Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Symtom

#525
Hulp gevraagd  ;D EDIT* zie onder

Mannen ik had Oppo een e-mail gestuurd met daarin de vraag waarom de ene 4K MKV film wel draait en de andere niet.
Ik heb hier een zooitje 4K films van het net, allemaal door hetzelfde programma gemaakt.
Echter de Oppo pakt er maar een aantal van, bij de rest komt de melding video / file format not supported.

Oppo gaf aan dat hun geen problemen ondervonden hebben met het afspelen van MKV films.
Maar ze er graag naar wilde kijken om het met een firmware update mogelijk te kunnen verhelpen.
Nu weet ik dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben met de Oppo.
Aan de films ligt het niet, want mij LG en mediaspeler spelen ze wel allemaal af. Maar het zou mooi zijn als de Oppo dit ook zou doen.

Oppo stuurde mij het volgende:

Unfortunately without these files for testing, we are not able to determine why the player is not compatible with them and how we can address them through firmware. So the only thing that we can recommend is that you can send us or OPPO UK (http://www.oppodigital.co.uk/supportform.html) some of the files that you are having issues with, or if you downloaded the files on the Internet provide us with the link to the files so we can try to download them and verify the issues in-house.

Best Regards,
Customer Service
OPPO Digital, Inc.
162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025


Om nou een HDD te gaan opsturen is me wat te gek.
Maar een link waar de 4K flims af te halen zijn lijkt me ook niet echt een mogelijkheid...
Je hebt wel wat meer nodig als een link namelijk om ze binnen te halen.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Ik heb gekeken naar wetransfer etc, echter ben je beperkt tot 20Gb terwijl de 4K mkv's min 40 a 50 gb zijn en meer.
Of heeft iemand een betaalde versie van dropbox waar je 100Gb mee kunt versturen...

Thanx en een fijn kerst iedereen !!   :xmas: :xmas:

EDIT* Ik heb een 30 dagen trail van sugersync genomen, daarmee kan ik 500gb versturen.
Ik ga proberen of dat lukt.



B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

papaleo

@simsatit
Ja,dat is zo,de destijds beroemde HD1 :worship: was zijn concurentern ver voor!


Citaat van: DVDmartinDVD op december 26, 2016, 10:49:39
Met highlamp aan dan nog donker?

Dat is inherent aan een pj wanneer je deze voed met HDR,de 'pops' in het beeld moeten ergens vandaan komen,het gehele beeld word wat donkerder om de high-lights er te laten uitspringen.

Dat is op dit moment een beetje jammer wanneer je op een pj HDR wil laten zien,dit zal in de toekomst alleen maar beter en nog mooier gaan worden zeker als de laser pj betaalbaar gaat worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

@Symtom

Niet dat er wat aan heb,maar dit is precies zo met de Panasonic UB900!
Maw er zal wel iets structueel mis zijn met de video-chip....,net als Oppo zal dit waarschijnlijk met software opgelost gaan worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DVDmartinDVD

Citaat van: papaleo op december 26, 2016, 11:18:07

Dat is inherent aan een pj wanneer je deze voed met HDR,de 'pops' in het beeld moeten ergens vandaan komen,het gehele beeld word wat donkerder om de high-lights er te laten uitspringen.

Dat is op dit moment een beetje jammer wanneer je op een pj HDR wil laten zien,dit zal in de toekomst alleen maar beter en nog mooier gaan worden zeker als de laser pj betaalbaar gaat worden.

Ja ik moet het nog steeds met mijn eigen ogen gaan zien, heb de speler sinds vrijdag al binnen maar nog steeds geen tijd gehad om hem uit de doos te halen. (Nadeel van een lat-relatie)

Ik ga wel in januari mijn beamer opnieuw en speciaal laten kalibreren voor HDR, dus hier zal de meeste winst te behalen zijn.

Misschien een rare gedachten maar is Dolby Vision dan niet een tool om juist het beeld wat op te lichten?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Symtom

Citaat van: papaleo op december 26, 2016, 11:22:42
@Symtom

Niet dat er wat aan heb,maar dit is precies zo met de Panasonic UB900!
Maw er zal wel iets structueel mis zijn met de video-chip....,net als Oppo zal dit waarschijnlijk met software opgelost gaan worden.

Ja inderdaad alleen Oppo geeft aan dat hun geen problemen hebben ondervonden.
Daarom ga ik proberen ze de films toe te sturen. Zodat ze deze zelf kunnen testen, en waarom de ene het wel doet en de andere niet.
In mijn ogen al geweldig dat ze dit willen proberen.....

Hopelijk gaat het lukken.

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

CineSmurf

Wel jammer dat er geen netflix op zit. De meeste TV's hebben een prima netflix speler, maar met een projector is het handig om een speler in een hoogwaardig apparaat te hebben zitten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Symtom

Citaat van: CineSmurf op december 26, 2016, 11:36:22
Wel jammer dat er geen netflix op zit. De meeste TV's hebben een prima netflix speler, maar met een projector is het handig om een speler in een hoogwaardig apparaat te hebben zitten.

Komt vast nog, JVB digital had al Netflix icoontjes ( en andere ) gevonden in de software op de Oppo.  :xmas:
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Fox

https://recombu.com/digital/article/dolby-vision-vs-hdr-10-difference-which-is-best#

Citaat van: DVDmartinDVD op december 26, 2016, 11:30:48
Ja ik moet het nog steeds met mijn eigen ogen gaan zien, heb de speler sinds vrijdag al binnen maar nog steeds geen tijd gehad om hem uit de doos te halen. (Nadeel van een lat-relatie)

Ik ga wel in januari mijn beamer opnieuw en speciaal laten kalibreren voor HDR, dus hier zal de meeste winst te behalen zijn.

Misschien een rare gedachten maar is Dolby Vision dan niet een tool om juist het beeld wat op te lichten?

Da-lite

Mijn eerste indrukken met de Oppo. Ik kom van een 6j oude bluray speler die op zich al een heel mooi plaatje neerzette, maar de Oppo doet dit nog beter.
De speler zelf is mooi en kwalitatief gebouwd. De afstandbediening vind ik heel handig met de back-up verlichting en ligt goed in de hand. De " info " knop vind ik super om te checken wat je eigenlijk kijkt.
Ik weet dat de Pana dit ook heeft, maar ik kon dit voordien niet. De layout van het Oppo menu is heel gemakkelijk en overzichtelijk, ik had maar één min puntje ...en dat was de firmware upgrade.
Hij merkt dit zelf niet op ( ook al is hij aangesloten op een LANkabel ) , ook geen Pop up scherm  , ik moest dit zelf gaan aan klikken ...firmware en dan zoeken ...en dan pas zegt hij der is een nieuwe firmware.
De firmware zelf ging heel snel , met downloaden , installeren en terug opstarten ...max 3 min. Dat vond ik super snel.
Bij mijn Denon receiver komt dit automatisch vanaf hij merkt dat hij verbonden is met een LANkabel. Maar ja , dit zijn maar details...een mens is teveel verwent.  ;D

Het beeld : ik heb hem aangesloten met een 2.0 hdmi van 7,5 meter van 30 euro , om eerst eens te testen voor ik een dure hdmi kabel zou kopen. Ik heb beeld bij 4K films en ik zie ook het menu , dus alles werkt met deze goedkope 2.0 kabel. Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik in de toekomst wel een duurdere of betere zal moeten kopen ...omdat ik nu mijn HDR heb uit geschakeld ( mijn Sony kan geen HDR ) . Maar voor het eerste jaar doet hij alles wat hij zou moeten doen en ik ben tevreden.
Het beeld bij blurays is scherp en heel goed , ik heb dit met 2 verschillende getest voor zo'n 15min per film.
Het beeld bij UHD films is heel scherp , net iets scherper als blurays vind ik zelf ...ik kan niet meespreken over HDR ,..en ik geloof heel graag dat dit nog beter is in het totaal plaatje ( kleuren en 4k beeld te samen , dat moet super zijn ) Maar op een 150" beeld is zo'n projector niet betaalbaar voor HDR mooi te laten presenteren . En ik wil niet terug gaan naar een 100" of 90" scherm om toch te genieten van HDR, maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
Ik heb maar één opmerking over het kijken tijdens UHD films ( mij valt dit op ) , ik weet niet of er hier andere zijn die dit ook opmerken. Ik ben gewoon om al 5j te genieten van een Sony zijn frame interpolation , die stond altijd op laag bij mij ... en dit gaf voor mij een smooth beeld en dit was aangenaam kijken. Sony deed of doet dit heel goed, maar alleen bij 4K valt dit weg.
En daarnet bij Deadpool , de actie scene op de autostrade met die moto's en snelle bewegingen , valt mijn oog over iets , het is moeilijk uit te leggen , ...maar het geeft mij precies het gevoel of het beeld klopt niet 100%. Ook al is het beeld heel mooi. Waarschijnlijk komt dit door dat ik bij UHD films deze interpolation niet heb. Ik hoop dat dit nog komt in de toekomstige projectoren  , zodat je dit ook kunt gebruiken bij UHD films.
Misschien moet ik nog eerst enkele UHD films zien en het wat gewoon worden , ik heb maar 20 min gekeken naar deadpool , maar toch viel het mij op.
Ik heb ondertussen Lucy besteld , omdat dit een echte 4K film is ...om eens te zien wat dit beestje doet met een echte 4k films.

Mkv en mediaspeler via de Oppo heb ik nog niet getest, dit zal ik op een ander keertje eens doen ...eerst mijn hdmi kabel nu deftig wegwerken. Ik had hem voorlopig over de grond gelegd naar de projector om safe te spelen. Voor diegene die graag willen weten welke kabel ik gebruik .
Deze komt van amazon en is de .... Ultra HDTV Premium 4k hdmi 2.0 . , is ook heel soepel om te leggen .
Langs deze weg wil ook Werner nog eens bedanken voor zijn goede service ...ook al had hij het druk met deze dagen.  ;)
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

papaleo

#534
De Panasonic heeft dit ook,met de I knop roep je alle relevante input en output info op tijdens het afspelen van een 4k-uhd disc.

Welke Sony weergever heb je,heb je een 4K projector?

Wbt Sony's MotionFlow deze wordt,wanneer je deze 4k aanbied 'jammer genoeg' uit geschakeld (met hun projectoren) op de Impuse mode na,maar deze mode is alleen met games van toegevoegde waarde,met films zie ik er niets van!
"Motionflow Impulse" reduces motion blur without interpolation"
Ik heb motionflow op mijn VW500 meestal op de laagste standje staan maar het effect vind ik groots!
Dat is ook een van de redenen waarom ik (nog) niet ga upgraden want ook met Sonys nieuwe projector modellen is dit nog steeds niet van toepassing.
Ik denk dat de processoren in de projectoren van Sony (nog) niet toerijkend zijn om dit kunnen (berekenen)/uitvoeren.
Daar in tegen is dit met mijn Sony 75x9405c TV wel mogelijk,daar kan je alle Motionflow modes gebruiken met 4K.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Da-lite

#535
Citaat van: papaleo op december 26, 2016, 14:35:29
De Panasonic heeft dit ook,met de I knop roep je alle relevante input en output info op tijdens het afspelen van een 4k-uhd disc.

Welke Sony weergever heb je,heb je een 4K projector?

Wbt Sony's MotionFlow deze wordt,wanneer je deze 4k aanbied 'jammer genoeg' uit geschakeld (met hun projectoren) op de Impuse mode na,maar deze mode is alleen met games van toegevoegde waarde,met films zie ik er niets van!
"Motionflow Impulse" reduces motion blur without interpolation"
Ik heb motionflow op mijn VW500 meestal op de laagste standje staan maar het effect vind ik groots!
Dat is ook een van de redenen waarom ik (nog) niet ga upgraden want ook met Sonys nieuwe projector modellen is dit nog steeds niet van toepassing.
Ik denk dat de processoren in de projectoren van Sony (nog) niet toerijkend zijn om dit kunnen (berekenen)/uitvoeren.
Daar in tegen is dit met mijn Sony 75x9405c TV wel mogelijk,daar kan je alle Motionflow modes gebruiken met 4K.

Volledig met je eens over de Motionflow van Sony. Staat bij mij ook altijd op het laagste , maar het doet veel met het beeld in mijn ogen en niet storend.
Maar nu met 4k dat het er niet meer is valt het me op.
Ja , ik heb een 4k projector, een VW300 ,... ik wist niet dat de 75x9405 dit wel kon in 4k. Dus het bestaat wel, dat is goed om te weten.
Als Sony het wel kan in zijn tv's , dan mogen ze het binnenkort ook in hun nieuwe modellen van projectoren toevoegen.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

riwi

Citaat van: Symtom op december 26, 2016, 11:33:35
Ja inderdaad alleen Oppo geeft aan dat hun geen problemen hebben ondervonden.
Daarom ga ik proberen ze de films toe te sturen. Zodat ze deze zelf kunnen testen, en waarom de ene het wel doet en de andere niet.
In mijn ogen al geweldig dat ze dit willen proberen.....

Hopelijk gaat het lukken.

Misschien is het handiger om de files te bewerken en er een stuk van een paar minuten uit te knippen? 2 minuten is genoeg om te testen of het werkt.
Heb je ook met mediainfo gekeken of je een gemene deler kan vinden in de files die het niet doen en de files die het wel doen (kwa video codec / framerate / bitdiepte etc.)? Die mediainfo output kan je ook naar Oppo sturen.

sleeg023

Citaat van: Symtom op december 26, 2016, 11:33:35
Ja inderdaad alleen Oppo geeft aan dat hun geen problemen hebben ondervonden.
Daarom ga ik proberen ze de films toe te sturen. Zodat ze deze zelf kunnen testen, en waarom de ene het wel doet en de andere niet.
In mijn ogen al geweldig dat ze dit willen proberen.....

Hopelijk gaat het lukken.
Zou je de bestanden ook via JVB Digital kunnen versturen?

Da-lite

Ik weet dat dit niet de juiste plaats is om dit te melden , maar gezien het hier sneller gelezen wordt door 4k liefhebbers ...wou ik het toch even hier melden in het Oppo 4K gebeuren.

Lucy , Oblivion en The Huntsman winter's war ...zijn nu te koop vandaag voor 13,5 pond op Am... uk .!!  :pompom:

In 4K wel te verstaan . Dit is een koopje en een tijdelijke actie , dit komt omgerekend met opsturen bij , op 18 euro per film .
Ik heb ze zelf net besteld .

Ik wou het gewoon even laten weten voor diegenen die interesse mochten hebben in deze films.  :smile:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

papaleo

Citaat van: Da-lite op december 26, 2016, 15:21:11
Volledig met je eens over de Motionflow van Sony. Staat bij mij ook altijd op het laagste , maar het doet veel met het beeld in mijn ogen en niet storend.
Maar nu met 4k dat het er niet meer is valt het me op.
Ja , ik heb een 4k projector, een VW300 ,... ik wist niet dat de 75x9405 dit wel kon in 4k. Dus het bestaat wel, dat is goed om te weten.
Als Sony het wel kan in zijn tv's , dan mogen ze het binnenkort ook in hun nieuwe modellen van projectoren toevoegen.

Ik zal dit draadje niet verder meer vervuilen niet relevante info welke niet direct met de Oppo te maken heeft,maar ik denk dat Da-lite dit wel interessant vind.

Van af hier (zie link) wilde ik heeeelll graag weten of dat de VW550 dit nu eindelijk wel kon....uiteindelijk moest Frank (review:VW550) het bevestigen/toegeven dat ook de nieuwe 550 dit wederom niet onboard heeft,daaruit blijkt dat de nieuwe projectoren van Sony waarschijnlijk nog 'oude' hardware onder de motorkap heeft...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160366.msg2983060#msg2983060
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Da-lite

Dank je voor de link papaleo , en inderdaad het is nog even wachten.

Je hebt gelijk, we gaan dit draadje niet langer vervuilen. Back on to Oppo.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

RonG

Weet niet of het bekend is maar wanneer men de info knop langer vasthoud krijgt men meer informatie.

Da-lite

Citaat van: RonG op december 26, 2016, 16:38:58
Weet niet of het bekend is maar wanneer men de info knop langer vasthoud krijgt men meer informatie.

Had ik in het begin niet direct door , want na eenmalige korte druk kreeg ik niet de info die ik wou zien ....pas als je lang inhoud krijg je alles te zien. Duurde even voor ik dit gevonden had  :smile:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

master30

Citaat van: RonG op december 26, 2016, 16:38:58
Weet niet of het bekend is maar wanneer men de info knop langer vasthoud krijgt men meer informatie.

Bedankt dat zocht ik al
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

home@the movies

#544
CitaatLucy , Oblivion en The Huntsman winter's war ...zijn nu te koop vandaag voor 13,5 pond op Am... uk

geloof het of niet maar Oblivion is een vreselijk slechte 4K disc, de Blu ray was een referentie schijf maar met de UHD disc hebben ze de boel compleet om zeep geholpen.

Het is maar dat je niet denkt dat er iets mis is met je speler hé ;-)

papaleo

#545
Citaat van: home@the movies op december 26, 2016, 22:29:07
geloof het of niet maar Oblivion is een vreselijk slechte 4K disc, de Blu ray was een referentie schijf maar met de UHD disc hebben ze de boel compleet om zeep geholpen.

Het is maar dat je niet denkt dat er iets mis is met je speler hé ;-)

Nee,kan niet waar zijn...Ja lekker zeg...,had je dit eerder kunnen vertellen 😬🙃 :-X
Heb ook nog door overmaat van ramp niet een, maar door een fouje met het bestellen er 2 besteld.... : :D

Edit;
Maar goed,misschien dat ze er op een UB900 er wel goed uitzien... :D :devil:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maks

Net ook even de onderstaande melding gemaakt bij oppo met het volgende voorstel van riwi, thx! ;)...hoop dat ze dit snel fixen in de volgende firmware...wordt vervolgd!

Hi , i have an oppo udp 203 for 1 week now and i''m having trouble with a lot of HEVC mkv files. They won't play because the player states that the file is not supported. I already have the bdp-95, so HEVC and ultraHD is the main reason for buying the udp203.
I have 15 UHD rips in various hevc profiles 5 and 6 and only 1 plays...the rest doesn't(they all play on my mediaplayer)....can you fix this soon in the upcoming firmware update?
Do want the mediainfo files of them all?
Hope to hear from you soon.
Greetz
Max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

Da-lite

Citaat van: home@the movies op december 26, 2016, 22:29:07
geloof het of niet maar Oblivion is een vreselijk slechte 4K disc, de Blu ray was een referentie schijf maar met de UHD disc hebben ze de boel compleet om zeep geholpen.

Het is maar dat je niet denkt dat er iets mis is met je speler hé ;-)

Dit wist ik niet, ik ging er van uit als de bluray zo goed was ...dat de UHD zeker zo goed ging zijn + atmos, dit kon niet stuk in mijn ogen . Tja weeral een les geleerd.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

skoebiedoe

#548
Citaat van: papaleo op december 26, 2016, 22:52:08


Edit;
Maar goed,misschien dat ze er op een UB900 er wel goed uitzien... :D :devil:

Nee hoor zelfs op een ub900 ziet het er ook niet goed uit. ;)

(Trouwens ga ik hem toch nog eens bekijken via de oppo 203 , eens kijken wat die ervan maalt. ;) )

riwi

Ik heb ook die Oblivion besteld vandaag. Jammer dat die niet top is. De bluray had ik al.
Verder heb ik Lucy, Sicario, Revenant en The Martian besteld vandaag  :ph34r:
Nou nog een Oppo bestellen ;)