Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

skyfox

Ik vond het misschien geen hoogtepunt, maar heb me uitstekend vermaakt met de film. En kon me goed vinden ook in de motivatie van de bad guy. Of was het wel een bad guy? [emoji848]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

#5076
Afgelopen week Ghostbusters Afterlife gekeken op UHD.. Leuke film, en toch echt wel referentie hoor qua beeld en geluid! Die audiotrack.. Wat een gecontroleerde dynamiek en steering over alle kanalen. Mijn 7.2.4 setje heeft een goede workout gehad! Kortom, echt genieten in de Teejooscoop!

Vanavond The Suicide Squat op UHD


reza

De begin scène alleen al :inlove:
Mijn huis stond al te trillen voordat het Sony logo te voorschijn kwam..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#5078
Komende dagen de laatste lootjes qua rippen, en dan zijn bijna alle 1275 discs geript in 1:1 kwaliteit. Ik moet wel nog zo'n 46 UHD's, dus dat duurt wat langer.

Ik moet de meeste files nog hernoemen. In eerste instantie deed ik dat door van IMDB te kopiëren, maar kwam erachter dat filebot dat ook kan. Dat is dan wel van een andere database, maar hij zet dan ook het jaartal erbij. Je moet nog steeds handmatig bevestigen, maar in elk geval sneller dan met de hand kopiëren.

De Unraid server draait super, ik heb nu bijna 50TB in gebruik (van de 96TB). Echt super blij dat ik dat ding gebouwd heb. T.o.v. de Zappiti nas veel goedkoper, veel meer capaciteit mogelijk, kan ook rippen en als ik wil nog veel meer functies afhankelijk van de dockers. 

Om snel te kunnen kopiëren heb ik de parity drives nog uitgeschakeld, dus die kunnen binnenkort ook aan voor redundancy.

Ik hebt files getest met de ATV4K met Infuse 7. Dat ziet er top uit, maar heel jammer dat de Apple TV geen audio bitstream kan uitgeven voor lossless Atmos. Ander had je toch wel de ultieme audio speler, al dan niet nog eens extra goed middels de CM mod. Ik vraag me wel eens af of een Mac mini dit wel zou kunnen? Ik neem tenminste aan dat je Infuse ook op een Mac kunt installeren.

De Dune vond ik dus minder zoals eerder aangegeven. Beeld kon niet tippen aan de het origineel. Ik wil in elk geval de Zidoo gaan testen, en via Vik de Zappiti. Ik vraag me echter af in hoeverre die (los van de mod) beter kan zijn dan de Dune aangezien de spelers in feite gelijk zouden zijn en Dune de software verzorgd. We gaan het zien!

Verder eigenlijk gewoon lekker film gekeken in de Teejooscoop, en dan zit ik toch elke keer weer te genieten van de beeld en geluidskwaliteit waardoor je een film vooral beleeft.


Teejoo

Zo! De klus is op dit stapeltje na geklaard!😅

1274 discs 1:1 geript en correct benoemd zodat mediaplayers de films goed kunnen herkennen. Alles staat op de nieuw gebouwde Unraid server.

De discs op de foto krijg ik niet geript vreemd genoeg. In de speler draaien ze prima, maar in 4 verschillende uhd drives dus niet. Dus die moet ik nog eens ergens gaan lenen.

Rippen heb ik met 3 drives tegelijk gedaan op mijn laptop, PC en met de server zelf middels MakeMKV.

Nu eens kijken naar de ultieme media player.

Harry HT

Gefeliciteerd Teejoo [emoji41]

Deze monsterklus heb je nog snel gefixed

Veel kijkplezier [emoji327][emoji956]

Gegroet

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Teejoo

#5081
Vandaag nog wat extra stroken zwart velours aangebracht als een soort overgang van donker naar licht. Rechts moet nog wat tegen het plafond en muur.

PascalP

Lekker bezig weer  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: Harry HT op juni  5, 2022, 11:35:46
Gefeliciteerd Teejoo [emoji41]

Deze monsterklus heb je nog snel gefixed

Veel kijkplezier [emoji327][emoji956]

Gegroet

Harry

Klopt, maar wel met 3 drives tegelijk en op vrije dagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Totaal 52.4TB. Blij dat het erop zit.

pameijer

Citaat van: Teejoo op juni  4, 2022, 19:46:04
Zo! De klus is op dit stapeltje na geklaard!😅

1274 discs 1:1 geript en correct benoemd zodat mediaplayers de films goed kunnen herkennen. Alles staat op de nieuw gebouwde Unraid server.

De discs op de foto krijg ik niet geript vreemd genoeg. In de speler draaien ze prima, maar in 4 verschillende uhd drives dus niet. Dus die moet ik nog eens ergens gaan lenen.

Rippen heb ik met 3 drives tegelijk gedaan op mijn laptop, PC en met de server zelf middels MakeMKV.

Nu eens kijken naar de ultieme media player.

Mooi, nu nog even allemaal uploaden naar usenet en dan heb je weer aan je sociale verplichtingen voldaan  :tounge:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Citaat van: pameijer op juni  5, 2022, 22:14:56
Mooi, nu nog even allemaal uploaden naar usenet en dan heb je weer aan je sociale verplichtingen voldaan  :tounge:
Haha, denk het niet ;-)

reza

Citaat van: pameijer op juni  5, 2022, 22:14:56
Mooi, nu nog even allemaal uploaden naar usenet en dan heb je weer aan je sociale verplichtingen voldaan  :tounge:


Hahaha
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Humor  :clapping:

Citaat van: pameijer op juni  5, 2022, 22:14:56
Mooi, nu nog even allemaal uploaden naar usenet en dan heb je weer aan je sociale verplichtingen voldaan  :tounge:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#5088
Zojuist de Zidoo Z1000 PRO besteld om mijn rips af te gaan spelen. Ik lees daar toch ook erg goede dingen over. Hopelijk is deze wel gelijkwaardig aan het origineel en is hij beter dan de Dune. Zit wel wat levertijd op helaas.


Raymen

mooie speler

succes ermee
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Feli... :thumbs-up:

Wat deed jouw beslissen om voor deze Z1000/pro te gaan en niet voor een Zappiti en/of Dune?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op juni 14, 2022, 20:08:06
Feli... :thumbs-up:

Wat deed jouw beslissen om voor deze Z1000/pro te gaan en niet voor een Zappiti en/of Dune?
De Dune heb ik al getest en die vond ik qua beeld niet goed genoeg. De ATV4K heeft dat wel heel goed, maar mist andere belangrijke zaken. De CM Zappiti ga ik nog testen van Vik.

De Zidoo lijkt qua interface en snelheid toch wel het meest soepel te gaan en ik vind hem wat mooier/strakker qua posterwall. En mocht hij het definitief worden zal ik nog eens een balletje opgooien of er ook niet een CM mod mogelijk is.

Voordeel van de Zappiti is wel dat er een 21:9 posterwall is.

Raymen

Dat zit ook op de zidoo 1000 pro
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Teejoo

Citaat van: Raymen op juni 14, 2022, 20:52:30
Dat zit ook op de zidoo 1000 pro
Ik heb begrepen geen echte native 21:9 indeling die ook extra kolommen heeft, maar gewoon uitgerekt.

denoontje

Ben benieuwd of je verschil ziet tussen een schijf in je pana en via de streamer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Citaat van: denoontje op juni 15, 2022, 18:56:50
Ben benieuwd of je verschil ziet tussen een schijf in je pana en via de streamer.
Met de Apple TV & Infuse vooralsnog niet, en dat wil wat zeggen omdat de Panasonic voor mij nog altijd de referentie is. Nu heb ik niet zitten pixelpeepen, maar met de Dune zag ik wel duidelijk dat het minder was.

Ik ben dan ook erg benieuwd.

Teejoo


Teejoo


PascalP

Machtig mooi blijven die Classé's  :headbanging:
Mis wel nog een mediaspeler in het rack ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op juni 26, 2022, 20:07:40
Machtig mooi blijven die Classé's  :headbanging:
Mis wel nog een mediaspeler in het rack ;)
Haha, ik heb wel al de ATV hoor! Staat achter de Panasonics.

De andere is onderweg. Verder alleen nog velours toegevoegd tov de keer dat jij er was.