Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Gestart door LittleNinja, maart 30, 2011, 06:08:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LP

Citaat van: MovieMax op april 22, 2011, 23:14:06
Ook geen kans op het afspelen van een bluray iso op een externe harde schijf denk ik.

Jammer, dat is toch een deal breaker. Heel wat cheapo media spelers kunnen dat tegenwoordig.

Wil je graag blu-ray ISO's gebruiken met volledige menu structuur dan kun je het inderdaad vergeten met een Oppo. Heb je echter alle overbodige rommel eruit geremuxed dan is de Oppo zeer goed te gebruiken als een media speler voor blu-ray ISO's. Dat doe ik ook en hij heeft inmiddels m'n Dune al vervangen. Tot nu toe zeer tevreden. Kopieer de BDMV directory uit de blu-ray ISO naar een AVCHD directory op een USB drive en de Oppo zal 'm afspelen.

LittleNinja

Voor diegenen die het niet eerder onder ogen kregen.. De Oppo is primair een bd speler, dus geen mediaspeler.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jurrien1962

Citaat van: LittleNinja op april 23, 2011, 13:28:10
Voor diegenen die het niet eerder onder ogen kregen.. De Oppo is primair een bd speler, dus geen mediaspeler.
Natuurlijk is dit zo maar af en toe een file afspelen die via een download verkregen is, is toch ook wel verdraaid handig.
Niet iedereen koopt elke schijf, alleen die schijven die echt de moeite waard zijn.

De Oppo zou in mijn geval een oude dvd-speler en een dedicated cd-speler gaan vervangen omdat ik verwacht dat de audio-kwaliteit van deze oppo beter is dan van mijn dedicated cd-speler (die overigens weer wel mp3 afspeelt).

papaleo

Speelt de nieuwe Oppo's, wanneer je deze als Mediaplayer laat streamen, de bestanden nu ook in 1080/24p dan,want als dit nog steeds in 1080/60p is dan vind ik hem zeker niet 'goed' te gebruiken als Mediaplayer.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

FDLARRY

Je zou zeggen van wel.

•True 24p™ Video - Many Blu-ray Discs are recorded at 24 frames per second, the same frame rate as the original movie's theatrical release. The BDP-95 can faithfully redeliver the original frames using 1080p 24Hz output (compatible display required) for smoother motion and a flicker-free, film-like home theater experience.

Er van uitgaande dat er geen verschil is tuusen streamen en de OPPO als speler gebruiken.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

riwi

Citaat van: FDLARRY op april 23, 2011, 17:27:58
Er van uitgaande dat er geen verschil is tuusen streamen en de OPPO als speler gebruiken.

Dat moet ik eerst eens zien. Bij de BDP83 was het zo dat schijven perfect 23.976fps afspelen, maar dat er via de mediaplayer functionaliteit alleen 60 fps output is, ookal is de bron 23.976.

Ik verwacht dat de 93 en 95 dat net als de 83 gewoon niet kunnen. Anders had Oppo dat wel met wat meer poeha gecommuniceerd.

Charlemagne

Frank heeft het al beschreven in zijn review:

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2010, 10:11:38
De Dune is een ECHTE alles speler, de Oppo stuurt 24P materiaal uit naar 60hz en is dus GEEN vervanger van een mediaspeler, sorry.
Daarnaast kan hij ook alleen overweg met Twonkyservers en ook dat gaat op dit moment nog niet vlekkeloos (geen mappen) dus tenzij je inderdaad alleen met externe HDD's werkt en geen bezwaar hebt tegen 60hz dan is het een leuke optie maar het is GEEN mediaspeler.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Ralph71

Review van Frank was voor de laatste firmware. Nu speelt Oppo ook mkv en flac af, al is het nog lang geen volwaardige mediaplayer.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

LP

Citaat van: riwi op april 23, 2011, 18:38:50
Dat moet ik eerst eens zien. Bij de BDP83 was het zo dat schijven perfect 23.976fps afspelen, maar dat er via de mediaplayer functionaliteit alleen 60 fps output is, ookal is de bron 23.976.

Ik verwacht dat de 93 en 95 dat net als de 83 gewoon niet kunnen. Anders had Oppo dat wel met wat meer poeha gecommuniceerd.

Een blu-ray rip (BDMV in AVCHD directory) wordt op een 93 met de orginele fps afgespeeld. Heb 't net gecontroleerd. Kabel rechtstreeks van de Oppo naar de TV en TV toont 1080p/24.

Zou best kunnen dat ie MKV bestanden wel op 60fps afspeelt. Niet gecontroleerd. Maar dat vind ik ook niet zo heel erg belangrijk.

fugazi_2009

Dus de 83 speelt wel MP3 af en de 95 niet? Dan heb ik voor de mensen die MP3 willen afspelen nog wel een 83 te koop, krijg je de MP3's die ik heb er gratis bij ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

FDLARRY

Net weer ff een SACD van Pink Floyd geluisterd op de OPPO 95, het was weer een uur vol genieten :headbanging:, ik ben heel benieuwd wat jullie shootout gaat opleveren, maar het zal me verbazen als de 95 niet heel hoog gaat eindigen.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jurrien1962

Citaat van: FDLARRY op april 27, 2011, 00:13:38
Net weer ff een SACD van Pink Floyd geluisterd op de OPPO 95, het was weer een uur vol genieten :headbanging:, ik ben heel benieuwd wat jullie shootout gaat opleveren, maar het zal me verbazen als de 95 niet heel hoog gaat eindigen.

beluister je de sacd in 5.1 of stereo, en dan via de dedicated uitgang of kan dat niet? Daar ben ik nl. erg benieuwd naar.

LittleNinja

Hij heeft een stereo opstelling, dus 2.0 via de analoge connecties.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jurrien1962

Citaat van: LittleNinja op april 27, 2011, 07:43:46
Hij heeft een stereo opstelling, dus 2.0 via de analoge connecties.
Dat vergroot mijn interesse dan weer. In dat geval toch de aanschaf van twee apparaten overwegen, nl. een mediaplayer er naast.

FDLARRY

Om volledig te zijn, ik gebruikt deze:

•XLR Balanced Stereo Output - The stereo output offers both XLR balanced and RCA single-ended connectors. The balanced output features a true differential signal path all the way from the DAC to the 3-pin XLR connector. By transmitting a pair of differential signals, the balanced output provides better common-mode noise rejection and improves signal quality.

Dit omdat mijn Roksan Caspian M2 dit ondersteunt.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jurrien1962

Citaat van: FDLARRY op april 27, 2011, 10:16:14
Om volledig te zijn, ik gebruikt deze:

•XLR Balanced Stereo Output - The stereo output offers both XLR balanced and RCA single-ended connectors. The balanced output features a true differential signal path all the way from the DAC to the 3-pin XLR connector. By transmitting a pair of differential signals, the balanced output provides better common-mode noise rejection and improves signal quality.

Dit omdat mijn Roksan Caspian M2 dit ondersteunt.
Mijn ouwe Sphinx Project Two ondersteunt dit niet maar met goede interlinks en dito pluggen zal de kwaliteit zich ook wel bewijzen naar ik aanneem via de gewone tulpjes.

fugazi_2009

Citaat van: jurrien1962 op april 27, 2011, 13:55:39
Mijn ouwe Sphinx Project Two ondersteunt dit niet maar met goede interlinks en dito pluggen zal de kwaliteit zich ook wel bewijzen naar ik aanneem via de gewone tulpjes.

Even een schaamteloze plug doen hier: Ik denk dat in dat geval mijn 83 nog wel een optie voor je is. Die heeft onder andere verbeterde WBT RCA uitgangen gekregen als onderdeel van de TUC behandeling. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de 83SE NuForce TUC zoals ik die heb het beter doet via de RCA dan een standaard 95.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

FDLARRY

Citaat van: fugazi_2009 op april 27, 2011, 14:09:42
Even een schaamteloze plug doen hier: Ik denk dat in dat geval mijn 83 nog wel een optie voor je is. Die heeft onder andere verbeterde WBT RCA uitgangen gekregen als onderdeel van de TUC behandeling. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de 83SE NuForce TUC zoals ik die heb het beter doet via de RCA dan een standaard 95.
Dat zal de shootout nog moeten bewijzen! :P
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

fugazi_2009

Citaat van: FDLARRY op april 27, 2011, 14:28:02
Dat zal de shootout nog moeten bewijzen! :P

Natuurlijk, dit is wel wat ik gehoord heb van iemand die ze wel al naast elkaar heeft gehad ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Citaat van: fugazi_2009 op april 27, 2011, 14:09:42
Even een schaamteloze plug doen hier: Ik denk dat in dat geval mijn 83 nog wel een optie voor je is. Die heeft onder andere verbeterde WBT RCA uitgangen gekregen als onderdeel van de TUC behandeling. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de 83SE NuForce TUC zoals ik die heb het beter doet via de RCA dan een standaard 95.

@ fugazi: zou je hem nog wel weg doen????  ;) Je kunt er ook nog XLR-uitgangen op laten zetten.
Bij de shootout gaan we je wel een dubbele blinddoek omdoen, je vraagt erom!   :bigsmile: ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fugazi_2009

Citaat van: Charlemagne op april 27, 2011, 16:09:13
@ fugazi: zou je hem nog wel weg doen????  ;)

Jawel, want de vervanger is geen standaard 95 ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Citaat van: fugazi_2009 op april 27, 2011, 16:28:31
Jawel, want de vervanger is geen standaard 95 ;)
Dat maakt de shootout des te spannender! Maar wel met die dubbele blinddoek voor! ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

jurrien1962

Citaat van: fugazi_2009 op april 27, 2011, 14:09:42
Even een schaamteloze plug doen hier: Ik denk dat in dat geval mijn 83 nog wel een optie voor je is. Die heeft onder andere verbeterde WBT RCA uitgangen gekregen als onderdeel van de TUC behandeling. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de 83SE NuForce TUC zoals ik die heb het beter doet via de RCA dan een standaard 95.
Ik begrijp de plug maar wacht de shootout af.
Ik zou de 95 ook willen als vervanging van mijn huidige dvd-speler en dan is de 95 op videogebied mogelijk beter dan de 83 NuForce TUC van jou (?).
Omdat ik mijn geld maar één keer kan uitgeven wacht ik even af.

FDLARRY

Misschine nog een leuke all in one speler om mee te nemen in de shootout:

Goldmund Eidos Reference Blue

:P
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

LittleNinja

Het gevaar dreigt dat we (sowieso al) teveel machines willen testen. Op een gegeven moment kunnen je hersenen de verschillen moeilijk herkennen of scheiden van elkaar.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"