Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaeje

Citaat van: LittleNinja op oktober  5, 2022, 21:59:43
En een nieuw lensje ter vervanging van mijn Samyang 35mm f1.4



Zo bescheiden, doch mysterieus?

mikekiwi

Citaat van: LittleNinja op oktober  5, 2022, 21:59:43
Weer wat zooi gehaald...

Achtergrondrollen (geel en rood)
Ophangmateriaal zodat ik er drie tegelijk op kan hangen aan de mobiele setup.
Een tweetal Quickfold stripboxen
Een extra parapluutje
Een gridje voor mijn 120cm softbox
En een nieuw lensje ter vervanging van mijn Samyang 35mm f1.4

Binnenkort een leuk opdrachtje waar ik een aantal van deze zaken voor nodig ga hebben. We kunnen er weer mee aan de slag. :D
Ah, ik zie het al, jij moet de spelers van Go Ahead Eagles portretteren aan de clubkleuren te zien... Lekker bezig! En ben ook nieuwsgierig naar de vervanging van de Samyang.

Heb toevallig net ook een 120cm Octabox op de kop getikt, wilde hem o.a. gebruiken met een boomarm op mijn lightstand. Uitkomst van testshoot is dat de lightstand ook geupgrade moet worden, die trekt het niet helemaal zonder dat model en fotograaf een helm op moeten :-)


LittleNinja

#4877
Citaat van: Gaeje op oktober  5, 2022, 22:02:23
Zo bescheiden, doch mysterieus?

Ahhh, jij wist het al. :D

Nu ik er over nadenk is het voor een groot deel jouw schuld!  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: mikekiwi op oktober  5, 2022, 22:14:10
Ah, ik zie het al, jij moet de spelers van Go Ahead Eagles portretteren aan de clubkleuren te zien... Lekker bezig! En ben ook nieuwsgierig naar de vervanging van de Samyang.

Heb toevallig net ook een 120cm Octabox op de kop getikt, wilde hem o.a. gebruiken met een boomarm op mijn lightstand. Uitkomst van testshoot is dat de lightstand ook geupgrade moet worden, die trekt het niet helemaal zonder dat model en fotograaf een helm op moeten :-)



Hahaha!! Ja redelijk herkenbaar. Advies van alle kanten is toch wel een stevige C-Stand. Het effect is wel briljant vind ik!
Wat je ook kunt doen... een assistent meenemen. Je weet me te bereiken. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Citaat van: LittleNinja op oktober  5, 2022, 22:34:00
Hahaha!! Ja redelijk herkenbaar. Advies van alle kanten is toch wel een stevige C-Stand. Het effect is wel briljant vind ik!
Wat je ook kunt doen... een assistent meenemen. Je weet me te bereiken. ;)
Mijn zolderstudiootje is zo klein dat er zelfs geen klein ninjaatje bij kan als ik aan het shooten ben. C-stand zal er moeten komen denk ik inderdaad, daar ben ik ook 'bang' voor...

LittleNinja

Citaat van: mikekiwi op oktober  5, 2022, 22:37:26
Mijn zolderstudiootje is zo klein dat er zelfs geen klein ninjaatje bij kan als ik aan het shooten ben. C-stand zal er moeten komen denk ik inderdaad, daar ben ik ook 'bang' voor...

Ik heb die "heavyduty" Manfrotto dingen die je samen klikt. Super om mee te nemen, maar heel eerlijk, met een boomarm + softbox durf ik het nog niet aan.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Citaat van: LittleNinja op oktober  5, 2022, 22:39:07
, met een boomarm + softbox durf ik het nog niet aan.

Zandzakje hangen aan de andere kant he :-)

Gaeje

Citaat van: LittleNinja op oktober  5, 2022, 22:32:02
Ahhh, jij wist het al. :D

Nu ik er over nadenk is het voor een groot deel jouw schuld!  :P

We moeten het maar eens over mijn finders fee hebben dan :-)

LittleNinja

Citaat van: Gaeje op oktober  5, 2022, 22:42:42
Zandzakje hangen aan de andere kant he :-)

Ja ja.... maar dan nog. Voelt nog niet heel vertrouwd. Ik zal het eens opnieuw proberen. :D

Citaat van: Gaeje op oktober  5, 2022, 22:44:58
We moeten het maar eens over mijn finders fee hebben dan :-)

Dit is niet helemaal wat ik bedoelde....
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Na de voorgaande berichten moet deze update niet als een verrassing komen... :-X ;D


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Citaat van: mikekiwi op oktober 11, 2022, 20:23:21
Na de voorgaande berichten moet deze update niet als een verrassing komen... :-X ;D


Moet er niet iets aanhangen?

Overtreffende trap:

mikekiwi

Citaat van: LittleNinja op oktober 11, 2022, 20:50:45
Netjes. Al getest :D
Citaat van: Gaeje op oktober 11, 2022, 20:51:54
Moet er niet iets aanhangen?
Ben er zelf aan gaan hangen ter test, bedoelen jullie dat?  :-X

Citaat van: Gaeje op oktober 11, 2022, 20:51:54
Moet er niet iets aanhangen?
Oh nee, je bedoelt natuurlijk zandzakken als ballast  ;) En ja, die zijn er ook

Net uitgepakt, donderdagmiddag 4 lovely ladies op bezoek om het ook echt in praktijk uit te testen... Nu al onder de indruk van de stevigheid t.o.v. mijn - in verhouding - andere flipflop-lightstands

LittleNinja

Citaat van: mikekiwi op oktober 11, 2022, 21:03:31
Ben er zelf aan gaan hangen ter test, bedoelen jullie dat?  :-X

Exact ja..

Citaat
Net uitgepakt, donderdagmiddag 4 lovely ladies op bezoek om het ook echt in praktijk uit te testen... Nu al onder de indruk van de stevigheid t.o.v. mijn - in verhouding - andere flipflop-lightstands

Hij moet weer opscheppen over zijn 4 lovely ladies.. :D

Ik ben wel benieuwd naar die stands. Ze hebben een goede reputatie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi



Ben ook benieuwd, maar tot nu toe echt onder de indruk van stevigheid. Is zelfs niet de duurste uitvoering, gewoon van Bresser (€139). Niet het soort statief dat je even in je auto gooit voor een outdoorshoot (al zie ik dat op sommige youtube-vids wel gebeuren overigens)

Gaeje

Citaat van: mikekiwi op oktober 11, 2022, 21:03:31
Ben er zelf aan gaan hangen ter test, bedoelen jullie dat?  :-X
Oh nee, je bedoelt natuurlijk zandzakken als ballast  ;) En ja, die zijn er ook

Net uitgepakt, donderdagmiddag 4 lovely ladies op bezoek om het ook echt in praktijk uit te testen... Nu al onder de indruk van de stevigheid t.o.v. mijn - in verhouding - andere flipflop-lightstands

nee, ik bedoelde gewoon een lamp inderdaad. (of flitser)

LittleNinja

Citaat van: mikekiwi op oktober 11, 2022, 21:32:58


Ben ook benieuwd, maar tot nu toe echt onder de indruk van stevigheid. Is zelfs niet de duurste uitvoering, gewoon van Bresser (€139). Niet het soort statief dat je even in je auto gooit voor een outdoorshoot (al zie ik dat op sommige youtube-vids wel gebeuren overigens)

Klopt ja. Behoorlijk zwaar vermoed ik?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Citaat van: mikekiwi op oktober 11, 2022, 21:32:58


Ben ook benieuwd, maar tot nu toe echt onder de indruk van stevigheid. Is zelfs niet de duurste uitvoering, gewoon van Bresser (€139). Niet het soort statief dat je even in je auto gooit voor een outdoorshoot (al zie ik dat op sommige youtube-vids wel gebeuren overigens)

https://www.manfrotto.com/be-en/c-stand-kit-33-a2033fkit/

mooie korting tov het origineel wel

mikekiwi

Citaat van: Gaeje op oktober 11, 2022, 21:46:44
nee, ik bedoelde gewoon een lamp inderdaad. (of flitser)
Ik zal als ik er aan denk donderdag een foto maken van de setups die ik dan gebruik


Citaat van: Gaeje op oktober 11, 2022, 21:49:34
https://www.manfrotto.com/be-en/c-stand-kit-33-a2033fkit/

mooie korting tov het origineel wel
Yep, al zal er toch ongetwijfeld wel een verschil in zitten qua stevigheid en duurzaamheid. Maar voor een hobbyistje als ik lijkt me dit wel afdoende

Citaat van: LittleNinja op oktober 11, 2022, 21:47:58
Klopt ja. Behoorlijk zwaar vermoed ik?
7,5kg, echt wel een gewichtje. In vergelijking, de versie van Manfrotto waar Gaeje naar linkt gaat hoger en is dus groter. Maar is wel lichter (7,2kg) dan mijn versie

LittleNinja

#4894
Ik heb deze set stands, plus een boom arm, maar ik durf het nog niet helemaal aan.. :D #mietje

Stuk lichter en makkelijk mee te nemen, maar dus minder zwaar.

https://www.cameranu.nl/nl/p1863145/manfrotto-master-stand-air-cush-1004-bac-3-pack
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Citaat van: LittleNinja op oktober 11, 2022, 22:06:35
Ik heb deze set stands, plus een boom arm, maar ik durf het nog niet helemaal aan.. :D #mietje

Stuk lichter en makkelijk mee te nemen, maar dus minder zwaar.

https://www.cameranu.nl/nl/p1863145/manfrotto-master-stand-air-cush-1004-bac-3-pack
Gewoon doen, je merkt het vanzelf (zoals ik). Alleen in het begin niet meteen de boomarm met softbox recht boven model hangen. En uiteraard tegengewicht gebruiken. En oppassen dat als je een lamp/softbox erafhaalt, hij niet de andere kant op kukelt omdat het tegengewicht geen tegengewicht meer heeft... (bin there done that)

LittleNinja

Citaat van: mikekiwi op oktober 11, 2022, 22:10:05
Gewoon doen, je merkt het vanzelf (zoals ik). Alleen in het begin niet meteen de boomarm met softbox recht boven model hangen. En uiteraard tegengewicht gebruiken. En oppassen dat als je een lamp/softbox erafhaalt, hij niet de andere kant op kukelt omdat het tegengewicht geen tegengewicht meer heeft... (bin there done that)

:D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Gaeje

Citaat van: mikekiwi op oktober 11, 2022, 22:10:05
Gewoon doen, je merkt het vanzelf (zoals ik). Alleen in het begin niet meteen de boomarm met softbox recht boven model hangen. En uiteraard tegengewicht gebruiken. En oppassen dat als je een lamp/softbox erafhaalt, hij niet de andere kant op kukelt omdat het tegengewicht geen tegengewicht meer heeft... (bin there done that)

Ik zou ook een zakje of 2 zand op de pootjes van de stand leggen... anders zit al je gewicht vanboven... ook al is het gebalanceerd

mikekiwi

Citaat van: Gaeje op oktober 11, 2022, 22:18:26
Ik zou ook een zakje of 2 zand op de pootjes van de stand leggen... anders zit al je gewicht vanboven... ook al is het gebalanceerd
Zeker, dat gaat met de poten van zo'n C-stand ook makkelijker dan met een reguliere 3-poot is mijn ervaring

Gaeje

Citaat van: mikekiwi op oktober 11, 2022, 22:21:15
Zeker, dat gaat met de poten van zo'n C-stand ook makkelijker dan met een reguliere 3-poot is mijn ervaring
True , gewoon niet de laagste poot kiezen ;-)