KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sultankat

Citaat van: VANZOMERENG op februari  3, 2013, 21:04:55
Alleeeh, gij zijt dus wreed content over je zelf m.b.t. de nederlandse taal.
Ik schat in dat onze zuiderburen praten over "uzelf" ipv "je zelf".
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jumping Jack

Wij gebruiken beide, daar doen we niet moeilijk over  ;D'
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op februari  3, 2013, 21:32:25
Wij gebruiken beide, daar doen we niet moeilijk over  ;D'
Belgen die niet moeilijk doen over taal   :blink:

Deleted member

En gelukkig zijn de begrippen "cynisme" en "humor" jullie ook niet geheel onbekend...
Stereo-fan for life!

Jumping Jack

Citaat van: AbZ op februari  3, 2013, 21:34:41
Belgen die niet moeilijk doen over taal   :blink:

Over 1 taal. Over verschillende talen, dat is een ander paar mouwen  :wacko:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

#130
ik heb gemerkt ieder topic die ik begin dwaalt langzaam af van zijn pad ....

ik wou een kabel verkopen en tis geeindig in kabel discussie.

ik denk dat deze topic eindigt met grammaticca...

hahahah  lol.
**UNDER CONSTRUCTION**

AbZ

#131
Citaat van: Jumping Jack op februari  3, 2013, 21:36:01
Over 1 taal. Over verschillende talen, dat is een ander paar mouwen  :wacko:

                Ils sont fous, ces Belges.

paaj

#132
Citaat van: erik s. op februari  3, 2013, 16:31:26
we zijn al wat verder....

Dezelfde als op de site staan? Wat een beesten... ongetwijfeld prachtig mooi maar mist visueel de Kharma charme die in de achterovergeleunde vorm zit.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

erik s.

Citaat van: paaj op februari  3, 2013, 22:24:05
Dezelfde als op de site staan? Wat een beesten... ongetwijfeld prachtig mooi maar mist visueel de Kharma charme die in de achterovergeleunde vorm zit.
zijn wat meer traditionele kasten. ook de topmodellen van Kharma hebben geen schuine kasten btw.



<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

John Wx

Citaat van: maz op februari  3, 2013, 21:37:55
ik heb gemerkt ieder topic die ik begin dwaalt langzaam af van zijn pad ....

ik wou een kabel verkopen en tis geeindig in kabel discussie.

ik denk dat deze topic eindigt met grammaticca...

hahahah  lol.

Ahhhhh je gaat het probleem inzien aan wie het ligt  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Midcall

Citaat van: maz op februari  1, 2013, 16:49:27
hahahahaha

ik denk zijn volgende upgrade...
Dat is echt geen upgrade, die grote jongens klinken in niets bijzonder en tot op heden over het algemeen matig ontvangen op diverse shows.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Wijx wondere wereld

Volgens de eigenaar van Kharma kwam dat omdat de ruimte meestal te klein is bij shows
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

AbZ

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  3, 2013, 23:51:38
Volgens de eigenaar van Kharma kwam dat omdat de ruimte meestal te klein is bij shows
Hebben ze hem niet verteld dat ie meer ruimte kon huren
of kleinere speakers kon neerzetten?

Midcall

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  3, 2013, 23:51:38
Volgens de eigenaar van Kharma kwam dat omdat de ruimte meestal te klein is bij shows
Deze reacties zijn inclusief de shows bij Kharma zelf. Ik ben ze zelf bij 3 verschillende gelegenheden tegengekomen, en inderdaad, niets bijzonders (behalve het bijzondere prijskaartje).
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

VlisChris

#139
Citaat van: maz op februari  3, 2013, 21:37:55
ik denk dat deze topic eindigt met grammaticca...

Nee hoor.
Die discussie is bij deze beƫindigd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AbZ

#140
Citaat van: Christiaan S op februari  4, 2013, 01:28:15
Nee hoor.
Die discussie is bij deze beƫindigt.
Goet zo!

@Midcall, zijn er ook Kharma's die jij wel mooi vond?

Cookymonster

Citaat van: Midcall op februari  4, 2013, 01:12:32
Deze reacties zijn inclusief de shows bij Kharma zelf. Ik ben ze zelf bij 3 verschillende gelegenheden tegengekomen, en inderdaad, niets bijzonders (behalve het bijzondere prijskaartje).
Ik heb ze niet gehoord.  Wel wat andere in de showroom in Breda...de meer "wereldse" producten.  Haalbaar voor (sommige) stervelingen. Die klonken wel bijzonder goed moet ik zeggen.
De grote stonden er ook, maar niet aangesloten. Ik vind het meer "attractiepolen". Eerder dan luidsprekers.  Ze intrigeren.

Maar ik kan me best voorstellen dat ze wel altijd moeten ontgoochelen als je ze afzet tegen de prijs.
Hoe kan die nu 20 keer beter spelen dan hun 20 keer goedkopere luidspreker ...


Misschien beter dat men ze niet laat horen, zodat de magie en de legende blijft ???

Midcall

Citaat van: BuSpu op februari  1, 2013, 11:31:41
Blijkbaar zijn al die hulpmiddelen niet meteen nodig. Dat is ook zeker geen wet, zo van 'als je geen basstraps of diffusers hebt kan het niks zijn'. Als je een probleem hebt kan het een oplossing zijn maar je moet iemand ook geen probleem aanpraten.
Ik krijg wel de indruk dat Maz behoorlijk goed weet wat er te halen is op audiogebied dus dergelijke afwegingen zijn vast wel gemaakt. Bovendien wil niet iedereen in een 'studio'wonen.
Raaphie sloeg wel wat spijkers op de kop. Er worden wat (tien)duizenden euro's tegenaan gesmeten, maar aandacht voor akoestiek is er nagenoeg niet. Akoestiek bepaalt tenminste 50% van de kwaliteit van je geluid. De overige 50% wordt bepaald door de aparatuur, waarvan de speakers het grootste deel voor hun rekening nemen. Zolang je niets/weinig aan akoestieke optimalisatie doet, dan zijn die duizenden euro's aan uitgaven aan apparatuur voor een groot deel weggegooid geld. Je gooit zoveel potentieel van deze speakers de gracht in, je hebt werkelijk geen idee. Als ik lees dat mensen met stoffen behang en spachtelputz-achtig stucwerk denken iets aan akoestieke verbeteringen te hebben gedaan, verbaast me dit enorm. Als je toch zo serieus met audio in de weer bent, dan had ik toch enige kennis op dit vlak verwacht... er ligt nog voor velen een hele wereld open, en ze weten nog niet half hoe goed hun set zou kunnen klinken.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

VlisChris

Het is wellicht nogal offtopic, maar ik denk dat akoestiek en apparatuur niet het enige is dat je geluidskwaliteit bepaald.
Het is niet meetbaar, en daarmee direct een hellend vlak. Maar gemoedstoestand mag wat mij betreft gerust aan het lijstje toegevoegd worden. Afhankelijk van mijn bui vind ik mijn set anders klinken dan dagen dat ik een andere bui heb.

Die speakers die er zo verschrikkelijk lelijk uitzien in mijn ogen (die eerder in dit topic voorbij komen), dat zijn speakers waar maar 1 set van gemaakt is. In welke mate is er een kans dat ze specifiek afgestemd zijn op deze ruimte en akoestiek?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Midcall

#144
Citaat van: AbZ op februari  4, 2013, 01:31:43
@Midcall, zijn er ook Kharma's die jij wel mooi vond?
Ik was wel redelijk gecharmeerd van hun 2.3 modellen, die vind ik goed klinken in een goed gedempte kleine/middelgrote ruimte. Mist wel een en ander in het laag (maar dat is bij bijna alle Kharma's het geval), maar is wel good fun om naar te luisteren en zou ik goed mee kunnen leven. De grotere/duurdere modellen zoals de 3.2 of Exquisite lijn klinken ook best wel goed hoor, maar in het juiste perspectief geplaatst vind ik ze onvoldoende concurrerend met gelijk geprijsde andere merken (ik druk mij wat voorzichtig uit). Nu loop ik wel wat jaartjes mee en ben in de gelukkige omstandigheid redelijk wat te kunnen beluisteren wat in dit high-end segment speelt en is het wat makkelijk praten voor mij. Veel mensen hebben die luxe wat minder en dan is het ook lastiger een beslissing te nemen. Het komt er mijn insziens vooral op neer of je een goede prijs bij Kharma kunt onderhandelen. De uiteindelijk te betalen prijs zou mijn uiteindelijke oordeel bepalen, maar ik heb nimmer met Kharma onderhandeld voor de aanschaf van een set speakers, dus wellicht dat ze in de praktijk concurrerender zijn dan dat ik nu van mening ben.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

sultankat

Citaat van: Midcall op februari  4, 2013, 02:21:50
Ik was wel redelijk gecharmeerd van hun 2.3 modellen, die vind ik goed klinken in een goed gedempte kleine/middelgrote ruimte. Mist wel een en ander in het laag (maar dat is bij bijna alle Kharma's het geval), maar is wel good fun om naar te luisteren en zou ik goed mee kunnen leven. De grotere/duurdere modellen zoals de 3.2 of Exquisite lijn klinken ook best wel goed hoor, maar in het juiste perspectief geplaatst vind ik ze onvoldoende concurrerend met gelijk geprijsde andere merken (ik druk mij wat voorzichtig uit). Nu loop ik wel wat jaartjes mee en ben in de gelukkige omstandigheid redelijk wat te kunnen beluisteren wat in dit high-end segment speelt en is het wat makkelijk praten voor mij. Veel mensen hebben die luxe wat minder en dan is het ook lastiger een beslissing te nemen. Het komt er mijn insziens vooral op neer of je een goede prijs bij Kharma kunt onderhandelen. De uiteindelijk te betalen prijs zou mijn uiteindelijke oordeel bepalen, maar ik heb nimmer met Kharma onderhandeld voor de aanschaf van een set speakers, dus wellicht dat ze in de praktijk concurrerender zijn dan dat ik nu van mening ben.

Ik denk dat je hier de 3.2 en de 2.3 door elkaar haalt. De 3.2 is de "goedkopere", meer voor kleinere ruimtes geschikte Kharma. Deze heeft een ceramische woofer. De 2.3 heeft een Eton klassieke woofer.
Hier een foto van de 3.2:



en hier van de 2.3:

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Bama

Citaat van: sultankat op februari  4, 2013, 08:04:28
Ik denk dat je hier de 3.2 en de 2.3 door elkaar haalt. De 3.2 is de "goedkopere", meer voor kleinere ruimtes geschikte Kharma. Deze heeft een ceramische woofer.


En de latere versie's zijn voorzien van een zogenaamde blackbox als woofer

Markus2

@ Christiaan S,

Ik denk dat ,met de juiste apparatuur, gemoedstoestanden prima te meten zijn.
En je hebt gelijk. Ook ik ken momenten dat m'n kop er feitelijk niet naar staat en ik welke set dan ook, waardeloos vindt klinken.
Het tegenovergestelde kan ook weleens gebeuren maar dan is er sprake van drankmisbruik.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

John Wx

er zijn een paar merken die een bepaalde x faktor hebben die mensen graag willen betalen dat extra, is niks mis mee is in elke branche
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mr.M

Wat betreft laag , klopt wat er geschreven staat , kharma gaat niet heel laag.tot 30.hz
De 2 serie van mij dan.
Het laag wat ze wel weergeven hebben een hoge kwaliteit, strak , droog, snel en vol informatie
Voor het laagste laag onder de 30 hz.heb ik een sub bij en dat geeft toch een heel mooi ruimtelijk effect, en het maakt de podium wat groter.
Je heb niet het idee dat een sub aan staat.Zet je het uit merk je meteen dat er wat wegvalt, all hoor je het niet.

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**