Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2017, 19:51:31
Ik ga straks pas voor het eerst 4k native kijken....Planet Earth II.
Met mijn vrouw dus ik kan niet teveel veranderen van instelling.
Voorlopig alles even op auto gezet.
Morgen ga ik eens met die metadata spelen om te kijken wat het doet.
Het liefst wil ik die high lamp niet gebruiken....gewoon teveel lawaai  :D

Zoals Harry al aangaf....met zijn link. 8)
Je gaat wel op safe heh...,als dit je niet gaat bevallen dan gaat het alleen maar slechter worden,en doel ik op de PQ natuurlijk  :D  8) :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#1051
Planet Earth 2 is spectaculair mooi. Maar niet moeilijk. Revenant is bv erg moeilijk, donkere bossen met knetter heldere hemels en vaak zon tegenlicht, dan merk je dat het niet gaat. Of het bos is te donker of de zon/hemel clipt.
Ik ga zo Narcos laatste ep kijken 2160p en daarna Terminator Genysis die ik net op UHD binnen had gekregen.


Ik vind het aanbod nog steeds niet geweldig. Deze UHD schijfjes heb ik nu :

1 B Fox UHD+BD Alien Covenant amazon
2 ABC Sony UHD+BD Billy Lynn's Long Halftime Walk amazon
3 ABC Paramount UHD+BD Terminator Genysis amazon
4 ABC Fox UHD+BD Miss Peregrines Home For Peculiar Children mediamarkt
5 ABC Paramount UHD+BD Star Trek Beyond mediamarkt
6 ABC Fox UHD+BD Deadpool mediamarkt
7 ABC MGM UHD+BD The Magnificent Seven amazon
8 ABC Sony UHD+BD Underworld amazon
9 ABC Universal UHD+BD Oblivion amazon
10 ABC Fox UHD+BD The Martian amazon
11 ABC Fox UHD+BD The Revenant amazon
12 B Lionsgate UHD+BD Sicario amazon
13 ABC Universal UHD+BD Lucy amazon

Erik van Voorst (in memoriam)

#1052
Een GEWELDIGE ERVARING ik heb er geen andere woorden voor...met alles op Auto en de lamp op HIGH ( Barco Times Revisited) heb ik met open mond zitten kijken, I kid you not  :wow:

Mijn vrouw was gelukkig ook ZEER onder de indruk want zij zag tot nu toe enkel 7K (van onze bankrekening).

Wel jammer te horen dat dit een makkelijke 4K HDR film was....ik was al als een kind zo blij.
Prachtige kleuren trouwens en spot on afgesteld door Garmt  O0

De audio stages van de 205 zijn echt weer een stuk mooier dan de 105, het laag heeft meer puls en mid hoog weer iets meer resolutie.

Kortom een tevreden mens .

btw geluid van de projector in High Lamp mode is tijdens de film niet te horen valt dus reuze mee gelukkig maar want die High Mode zal steeds vaker aan gaan   :pompom:

Ik heb
The Revenant-Ghost In The Shell-Planet Earth II-Fifth Element-Magnificent 7-Star Wars-Chappie-Avatar-The Martian-Wonder Woman-Spiderman 2 en 3- The Huntsman 1 en 2
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

Leuk om te lezen dat jullie zo hebben genoten van de Sony/Oppo uhhhh..,film  :D
Ik kan er over mee praten... ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bas Akkerman

Getver, ik zit helemaal niet te wachten op dit soort jubelverhalen. Nou krijg ik videophilia nervosa.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

home@the movies

#1055
Citaat van: Bas Akkerman op oktober 14, 2017, 13:31:36
Getver, ik zit helemaal niet te wachten op dit soort jubelverhalen. Nou krijg ik videophilia nervosa.

Daar zijn pilletjes voor hé bas, ze zitten wel in een grote doos en zijn nogal moeilijk door te slikken, ik dacht dat het merk Sony op het doosje stond  ;D ;D ;D ;D ;D

evilniek

Citaat van: riwi op oktober 13, 2017, 20:43:18
Planet Earth 2 is spectaculair mooi. Maar niet moeilijk. Revenant is bv erg moeilijk, donkere bossen met knetter heldere hemels en vaak zon tegenlicht, dan merk je dat het niet gaat. Of het bos is te donker of de zon/hemel clipt.
Ik ga zo Narcos laatste ep kijken 2160p en daarna Terminator Genysis die ik net op UHD binnen had gekregen.


Ik vind het aanbod nog steeds niet geweldig. Deze UHD schijfjes heb ik nu :

1 B Fox UHD+BD Alien Covenant amazon
2 ABC Sony UHD+BD Billy Lynn's Long Halftime Walk amazon
3 ABC Paramount UHD+BD Terminator Genysis amazon
4 ABC Fox UHD+BD Miss Peregrines Home For Peculiar Children mediamarkt
5 ABC Paramount UHD+BD Star Trek Beyond mediamarkt
6 ABC Fox UHD+BD Deadpool mediamarkt
7 ABC MGM UHD+BD The Magnificent Seven amazon
8 ABC Sony UHD+BD Underworld amazon
9 ABC Universal UHD+BD Oblivion amazon
10 ABC Fox UHD+BD The Martian amazon
11 ABC Fox UHD+BD The Revenant amazon
12 B Lionsgate UHD+BD Sicario amazon
13 ABC Universal UHD+BD Lucy amazon


Bladerunner is ook een aanrader.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

CitaatBladerunner is ook een aanrader.

Blade runner is fenomenaal, ik ga vandaag sedert heel lang nog eens zelf van een filmpje kunnen genieten en deze staat op het programma.

Heb al even tijdens een aantal demo's stukken laten zien aan klanten en iedereen is onder de indruk. Kleine kanttekening dat deze film uiteraard een transfer is van 35 mm en hier en daar uiteraard de sporen van tijd vertoond, ook al is hij gerestaureerd. Voor mij geen enkel probleem, i love it.

Kjelt

Ik denk dat hij wellicht de nieuwe Bladerunner (2017) bedoeld?

evilniek

Citaat van: Kjelt op oktober 14, 2017, 17:06:43
Ik denk dat hij wellicht de nieuwe Bladerunner (2017) bedoeld?

Nee, de Golden Oldie.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Ok my wrong moet ook nog in de bioscoop draaien dus uhd disk zal nog even duren  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

#1061
Okay nog een jubelverhaal dan  :popcorn:

Ditmaal geen 1:1 "Back-Up" van Planet Earth via de harddisk naar de 205 maar een echt schijfje.
Na heel lang wachten kwam namelijk "Big Bada Boom" 4K HDR eindelijk binnen.

Zojuist klaar met kijken op High Lamp Mode en alles op Auto.

Bij de openingsscene als de Gaultier Monsters ( are you German) de tempel ingaan riep ik zelf ook heel even Aziz Light......dus had ik wel iets meer licht in de donkere passage willen hebben.
Maar de vele positieve zaken zoals kleur en contrast en scherpte bleven mij overweldigen...en deden een enkele donkere scene mij snel vergeten.

Nu moet ik wel bekennen dat ik nog steeds een van de eerste edities van de Fifth op 1080p heb en dat was zeker niet de beste maar de verschillen waren nu zo groot dat een normale 1080P echt kansloos is.

Als voorbeeld van de vele kleuren kun je alleen al het jasje van Zorg zien...deze is van een soort kunstof waar werkelijk een heleboel kleuren in glanzen. Het ruimte schip in een prachtige zwart gedetailleerde sterrenhemel schiet echt met knalblauwe flisen weg. Leeloo is mooier dan ooit met de beroemde springscene. Ook Ruby heeft verschikkelijk veel donkere tinten met zijn extravagante kleding wat werkelijk subliem wordt weergegeven.  :o
De explosies met zijn felle oranje/zwart vuur is ook iets om gezien te hebben op 4K.

Kortom heb ik de Fifth Element opnieuw beleefd...iets wat ik dacht dat niet mogelijk was.  8)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Hoe heb je de HDR contrast regelaar nu staan in de Sony? Had Garmt daar nog advies over gegeven?
Deze kan je gebruiken om het algehele helderheids niveau bij HDR materiaal wat op te krikken en ietwat clipping te accepteren.

Erik van Voorst (in memoriam)

Heb ik (nog) steeds niet aangezeten omdat ik het tot nu toe  "randje acceptabel" vind.
Ik denk dat The Revenant inderdaad dan wel mogelijk (te) donker gaat worden.

Net klaar met La La Land en inderdaad zijn er ook in deze film weer wat momenten dat meer licht wenselijk is als je technisch kijkt
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rob_Dingen

Zet hem in de oppo op strip metadata en 300 nits en kijk dan nog maar eens.
De contrast slider heb ik op 45 gezet, als je hoger gaat klipt het cms systeem.

Rob

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bas Akkerman

Citaat van: home@the movies op oktober 14, 2017, 15:21:13
Daar zijn pilletjes voor hé bas, ze zitten wel in een grote doos en zijn nogal moeilijk door te slikken, ik dacht dat het merk Sony op het doosje stond  ;D ;D ;D ;D ;D
Oh, die heb ik altijd in mijn oren gestopt... :eh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 14, 2017, 23:24:01
Okay nog een jubelverhaal dan  :popcorn:

Ditmaal geen 1:1 "Back-Up" van Planet Earth via de harddisk naar de 205 maar een echt schijfje.
Na heel lang wachten kwam namelijk "Big Bada Boom" 4K HDR eindelijk binnen.

Zojuist klaar met kijken op High Lamp Mode en alles op Auto.

Bij de openingsscene als de Gaultier Monsters ( are you German) de tempel ingaan riep ik zelf ook heel even Aziz Light......dus had ik wel iets meer licht in de donkere passage willen hebben.
Maar de vele positieve zaken zoals kleur en contrast en scherpte bleven mij overweldigen...en deden een enkele donkere scene mij snel vergeten.

Nu moet ik wel bekennen dat ik nog steeds een van de eerste edities van de Fifth op 1080p heb en dat was zeker niet de beste maar de verschillen waren nu zo groot dat een normale 1080P echt kansloos is.

Als voorbeeld van de vele kleuren kun je alleen al het jasje van Zorg zien...deze is van een soort kunstof waar werkelijk een heleboel kleuren in glanzen. Het ruimte schip in een prachtige zwart gedetailleerde sterrenhemel schiet echt met knalblauwe flisen weg. Leeloo is mooier dan ooit met de beroemde springscene. Ook Ruby heeft verschikkelijk veel donkere tinten met zijn extravagante kleding wat werkelijk subliem wordt weergegeven.  :o
De explosies met zijn felle oranje/zwart vuur is ook iets om gezien te hebben op 4K.

Kortom heb ik de Fifth Element opnieuw beleefd...iets wat ik dacht dat niet mogelijk was.  8)
Zou de 360 dan misschien toch een betere keuze zijn in deze? Ik ga trouwens de 22e naar Belgie om de Sony's en andere projectoren zelf eens te bekijken. Beetje off topic...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Rob_Dingen op oktober 16, 2017, 09:28:49
Zet hem in de oppo op strip metadata en 300 nits en kijk dan nog maar eens.
De contrast slider heb ik op 45 gezet, als je hoger gaat klipt het cms systeem.

Rob

In het Oppo Menu

In de HDR heb ik metadata gekozen.
Ik heb 300 nits gekozen

Maar mijn contrastslider gaat maar tot +16 of -16

Zie ik iets over het hoofd  :blush:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

#1069
Citaat van: Erik van Voorst op oktober 17, 2017, 16:41:42
In het Oppo Menu

In de HDR heb ik metadata gekozen.
Ik heb 300 nits gekozen

Maar mijn contrastslider gaat maar tot +16 of -16

Zie ik iets over het hoofd  :blush:

Ik denk dat er 2 adviezen zijn in het bericht van Rob.
Draai je met HDR zet dan de "HDR contrast" regelaar in de projector op 45. Werner had het over 70
Draai je met "strip metadata" dan krijgt de projector geen HDR maar SDR, dan moet je niet aan de contrast regelaar in de projector draaien, maar zo laten staan als Garmt hem heeft ingesteld met de calibratie.

Het kan ook zijn dat ik het niet goed heb begrepen wat er bedoeld werd  :angel:

Rob_Dingen

#1070
Perfect verwoord riwi.
Overigens heb je geen calibratie op UHD HDR/SDR

Rob

Erik van Voorst (in memoriam)

Bedankt guys...vanavond eens proberen met twee nieuwe delen van Planet Earth II...heb tenslotte ook mijn Krell Processor eindelijk aan de praat  :hehe:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2017, 08:54:09
Zou de 360 dan misschien toch een betere keuze zijn in deze? Ik ga trouwens de 22e naar Belgie om de Sony's en andere projectoren zelf eens te bekijken. Beetje off topic...

Ik vraag mij af of de 360 dat HDR "probleem" beter tackled dan de 260 maar de proof is in eating the pudding   :D
Ik zou ze zeker naast elkaar eerst willen kijken/vergelijken als je de (veel) duurdere overweegt.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bas Akkerman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 17, 2017, 19:01:04
Ik vraag mij af of de 360 dat HDR "probleem" beter tackled dan de 260 maar de proof is in eating the pudding   :D
Ik zou ze zeker naast elkaar eerst willen kijken/vergelijken als je de (veel) duurdere overweegt.
Budgettechnisch is de 260 al spannend, maar ik ga ze zeker vergelijken.
Veel plezier met de films, mocht je eens Haags gezelschap wensen, ik houd me aanbevolen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

home@the movies

#1074
Citaat van: riwi op oktober 17, 2017, 17:33:37
Ik denk dat er 2 adviezen zijn in het bericht van Rob.
Draai je met HDR zet dan de "HDR contrast" regelaar in de projector op 45. Werner had het over 70
Draai je met "strip metadata" dan krijgt de projector geen HDR maar SDR, dan moet je niet aan de contrast regelaar in de projector draaien, maar zo laten staan als Garmt hem heeft ingesteld met de calibratie.

Het kan ook zijn dat ik het niet goed heb begrepen wat er bedoeld werd  :angel:

Ik denk dat er twee dingen door elkaar worden gehaald jongens , als je de strip metadata gebruikt dan is het uiteraard niet de bedoeling om de HDR contrast slider te gebruiken en op 70 te zetten aangezien je dan SDR naar de projector stuurt, de slider fungeert dan als gewone contrast regelaar die dan inderdaad lager moet staan om niets te laten clippen.

Als je wel HDR gebruikt en je zet de HDR slider op 70 dan ga je zoals bijgevoegde foto laat zien rond de 1000 Nits clippen, op 50 is dat dik boven de 2000 Nits.

De gewone contrast regeling in de sdr modus staat normaal ergens rond de 95 en moet ook worden teruggebracht bij de calibratie omdat anders clipping optreed in CMS en gray scale.