Ervaring Hifi Rose RS130

Gestart door Peerless Monster, mei 3, 2024, 10:38:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

Hoi,

Hebben er mensen luisterervaring of in hun bezit een Hifi Rose RS130?
Ik ben wel benieuwd of dit een groot verschil gaat geven met mijn RPI Gentooplayer?
Ik zoek een iets analoger sound en dat zou deze Rose kunnen geven.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rowdy


Peerless Monster

#2
Ja er zijn een aantal reviews te vinden ook op youtube. Maar ik wil de ongekleurde mening ahum, van een forumgenoot ☺️

Thnx Jan. Ik ga hem wel ff lezen
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Huub-13

#3
Mijn Hifi Rose RS250A is geen RS130 maar misschien heb je iets aan mijn ervaring met het merk.
Een tijdje terug had ik een RS150B, die ik echter door inruilfouten kwijtraakte.
Toch wel jammer, want dat was een prachtig apparaat, zowel v.w.b. het uiterlijk, de mogelijkheden/features en last but not least de puike weergave.
Daarna heb ik de RS250A gekocht, die bijna de helft goedkoper was.
Ook bijna de helft kleiner en toch met een nauwelijks mindere weergave en bijna dezelfde mogelijkheden.
Ik ben er heel blij mee!

De RS130 is net zo duur als een RS150B, maar heeft geen eigen DAC.
Ik twijfel er niet aan dat hij top is v.w.b. de ingebouwde techniek en de mogelijkheden die hij biedt.
Op het Hifi Rose forum ( https://community.roseaudio.kr/ ) zijn er wel wat veel klachten over de software, maar ik heb de indruk dat daar wel naar wordt geluisterd en oplossingen snel worden aangereikt.
Regelmatig zijn er software updates.

Tot voor kort had het merk in Nederland (Benelux) weinig ondersteuning, maar sinds eind 2023 is er een nieuwe en (lijkt mij) betrouwbare importeur: https://hifi.nl/artikel/33023/Piega-SA-gaat-HiFi-Rose-distribueren-in-Nederland.html
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Peerless Monster

Ok thanks. Ik zoek alleen een streamer. Dac(s) heb ik genoeg. Ik denk dat ik dat i2s wel prettig vind. Mijn cd's klinken met deze verbinding met de dac erg verfijnd en beter dan met spdif. (Pwt op pwd dsd dac van ps audio).

En daarnaast galvanische ontkoppelingen waaronder SFP ingang voor het netwerk. Sta ik ook erg achter.
Vandaar dat ik hem zeer interessant vind.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

En een Auralic Aries G2.1? Daarvan zijn er een aantal op mp nu er diens opvolger is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

#6
Citaat van: Xander32 op mei  3, 2024, 17:24:50En een Auralic Aries G2.1? Daarvan zijn er een aantal op mp nu er diens opvolger is.

Ik hoor juist dat de rose gehakt maakt van de Auralics. Bovendien vind ik persoonlijk al die Auralics hifi klinken. Een digitale platheid. Mijn Gentoo Allo klinkt beter zeg maar (met goede voeding en sfp). Dus echt gewoon specifiek op zoek naar de ervaringen met de Rose. Zoals die van Huub
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Interessant, eentje om in de gaten te houden 🙂

Citaat van: Peerless Monster op mei  3, 2024, 17:27:00Ik hoor juist dat de rose gehakt maakt van de Auralics. Bovendien vind ik persoonlijk al die Auralics hifi klinken. Een digitale platheid. Mijn Gentoo Allo klinkt beter zeg maar (met goede voeding en sfp). Dus echt gewoon specifiek op zoek naar de ervaringen met de Rose. Zoals die van Huub
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bobbyklus

Hier staat sinds een maand een rs130 te spelen. Het opstarten gaf me 10 minuten werk, verder niet veel problemen met de software, ik gebruik alleen Qobuz. Een hiccup ligt eigenlijk altijd aan mijn netwerk.

De eerste dag wilde ik de streamer meteen weer inpakken en terugsturen, wat klonk dat beroerd.. Toch laten spelen, 24/7, en na zo'n 100 uur was het geluid een stuk beter. Nu zit ik over 500 uur en is het geluid topkwaliteit geworden.

Het geluid is nu smooth maar zeer gedetaileerd en levendig, beetje forward.
Mijn laid-back metrum dac en ayre versterker kunnen dit goed gebruiken, maar ik kan mij voorstellen dat in een andere set de rs130 iets te levendig is.

Het kastje zelf is van een ongekende schoonheid vind ik.

Groeten,
Bob
JOB 250, Lindemann 858, Ayre vx-5 twenty,AAZ Reference Flow mk2, Rose rs130 Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Bobbyklus

JOB 250, Lindemann 858, Ayre vx-5 twenty,AAZ Reference Flow mk2, Rose rs130 Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

bmateijsen

Kijk ook eens naar de Audiobyte Superhub. Erg onderschat en waanzinnig op zijn i2s uitgang.

Citaat van: Peerless Monster op mei  3, 2024, 17:03:03Ok thanks. Ik zoek alleen een streamer. Dac(s) heb ik genoeg. Ik denk dat ik dat i2s wel prettig vind. Mijn cd's klinken met deze verbinding met de dac erg verfijnd en beter dan met spdif. (Pwt op pwd dsd dac van ps audio).

En daarnaast galvanische ontkoppelingen waaronder SFP ingang voor het netwerk. Sta ik ook erg achter.
Vandaar dat ik hem zeer interessant vind.



Peerless Monster

#11
Citaat van: bmateijsen op mei  4, 2024, 16:45:38Kijk ook eens naar de Audiobyte Superhub. Erg onderschat en waanzinnig op zijn i2s uitgang.


Thnx Björn,

De sfp poort vind ik als ik veel geld ga uitgeven ook wel een must. Alles wordt straks glasvezel. ☺️
Maar niettemin ook een mooie streamer.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#12
Citaat van: Bobbyklus op mei  4, 2024, 16:21:16Hier staat sinds een maand een rs130 te spelen. Het opstarten gaf me 10 minuten werk, verder niet veel problemen met de software, ik gebruik alleen Qobuz. Een hiccup ligt eigenlijk altijd aan mijn netwerk.

De eerste dag wilde ik de streamer meteen weer inpakken en terugsturen, wat klonk dat beroerd.. Toch laten spelen, 24/7, en na zo'n 100 uur was het geluid een stuk beter. Nu zit ik over 500 uur en is het geluid topkwaliteit geworden.

Het geluid is nu smooth maar zeer gedetaileerd en levendig, beetje forward.
Mijn laid-back metrum dac en ayre versterker kunnen dit goed gebruiken, maar ik kan mij voorstellen dat in een andere set de rs130 iets te levendig is.

Het kastje zelf is van een ongekende schoonheid vind ik.

Groeten,
Bob


Het kastje is echt waanzin!!!

Thanks Bob voor het delen.
Lange inbreektijd. Check.

Hoe speel je? Gewoon met ethernetkabel met de adapter? En hoe aangesloten aan de dac?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Spijkie

Citaat van: Peerless Monster op mei  4, 2024, 22:11:44Thnx Björn,

De sfp poort vind ik als ik veel geld ga uitgeven ook wel een must. Alles wordt straks glasvezel. ☺️
Maar niettemin ook een mooie streamer.


Dan is een Lumin u2 ook een optie maar zonder fancy scherm
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Huub-13

Een mooie feature van een Hifi Rose apparaat (alle?) vind ik ook dat je er YouTube filmpjes mee kunt afspelen.
En dat zonder die zeer irritante reclamefilmpjes!
Je krijgt er zogezegd een YouTube abonnement bij cadeau.
Voor mij was dit een belangrijk argument bij de aanschaf, omdat ik graag YT-content afspeel via de hifiset.
Maar als je niks met YT hebt is het natuurlijk een onbelangrijk punt.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Bobbyklus

@ Peerless Monster, ik heb usb en aes/ebu gebruikt en die laatste wint, de klok in de Rose is beter dan die in de Adagio,  bij aes/ebu is de streamerklok de baas.

Ik gebruik nu de meegeleverde wifi-adapter, maar binnenkort krijg ik hier glasvezel en dat ga ik natuurlijk ook gebruiken dan. Ik lees dat het beter klinkt, alhoewel het nu al fantastisch klinkt, zeer schoon en zeer stil.

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, Ayre vx-5 twenty,AAZ Reference Flow mk2, Rose rs130 Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Bobbyklus

@ Huub13, Ik ben verbaasd te horen dat de Rose streamers YT advertentieloos zonder abo doorgeven, dat is leuk, ik speel graag live concerten maar werd inderdaad gek van de reclame. Het leuke is dat YT gewoon nieuwe concerten blijft spelen die goed in het verlengde liggen van je voorkeur.
Dat gaan we dus maar eens proberen, bedankt voor de tip!

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, Ayre vx-5 twenty,AAZ Reference Flow mk2, Rose rs130 Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Huub-13

#17
Citaat van: Bobbyklus op mei  5, 2024, 16:06:04@ Huub13, Ik ben verbaasd te horen dat de Rose streamers YT advertentieloos zonder abo doorgeven, dat is leuk, ik speel graag live concerten maar werd inderdaad gek van de reclame. Het leuke is dat YT gewoon nieuwe concerten blijft spelen die goed in het verlengde liggen van je voorkeur.
Dat gaan we dus maar eens proberen, bedankt voor de tip!

Gr Bob
Ja, slechts zorgen dat RoseTube is geïnstalleerd (eventueel bijwerken via de Rosestore),
de RS130 via HDMI verbinden met je TV en spelen maar!
Het beste kun je dan het beeld via HDMI->TV laten lopen en het geluid vanuit een audio-uitgang naar je hifiset.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Peerless Monster

Citaat van: Bobbyklus op mei  5, 2024, 16:00:35@ Peerless Monster, ik heb usb en aes/ebu gebruikt en die laatste wint, de klok in de Rose is beter dan die in de Adagio,  bij aes/ebu is de streamerklok de baas.

Ik gebruik nu de meegeleverde wifi-adapter, maar binnenkort krijg ik hier glasvezel en dat ga ik natuurlijk ook gebruiken dan. Ik lees dat het beter klinkt, alhoewel het nu al fantastisch klinkt, zeer schoon en zeer stil.

Gr Bob

Ok thnx Bob. En hoe vind je de software nu? Ik zie op het forum van hifi rose zelf dat de software te wensen overlaat. Bijv databasescans die uren duren etc.?

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bobbyklus

Je moet even wennen aan de software, voornamelijk door de uitgebreide mogelijkheden. De meeste bugs zullen er inmiddels wel uit zijn, ik heb weinig tot geen problemen gehad.

De trage dbase scans heeft betrekking op het overzetten van grote muziekcollecties naar de (te installeren) interne ssd. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, Qobuz streaming werkt goed op het apparaat, Al je favoriete muziek onthoudt Qobuz via je account, dus dat floepte vanzelf tevoorschijn. Ik zie niet veel nut meer in het opslaan van muziek op een intern geheugen.

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, Ayre vx-5 twenty,AAZ Reference Flow mk2, Rose rs130 Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Peerless Monster

#20
Gisteren besteld bij Marcel van AudioExpert en vannacht kon ik pas betalen natuurlijk, want als je je daglimiet verhoogt moet je 4 uur wachten voordat dat deze plaatsvindt. Bijzonder weer. Dus dat je op die manier wordt "geholpen" door bank.

Volgens Marcel komt de HifiRose volgende week binnen, dus even wachten nog. Dan nog flink inspelen blijkbaar en dan plaats ik hier nog wel wat pennenvruchten neer. Ik ben heel benieuwd. Heb al van alles gehad (Bricasti, DCS, Gold note, Melco, Auralic, NAD, Sonos, Sonos mod Magnahifi, diy, rpi, etc) en elke keer kom ik weer terug op de Allo Bridge. Dus ik ben heel benieuwd of de Allo nu eens weg mag. Overigens vind ik van dit rijtje de Gold Note echt veruit het mooist (even uit mijn hoofd de DS1000), maar die was qua software weer mwha mwha en hij had dropouts. Wellicht iets in het netwerk verkeerd, maar ik heb een vrij simpel netwerk, dus dat kan het nooit zijn geweest. De nieuwe eigenaar had ook nergens last van, dus waarschijnlijk daar iets niet lekker gezeten.

Als de Hifirose bevalt ga ik ook kijken of ik een RS520 ga aanschaffen ipv de NAD M12 in de woonkamer. Dan komen daar ook mijn geliefde acoustats te staan. De model one heb ik onlangs teruggekocht van vriend Job. Die had ze een paar jaar terug gekocht van mij en ik heb ze terug kunnen kopen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Zal een soort van beveiligingsmaatregel zijn. Zodat je pas niet gebruikt wordt om een auto te kopen oid.

Maar herkenbaar irritant. Dat dan weer wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Het is zeker irritant. Maar goed 4 uur later werkt het wel. Dus impulsieve aankopen van boven de 2k is er niet meer bij. Tenzij je een hogere limiet instelt. Ik laat het gewoon lekker zo 😅
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Struis

Nou vraag ik me toch wel een aantal dingen af bij de RS130 (ik zoek dus ook nog steeds een streamer):

- Het ding heeft een wordclock volgens mij. Maar is die compatibel met de dCS klokken (zoals de Verona)? Waarschijnlijk niet, maar toch..

- Kan je andere Android apps installeren voor, daar ga ik weer, Digitally Imported, Mixcloud en Soundcloud? Dan zou het zomaar killer kunnen zijn...

Al vermoed ik dat een feller klinkende streamer (loopwerk) aan een dCS misschien wat veel wordt..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

MichielB

Het streaming loopwerk is belangrijk echter als je een stap wilt maken zou ik eerst naar de DAC kijken. PS Audio is goed maar ook klinisch. Die signature ga je met en ander streaming loopwerk niet veranderen. Als je een DAC wilt die echt analoog/organisch/realistisch is kijk dan met behoud van je huidige streamer naar de Cen.grand DAC1.0 Deluxe.

https://www.head-fi.org/threads/cen-grand-dsdac-1-0-deluxe-ending-point-in-my-search-for-a-new-reference.966809/

Hier wordt hij vergeleken met een aantal veel kostbaardere DAC's.

Ik heb hem zelf naast meerdere DAC's getest toen ik op zoek was naar een DAC om mijn pakket uit te breiden. Zal geen namen noemen maar 2-3x zijn prijs...
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.