Dune Prime uit vooraad leverbaar HD Center Pre-order

Gestart door Toni ( JVB Digital ), december 30, 2008, 13:59:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toni ( JVB Digital )

Pre-Order HD Center

http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=sdi&page=browse&searchtype=quicksearch&searchstring=dune
Genoemde prijzen op onze website zijn Excl BTW.



HDcenter GigaBbit lan + 1 TB  uit vooraad leverbaar
http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=sdi&page=title&title=705

Gratis verzending binnen Nederland


JVB Digital Team

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jowi

Eerst maar eens een review ;) want het ding klinkt te mooi om waar te zijn :wub:

Toni ( JVB Digital )

#3
Citaat van: jowi op december 30, 2008, 16:24:30
Eerst maar eens een review ;) want het ding klinkt te mooi om waar te zijn :wub:

o.a Hijack (MPCClub.com ) en hij doet niet anders als testen heeft dit al gedaan.
vandaar dat de 1e batch spelers bij de importeur nagenoeg is uitverkocht.

http://www.cdfreaks.com/reviews/HDIs-DUNE-BD-Prime-Blu-ray-review/Introduction.html



jowi

Ja ik ken deze review, ik heb deze laatst ook nog ergens geplaatst hier. Probleem is dat 'wij' hier vaak nét even iets andere wensen en eisen hebben, dus ik wacht tot er een review is van mensen hier :) het gaat mij met name om de kwaliteit van MPG2 TS streams, H264, en de beeldkwaliteit wat het beestje er uit gooit.

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: jowi op december 30, 2008, 18:47:21
Ja ik ken deze review, ik heb deze laatst ook nog ergens geplaatst hier. Probleem is dat 'wij' hier vaak nét even iets andere wensen en eisen hebben, dus ik wacht tot er een review is van mensen hier :) het gaat mij met name om de kwaliteit van MPG2 TS streams, H264, en de beeldkwaliteit wat het beestje er uit gooit.


Oh ok, je bedoeld als Frank zegt het is goed dat het ok is ?

jowi

Eeeh... nee ;D maar dan komt het wel in de buurt 8) al heeft Frank er natuurlijk altijd wel wat commercieel gewin bij om te zeggen dat het goed is, hoe integer hij ook is ;D

Maar daar gaat het niet om. Probleem is, ik weet zoals velen met ons, dat niets zo lastig is als een systeem te bouwen die zoveel formaten aan moet kunnen. En niets is zo frustrerend als blijkt dat hij nét dat ene formaat niet helemaal soepeltjes afspeelt. Dan kun je met een HTPC nog zelf gaan klooien, met dit apparaat kun je zelf niets. Ik zou het een godswonder vinden als dit apparaat de bekende HD formaten op correcte wijze kan afspelen met een goede beeldkwaliteit en gebruikerservaring. Gezien de review zou dit apparaat dit allemaal waar kunnen maken, maar ik zou graag wat meer gebruikerservaringen zien van de mensen hier om niet alleen het apparaat, maar ook de review op waarde te kunnen schatten :) want afgezien van deze review, eerlijk is eerlijk, is er niet veel bekend helaas.  Maar ik ben erg benieuwd, zou voor mij ook een hele fraaie oplossing zijn dit!

Hanky Panky

Tony2, kun je mij aangeven wat nu precies de verschillen zijn tussen een prime en een hd center ?

Voorzover ik kan nagaan hebben ze beide een BR speler, 7.1 analoog audio uit voor HD formaten en spelen ze dezelfde bestandsformaten af.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Hanky Panky op december 30, 2008, 20:30:50
Tony2, kun je mij aangeven wat nu precies de verschillen zijn tussen een prime en een hd center ?

Voorzover ik kan nagaan hebben ze beide een BR speler, 7.1 analoog audio uit voor HD formaten en spelen ze dezelfde bestandsformaten af.

De Center is identiek heeft alleen een USB naar Sata bride intern + behuizing is anders. 
Daarom heeft de Officiele Nederlandse distributeur ( divxplayer.nl ) besloten eerst de Prime te gaan leveren.

De Center zal nog wel even duren.


Hanky Panky

Citaat van: tony2 op december 30, 2008, 20:38:02
De Center is identiek heeft alleen een USB naar Sata bride intern + behuizing is anders. 
Daarom heeft de Officiele Nederlandse distributeur ( divxplayer.nl ) besloten eerst de Prime te gaan leveren.

De Center zal nog wel even duren.


Dank je voor je reactie.

Zodra er een bevestiging is over de beeldkwaliteit op high-end weergevers neem ik een besluit  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Hanky Panky op december 30, 2008, 21:02:06
Dank je voor je reactie.

Zodra er een bevestiging is over de beeldkwaliteit op high-end weergevers neem ik een besluit  :)

Mag ik vragen wat voor High end weergave je gebruikt ?

Hanky Panky

Citaat van: tony2 op december 30, 2008, 21:47:35
Mag ik vragen wat voor High end weergave je gebruikt ?


een pioneer krp-500 plasmascherm
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hi-Jack

#12
De NL distri heeft niet besloten eerst de BD Prime te leveren, die worden gewoon het eerste geproduceerd en zijn een aantal weken sneller beschikbaar. De eerste oplagen zijn trouwens uitverkocht al kan je met een beetje geluk wel ergens eentje op de kop tikken...

De HD Center wordt verwacht binnen de eerste week january als alles goed gaat.
De HD Center verschilt dmv interne HDD mogelijkheid en betere behuizing maar weet dat de interne harde schijf niet meer functies brengt tegenover het gebruik van een eSATA of USB HDD op de BD Prime.

Tegenover HTPC zijn alle stand alone spelers maar een watje bij wijze van spreken maar voor de meeste gezinnen is een HTPC niet welkom en in verbruik en functionaliteit, patches, updates, crashes etc... niet de meest gebruiksvriendelijke. De spelers bieden een oplossing door een groot deel van de kunstjes over te nemen van PC en op gebied van media is BD Prime toch een haantje de voorste met zijn blu-ray support vanop HDD (BDMV, ISO) en loader... Daarbij is ie nu ook regio vrij op DVD en Blu-ray (community patch).

Ben er zeker van dat Frank hem zal mogen. Voor photo en muziek gebruik is er nog heel wat werk te doen maar het is al vaak gezegd en bewezen, koop de speler voor video en niet voor de rest indien het van levensbelang is en net als andere spelers past de unit niet in "high end" omgeving waar men kwaliteitseises stelt die men enkel behaalt met dure scalers ed... Daarvoor moet je dan weer veel meer geld uitgeven (en is HTPC verre van een goede betaalbare oplossing).

Deze nieuwe spelers zijn Hybrids die alles aankunnen van video tot op aanvaardbaar niveau. Trouwens, een van de belangrijke redenen waarom HTPC meer kan en dit ook altijd zal kunnen is omdat je daarop illegale codeck packs ondersteund en op een data processor en sterke grafishe kaart ed... dit kan een fabrikant niet maar ik neem aan in "winkeltermen" dat dit van geen belang is en de marge op een HTPC verkoop hoger?

Op maat van de consument en die zijn er voor standalone en voor HTPC... verschillende opinies zijn hierbij vaak van belang en zeker een gezonde mix van opinies bij de "verkopers" en de "community reviewers" om eens te vergelijken is handig...

Voor elk wat wils.
Ik kijk uit naar "hoe anders" de review van frank uiteindelijk zal worden...

Enjoy
Hi-Jack

Hanky Panky

Bedankt voor je reactie. Ik draai momenteel met een TVix 4100 en die lust geen 1080P materiaal. De Dune spelers bieden tov de TVix 6500 een duidelijke meerwaarde in de zin van het BR loopwerk. Omdat ik de HD center ronduit duur vindt (daarvoor heb je inderdaad al een heel redelijke HTPC staan) lijkt de Prime me heel geschikt. Een fatsoenlijke stand alone BR speler kost 3/400 euro en voor 150 meer voeg je bij Dune heel veel extra functionaliteit toe. Ik ben wel overtuigd van het technische kunnen van de HDI spelers maar er is nog niet veel geschreven over de beeldkwaliteit an sich. Daarom kijk ik wel uit naar Frank's verhaal. Ik ben benieuwd  :thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Redshift

#14
Hij is al flink in prijs verlaagd zie ik!

edit: Idd stom, te snel gekeken.

jaco

Citaat van: Redshift op januari 13, 2009, 08:11:28
Hij is al flink in prijs verlaagd zie ik!
Moet je even onder aan de pagina kijken:
CitaatPrices quoted on this web site are ex. VAT and apply for orders placed online
Scheelt toch weer 19% tenzij je zakelijk kunt kopen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

En als je zakelijk kunt kopen zijn ze weer overal even duur :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mart1001

Ik heb een Prime sinds vrijdag (Tony bedankt voor de supersnelle levering!)
Mijn 1e indruk is dat hij doet wat Frank in zijn review stelt.
Veel beter beeld en geluid dan met mijn Istar HD 1.3a en PCH A-100 via hdmi over mijn Denon 3808 en een JVC HD-1.
Heerlijk om mijn bd-rips nu in zijn geheel af te kunnen spelen met behoud van alle menu's.
Het hoeft voor mij echt geen allesvreter te zijn zoals een htpc. Ik kijk verder alleen .ts en m2ts.

De gui voelt heel degelijk aan en is mooi, is wel wat trager dan de nmt's.
Ik mis erg nog de sync mogelijkheid voor subs, fonts en vergroten van de subs. De rendering van de subs kan ook nog wel wat beter.
Netwerkbrowsing zou ook handiger zijn, nu moet je alle shares handmatig doen.
Streamen gaat goed, zelfs de jap versie van Sin City met peaks tot over 60 mbp/s.
Er kunnen maar liefst 7 usb schijven aan d.m.v. usb hubjes op de 3 usb poorten. HDI gaat dit zelfs nog wat vergroten.

Alleen zo jammer dat ze zo slecht leverbaar zijn op het moment. Een grote markt betekent ook veel meer ontwikkeling voor mijn Dune.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

Toni ( JVB Digital )

#18
Supersnelle leveringen zoals klanten dit van ons gewend zijn worden helaas vwb de Dune Prime en  Dune Center een (klein) probleem aangezien de fabrikant te kennen heeft gegeven niet aan de grote vraag te kunnen voldoen. Wij kunnen zoals het er nu naar uitziet binnen 1 - 2  weken alle PRE orders gedaan t/m 22-01-09 zonder problemen uitleveren.

Nieuwe Pre orders zullen vanaf ongeveer morgenmiddag / avond moeten rekenen op een levertijd oplopend van 4-6 weken.

Bluray modificaties e.d worden vanuit vooraad geleverd

Enjoy







Hanky Panky

Citaat van: Toni ( JVB Digital ) op januari 21, 2009, 20:36:55
Supersnelle leveringen zoals klanten dit van ons gewend zijn worden helaas vwb de Dune Prime en  Dune Center een (klein) probleem aangezien de fabrikant te kennen heeft gegeven niet aan de grote vraag te kunnen voldoen. Wij kunnen zoals het er nu naar uitziet binnen 1 - 2  weken alle PRE orders gedaan t/m 22-01-09 zonder problemen uitleveren.

Nieuwe Pre orders zullen vanaf ongeveer morgenmiddag / avond moeten rekenen op een levertijd oplopend van 4-6 weken.

Bluray modificaties e.d worden vanuit vooraad geleverd

Enjoy

Hi

Wat bedoel je precies met de bluray mods? Zijn die voor de HDI players ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

donaldk

Ik verwacht 1,5 gig HD-SDI outputs voor Blu-ray spelers daar 'adverteert'hij nu mee in een andere post in de sponsors sectie. http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=498&map=HDSDIC

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Hanky Panky op januari 21, 2009, 23:26:41
Hi

Wat bedoel je precies met de bluray mods? Zijn die voor de HDI players ?

Dit zijn modificaties om Bluray players zoals Sony,Pioneer etc Multi regio voor dvd en Multi zone voor Blu ray te maken.
Tevens spelen van origine Zone A NTSC spelers dan ook PAL af


Jan


Sullivan

Zijn de uitbreidingsmodules later los te bestellen en zelf te monteren (zonder garantie verlies)?

Wanneer verwacht je de volgende leveringen?

Toni ( JVB Digital )

#24
Citaat van: Sullivan op februari 14, 2009, 17:59:13
Zijn de uitbreidingsmodules later los te bestellen en zelf te monteren (zonder garantie verlies)?

Wanneer verwacht je de volgende leveringen?

Hallo Sulivan,

Het lijkt wel de bedoeling te zijn dat er losse modules beschikbaar gaan komen.
Inbouw dient door de Distributeur of een door deze aangewezen geautoriseerde dealer te geschieden.   

Zodra de modules beschikbaar komen gaan wij (JVB ) de modules onder voorwaarden wel leveren met behoud van garantie.
Uiteraard en uitsluitend op door ons geleverde spelers.

De nieuwe batch spelers word eind Maart verwacht.
In eerste instantie zal de uitlevering wederom (alleen) op Pre-ordered basis geschieden omdat de vraag nog steeds
aanzienlijk hoger is als de productie.



Jan