoel als dat nodig is.







maximus79

#1081
Haha mooi he, was dus niet de bedoeling om een hele discussie uit te lokken.  ;D Maar was te verwachten uiteraard.
Ik ben het helemaal mee eens dat de belangrijkste laag "zone" rond de 40-60hz zit voor overbrengen van beleving.
Maar natuurlijk nog mooier als het wel dieper door loopt dan dat voor het complete plaatje en dat doet het vaak niet.
En nee mijn subs gaan zeker niet tot 20hz daar het ik mijn Hoverboss voor.

Maar je kan het mooi testen of je verschil hoort met of zonder BEQ.

https://mega.nz/file/9EcnmSzI#HKi40Y0TiPGkyh4dNOmiV4DqT9v7ltzvPzvC6xg_yfg

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

vik

Het belangrijkste gebied is tussen de 25hz en 40hz. Dat is wat we het meeste ervaren tijdens een film. Ik beschrijf het altijd als de "oemf" factor en die geeft de meeste fun en kunnen we ook horen.

De uitschieters onder de 20 hz zijn een extra bonus als de plaatsing en akoestiek het toe laat. Een subsonic frequentie gebied (20 hz en below) lopen boosten daar wordt het in mijn ervaring allemaal niet beter op. Ten eerste stress je de subwoofer gigantisch (amp plus driver) en het enige wat je creëert is een hoop vervorming. En dit laatste maak in regelmatig mee. Mensen zijn te gebrand en gefocust op subsonic laag terwijl de ruimte en plaatsing het gewoon niet toe laat, of dat de set gewoon belabberd is ingeregeld.


Ik heb deze film zelf niet gezien dus kan er niet over oordelen, maar als de film mix verder gewoon prima in balans is dan mis je niets in het laag. En als ik sommige comments zo lees is dit bij deze film gewoon prima geregeld. 
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

#1083
Citaat van: vik op april 24, 2023, 08:07:15Het belangrijkste gebied is tussen de 25hz en 40hz. Dat is wat we het meeste ervaren tijdens een film. Ik beschrijf het altijd als de "oemf" factor en die geeft de meeste fun en kunnen we ook horen.

De uitschieters onder de 20 hz zijn een extra bonus als de plaatsing en akoestiek het toe laat. Een subsonic frequentie gebied (20 hz en below) lopen boosten daar wordt het in mijn ervaring allemaal niet beter op. Ten eerste stress je de subwoofer gigantisch (amp plus driver) en het enige wat je creëert is een hoop vervorming. En dit laatste maak in regelmatig mee. Mensen zijn te gebrand en gefocust op subsonic laag terwijl de ruimte en plaatsing het gewoon niet toe laat, of dat de set gewoon belabberd is ingeregeld.


Ik heb deze film zelf niet gezien dus kan er niet over oordelen, maar als de film mix verder gewoon prima in balans is dan mis je niets in het laag. En als ik sommige comments zo lees is dit bij deze film gewoon prima geregeld. 

Je hebt je duidelijk niet verdiept in BEQ, het is herstellen van laag wat weg gefilterd is. Gaat absoluut niet over boosten van 20hz en lager of zo iets. Het verbaasd me nog steeds dat BEQ en het gegeven dat nieuwe releases vaak veels te snel gefilterd worden in het laag zo onbekend is hier op het forum.
In de DTS-X track van Atomic Blond zit letterlijk bijna geen laag info tussen de 25 en 40hz ;D

Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld War of the worlds, deze was de sublaag film op Blu-ray en liep pas af bij 20hz. De UHD van de zelfde film loopt af vanaf 40hz al af. Dit kun je enigszins herstellen met BEQ, word niets geboost maar de filtering word te niet gedaan. 


EDIT: Even wat meer info.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

buckler

Ik snap je zeker wel en ik heb me er ook in verdiept toen we het een poos terug over de HoverBoss hadden, wat ik nog steeds mega gaaf vind.
Maar ik heb geen miniDSP en heb ook geen zin (en tijd) om elke keer daar een BEQ bestand in te laden.
Maar ik snap zeker je punt en begrijp ook niet waarom ze het laag er soms wat uit filteren.
Dat gezegd, mijn subs geven veel druk en ook flinke midslam dat het bij mij ook met alleen 40hz al flink huis kan houden.
Ik heb ook meerdere 'voicings' (wat overgens geweldig is van Lyngdorf) in mijn audio processor en zodra ik merk dat er weinig laag en weinig druk aanwezig is omdat de film niks doorgeef onder bv die 40hz dan pak ik een bepaalde voicing die ik zelf aangemaakt heb die dan bv +3db boost bij 40hz en als het echt slecht is dan heb ik er zelfs van +6db in staan.
De subs zelf geven geen krimp als ze dat moeten produceren en is kinderspel voor hun.
Maar ik snap zeker het BEQ gebeuren wel en zie daar ook absoluut een meerwaarde van in.
Maargoed jij met je twee 10" push pulls moet natuurlijk ook wel om via je HoverBoss dat lage geweld te kunnen meemaken.
Wat overgens geweldig werkt hè dus geen kritiek of wat dan ook  :colgate:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

maximus79

Citaat van: buckler op april 24, 2023, 10:53:29Ik snap je zeker wel en ik heb me er ook in verdiept toen we het een poos terug over de HoverBoss hadden, wat ik nog steeds mega gaaf vind.
Maar ik heb geen miniDSP en heb ook geen zin (en tijd) om elke keer daar een BEQ bestand in te laden.
Maar ik snap zeker je punt en begrijp ook niet waarom ze het laag er soms wat uit filteren.
Dat gezegd, mijn subs geven veel druk en ook flinke midslam dat het bij mij ook met alleen 40hz al flink huis kan houden.
Ik heb ook meerdere 'voicings' (wat overgens geweldig is van Lyngdorf) in mijn audio processor en zodra ik merk dat er weinig laag en weinig druk aanwezig is omdat de film niks doorgeef onder bv die 40hz dan pak ik een bepaalde voicing die ik zelf aangemaakt heb die dan bv +3db boost bij 40hz en als het echt slecht is dan heb ik er zelfs van +6db in staan.
De subs zelf geven geen krimp als ze dat moeten produceren en is kinderspel voor hun.
Maar ik snap zeker het BEQ gebeuren wel en zie daar ook absoluut een meerwaarde van in.
Maargoed jij met je twee 10" push pulls moet natuurlijk ook wel om via je HoverBoss dat lage geweld te kunnen meemaken.
Wat overgens geweldig werkt hè dus geen kritiek of wat dan ook  :colgate:

Ok coolio. Begrijp dat je niet aan een mini-dsp wil, maar de handeling is wel letterlijk maar 10 sec om een BEQ te laden via je mobieltje als alles ingesteld is.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

buckler

#1086
Nou nou... eerst de laatste Ant man film gezien wat overgens zwaar tegenvalt en werkelijk nergens over gaat en daarna maar weer eens de blu ray van de film Gravity opgezet.
Wat blijft dat toch een fenomenale filmbeleving.
Genoten

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Yes blijft waanzinnig.  :headbanging:

Ik kocht jaren geleden een Special Edition uit Australië inclusief Atmos en heb daar best wat geld voor betaald maar dubbel en dik waard.!!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Citaat van: vik op mei  7, 2023, 08:17:16Yes blijft waanzinnig.  :headbanging:

Ik kocht jaren geleden een Special Edition uit Australië inclusief Atmos en heb daar best wat geld voor betaald maar dubbel en dik waard.!!
Wordt tijd dat daar eens een 4K van uitkomt incl die Atmos track. Die zou ik namelijk wel eens willen horen. Lijkt me idd cool.

Staaled

Citaat van: Teejoo op mei  7, 2023, 09:47:01Wordt tijd dat daar eens een 4K van uitkomt incl die Atmos track. Die zou ik namelijk wel eens willen horen. Lijkt me idd cool.
Inderdaad.
Al zit ik dan tussen hoop en vrees. Dat laatste vanwege alle LFE cutoff.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

buckler

Oke, klein beetje nieuws wat ik eigenlijk al een poosje aangaf...

Heb met Werner afgesproken dat mijn mk1 Envy Pro weggaat (via hem als officiele dealer) en dat ik zijn mk1 Envy Extreme ervoor terug neem.
En waarom? Omdat ze vrijwel voor 95% dezelfde functies hebben en hetzelfde beeld resultaat geven maar de Extreme kan de beeldlijnen rechttrekken als je een A-lens hebt.
Nu heb ik maar a 3mm barrel distortion door de DCR lens en dat is eigenlijk helemaal niks maargoed de optie deed zich voor en heb toch maar besloten het te doen.
De mk1 Pro's zijn niet meer leverbaar en de nieuwe kost twaalf duizend en de enige meerwaarde die de mk2 Pro heeft tov de mk1 is een mini fractie snellere GPU (wat volgens madvr zelf vrijwel verwaarloosbaar is) en stillere fans. Nu is de mijne al enorm stil dus dat doet mij helemaal niks en de nieuwe prijzen gaan helemaal nergens over als je het mij vraagt.
De verkoop van mijn Envy Pro zal via Werner van homeatthemovies.be / cinedream.be lopen incl. garantie , installatie , calibratie etc etc dus bij interesse mail of nog beter bel hem aub op.

Het is eerst wachten dat hij zijn nieuwe mk2 Extreme binnen heeft en dan nog mijn Pro verkocht heeft voordat ik zijn mk1 Extreme overneem dus het kan nog wel even duren wat voor mij geen probleem is want ze zullen hetzelfde resultaat geven en ik zie het dan ook niet als een upgrade maar meer als een sidegrade.
Een mk2 zal ik zelf nooit nemen want wat je ervoor krijgt en wat het moet kosten (twintig duizend zag ik  :crazy: ) gaat mij echt veel te ver.

Kan dus snel gaan of een poosje duren maar bij interesse graag melden bij Werner van homeatthemovies.be of cinedream.be
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Citaat van: buckler op mei  7, 2023, 13:01:07Oke, klein beetje nieuws wat ik eigenlijk al een poosje aangaf...

Heb met Werner afgesproken dat mijn mk1 Envy Pro weggaat (via hem als officiele dealer) en dat ik zijn mk1 Envy Extreme ervoor terug neem.
En waarom? Omdat ze vrijwel voor 95% dezelfde functies hebben en hetzelfde beeld resultaat geven maar de Extreme kan de beeldlijnen rechttrekken als je een A-lens hebt.
Nu heb ik maar a 3mm barrel distortion door de DCR lens en dat is eigenlijk helemaal niks maargoed de optie deed zich voor en heb toch maar besloten het te doen.
De mk1 Pro's zijn niet meer leverbaar en de nieuwe kost twaalf duizend en de enige meerwaarde die de mk2 Pro heeft tov de mk1 is een mini fractie snellere GPU (wat volgens madvr zelf vrijwel verwaarloosbaar is) en stillere fans. Nu is de mijne al enorm stil dus dat doet mij helemaal niks en de nieuwe prijzen gaan helemaal nergens over als je het mij vraagt.
De verkoop van mijn Envy Pro zal via Werner van homeatthemovies.be / cinedream.be lopen incl. garantie , installatie , calibratie etc etc dus bij interesse mail of nog beter bel hem aub op.

Het is eerst wachten dat hij zijn nieuwe mk2 Extreme binnen heeft en dan nog mijn Pro verkocht heeft voordat ik zijn mk1 Extreme overneem dus het kan nog wel even duren wat voor mij geen probleem is want ze zullen hetzelfde resultaat geven en ik zie het dan ook niet als een upgrade maar meer als een sidegrade.
Een mk2 zal ik zelf nooit nemen want wat je ervoor krijgt en wat het moet kosten (twintig duizend zag ik  :crazy: ) gaat mij echt veel te ver.

Kan dus snel gaan of een poosje duren maar bij interesse graag melden bij Werner van homeatthemovies.be of cinedream.be

Toch voor gegaan dan ?
De upgrades zijn bij jou niet aan te slepen dit jaar
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Citaat van: Richard70... op mei  7, 2023, 13:11:04Toch voor gegaan dan ?
De upgrades zijn bij jou niet aan te slepen dit jaar

Nou niet alleen dit jaar hoor Rich  :coffee:
Ja ik wist al een paar maanden dat deze mogelijkheid zich voor ging doen en we hadden al het een en ander afgesproken en heb nu dan de 'go' gegeven.
Maargoed eerlijk is eerlijk hij zal geen ander resultaat dan mijn Pro gaan geven dus ik zie het echt meer als een side grade hoor. En een must is het al helemaal niet dus
We zien het wel...

Nee een upgrade zou ik iets anders zien en dat is een Kaleidescape en dat zou ik echt graag willen hebben maar ik durf dat simpelweg niet aan.
Waarom niet? Nou het mag officieel niet buiten USA/CAN/UK en zelfs de Amerikaanse eigenaren zeggen dat ze druk van de filmstudio's krijgen om buitenlanders die een Kaleidescape gebruiken tegen moeten gaan en nu kan alles via nog een VPN maar ze gaan in de toekomst waarschijnlijk ook het huisadres en de credit card en het adres van de credit card checken en dan houd alles op.
En dan heb je net a negen mile neergeteld voor zo'n machine en weet ik voor hoeveel dollars aan films.
Ik hou dit al jaren in de gaten maar durf het simpelweg niet aan... ook dealers buiten US/CAN/UK hebben al te horen gekregen dat ze niet mogen upwaarderen naar de nieuwste Kaleidescape maar hun lidmaatschap blijft wel doorlopen in de toekomst. Niet bij een nieuw lid.
Dat zal het beste beeld en geluid gaan geven (zegt men) maar durf ik niet aan.
En dat had mijn wenselijke upgrade geweest...

Maargoed het is wat het is, dan maar fysieke schijven en streaming he  ;)
Geen ramp, was alleen al jarenlang een wens van me

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Citaat.    Oke, klein beetje nieuws wat ik eigenlijk al een poosje aangaf...

Heb met Werner afgesproken dat mijn mk1 Envy Pro weggaat (via hem als officiele dealer) en dat ik zijn mk1 Envy Extreme ervoor terug neem.
En waarom? Omdat ze vrijwel voor 95% dezelfde functies hebben en hetzelfde beeld resultaat geven maar de Extreme kan de beeldlijnen rechttrekken als je een A-lens hebt.
Nu heb ik maar a 3mm barrel distortion door de DCR lens en dat is eigenlijk helemaal niks maargoed de optie deed zich voor en heb toch maar besloten het te doen.
De mk1 Pro's zijn niet meer leverbaar en de nieuwe kost twaalf duizend en de enige meerwaarde die de mk2 Pro heeft tov de mk1 is een mini fractie snellere GPU (wat volgens madvr zelf vrijwel verwaarloosbaar is) en stillere fans. Nu is de mijne al enorm stil dus dat doet mij helemaal niks en de nieuwe prijzen gaan helemaal nergens over als je het mij vraagt.
De verkoop van mijn Envy Pro zal via Werner van homeatthemovies.be / cinedream.be lopen incl. garantie , installatie , calibratie etc etc dus bij interesse mail of nog beter bel hem aub op.

Het is eerst wachten dat hij zijn nieuwe mk2 Extreme binnen heeft en dan nog mijn Pro verkocht heeft voordat ik zijn mk1 Extreme overneem dus het kan nog wel even duren wat voor mij geen probleem is want ze zullen hetzelfde resultaat geven en ik zie het dan ook niet als een upgrade maar meer als een sidegrade.
Een mk2 zal ik zelf nooit nemen want wat je ervoor krijgt en wat het moet kosten (twintig duizend zag ik  :crazy: ) gaat mij echt veel te ver.

Kan dus snel gaan of een poosje duren maar bij interesse graag melden bij Werner van homeatthemovies.be of cinedream.be 


Hoi Martin ik denk dat je bij deze juist een GEWELDIGE upgrade hebt gemaakt en zoals je terecht aangeeft dat het op dit moment hetzelfde speelt als de Envy Pro .
Maar jij weet ook dat er een upgrade aanzit te komen die de motionflow (AI) gaat aanpakken en ikzelf verwacht hier erg veel van op het gebied van beeldverbetering .

Het is een feit dat niet een ieder hier van gecharmeerd is maar ik ziet het dus wel zitten en ik krijg het gevoel dat dit zomaar een zelfs grotere meerwaarde zou kunnen zijn als de tonemapping .

Ik baseer bovenstaande een beetje op het feit dat als ik in mijn JVC de CMD ( clear motion drive ) op high zet ik zoveel scherpte en diepte in het beeld er voor terug krijgt.
Alleen het beeld zit dan wel vol met artefacten waar ik niet blij van wordt maar als madshi ( madVR) dit onder controle kunt krijgen dan staat er wat mij betreft ons wat te wachten kwa upgrade .😊
Alleen het absurde bedrag wat deze videoprocessor moet kosten slaat nergens meer op en is voor mij absoluut niet haalbaar .




JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

#1094
Citaat van: williams op mei  7, 2023, 15:07:15Hoi Martin ik denk dat je bij deze juist een GEWELDIGE upgrade hebt gemaakt en zoals je terecht aangeeft dat het op dit moment hetzelfde speelt als de Envy Pro .
Maar jij weet ook dat er een upgrade aanzit te komen die de motionflow (AI) gaat aanpakken en ikzelf verwacht hier erg veel van op het gebied van beeldverbetering .

Het is een feit dat niet een ieder hier van gecharmeerd is maar ik ziet het dus wel zitten en ik krijg het gevoel dat dit zomaar een zelfs grotere meerwaarde zou kunnen zijn als de tonemapping .

Ik baseer bovenstaande een beetje op het feit dat als ik in mijn JVC de CMD ( clear motion drive ) op high zet ik zoveel scherpte en diepte in het beeld er voor terug krijgt.
Alleen het beeld zit dan wel vol met artefacten waar ik niet blij van wordt maar als madshi ( madVR) dit onder controle kunt krijgen dan staat er wat mij betreft ons wat te wachten kwa upgrade .😊
Alleen het absurde bedrag wat deze videoprocessor moet kosten slaat nergens meer op en is voor mij absoluut niet haalbaar .






He Will

Nou denk zelf dat het meevalt.
Ik heb Mathias gesproken en die is zelfs een beetje bang dat mensen er teveel van verwachten.
Hij vind zelfs als hij film kijkt dat soms de JVC beter is en soms de Envy. Maar er zit heel weinig tussen zegt hij.
Dat zal in de toekomst zo blijven (voor mij) want de oude Extreme die ik dan van Werner overneemt als hij de mijne verkocht heeft heeft de 2080 kaart erin en die heeft daar toekomstig gezien moeite mee als het AI verder verbetert word.
Dus ik verwacht daar weinig verschil in te merken in vergelijk met de JVC.
Ook ik kijk hem op high want ik ben mega gevoelig voor schokkerig beeld.
Die artefacts neem ik voor lief en kan daar best 'omheen' kijken zonder ergenis.
Ik ben zo'n mafkees die wel houd van het SOA soap opera effect. Wat natuurlijk eigenlijk no go is bij projecteren volgens de kenners 😂
De Motion van de Envy word ook minder SOA dus eigenlijk geen optie voor mij denk ik.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Citaat van: williams op mei  7, 2023, 15:07:15Hoi Martin ik denk dat je bij deze juist een GEWELDIGE upgrade hebt gemaakt en zoals je terecht aangeeft dat het op dit moment hetzelfde speelt als de Envy Pro .
Maar jij weet ook dat er een upgrade aanzit te komen die de motionflow (AI) gaat aanpakken en ikzelf verwacht hier erg veel van op het gebied van beeldverbetering .

Het is een feit dat niet een ieder hier van gecharmeerd is maar ik ziet het dus wel zitten en ik krijg het gevoel dat dit zomaar een zelfs grotere meerwaarde zou kunnen zijn als de tonemapping .

Ik baseer bovenstaande een beetje op het feit dat als ik in mijn JVC de CMD ( clear motion drive ) op high zet ik zoveel scherpte en diepte in het beeld er voor terug krijgt.
Alleen het beeld zit dan wel vol met artefacten waar ik niet blij van wordt maar als madshi ( madVR) dit onder controle kunt krijgen dan staat er wat mij betreft ons wat te wachten kwa upgrade .😊
Alleen het absurde bedrag wat deze videoprocessor moet kosten slaat nergens meer op en is voor mij absoluut niet haalbaar .






Ik vind het op high ook net iets te veel van het goede, maar op low vind ik er wel gelikt uitzien eigenlijk.
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

williams

#1096
Citaat.  He Will

Nou denk zelf dat het meevalt.
Ik heb Mathias gesproken en die is zelfs een beetje bang dat mensen er teveel van verwachten.
Hij vind zelfs als hij film kijkt dat soms de JVC beter is en soms de Envy. Maar er zit heel weinig tussen zegt hij.
Dat zal in de toekomst zo blijven (voor mij) want de oude Extreme die ik dan van Werner overneemt als hij de mijne verkocht heeft heeft de 2080 kaart erin en die heeft daar toekomstig gezien moeite mee als het AI verder verbetert word.
Dus ik verwacht daar weinig verschil in te merken in vergelijk met de JVC.
Ook ik kijk hem op high want ik ben mega gevoelig voor schokkerig beeld.
Die artefacts neem ik voor lief en kan daar best 'omheen' kijken zonder ergenis.
Ik ben zo'n mafkees die wel houd van het SOA soap opera effect. Wat natuurlijk eigenlijk no go is bij projecteren volgens de kenners 😂
De Motion van de Envy word ook minder SOA dus eigenlijk geen optie voor mij denk ik. 


Ik had ook gelezen dat madshi de verwachting iets probeert te temperen maar hij geeft ook aan dat hij er nog niet zo lang mee bezig is als  bv Sony en JVC .
Dus er zit gezien de rekenkracht die de Envy Extreem heeft nog genoeg rek in kwa ontwikkeling 😊
Het zou al mooi zijn als hij het voor elkaar zou krijgen om de artefacten die we nu zien op high weg kan toveren 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Citaat. Ik vind het op high ook net iets te veel van het goede, maar op low vind ik er wel gelikt uitzien eigenlijk. 

Ik kijk ook meestal op low daar ik niet als Martin om de artifacts heen kunt 😊
Moet er wel bij zeggen dat de ene film zich er wat beter voor leent dan de andere om op high te draaien .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Nog even toevoeging aan bovenstaande .
Ik vind wel het nadeel van hoe beter het beeld wordt door met name met frame interpolatie de special effecten steeds meer door de mand gaan vallen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Citaat van: williams op mei  7, 2023, 18:46:58Nog even toevoeging aan bovenstaande .
Ik vind wel het nadeel van hoe beter het beeld wordt door met name met frame interpolatie de special effecten steeds meer door de mand gaan vallen .

Puntje, al komt dat ook een beetje door het SOA denk ik.
Nou mede dan...
Ach, ik vind het prachtig en daar draait het om hè. Al hoor ik steeds vaker dat meer en meer mensen zo kijken, of ze durven er nu pas voor uit te komen. :colgate:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek