HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: -Ruud- op februari 17, 2007, 15:07:13
Gelukkig bevielen al die andere wél ;D

;D  ;D  ;D  ;D  ;D  :-X  ;)

HuubF

#201
Citaat van: Kwabbernoot op februari 17, 2007, 17:51:40
;D  ;D  ;D  ;D  ;D  :-X  ;)

Ik sluit niet uit dat ik de 970 nu anders zou beoordelen. Maar dat is de upgrade-blues. Soms kom je op een punt waar je bedenkt dat een andere volgorde beter zou zijn geweest.

Het laag gaat trouwens nu een stuk beter door een ander interlinkje.

Ik zou het geluid nu willen omschrijven als voornaam maar krachtig. Wel beter dan de 222, inmiddels. Maar ik moet eerst nog 298 cd's draaien voor een definitief oordeel...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

#202
 :o  :-[  :'(  >:(  :-\  :(  ;)  ;D   O0

Potverdorie Huub! Heb ik met alle moeite deze smileys bij elkaar gezocht, ga jij je post veranderen waardoor mijn smileys maar een beetje dom lijken. Ik ga ze ook niet weghalen ook.

Ach ja, de upgrade blues blijft een raar fenomeen. Gelukkig ben ik er al een tijd vanaf en kan ik mijn geld eindelijk ergens anders in stoppen (lees: drank  ;D)
Ik ben zeer benieuwd waar het op uit gaat komen. Waarschijnlijk had je ook nu nog de HK niet anders beoordeeld.

DA BoSS

ai huub, ik hoor je nu na 3 nummers al twijfelen......

-->terugbrengen dat ding :-\


(of...toch nog ff die 296 andere cd's opzetten ;D)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 17:40:35
De XA-50 heeft toch een geluid waarvoor ik 'm niet zó maar zou laten vallen.

Hohoho! Is dat positief of niet?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Wijx wondere wereld

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 17:30:42
Wijx, het netsnoer is al vervangen door een betere. Wat is de andere simpele modificatie? De opamps?

snoeren doe ik nooit ets speciaals aan. Meeste verschil gaf idd wat andere opamps. Kan wel eens vragen of je m'n oude exemplaar kan proberen (is technisch gezien nog van mij, maar staat al tijden bij iemand anders)
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: The one and only Wijx op februari 17, 2007, 18:58:47
Meeste verschil gaf idd wat andere opamps.

Is dat een kwestie van chipjes vervangen? Waar kan ik die chips krijgen en hoe duur zijn ze?

Citaat van: The one and only Wijx op februari 17, 2007, 18:58:47
Kan wel eens vragen of je m'n oude exemplaar kan proberen (is technisch gezien nog van mij, maar staat al tijden bij iemand anders)

Bedoel je de complete speler?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#207
Update 12: de Sony XA-50ES is wel degelijk de beste cd-speler die hier ooit in het pand heeft gestaan. Het zit in kleine dingetjes: de weergave van instrumenten, kleine details, en gevoel. Je kunt 'm ook lekker hard zetten zonder dat er al te vervelende dingen gebeuren.

Het verschaft me ook een vreemd genoegen dat het beschaafde geluid van de Sony eerst langs de Lavardin moet om weergegeven te mogen worden. Daarmee krijgt het uiterst beschaafde signaal nét die twist mee waardoor mijn verwrongen geest het eindresultaat kan waarderen.

Ik hoop dat dat morgen nog zo is. Zoals ik er nu over denk: als met wat 'eenvoudige modificaties' het geluid nóg beter wordt ben ik een gelukkig man.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

#208
Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 19:24:46
Update 12: de Sony XA-50ES is wel degelijk de beste cd-speler die hier ooit in het pand heeft gestaan. Het zit in kleine dingetjes: de weergave van instrumenten, kleine details, en gevoel. Je kunt 'm ook lekker hard zetten zonder dat er al te vervelende dingen gebeuren.
:D


kreeg alleen een beetje kriebels toen ik iets las over behoorlijk aanwezige bassen..
(daar was toch al eens een topic van geweest? >:D)

misschien extra puntje van aandacht?


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

eduard

#209
Citaat van: HuubF op februari 16, 2007, 21:06:39

Een XA 50 ES lijkt me wel wat, maar die boef wil nog 500 euro voor dat ding hebben. :(

Ik heb een jaar geleden de xa50 ook voor 500euro gekocht en vervolgens laten modificeren tot loop werk door sound evolution. Als loopwerk is dit in mijn ogen een zeer goede speler.

HuubF

Citaat van: DA BoSS op februari 17, 2007, 19:29:21
kreeg alleen een beetje kriebels toen ik iets las over behoorlijk aanwezige bassen..
(daar was toch al eens een topic van geweest? >:D)

misschien extra puntje van aandacht?

Een terechte opmerking! De eerste interlink die ik gebruikte was inderdaad behoorlijk over the top in het laag, maar met mijn vertrouwde Xindac AC-3 gaat het vooralsnog prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: eduard op februari 17, 2007, 19:30:04
Ik heb een jaar geleden de xa50 ook voor 500euro gekocht en vervolgens laten modificeren tot loop werk door sound evolution. Als loopwerk is dit in mijn ogen een zeer goede speler.

Mein Himmel! Ik ga geen 500 f.cking joero's spenderen aan een speler die ik vervolgens ga uitkleden!

Wel een bijzonder indrukwekkend loopwerk inderdaad. Ik heb nog nooit zo'n dikke lade gezien, de zware puck geeft een veilig gevoel en het sluiten van de lade is majestueus, definitief, wonderschoon.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Update 13: het wonder lijkt geschied. De Sony heeft dezelfde klank als de X222ES, maar is wél aan alle kanten een paar tandjes beter. Morgen probeer ik nog wat dingen uit, waaronder de Grote Verschrikkelijke Muse-test. En de regressie-test natuurlijk, waarbij de X222ES weer even wordt aangesloten.

Maar vanavond kan het niet meer stuk.  :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Ha die Huub, ik ben ff afwezig geweest en moest dus een boel bijlezen, leuk dat je weer vorderingen hebt gemaakt! Ik lees dat je met de bron aan het stoeien bent en nu kwam ik deze tegen wat volgens mij al eens een droom van je geweest is (i.i.g. de dac) Kijk maar eens of je er wat mee kunt  :D
loopwerk en dac

Mvg Tjeb

VDM

Hehe, ja Muse kan aardig wat van je set vragen :D

Gaaf om te lezen hoe je vooruit gaat! Keep it up!

aMUSEd

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 21:37:21
Grote Verschrikkelijke Muse-test
:o De GVM-test.. niet doen, zaait alleen maar twijfel ;D
Welke cd van muse gebruik je hier voor? Origin of symmetry is denk ik de ergste.. maar Absolution kan ook behoorlijk slecht klinken.

Ruud-

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 17:30:42
Deze interessante informatie is ons inmiddeld bekend, Ruud. :D

Sorry Huub, ik wil niet in herhaling vervallen (dacht werkelijk dat jij het nog niet wist ::))
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Citaat van: HuubF op februari 17, 2007, 19:09:49
Is dat een kwestie van chipjes vervangen? Waar kan ik die chips krijgen en hoe duur zijn ze?


Ik schat dat het een kwestie van nog geen 100 euro is en ws zit ik dan al hoog.

Maar mooi om te lezen dat deze speler je lijkt te bevallen...maar houd je uitspraken nog even wat aan de gematigde kant gezien je eerdere uitspraken over andere componenten  ;D

Dag 1 is in ieder geval goed, je geeft zelf altijd aan dat pas na een week de puzzelstukjes echt goed gaan vallen....

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Barrrrry

Barry is dé off-topic koning van het Htforum!!!!

Aldus zijn zwager, Tom!

chansig

Citaat van: Barrrrry op februari 17, 2007, 23:44:05
Barry is dé off-topic koning van het Htforum!!!!

Aldus zijn zwager, Tom!

gefeliciteerd  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Henkie Haan


Perfectionist

Ontdek nu pas dat Huub zijn eigen showcase heeft.  8) Op zoek naar de optimale bron.
Is deze Wadia misschien wat?

Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

Citaat van: perfectionist op februari 18, 2007, 01:40:41
Ontdek nu pas dat Huub zijn eigen showcase heeft.  8) Op zoek naar de optimale bron.
Is deze Wadia misschien wat?

Misschien... maar eerst moet ik de Sony-connection onderzoeken. Tot wanhoop van velen vind ik Sony gewoon goed klinken. En momenteel draait er hier eindelijk een Über-Sony.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 10:20:47
Misschien... maar eerst moet ik de Sony-connection onderzoeken. Tot wanhoop van velen vind ik Sony gewoon goed klinken. En momenteel draait er hier eindelijk een Über-Sony.

Op ebay wordt een 777 aangeboden, zit in de bieding maar staat nu op een belachelijke lage prijs van 45 euro.

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

#224
Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 10:20:47
Misschien... maar eerst moet ik de Sony-connection onderzoeken. Tot wanhoop van velen vind ik Sony gewoon goed klinken. En momenteel draait er hier eindelijk een Über-Sony.

Waarom tot wanhoop van iedereen?  Omdat het geen ML o.i.d. is? 

Dus volgens velen moet het een hoop geld kosten, een bepaald merk zijn en bij een bepaalde zaak vandaan komen, anders kan het niets zijn.... ?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI