Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op september 13, 2013, 11:03:36
Alsof audi tegen BMW opkan .....   :devil:


hehehe

Passas CC is ook een mooi wagentje.

Audi op tegen BMW, ja hoor kunnen ze vast wel op den duur... zeker nu BMW voorwielaandrijvers in de planning heeft  :crazy:

Citaat van: LuPo op september 13, 2013, 18:06:51
Wat is het voordeel van de SR7008 t.o.v. de SR7007? Die laatste is nu namelijk heel leuk geprijsd!

Het grote punt waar ik mee zit is dat de SR7007 qua poweroutput voor mijn gevoel niet een meerwaarde is/was. De SR7008 zet krachtiger in qua waardes (op papier). In de praktijk wacht ik nog rustig de test af hoe de SR7008 werkelijk is qua vermogens afgifte om te bepalen of dit uiteraard voldoende is.

Ik zit toch met stroomvretende B&W's die zeker met een fijn vermogen beter presteren.

Andere toevoegingen zijn uiteraard minimaal, als is het calibratieprogramma eindelijk bij de SR7008 naar Audyssey MultEQ XT32 & Audyssey SubEQ HT is gegaan. Als je dan toch een receiver koopt met calibratie dan vind ik dit wel een meerwaarde. Verder is het meer hetzelfde...

Als ik dan naar de prijs(advies) kijk van de Sr7008 van 1599,- vind ik het heel schappelijk voor wat hij (op papier) biedt. Nu afwachten tot iemand de werkelijke poweroutput gaat meten, om te zien wat er over blijft van die 200Watt :D

larzie

Wacht maar op die elektrische racemonsters... van 0-100 onder 3 seconde!  :sly:

http://www.eperformance.com/car/electric_cars_acceleration.html

Shelby SuperCars Aero EV: 0-60 mph in 2.5s:

http://gas2.org/2009/03/29/worlds-top-10-fastest-electric-cars/
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: larzie op september 16, 2013, 19:17:37
Wacht maar op die elektrische racemonsters... van 0-100 onder 3 seconde!  :sly:

http://www.eperformance.com/car/electric_cars_acceleration.html

Shelby SuperCars Aero EV: 0-60 mph in 2.5s:

http://gas2.org/2009/03/29/worlds-top-10-fastest-electric-cars/

Ik dacht dat het over snelle receivers ging  :hehe:

Gaat het over batterij auto's  :sly:

larzie


Citaat van: WickedGame op september 17, 2013, 08:34:44
Ik dacht dat het over snelle receivers ging  :hehe:

Gaat het over batterij auto's  :sly:

Was als tegenreactie op die snelle bmw's en audi's :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Een van de weinig levende hersen cellen heeft ooit eens opgeslagen dat jij deze wel zou willen als die voorbij komt.

Geen idee of dat nog klopt of zo is, maar goed dan negeer je deze post maar.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137071.0;topicseen

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober  1, 2013, 15:55:53
Een van de weinig levende hersen cellen heeft ooit eens opgeslagen dat jij deze wel zou willen als die voorbij komt.

Geen idee of dat nog klopt of zo is, maar goed dan negeer je deze post maar.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137071.0;topicseen

In een ver verleden zeker over deze center nagedacht, maar nu geen plek meer voor. En vind de center die ik nu heb al prima presteren. Afgezien daarvan ben ik net terug van vakantie  :nopompom:, geld is dus op!  ;D die heb ik (kan vast geen kwaad) geïnvesteerd bij onze Caribische vrienden, en soort van landgenoten op Curaçao :D

Maar ben terug, met een lichte jetlag  :wacko:

Raymond187

En lekkere vakantie gehad op Curacau?

hehe ja het is een flinke center :D

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober  7, 2013, 08:55:49
En lekkere vakantie gehad op Curacau?

hehe ja het is een flinke center :D

Heb een geweldige vakantie gehad op Curaçao. Veel in de zon gelegen, ook veel op, in en onderwater doorgebracht. Erg mooie onderwater wereld. Verder beetje excursies gedaan, zeilschipje wezen varen en naar klein Curaçao geweest (onbewoond eiland) en broedplaats voor schildpadden. Toch gaaf om die beesten in het wild te zien.

Nu weer back 2 business  :nopompom:

De center is huge en niet meer te plaatsen. Heb ooit wel met de gedachte gelopen deze center te kopen. Maar nu hoef ik het niet meer. Als ik hem aanschaf moet ik namelijk veel te veel veranderen. Dat is het mij niet waard.

Raymond187

ALs je er nog niet geweest bent... dan raad ik echt Egypte aan om te duiken. Najaar kost het geen drol meer.

September is het water nog 26gr in de rode zee dus kan je gewoon een shorty aan  :thumbs-up:

Wij waren naar Sharm el sheik.

Duiken was the bomb  :wub: zo mooi koraal.

big @ss mofo hahaha. In jullie vogend huis toch. Begreep dat daar wel een dedicated HT room komt.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober  7, 2013, 14:21:05
ALs je er nog niet geweest bent... dan raad ik echt Egypte aan om te duiken. Najaar kost het geen drol meer.

September is het water nog 26gr in de rode zee dus kan je gewoon een shorty aan  :thumbs-up:

Wij waren naar Sharm el sheik.

Duiken was the bomb  :wub: zo mooi koraal.

big @ss mofo hahaha. In jullie vogend huis toch. Begreep dat daar wel een dedicated HT room komt.

Egypte hoef ik niet aan te komen bij mijn vriendin, die is daar al eens geweest en vond het daar ranzig/smerig en vooral ook niet leuk (te resort gebonden). Kan mij daar dan wel wat bij voorstellen. En voor volgend jaar hoop ik Australië te kunnen plannen.

Wat betreft volgend huis, ja dan mag ik mijn eigen mancave maken  :pompom:  Maar het "volgende" huis is nog lang niet aan de orde  ;D

StefaanD

Citaat van: WickedGame op oktober  7, 2013, 14:25:01
Egypte hoef ik niet aan te komen bij mijn vriendin, die is daar al eens geweest en vond het daar ranzig/smerig en vooral ook niet leuk (te resort gebonden). Kan mij daar dan wel wat bij voorstellen. En voor volgend jaar hoop ik Australië te kunnen plannen.

Wat betreft volgend huis, ja dan mag ik mijn eigen mancave maken  :pompom:  Maar het "volgende" huis is nog lang niet aan de orde  ;D

Moet je doen, aanrader. Zolang je niet in de jeugdherbergen verblijft aldaar, stukken luidruchtiger dan in Nederland en België  ;D

Of misschien nog even doorvliegen naar Nieuw-Zeeland, nog interessanter dan Down Under.

Raymond187

Citaat van: WickedGame op oktober  7, 2013, 14:25:01
Egypte hoef ik niet aan te komen bij mijn vriendin, die is daar al eens geweest en vond het daar ranzig/smerig en vooral ook niet leuk (te resort gebonden). Kan mij daar dan wel wat bij voorstellen. En voor volgend jaar hoop ik Australië te kunnen plannen.

Wat betreft volgend huis, ja dan mag ik mijn eigen mancave maken  :pompom:  Maar het "volgende" huis is nog lang niet aan de orde  ;D
Tja...wij gingen alleen om te duiken. 8 dgn verblijf en 5 dgn duiken.

Cairo zijn we ook 2 dgn geweest. Hygiene heeft daar wel een andere betekenis awhhawhahwa :D

WickedGame

Citaat van: StefaanD op oktober  7, 2013, 14:28:01
Moet je doen, aanrader. Zolang je niet in de jeugdherbergen verblijft aldaar, stukken luidruchtiger dan in Nederland en België  ;D

Of misschien nog even doorvliegen naar Nieuw-Zeeland, nog interessanter dan Down Under.

Nee jeugdherberg zal het niet worden, maar rondtrekken uiteraard wel. En tja Nieuw-Zeeland ook een wishlist land maar goed kan niet alles tegelijk of ik moet een sabatical nemen.

Citaat van: Raymond187 op oktober  7, 2013, 14:32:24
Tja...wij gingen alleen om te duiken. 8 dgn verblijf en 5 dgn duiken.

Cairo zijn we ook 2 dgn geweest. Hygiene heeft daar wel een andere betekenis awhhawhahwa :D

Tja alleen voor duiken zal het prachtig zijn. Maar ik krijg mijn vriendin er niet meer heen :D

RubenV.

Ik kan je de Malediven ook aanbevelen, zeker als er gedoken kan worden. Dat is itt. Egypte ook bovenwater erg mooi  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

WickedGame

Citaat van: RubenV. op oktober 17, 2013, 21:18:22
Ik kan je de Malediven ook aanbevelen, zeker als er gedoken kan worden. Dat is itt. Egypte ook bovenwater erg mooi  8)

Heb wel een zwak gekregen voor de Malediven, en mijn vriendin ook  ;D

Goed even nu on-topic!

Ga vanavond starten aan project "wand" die gaat een andere kleur krijgen en het biedt voor mij de uitgelezen kans om eens de indeling van kast te bekijken. Deze zal op de schop gaan en hopelijk is er genoeg plek om de apparatuur kwijt te kunnen.

Tevens ga ik kijken naar de upgrade punten die ik ga tegenkomen. Met de komst van het einde jaar en nu al de zekerheid van een eindejaarsbonus is het misschien wel eens tijd om te kijken naar de receiver. Heb het al lang geroepen maar keer op keer uitgesteld. En misschien maar beter ook, aangezien de nieuwe receivers qua prijs/kwaliteit een verbetering zijn.

Kanshebbers zijn er genoeg... enige echte eis die ik mezelf stel is dat ze zowel in stereo als in surround hun mannetje staan en de kracht aanboord hebben om een B&W HTM2 en een set B&W 805S luidsprekers aan te sturen. Daarnaast dient het qua klankkleur te matchen bij Classé. De ervaring die ik nu heb is in combinatie met de SR7500 van Marantz en van die klankkleur wil ik niet afwijken.

Tot nu toe uit ervaringen van anderen komt de Denon X4000 er erg goed uit. Daarnaast is uiteraard de nieuwe Marantz SR7008 een kanshebber. Die wil ik beiden sowieso aan de tand gaan voelen.

Valkyrie

Citaat van: WickedGame op oktober 18, 2013, 10:36:55
Heb wel een zwak gekregen voor de Malediven, en mijn vriendin ook  ;D

Goed even nu on-topic!

Ga vanavond starten aan project "wand" die gaat een andere kleur krijgen en het biedt voor mij de uitgelezen kans om eens de indeling van kast te bekijken. Deze zal op de schop gaan en hopelijk is er genoeg plek om de apparatuur kwijt te kunnen.

Tevens ga ik kijken naar de upgrade punten die ik ga tegenkomen. Met de komst van het einde jaar en nu al de zekerheid van een eindejaarsbonus is het misschien wel eens tijd om te kijken naar de receiver. Heb het al lang geroepen maar keer op keer uitgesteld. En misschien maar beter ook, aangezien de nieuwe receivers qua prijs/kwaliteit een verbetering zijn.

Kanshebbers zijn er genoeg... enige echte eis die ik mezelf stel is dat ze zowel in stereo als in surround hun mannetje staan en de kracht aanboord hebben om een B&W HTM2 en een set B&W 805S luidsprekers aan te sturen. Daarnaast dient het qua klankkleur te matchen bij Classé. De ervaring die ik nu heb is in combinatie met de SR7500 van Marantz en van die klankkleur wil ik niet afwijken.

Tot nu toe uit ervaringen van anderen komt de Denon X4000 er erg goed uit. Daarnaast is uiteraard de nieuwe Marantz SR7008 een kanshebber. Die wil ik beiden sowieso aan de tand gaan voelen.

Zozo, leuke upgrade-plannen!! Ik ben erg benieuwd! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Citaat van: Valkyrie op oktober 18, 2013, 11:05:47
Zozo, leuke upgrade-plannen!! Ik ben erg benieuwd! :)

Stond al langer op de planning, ik loop op het ogenblik hopeloos achter  :laugh:

En als je bronnen plots allemaal HDMI hebben, maar je receiver niet is dat toch wel zonde. Anderzijds heb ik ook geen HDMI plekken meer vrij in mijn tv. Dus nu gaat het langzaam aan wel tijd worden voor een upgrade. Als ik het HDMi probleem niet had was ik ook niet gaan kijken naar een upgrade.

Dus laten we beginnen met een lijst:

- Denon X4000
- Marantz SR7008
- ...

Prijstechnisch gezien wil ik niet hoger dan 1500,- euro en ben van mening dat dit best moet lukken. Nog andere kanshebbers? 2e hands is optie, maar liever nieuw. En nee ik ga niet Classé uitbouwen puur uit prijstechnische overweging.

Valkyrie

#1217
Citaat van: WickedGame op oktober 18, 2013, 11:16:12
Stond al langer op de planning, ik loop op het ogenblik hopeloos achter  :laugh:

En als je bronnen plots allemaal HDMI hebben, maar je receiver niet is dat toch wel zonde. Anderzijds heb ik ook geen HDMI plekken meer vrij in mijn tv. Dus nu gaat het langzaam aan wel tijd worden voor een upgrade. Als ik het HDMi probleem niet had was ik ook niet gaan kijken naar een upgrade.

Dus laten we beginnen met een lijst:

- Denon X4000
- Marantz SR7008
- ...

Prijstechnisch gezien wil ik niet hoger dan 1500,- euro en ben van mening dat dit best moet lukken. Nog andere kanshebbers? 2e hands is optie, maar liever nieuw. En nee ik ga niet Classé uitbouwen puur uit prijstechnische overweging.

Wellicht de Arcam AVR-reeks? Anthem MRX-700?
Ik neem aan dat je je Classé blijft houden. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Citaat van: Valkyrie op oktober 18, 2013, 11:21:10
Wellicht de Arcam AVR-reeks? Anthem MRX-700?
Ik neem aan dat je je Classé blijft houden. ;)

Arcam AVR ligt naar mijn weten prijstechnisch te hoog. En Anthem MRX-700 volgens mij ook, tenzij er eentje te vinden is onder de 1500,- euro. Anderzijds vind ik het uiterlijk van Anthem verschrikkelijk. Waar ik wel een zwak voor heb is Primare, maar die is qua klank compleet anders als Classé.

Classé blijft inderdaad, dat is mijn stereo kan van de keten en die verander ik niet.

Valkyrie

#1219
Citaat van: WickedGame op oktober 18, 2013, 11:24:40
Arcam AVR ligt naar mijn weten prijstechnisch te hoog. En Anthem MRX-700 volgens mij ook, tenzij er eentje te vinden is onder de 1500,- euro. Anderzijds vind ik het uiterlijk van Anthem verschrikkelijk. Waar ik wel een zwak voor heb is Primare, maar die is qua klank compleet anders als Classé.

Classé blijft inderdaad, dat is mijn stereo kan van de keten en die verander ik niet.

Oja de Anthem is 1700 euro bij W&W

Edit: link verwijderd, want mag natuurlijk niet
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

Wicked is niet geintreseerd in de Anthem. That's very wicked if you ask me  :tongue2:

WickedGame

Citaat van: Valkyrie op oktober 18, 2013, 11:35:01
Oja de Anthem is 1700 euro bij W&W

Edit: link verwijderd, want mag natuurlijk niet

Tja, beetje te duur  ;D

Citaat van: Raymond187 op oktober 18, 2013, 12:12:14
Wicked is niet geintreseerd in de Anthem. That's very wicked if you ask me  :tongue2:

Tot nu toe heb jij mij ook nog steeds niet weten te overtuigen  :P  :tongue2:


Valkyrie

#1222
Citaat van: WickedGame op oktober 18, 2013, 12:15:48
Tja, beetje te duur  ;D

Tot nu toe heb jij mij ook nog steeds niet weten te overtuigen  :P  :tongue2:

Of deze wat betreft Arcam: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137508.0  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Citaat van: Valkyrie op oktober 18, 2013, 12:30:20
Of deze wat betreft Arcam: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137508.0  ;)

De AVR400 had ik inderdaad gezien. heb mij nog even niet verdiept in dit model, maar een optie is het zeker. Qua prijs is deze wel heel scherp.

Raymond187

Citaat van: WickedGame op oktober 18, 2013, 12:15:48

Tot nu toe heb jij mij ook nog steeds niet weten te overtuigen  :P  :tongue2:
De mrx 700 is k*t...daar moet je maar van houden :D :D

Die AVR400 als die er stond voor ik de Anthem ging kopen wist ik het wel.