Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

high-q

Dat gaat zeker mooi worden op pilaren van geborsteld staal  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

beatbrother

Ik denk dat ik zometeen het vloer- en wandtapijt ga bestellen.
Een vraagje :
Diegene die ook volledig tapijt in zijn ruimte heeft liggen. Hebben jullie ondertapijt ?
Eerst was ik daar over aan het denken om dat te nemen, maar ik heb schrik dat dat
wat te dik en te dempend gaat zijn.
Het is fijn als het wat zacht loopt, maar te zacht is ook niet goed hè ?

HTip

Citaat van: beatbrother op juli  5, 2012, 10:39:16
Ik denk dat ik zometeen het vloer- en wandtapijt ga bestellen.
Een vraagje :
Diegene die ook volledig tapijt in zijn ruimte heeft liggen. Hebben jullie ondertapijt ?
Eerst was ik daar over aan het denken om dat te nemen, maar ik heb schrik dat dat
wat te dik en te dempend gaat zijn.
Het is fijn als het wat zacht loopt, maar te zacht is ook niet goed hè ?
Ik weet niet wat je nog meer aan akoestische maatregelen hebt gepland, maar tapijt (met of zonder ondervloer) kan zorgen voor overdemping. Ik heb de podia en achterwand bekleed met tapijt, maar daar zijn de andere akoestische aanpassingen op afgestemd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: beatbrother op juli  5, 2012, 10:39:16
Ik denk dat ik zometeen het vloer- en wandtapijt ga bestellen.
Een vraagje :
Diegene die ook volledig tapijt in zijn ruimte heeft liggen. Hebben jullie ondertapijt ?
Eerst was ik daar over aan het denken om dat te nemen, maar ik heb schrik dat dat
wat te dik en te dempend gaat zijn.
Het is fijn als het wat zacht loopt, maar te zacht is ook niet goed hè ?
Als je gaat voor een hoge pool, dan is zo'n ondertapijt wel aan te bevelen. Het ondertapijt drukt de pool naar boven en daardoor blijft je tapijtje veel langer mooi :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Citaat van: beatbrother op juli  5, 2012, 10:39:16
Ik denk dat ik zometeen het vloer- en wandtapijt ga bestellen.
Een vraagje :
Diegene die ook volledig tapijt in zijn ruimte heeft liggen. Hebben jullie ondertapijt ?
Eerst was ik daar over aan het denken om dat te nemen, maar ik heb schrik dat dat
wat te dik en te dempend gaat zijn.
Het is fijn als het wat zacht loopt, maar te zacht is ook niet goed hè ?

Ik heb me door de vloerlegger laten informeren en deze kwam met het verhaal dat het op mijn betonnen vloer verstandig was om een ondervloer te leggen. Ik heb nog niet gemeten wat het voor akoestisch effect het heeft, maar ik heb in mijn ruimte niet het idee dat het te veel dempt.

Heb zelfs al een paar bezoekers gehad die op de grond gingen liggen omdat het zo zacht was  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DD2

Prachtig.. :)  wat een hoop creatieve geesten hier.. haha..  :pompom:  :clapping:

Jean Sibelius

Citaat van: high-q op juli  7, 2012, 10:28:47
Ik heb me door de vloerlegger laten informeren en deze kwam met het verhaal dat het op mijn betonnen vloer verstandig was om een ondervloer te leggen. Ik heb nog niet gemeten wat het voor akoestisch effect het heeft, maar ik heb in mijn ruimte niet het idee dat het te veel dempt.

Heb zelfs al een paar bezoekers gehad die op de grond gingen liggen omdat het zo zacht was  ;D
De vloer is natuurlijk wel relatief gezien een heel groot oppervlak, dus ik zou niet zondermeer aannemen dat het goed gaat.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

beatbrother

Voila,
Hierbij toch weer even een update.  ;D
Vandaag een projector gekocht. Het is geworden : Sony VW-95  :pompom:

Dus ik denk dat ik nu alles bij elkaar heb voor de HT.
Het enige dat nu nog moet gebeuren is de afwerking van de HT en dan het plaatsen van
het materiaal. ;o)
Maandag a.s. begint Gé weer thuis met het plaatsen van de podiums.  8)
Ik kijk er al naar uit.

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Gefeliciteerd met je aankoop, het lijkt me echt een topprojector!!! Waar vielen uiteindelijk de andere kanshebbers op af?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

beatbrother

Citaat van: skyfox op juli 14, 2012, 00:26:28
Gefeliciteerd met je aankoop, het lijkt me echt een topprojector!!! Waar vielen uiteindelijk de andere kanshebbers op af?

Ik twijfelde tussen een JVC X3.
Toen heb ik een demo gehad en toen was ik toch niet zo heeel overtuigd door die X3 ook met name dat je daar geen CMS op hebt
en bij de Sony wel. Als ik dat bij de JVC wil hebben moet ik al richting een X7 gaan, maar dat is ook weer een stukje duurder.
De Sony valt daar net tussenin.
Verder heb ik ook wat reviews gelezen en over die Sony waren ze allemaal ontzettend lovend.
En ik vind m er ook heel stijlvol en mooi uitzien.
Bijgevolg dus de keuze gemaakt voor de Sony.

beatbrother

En voila ... vandaag is Gé weer begonnen met de bouw van de podiums en zitten we nu in de laatste rechte lijn richting de finish.  :pompom:
Nog eventjes dus doorbijten.

We hebben ook eventjes de zetels allemaal opgezet om de maat op te nemen.  ;D
Hierbij dus ook weer enkele fotootjes.
Op de eerste foto zie je rechtsachter ook het geplaatste audio-rack. De leggers zijn er wel eventjes weer uitgehaald voor het stof.





RalphH

Proficiat met de keuze en aanschaf van de projector.

Plaatsen van het materiaal...jeukjeukjeuk ;D.
Hopen dat de afwerkingen rap gaan, dan kun met de goodies aan de slag. Da's toch wel the icing on the cake! De eerste opstelling, de eerste luister- en kijksessies en daarna het finetunen en weer genieten van de verbeteringen. Leeeeeuk!

ohw en de stoelen, het is al gezegd, ...maar ze zijn zooo gaaf!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

W.Otter

heeel vet! en heel jaloersmakend  ::) ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
komt de achterste rij stoelen ook op een verhoging? en zit er opbergruimte in de armleuningen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Citaat van: W.Otter op juli 16, 2012, 21:50:55
heeel vet! en heel jaloersmakend  ::) ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
komt de achterste rij stoelen ook op een verhoging? en zit er opbergruimte in de armleuningen?

Yep en Yep
Op de eerste foto zie je de bouw van het verhoog. Die stoelen komen een 18 cm hoger te staan dan de rij ervoor.
In de armleuningen van de zetels zie je dat dat onderbroken is.
Dat kan je omhoog doen en dan kan je daar vanalles in kwijt.  ;D

high-q

Mooie update. Het ziet er in de basis al ontzettend netjes uit. Je creëert echt een high-expectations gevoel met je plannen en foto's. Maar ik denk dat jullie samenwerking dat wel helemaal waar gaat maken :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Zefanja

Mooie vooruitgang.
Ziet er weer goed uit.
De verwachtingen zijn idd hooggespannen  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

beatbrother

Geloof me vrij ... mijn verwachtingen zijn nog hoger gespannen.  ;D
Maar ik denk dat we tot nu toe nog altijd op de goede weg zijn, maar nu komen wel de belangrijkste zaken naar afwerking toe.
Dus het zal nog eventjes spannend worden.

Ik heb wel een vraagje waarop ik een antwoord hoop te krijgen van iemand.
Zoals je ziet zijn we nu bezig met dat podium te bouwen. Daarop komt dan de achterste rij zetels te staan en op dat podium wordt dan een Buttkicker gemonteerd. Hetgene wat ik een beetje vrees is dat het te hol gaat klinken met die buttkicker op dat podium of dat het gaat rammelen.
Dus nu is het de bedoeling om dat podium met rotswol op te vullen
Heeft iemand van jullie ook ervaring met zo een podium en een buttkicker ?
Zou het mss beter zijn om het met zand op te vullen ?

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Citaat van: beatbrother op juli 17, 2012, 14:31:30
Ik heb wel een vraagje waarop ik een antwoord hoop te krijgen van iemand.
Zoals je ziet zijn we nu bezig met dat podium te bouwen. Daarop komt dan de achterste rij zetels te staan en op dat podium wordt dan een Buttkicker gemonteerd. Hetgene wat ik een beetje vrees is dat het te hol gaat klinken met die buttkicker op dat podium of dat het gaat rammelen.
Dus nu is het de bedoeling om dat podium met rotswol op te vullen
Heeft iemand van jullie ook ervaring met zo een podium en een buttkicker ?
Zou het mss beter zijn om het met zand op te vullen ?

Zelf geen ervaring met de buttkicker, maar weet wel hoe deze werkt. Als de bovenste plaat van het podium dik genoeg is en je deze ook nog eens bekleed met vloerbedekking, zal het ratelen (contactgeluid) volgens mij wel meevallen. Als je het podium op gaat vullen zal het inderdaad minder hol klinken. Zand is goedkoper dan steenwol, geen idee wat voor effect dat verder heeft op het geluid.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Jammer dat je niet buttkickers onder het hele podium kunt plaatsen.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Geen ervaring met Buttkickers, maar het podium sowieso opvullen met steen- of glaswol. Maakt niet uit welke. Als de vloer buigzaam is krijg je op die manier een grote absorber, niet helemaal volgens het principe van de paneelabsorber, maar het zal zeker een positief effect geven. Denk overigens dat Buttkickers iets té zijn op zo'n podium ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

beatbrother

Citaat van: HTip op juli 18, 2012, 10:40:31
Denk overigens dat Buttkickers iets té zijn op zo'n podium ;)

Hoe bedoel je met dat de Buttkickers iets té zijn ?
Overkill ?

HTip

Citaat van: beatbrother op juli 18, 2012, 11:10:31
Hoe bedoel je met dat de Buttkickers iets té zijn ?
Overkill ?
Overkill zou best kunnen. Ik weet niet hoe diep je subs gaan, maar bij mij is 1 al genoeg om meer dan alleen je broekspijpen te laten wapperen ;)
Zeker op een podium denk ik dat de buigzame vloer het effect te veel zal versterken. Ik heb in het begin mijn sub op het podium gehad, maar zelfs met ontkoppelen was dat gewoon te veel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive