Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Staaled

#1925
Ah excuus,
je kunt/moet de new knop gebruiken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Dus witte knop links naast de drie zwarte linksboven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bama

ziet er bij net iets anders uit maar is gelukt, bedankt.

raindog

Vandaag een ADS/1 opgehaald  :pompom:

Tot vandaag had ik in mijn eigen sets alleen ervaring met DS en DSi op Majik niveau. Daar was ik altijd zeer tevreden over, en nog steeds. Aanvankelijk had ik dan ook het plan om een nieuwe MDS/2 of MDSM/2 te bestellen, gebruik makend van de lopende kortingsactie. Door de prijsval van gebruikte ADS-en begon ik echter te twijfelen en vandaag heb ik een gebruikte ADS/1 kunnen kopen voor minder dan een nieuwe MDS/2.

Nu dat ik er een paar uur naar heb zitten luisteren kan ik het nog maar moeilijk geloven, het verschil is veel groter dan verwacht. Ik ben normaal niet zo uitgesproken maar van MDS naar ADS/1 blijkt voor mij echt een ENORME grote stap in muziekbeleving. Het geluid is zoveel losser, tastbaarder, stiller, gedetailleerder en verfijnder :worship: De laatste jaren heb ik vooral veel versterkers in huis gehad, in alle prijsklassen, buizen en transistors, maar nergens had ik zo'n significante winst op alle muzikale parameters.

Ik moet nu toch bekennen dat ik die 'source-first' adviezen van Linn veel te lang heb genegeerd.. :blush:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

gefeliciteerd en welcome to the club

advr

Da's mooi on te lezen. Veel luister plezier!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kerkhoffd

Leuk Raindog! Gefeliciteerd en heel veel luisterplezier. Heel herkenbaar overigens.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

R

Cool verhaal dit. Van harte gefelicteerd met je aanwinst!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

raindog

Dank voor alle felicitaties, het voelt ook echt als een (onverwacht groot) cadeau  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

Citaat van: raindog op december 29, 2015, 10:28:46
Dank voor alle felicitaties, het voelt ook echt als een (onverwacht groot) cadeau  ;D

Om even advocaat van de duivel te spelen  :devil: Ben je meer happy met de combi nu of denk je nog wel eens met terug aan je Leben buizenversterker?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Citaat van: raindog op december 29, 2015, 00:48:30
Vandaag een ADS/1 opgehaald  :pompom:

Tot vandaag had ik in mijn eigen sets alleen ervaring met DS en DSi op Majik niveau. Daar was ik altijd zeer tevreden over, en nog steeds. Aanvankelijk had ik dan ook het plan om een nieuwe MDS/2 of MDSM/2 te bestellen, gebruik makend van de lopende kortingsactie. Door de prijsval van gebruikte ADS-en begon ik echter te twijfelen en vandaag heb ik een gebruikte ADS/1 kunnen kopen voor minder dan een nieuwe MDS/2.

Nu dat ik er een paar uur naar heb zitten luisteren kan ik het nog maar moeilijk geloven, het verschil is veel groter dan verwacht. Ik ben normaal niet zo uitgesproken maar van MDS naar ADS/1 blijkt voor mij echt een ENORME grote stap in muziekbeleving. Het geluid is zoveel losser, tastbaarder, stiller, gedetailleerder en verfijnder :worship: De laatste jaren heb ik vooral veel versterkers in huis gehad, in alle prijsklassen, buizen en transistors, maar nergens had ik zo'n significante winst op alle muzikale parameters.

Ik moet nu toch bekennen dat ik die 'source-first' adviezen van Linn veel te lang heb genegeerd.. :blush:

Mooie koop, proficiat.. :clapping:
Van Majik naar Akurate DS is inderdaad een mooie stap vooruit .
Heb je ook de MDS/2 of MDSM/2 kunnen beluisteren?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

raindog

#1937
Citaat van: Mitch-- op december 29, 2015, 10:31:12
Om even advocaat van de duivel te spelen  :devil: Ben je meer happy met de combi nu of denk je nog wel eens met terug aan je Leben buizenversterker?

Goede vraag! De Leben CS600 was fantastisch, en een tijd lang het eindpunt van een lange versterker-zoektocht. Die doe ik NOOIT meer weg, heb ik geroepen. Mijn familie herinnert me daar nog regelmatig aan.  Ik mis 'm ook wel, die Leben, maar dat is eerlijk gezegd meer vanwege het 'proud of ownership' dan het effect van de Leben op het luisteren naar muziek.

De verkoop van de Leben was eigenlijk een noodgreep om de bouw van mijn bioscoop te kunnen financieren, want dat liep qua budget nogal uit de hand. Omdat ik op dat moment een DSi had staan in de keten kon ik makkelijk een tijdje zonder aparte versterker. De eerste weken dat ik kaal met de DSi speelde moest ik erg wennen, ik miste aanvankelijk de detaillering en de vertroeteling van de Leben-klank. Maar ik merkte daarna dat mijn muziekbeleving veranderde, in positieve zin. Muziek nam me sneller mee in een flow, ik bleef langer luisteren, kreeg meer contact met complexe ritmes in jazz muziek. Kort gezegd, nadat de Leben uit mijn set verdween klonk het geluid minder mooi, maar ik kreeg meer contact met de muziek. Heel apart. Soms kan een 'downgrade' dus onverwacht mooie inzichten opleveren.

Omdat mijn vrouw en ik sinds enkele maanden apart wonen, en de DSi bij haar bleef, moest ik een nieuwe bron en versterker zoeken. Lang zonder muziek zitten was geen optie dus kocht ik snel iets wat marktplaats te bieden had. Dat werd een Majik DS icm een Unison S2K, dat viel gek genoeg goedkoper uit dan een gebruikte DSi. De Unison is een geweldig mooie buizenversterker, heel puur, maar geeft te weinig vermogen, ook in een kleine ruimte, voor mijn Harbeths. En ritmisch is ook deze buizenversterker minder sterk dan een Dsi (pluspunt van Linn of minpunt van buizen?). Dus weer verkocht en de Electrompaniet op de kop getikt. Die is heel neutraal en krachtig, doet niks verkeerd en is daarmee onzichtbaar. De combinatie met de ADS/1 werkt erg goed, vooral via XLR. Alleen met mijn LP12 klikt het minder goed, heel vreemd.

Maar als antwoord op je vraag, zo goed als het nu klinkt heb ik het nog niet eerder gehad. Dus de combinatie ADS/1 met een eenvoudige transistor doet mij meer dan een MDS met een Leben  ;D


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Citaat van: Rudi64 op december 29, 2015, 11:06:44
Mooie koop, proficiat.. :clapping:
Van Majik naar Akurate DS is inderdaad een mooie stap vooruit .
Heb je ook de MDS/2 of MDSM/2 kunnen beluisteren?

Dank je. Nee, helaas niet meer geluisterd. De Majik lijn heeft echt wel een flinke stap gemaakt geloof ik, als ik de berichten op het Linn forum zo lees.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Rudi64

Citaat van: raindog op december 29, 2015, 12:03:52
Dank je. Nee, helaas niet meer geluisterd. De Majik lijn heeft echt wel een flinke stap gemaakt geloof ik, als ik de berichten op het Linn forum zo lees.

Ja,inderdaad...
Stond er eerst wat scpetisch tegenover maar ben nu volledig over de streep...heeft wel wat meer inspeeltijd nodig gehad dan mijn andere Linn apparatuur indertijd.
Niettegenstaande heeft de  ADS/1 ook wel zijn adelbrieven verdient..... :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Lazybird

Gefeliciteerd de Akurate DS/1 is een fantastisch apparaat daar ga je veel plezier aan beleven  :clapping: :clapping:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Broem

Ik heb een Linn Akkurate DS uit 2010. Nu weet ik dat er nog andere DS versies uit zijn. In de Linn config zie ik de nodige informatie staan omtrent versies e.d. Ook lees ik in dit forum vaak opmerkingen omtrent een verbeterde voeding van Linn streamers. Vraag van een nitwit wellicht maar hoe en waar kan ik zien of mijn Linn DS is voorzien van die verbeterde voeding? Als dat niet zo is wat zijn dan de mogelijkheden (en ongeveer de kosten) om dit te laten upgraden? De vraag is bedoelt in de zin van beter naar best omdat ik over het (huidige) gebruik en geluid van de Akkurate DS ontzettend tevreden ben.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Dirk

#1942
de Akurate (met één k ;)) DS/0 werd in 2010 vervangen door de DS/1.
heb je de huidige (= nieuwe /1) behuizing of de wat meer hoekige van de /0?

maar...in beide ADS'en zit bij mijn weten een Dynamik PSU, dus een upgrade kan/hoeft wat dat betreft niet.  (kon wel met de Akurate eindversterkers)  foutje, sorry...kan dus wel een model zijn zonder Dynamik
als ik 't me goed herinner, staat het er aan de onderzijde ook letterlijk op, dat was althans zeker zo met de amps...dus misschien deden/doen ze dat ook met de DS'en.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Broem

Citaat van: Dynky op januari  2, 2016, 10:47:23
de Akurate (met één k ;)) DS/0 werd in 2010 vervangen door de DS/1.
heb je de huidige (= nieuwe /1) behuizing of de wat meer hoekige van de /0?

maar...in beide ADS'en zit bij mijn weten een Dynamik PSU, dus een upgrade kan/hoeft wat dat betreft niet.  (kon wel met de Akurate eindversterkers)
als ik 't me goed herinner, staat het er aan de onderzijde ook letterlijk op, dat was althans zeker zo met de amps...dus misschien deden/doen ze dat ook met de DS'en.

Oké Thanx. Zal wat akurater  ;) zijn met de spelling van dit mooie spul. Ik heb de wat hoekerige versie en zal eens kijken wat ik kan vinden aan de onderzijde.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Rudi64

Onderaan het toestel moet normaal een sticker zijn die dit vermeld.
Upgrade Dynamik kost bij mijn weten zo een 600€.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Lazybird

2010 model is een Akurate DS/1 met dynamik voeding.
Als Linn Kondig "2010" model aangeeft weet je het zeker.
Het oude model is van 2007
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Broem

Citaat van: Lazybird op januari  2, 2016, 11:52:43
2010 model is een Akurate DS/1 met dynamik voeding.
Als Linn Kondig "2010" model aangeeft weet je het zeker.
Het oude model is van 2007

Daar zat mijn twijfel. Linn Konfig geeft nl 2007 aan. Dan heb ik ws een model zonder de Dynamik voeding  :mad: :mad: :mad: 600 euro is een serieus bedrag maar lees vaak het verschil tussen beide. Nu nog zeker weten dat mijn model idd zonder de Dynamik voeding is. Duik er eens verder in.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Sopper

Citaat van: Broem op januari  2, 2016, 12:10:32
Daar zat mijn twijfel. Linn Konfig geeft nl 2007 aan. Dan heb ik ws een model zonder de Dynamik voeding  :mad: :mad: :mad: 600 euro is een serieus bedrag maar lees vaak het verschil tussen beide. Nu nog zeker weten dat mijn model idd zonder de Dynamik voeding is. Duik er eens verder in.

Makkelijk op de onderkant te herkennen: "Powered by dynamik"
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Lazybird

Kan je beter je apparaat laten upgraden naar de de laatste versie Akurate ds/2 even door sparen :)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Broem

Citaat van: Lazybird op januari  2, 2016, 12:14:44
Kan je beter je apparaat laten upgraden naar de de laatste versie Akurate ds/2 even door sparen :)

Wat zijn de kosten daar voor?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45