Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

s0000884

Citaat van: Tube-freak op juli 24, 2011, 12:08:38
Welnee.  Een 300mm lens is een 300mm lens.  Een beetje sneller kan nooit kwaad natuurlijk.
Bewegingsonscherpte hangt af van de door jouw trilling veroorzaakte hoeksnelheid en de door de camera-lenscombinatie gemaakte beeldhoek. Zo kan je met een compact-camera die een 20mm lens heeft, doch met een beeldhoek overeenkomend met bijv. 200mm op kleinbeeld, echt niet met 1/20 altijd mooi scherpe foto's verwachten. Uiteraard is het wel zo dat camera's met een groter beeldformaat veel scherpere foto's kunnen maken waarop bewegingsonscherpte veel eerder zichtbaar is. Maar als we een situatie bekijken waarin zowel een kleinbeeld als een cropcamera worden gebruikt om een zelfde foto te maken die op hetzelfde printformaat wordt afgedrukt, dan moet je met de 100 mm lens op de crop net zo 'stil' staan als met de 160mm lens op het kleinbeeld-toestel.

s0000884

Citaat van: Gaeje op juli 23, 2011, 20:40:26
net zoals RED claimt dat ze 13+ stops latitude hebben met de red one MX.
Zou het niet zo kunnen zijn dat, onder volledig hypotetische lab-omstandigheden met een specifieke exposure en onzinnig getweak, ze dit hebben kunnen meten?

Maar goed het is uiteraard dezelfde prietpraat als het geadverteerde 3400 W PMPO vermogen van een supertech-radiootje dat op batterijen werkt.

J.A.F._Doorhof

Vandaag een leuk cadeautje gekregen via de post :)
een Diana F lomo camera met flitser.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Citaat van: s0000884 op augustus  2, 2011, 21:15:20
Zou het niet zo kunnen zijn dat, onder volledig hypotetische lab-omstandigheden met een specifieke exposure en onzinnig getweak, ze dit hebben kunnen meten?

tjah er is altijd een verschil tussen 'nog iets zien' en een bruikbare stop, maar zelf dan nog is 13 voor een red compleet van de pot gerukt.

Alexa daarentegen geeft je 14 propere stops en mooie highlight handling

VlisChris

Hoya ND400 filter.
Zou ongeveer overeen komen met een 10stops filtertje.
Moet nu alleen opzoek naar een goedkope dagelijkse lens in EF vatting om wat dingen uit te gaan proberen; die filters gaan maar tot 77mm waar mijn groothoek 82 is.
Nu eerst maar gaan spelen met mijn 70-200. Die is wel 77 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

#1680
op jacht naar en 10-22 dan maar of heb je geen crop?

Maximus_Aurelius

Een fototas voor erbij.
Naneu C7 tas.

Prachtige tas waarbij overal over nagedacht is met de constructies en handigheid.
Ik heb ook Lowepro tas(AW serie) en lenstans maar deze vallen toch iets in het niet qua functionaliteit.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

VlisChris

Citaat van: denoontje op augustus  5, 2011, 21:05:18
op jacht naar en 10-22 dan maar of heb je geen crop?

Zou ook kunnen inderdaad.
Moet ik de 50D gebruiken ipv de 5DII.
Maar volgens mij is het dan ongeveer voordeliger om een 17-40 weer op de kop te tikken. Ach, ik heb nog even de tijd. Voor hetzelfde geld willen ze toch heel wat anders. De komende week weer proberen een overleg te regelen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Mijn laatste aanwinst: een zwaar vervuilde sensor :)
Net even wat foto's @ F22 gemaakt, en ik clone me werkelijk het leplazerus. Zo mijn camera maar inpakken en wegbrengen, want dit is geen doen meer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

svmnb

Citaat van: Christiaan S op augustus 10, 2011, 10:49:09
Mijn laatste aanwinst: een zwaar vervuilde sensor :)
Net even wat foto's @ F22 gemaakt, en ik clone me werkelijk het leplazerus. Zo mijn camera maar inpakken en wegbrengen, want dit is geen doen meer.

Zelf schoonmaken is toch niet zo moeilijk, of heb je een bijzondere camera?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Valkyrie

Citaat van: Christiaan S op augustus 10, 2011, 10:49:09
Mijn laatste aanwinst: een zwaar vervuilde sensor :)
Net even wat foto's @ F22 gemaakt, en ik clone me werkelijk het leplazerus. Zo mijn camera maar inpakken en wegbrengen, want dit is geen doen meer.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Fotoshoot in de modder? :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

VlisChris

Laat het liever doen. Fotowinkel zit hier paar honderd meter verder op en weet ik zeker dat het goed gebeurd.
@ Valkyrie: door onder andere in de regen te fotograferen, op het strand, op bouwplaatsen (en ook daar in de regen bv), enz.
En op die plekken ook weer lens te wisselen. Kan met wat geluk de camera vanmiddag weer ophalen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Valkyrie

Citaat van: Christiaan S op augustus 10, 2011, 13:58:52
Laat het liever doen. Fotowinkel zit hier paar honderd meter verder op en weet ik zeker dat het goed gebeurd.
@ Valkyrie: door onder andere in de regen te fotograferen, op het strand, op bouwplaatsen (en ook daar in de regen bv), enz.
En op die plekken ook weer lens te wisselen. Kan met wat geluk de camera vanmiddag weer ophalen :)

Mooi zo, uit jouw verwoording begrijp ik dat het meer met stof te maken heeft dus. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

VlisChris

Ja idd. Als het goed is wel ja :)
Dus gewoon weg te halen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Citaat van: Christiaan S op augustus 10, 2011, 13:58:52
Laat het liever doen. Fotowinkel zit hier paar honderd meter verder op en weet ik zeker dat het goed gebeurd.


Heb ik ook eens laten doen bij art en craft (belgie). 40 euro was dat, vond ik niet gering, en toen ik thuis kwam en wat test fotos maakte (op f22 idd) zat er links onder een gigantische hoop smurrie. Alsof ze al het vuil in een hoekje geveegd hadden... Kon meteen weer terug.

Denk dat het ondertussen al wel weer vuil zal zijn, maar goed, ik blijf meestal onder de 5.6 en dan zie je het zo niet.

volgende keer toch ook maar zo'n arctic butterfly kopen, sta genoeg sensor te swappen op het werk, kan het dan evengoed thuis ook zelf doen ipv 40 euro ervoor te betalen

VlisChris

40? Dat is inderdaad..... de moeite zeg maar? Was 25 kwijt.
Kom zelf ook heel weinig boven de F8 a F11, maar als ik met lange sluitertijden bezig ben heb ik geen andere keus dan op 22 te werken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje


bart_nl

Citaat van: Christiaan S op augustus  5, 2011, 15:09:04
Hoya ND400 filter....die filters gaan maar tot 77mm waar mijn groothoek 82 is.
lijkt mij in die stelligheid niet waar zie http://www.idealo.de/preisvergleich/Liste/27775778/hoya-nd-400-82mm.html

VlisChris

Thanx.
Nu dus al 2 links hier die ze wel verkopen.
De winkel, en hun dealer konden niets vinden, dus dan maar op de omweg manier.
Maar prettig om te zien dat het daadwerkelijk mogelijk is 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bart_nl

Citaat van: Christiaan S op augustus 11, 2011, 12:07:17Maar prettig om te zien dat het daadwerkelijk mogelijk is 8)
blijft natuurlijk de vraag. Op de website van Hoya staat deze er niet tussen  :unsure:

VlisChris

Citaat van: Christiaan S op augustus 10, 2011, 14:19:08
Ja idd. Als het goed is wel ja :)
Dus gewoon weg te halen.

Maar dan moeten ze dat wel goed doen.
Gooi net weer een F22 foto door photoshop, en verdomd als het niet waar is, nog steeds enorm veel stofplekken.
Straks maar even terug.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Gaeje

je moet gewoon echt niet zoveel op f22 fotograferen :)

Cyrus·

Citaat van: Christiaan S op augustus 12, 2011, 12:03:25
Maar dan moeten ze dat wel goed doen.
Gooi net weer een F22 foto door photoshop, en verdomd als het niet waar is, nog steeds enorm veel stofplekken.
Straks maar even terug.

F/22? Man, dan zit je ver voorbij de optimale resolutie van je objectief en krijg je enorm last van diffractie. F/22 moet je echt alleen inzetten als het beslist niet anders kan, want bij 95% van de objectieven wordt de kwaliteit al ras minder voorbij F/13-F/16. Misschien is het dus niet eens stof wat je ziet....
Groeten,
Edwin

Franck846

Mijn laatste aanwinst een Canon eos 550. Na 10 jaar heeft deze een fuji finepix afgelost.