Set met Bel Canto

Gestart door Bel Canto, maart 10, 2024, 09:33:32

« vorige - volgende »

addesmo en 2 gasten bekijken dit topic.

Bel Canto

De nieuwe Utopik voeding heeft inmiddels de nodige uren gedraaid. Het inspelen is wel klaar.
Ben zeer tevreden met deze upgrade. Ruimtelijker, meer detail en een krachtiger laag. Op alle vlakken wel een verbetering.
De onrust om naar andere speakers te gaan kijken is ook gaan liggen.
Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

Spijkie

Maar.............. nog steeds geen foto's  :tounge2:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Bel Canto

De Linn akurate is te zien naast de kat
Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

Mediator

Is die Ali Nordost de deur uitgegaan? Ik lees in je sig nog steeds Duelund.

Mooie spullen verder. Hoewel heel anders dan mijn eigen speakers heb ik Harbeth op een van de laatste shows gehoord en ik bleef toch wat langer zitten.

Xander32

Ben je niet bang voor krassen, stof/ haren etc op/ in je apparatuur met een kat die zo kort op de apparatuur kan en mag komen?

Beide kan ik waarderen hoor, zowel de apparatuur als een kat, maar het is de combinatie ervan die mij minder aanspreekt 🙂

Citaat van: Bel Canto op april 23, 2024, 21:10:51De Linn akurate is te zien naast de kat
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bel Canto

de kat is goed geïnstrueerd en heel voorzichtig. Hij weet wat er met hem gaat gebeuren als...
Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

Bel Canto

Na de Utopik upgrade is de Ali "nordost" al weer even aan het inspelen. Eerste indruk is positief. Over een weekje terug wisselen naar de Linn silver.
Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

mmuetst

Citaat van: El Nino op maart 11, 2024, 09:30:09Interessant, had nog nooit van Bel Canto gehoord, klinkt Italiaans....volgens Google komt het uit de US. Mooie compacte EV's.

Mooie Harbeth luidsprekers ook. Heb op mijn Linn Klimax DSM zowel Nordost bekabeling als Crystal Cable getest en voor de laatste gekozen voor zowel interlinks als luidspreker kabels.

Verder nog een rolletje fietsdynamo draad van Hans :bigsmile:
Het is klasse D en gebruikte toen modules van ICE
https://www.stereophile.com/content/bel-canto-eone-ref600m-power-amplifier
Tegenwoordig stoppen ze er NCore in. Als ik de prijs zie dan denk ik te duur voor een kastje met modules van een andere fabrikant. Neemt niet weg dat het een prima versterker kan zijn.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

AudioEnZo

Citaat van: Bel Canto op april 23, 2024, 21:10:51De Linn akurate is te zien naast de kat
Meer foto's komen er dus niet?

Bel Canto

Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

Bel Canto

Citaat van: mmuetst op april 24, 2024, 20:39:14Tegenwoordig stoppen ze er NCore in. Als ik de prijs zie dan denk ik te duur voor een kastje met modules van een andere fabrikant. Neemt niet weg dat het een prima versterker kan zijn.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Maar t klinkt wel goed.
Na de aanschaf van Harbeth SHL 5 luidsprekers ging ik op zoek naar een andere versterker die meer vermogen kon leveren dan mijn EAR buizen single ended versterker.
Bij dealers en thuis verschillende beluisterd en uitgeprobeerd: LFD, Devialet, Mcintosh, Hegel, Lavardin, Lejonklou, Naim en Densen.
Ben uiteindelijk bij Bel Canto beland.
Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

Mitch--

Citaat van: Bel Canto op april 26, 2024, 11:18:20Ik ben bang dat je gelijk hebt. Maar t klinkt wel goed.
Na de aanschaf van Harbeth SHL 5 luidsprekers ging ik op zoek naar een andere versterker die meer vermogen kon leveren dan mijn EAR buizen single ended versterker.
Bij dealers en thuis verschillende beluisterd en uitgeprobeerd: LFD, Devialet, Mcintosh, Hegel, Lavardin, Lejonklou, Naim en Densen.
Ben uiteindelijk bij Bel Canto beland.

Dat is eigenlijk best een interessante keus kijkend naar dat rijtje...

Ear, erg mooi al, Lejonklou zeker ook hehe, maar LFD, Lavardin en Naim had ik toch boven de BC verwacht dan..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

addesmo

BelCanto is gewoon erg erg goed!

Liko

Belcanto heeft vroeger, tot een jaar of 20 geleden, fraaie buizenversterkers gemaakt.

mmuetst

Citaat van: addesmo op april 27, 2024, 14:26:39BelCanto is gewoon erg erg goed!

Klopt want ze gebruiken een hele goede klasse D versterker van Nederlandse bodem: Hypex. Maar daar vragen ze dan wel weer meer geld voor. Dus kun je net zo goed een goedkoper merk kopen met dezelfde modules.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

addesmo

Citaat van: mmuetst op april 27, 2024, 21:38:19Klopt want ze gebruiken een hele goede klasse D versterker van Nederlandse bodem: Hypex. Maar daar vragen ze dan wel weer meer geld voor. Dus kun je net zo goed een goedkoper merk kopen met dezelfde modules.
Zelf naast elkaar geprobeerd neem ik aan.

mmuetst

Citaat van: addesmo op april 28, 2024, 08:38:57Zelf naast elkaar geprobeerd neem ik aan.
Nee, jij wel? Waarom zouden de zelfde modules anders klinken met een ander kastje eromheen? Ik zou het niet weten, behalve dan het placebo effect dat het mooie jasje eromheen en de naam je moet geloven dat het beter zou zijn.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rowdy

Je moet kijken naar het totale ontwerp niet alleen naar de gebruikte modules. Misschien heeft Bel Canto wel aanpassingen gedaan in het ontwerp t.o.v. het fabrieksontwerp.

addesmo

Citaat van: mmuetst op april 28, 2024, 10:09:34Nee, jij wel? Waarom zouden de zelfde modules anders klinken met een ander kastje eromheen? Ik zou het niet weten, behalve dan het placebo effect dat het mooie jasje eromheen en de naam je moet geloven dat het beter zou zijn.
Waarom zeg je "jij wel"?
Ik maak geen statement zoals jij doet!
Dus je onaangename manier van antwoorden zit er naast wat mij betrefd!
Tot zover, want er is geen reden om het topc verder te vervuilen.

mmuetst

#44
Citaat van: addesmo op april 28, 2024, 13:27:52Ik maak geen statement zoals jij doet!
Dus je onaangename manier van antwoorden zit er naast wat mij betrefd!
Tot zover, want er is geen reden om het topc verder te vervuilen.
"BelCanto is gewoon erg erg goed!"

Dus....

Maar het is gewoon Hypex met een mooi jasje, niks mis mee, maar dat is het. Niet meer of minder.
Ik zeg ook nergens dat het slecht is of wel. Geef alleen aan dat ik het duur vind voor een mooi jasje. Niet meer of minder. Maar persoonlijk vind ik Hypex prima spul, zelf een NAD versterker gehad met Hypex modules. Echter wilde ik weer buizen dus iemand anders blij gemaakt met deze NAD. Vaak vind ik juist ongefundeerde opmerkingen zoals "BelCanto is gewoon erg erg goed!" meer het forum vervuilen. Als een fabrikant zelf de versterker ontwerpt is het een ander verhaal, maar in dit geval dus niet. Ik denk niet dat ik @Bel Canto zijn plezier afneem, sterker nog, hij is het met mij eens. En hij is zelf blij met deze combinatie. En dat kan ook, want Hypex zijn goede klasse D versterkers. En als forum leden dat niet vinden is dat ook prima.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Citaat van: Rowdy op april 28, 2024, 12:34:19Je moet kijken naar het totale ontwerp niet alleen naar de gebruikte modules. Misschien heeft Bel Canto wel aanpassingen gedaan in het ontwerp t.o.v. het fabrieksontwerp.
Leuk bedacht, maar ik denk eerder anders om dat men snel geld kan verdienen aan een mooi kastje met daar standaard modules in van Hypex. En misschien komen ze met prachtige verhalen over speciale kabeltjes in hun versterker.
Blijft pronken met andermans veren.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Kleine correctie, de versterker van @Bel Canto gebruik ICE modules. En daar is ook niks mis mee. Is ontwikkeld samen met B&O. Er zijn meer fabrikanten die deze modules hebben gebruikt in hun apparatuur.
https://en.wikipedia.org/wiki/ICEpower

Hypex is twee jaar later begonnen met hun modules
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypex_Electronics
Zou mij niks verbazen als de één is geïnspireerd door de ander.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Bel Canto

De ref 600m maakt gebruik van ncore hypex. Modellen als 300M, 500M en 1000M gebruiken ICE.
Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

chansig

Citaat van: Rowdy op april 28, 2024, 12:34:19Misschien heeft Bel Canto wel aanpassingen gedaan in het ontwerp t.o.v. het fabrieksontwerp.

Lijkt erop van niet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bel Canto

Ze hebben wel wat aan het ontwerp gesleuteld

"the REF600M uses Bel Canto's custom Impedance Optimized Input Stage, which is said to use amplifiers of low noise and low distortion, precision film resistors, and audio-grade power-supply capacitors."

En inderdaad er ook een ander kastje om heen gedaan, wat voor sommige fabrikanten ook zeer belangrijk lijkt te zijn voor de kwaliteit van het geluid.
Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5