HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raphie

JBL PRX Power!

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 17:18:06
zat... :D

Jammer dat die smilie niet groter kan. Ik lig inmiddels in een redelijke deuk. Waarom? Omdat ik jou qua communicatie hier opvallend veel gelijkenissen met de Raphie daar vond hebben....en ik las daar enkel mee. Wat een discussies zijn er geweest :headbanging:

Je bent wel een consistent notoir forumboefje moet ik zeggen. Daar heb ik dan weer respect voor :D

Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 16, 2017, 17:24:38
Jammer dat die smilie niet groter kan. Ik lig inmiddels in een redelijke deuk. Waarom? Omdat ik jou qua communicatie hier opvallend veel gelijkenissen met de Raphie daar vond hebben....en ik las daar enkel mee. Wat een discussies zijn er geweest :headbanging:

Je bent wel een consistent notoir forumboefje moet ik zeggen. Daar heb ik dan weer respect voor :D
thnx, ik had daar een mening over de patser uithangen met illegale torrentz, ging het halve forum van over de zeik. Ook zat ik daar meer aan de audiofiele kant van het spectrum en ontploften mensen van de foto's van mijn regelmatige gear updates. Mocht niet zeggen dat ik al die (illegaal gedownloade) plugins persoonlijk minder vond klinken dan een analoge chain :D
En zoals je inmiddels weet, neem ik geen blad voor de mond en vertelde azijnkoorts dat hij een megalomane löl was en toen had ik een ban for life :D
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 17:30:06
thnx, ik had daar een mening over de patser uithangen met illegale torrentz, ging het halve forum van over de zeik. Ook zat ik daar meer aan de audiofiele kant van het spectrum en ontploften mensen van de foto's van mijn regelmatige gear updates. Mocht niet zeggen dat ik al die (illegaal gedownloade) plugins persoonlijk minder vond klinken dan een analoge chain :D
En zoals je inmiddels weet, neem ik geen blad voor de mond en vertelde azijnkoorts dat hij een megalomane löl was en toen had ik een ban for life :D

Het helpt het e.e.a. nu wel beter in perspectief zien. Ik dacht het al wat maandjes maar zag geen connectie met die Raphie tot jouw post over de Burl dac/adc.

Ja joh, je had last van het maz-syndroom met dito reacties :P Het is altijd een leuke mix daar tussen jonge gastjes en de meer ervaren heren.

Fora blijven leuk.....fatsoensnormen vervagen en alle gebruikers zijn gelijk.....prima.....komt er een x een krachtterm dan wordt er rigoureus actie ondernomen. Erg krom vind ik dat altijd. 

Wordt jouw studio professioneel gebruikt?

Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 16, 2017, 17:59:34
Het helpt het e.e.a. nu wel beter in perspectief zien. Ik dacht het al wat maandjes maar zag geen connectie met die Raphie tot jouw post over de Burl dac/adc.

Ja joh, je had last van het maz-syndroom met dito reacties :P Het is altijd een leuke mix daar tussen jonge gastjes en de meer ervaren heren.

Wordt jouw studio professioneel gebruikt?
Ja, om je een idee te geven, net een rockalbum (12 tracks) gemixed en gemastered voor een band in Boston, met iemand uit Vietnam bezig met een vietnamees kerstalbum.
JBL PRX Power!

Knor

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 16:59:40
Huub, ik gebruik trouwens ook géén roomcorrectie hoor. Even los van de curve vind ik het gewoon niet fijn klinken. Het klinkt imho artificieel en de cohesie, als in "het past in de ruimte" is weg. Het veroorzaakt een soort van vernislaagje wat me totaal niet aanstaat. Het meet dan wél beter, maar de organische cohesie is zoek.

Ben het niet vaak met jouw beslistheid eens, maar hier de spijker op de kop.
Het zgn. objectieve vernislaagje is blijkbaar een herkenbaar effect, net als gebrek aan cohesie (meestal goedgemaakt door heel veel geluidsdruk).
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 16:59:40
Huub, ik gebruik trouwens ook géén roomcorrectie hoor. Even los van de curve vind ik het gewoon niet fijn klinken. Het klinkt imho artificieel en de cohesie, als in "het past in de ruimte" is weg. Het veroorzaakt een soort van vernislaagje wat me totaal niet aanstaat. Het meet dan wél beter, maar de organische cohesie is zoek.

Mijn hemel, ik ben gewoon ontroerd. Precies wat ik ervaar.  :wub:

Doe je die studio erbij of is het je broodwinning?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 18:20:08
Mijn hemel, ik ben gewoon ontroerd. Precies wat ik ervaar.  :wub:

Doe je die studio erbij of is het je broodwinning?
Nee, erbij, artiesten zijn arm, for the love :)
JBL PRX Power!

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 18:02:48
Ja, om je een idee te geven, net een rockalbum (12 tracks) gemixed en gemastered voor een band in Boston, met iemand uit Vietnam bezig met een vietnamees kerstalbum.

Vetjes!

HuubF

Nu we het allemaal zo eens zijn zou ik wel eens een naam willen horen van een speaker met beleving voor een wat groter budget. Zeg 3000 euro tweedehands.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 18:32:54
Nu we het allemaal zo eens zijn zou ik wel eens een naam willen horen van een speaker met beleving voor een wat groter budget. Zeg 3000 euro tweedehands.
TAD  ;D de EX 2 of 3 is echt wel jouw ding.
JBL PRX Power!

Sirius666


Raphie

JBL PRX Power!

Lodewijk

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 18:32:54
Nu we het allemaal zo eens zijn zou ik wel eens een naam willen horen van een speaker met beleving voor een wat groter budget. Zeg 3000 euro tweedehands.

De Totem mani 2 signature lijkt me geknipt voor jou. Vrij zeldzaam tweedehands, maar moet lukken voor die prijs. Wel niet in een kastje stoppen, dat werkt niet.

HuubF

Citaat van: Lodewijk op april 16, 2017, 19:14:27
De Totem mani 2 signature lijkt me geknipt voor jou. Vrij zeldzaam tweedehands, maar moet lukken voor die prijs. Wel niet in een kastje stoppen, dat werkt niet.

Nee die komen niet in een kastje.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 18:32:54
Nu we het allemaal zo eens zijn zou ik wel eens een naam willen horen van een speaker met beleving voor een wat groter budget. Zeg 3000 euro tweedehands.
Wat is beleving? Probeer eens iets van ATC of Dynaudio. 

hpapen

Je kunt ook naar de guru qm60 gaan luisteren bij hifi supply- staan als demo op audiomarkt.

Markus2

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2017, 10:09:34
Hoe concreet wil je het hebben, Mark... ::)
Waarom ik het vroeg, heb je gestalte gegeven met dit antwoord;
Citaat
De gekozen target curve bepaalt en is zeker geen one size fits all.
Vanwege de diversiteit akoestische omgevingen en de eigenschappen van de vulling -of juist niet, ervan? Is dat waar je op doelt?
Citaat
Wat is objectief?...
Absolute objectiviteit kan men enkel bereiken als er geen mensen in een proces betrokken worden.
Citaat
Hetgeen objectief vast gelegd door velen is variabel door meetfouten, hardware en de interpretatie ervan.
Je doelt hier op de hobbymatige kant of toch breder (en dat de metingen daarmee niet uitwisselbaar zijn)?
Citaat
Do the math....
Had ik wel al een beetje gedaan. Geen zorgen (of juist wel). :D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Xander32

Dynaudio ervaar ik immer als vlak, als (te) keurig binnen de lijntjes.
ATC heb ik ervaren als een goede weergever, maar voor mij te weinig muziek, een gebrek aan emotie en betrokkenheid.

Citaat van: cccp op april 16, 2017, 20:52:47
Wat is beleving? Probeer eens iets van ATC of Dynaudio.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markus2

Citaat van: frank2 op april 16, 2017, 11:03:39
Meten heeft inderdaad het voordeel dat je weet waar een bult zit, als het in het laag is kun je er weinig aan doen, bass-trap s vallen nogal op in een huiskamer. Ik hecht aan metingen weinig waarde, heb het hier vaak gedaan redelijke curve met mijn speakers, niet eens zoveel verschillend van de usher be10 die toch heel anders klinkt, dat zie je dus niet in metingen.
Gehakt e.d. heeft bij de een effect bij de ander geen tot zeer weinig, ik heb dat wel een thuis gehad zo n plaat maar dat deed hier niets.

Huub gewoon verder gaan en genieten.

Zijn meetinstrumentarium en software daarin niet de beperkende factor?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Sirius666 op april 16, 2017, 16:35:44
De kant die opvallend onderbelicht blijft is dat mensen die pretenderen geen onrust meer te hebben het gewissel/geklooi ook zat kunnen zijn. Zie het als muziekgenres die je in je tienerjaren vet vond....dat kan slijten. Of de muziekbeleving die simpelweg minder wordt door wat voor redenen ook.

Je hebt zeker een aantal punten hier.

Bij mij;

Kende de wisselfrequentie een redelijke steile curve ( :D) naar beneden toe, maar niet omdat ik het zat was, want;
Ik wissel zo af en toe nog flink echter, in een totaal ander prijssegment.
Ja, ik ben apparaatzwoel (of soortgelijke aandoening).
Mijn muziekbeleving is groter, beter dan ooit vanwege een mate van (ge)rust(stelling)/wegnemen van twijfel/onrust (ten dele .i.ig.  vermoed ik zo)

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Xander32 op april 16, 2017, 21:55:52
Dynaudio ervaar ik immer als vlak, als (te) keurig binnen de lijntjes.
ATC heb ik ervaren als een goede weergever, maar voor mij te weinig muziek, een gebrek aan emotie en betrokkenheid.

Thanks die taal ken ik.  :)

Tannoy heb ik nog nooit beluisterd. Hoe zou je de klank omschrijven?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: Xander32 op april 16, 2017, 21:55:52
Dynaudio ervaar ik immer als vlak, als (te) keurig binnen de lijntjes.
ATC heb ik ervaren als een goede weergever, maar voor mij te weinig muziek, een gebrek aan emotie en betrokkenheid.

Eens met je Dynaudio omschrijving. ATC ken ik niet.

Groeten...

HuubF

Citaat van: cccp op april 16, 2017, 20:52:47
Wat is beleving? Probeer eens iets van ATC of Dynaudio.

Beleving, tsja. Dat het geluid je raakt, geen gewone hifi. Probleem in het prijssegment waar wij shoppen is dat het nooit écht realistisch kan zijn. En met een subset van realisme, zoals de Elac had, heb ik niets. Technisch geweldig maar niet erg meeslepend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)