Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

kermy

En, wat nu?

Het zou mooi zijn als je een vergelijkbare opzet van Hypex zou kunnen vergelijken, als dat ook niet biedt wat jij zoekt, dan zou klasse D wel eens de bottleneck kunnen zijn hier.

Maar dan weet je het tenminste.

Ik zag al een aanbieding van iemand om iets te lenen, ik zeg doen, en je bent weer een stuk wijzer.

Aangezien ik ook naar Appolon zat te kijken ga ik het refund traject met argusogen volgen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

koenjer

Citaat van: Teejoo op november 17, 2020, 09:08:33
Inmiddels bericht gekregen dat ik gelijk had en dat dat nog een foutieve pagina was. Ik kan ze daarom nog terugsturen, dus dat is dan wel weer netjes dat we er verder geen discussie over moeten hebben.

In eerste instantie werd een beroep gedaan op dat het made to order was, en dus deze regel van toepassing is:

Delivery of goods which are not prefabricated and have been manufactured on the basis of a personal choice

Maar volgens mij zijn als je zo redeneert alle versterkers dus made to order, dus dan kunnen ze dus beter zeggen dat er nooit een refund is.

Maar goed, ik ben blij dat ze het nu wel goed oppakken. Sowieso jammer want ik heb gewoon een goede indruk van het bedrijf en de versterkers qua bouw en afwerking.

Zou je ze niet kunnen ruilen tegen de "Purifi" versies die ze ook maken?
Die schijnen toch echt een stapje verder te spelen dan icepower of de hypex.

Richi

Citaat van: koenjer op november 17, 2020, 13:52:15
Zou je ze niet kunnen ruilen tegen de "Purifi" versies die ze ook maken?
Die schijnen toch echt een stapje verder te spelen dan icepower of de hypex.
Ik vermoed ook dat je daar veel gelukkiger van gaat worden. Eerlijk gezegd was ik verbaasd dat je voor de ICE variant ging. Het verbaast mij niet dat dit geen stap vooruit was in vergelijking met de Classé eindversterking. Ik ken ICE, nCore en Purifi inmiddels vrij goed en de Purifi versterkers zijn wat mij betreft zonder meer de meest dynamisch en natuurlijk klinkende van deze drie. Ze zouden je nog wel eens kunnen verbazen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

buckler

Dat denk ik op zich ook... al is 12 Purifi kanalen wel een heel ander prijskaartje.
Blijft klote voor hem vind ik.
Persoonlijk lijken mij die NAD's van Leo ook niet gek voor hem plus die zijn waarschijnlijk eerst uit te testen via Viktor???
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#3281
Citaat van: kermy op november 17, 2020, 11:01:13
En, wat nu?

Het zou mooi zijn als je een vergelijkbare opzet van Hypex zou kunnen vergelijken, als dat ook niet biedt wat jij zoekt, dan zou klasse D wel eens de bottleneck kunnen zijn hier.

Maar dan weet je het tenminste.

Ik zag al een aanbieding van iemand om iets te lenen, ik zeg doen, en je bent weer een stuk wijzer.

Aangezien ik ook naar Appolon zat te kijken ga ik het refund traject met argusogen volgen.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Dat refund traject is er dus eigenlijk niet meer. De enige D-klasse amps die ik wel eens zou willen testen zijn de NAD purifi amps, maar dat wordt slecht geleverd.

Teejoo

Citaat van: koenjer op november 17, 2020, 13:52:15
Zou je ze niet kunnen ruilen tegen de "Purifi" versies die ze ook maken?
Die schijnen toch echt een stapje verder te spelen dan icepower of de hypex.
Dat risico ga ik dus niet lopen als ik ze niet kan terugsturen.

Teejoo

Citaat van: papaleo op november 17, 2020, 10:59:33
Ik heb juist het tegenovergestelde tov mijn vorige (Marantz) versterking...nu met de M27 en de M22v2 juist met deze amp's beleef ik veel meer dynamiek en 'punch' wellicht zal de combinatie met de Lyngdorf mp60 daar ook een flinke inbreng in hebben.

De NAD Amp's zijn ook klasse D versterkerkers maar overgoten met hun eigen jus.
Met hun eigen circuit topologie,genaamt "PowerDrive" stelt NAD de M27 en de M22 in staat om juist meer dynamiek en diepte toe te voegen aan het geluid wat ik als zeer prettig ervaar.
Ik denk idd dat de Lyngdorf daar heel veel mee te maken heeft, maar zal wellicht de NAD eindversterkers ook nog een keer kunnen testen.

Daarnaast de CM Marantz van Vik.

Cobraatje

Heeft Vik de standaard CM Stufe 2 of de gebrugde CM Stufe 2 Marantz 8077?
B&W lust nogal wat sap, dus ik verwacht dat de gebrugde beter uit de verf komt.
Qua klank zal ie vast bevallen :)

CM met Nad vergelijken zou een mooi vergelijk zijn.

Staaled

ATI ? Zelf lang over getwijfeld voordat ik de knoop doorhakte en Powersoft koos.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Citaat van: Cobraatje op november 17, 2020, 20:06:37
Heeft Vik de standaard CM Stufe 2 of de gebrugde CM Stufe 2 Marantz 8077?
B&W lust nogal wat sap, dus ik verwacht dat de gebrugde beter uit de verf komt.
Qua klank zal ie vast bevallen :)

CM met Nad vergelijken zou een mooi vergelijk zijn.
Geen idee, maar zeker eens qua bruggen. Dat zou ik eigenlijk voor L&R&C moeten hebben. Ik heb echter 11 kanalen nodig..

WickedGame

#3287
Ik vroeg me al af waarom je uberhaupt naar deze eindversterkers bent gegaan, kon het niet plaatsen omdat je met Classe een hele goede EV erop had staan in combinatie met je B&W's. Maar kwam al tegen dat het vooral gaat om veel kanalen met genoeg vermogen en "betaalbaar" en dan is klasse D logisch.

Wel vervelend dat het niet uitpakt zoals je hoopte, en toch vraag ik mij af of het met de klasse D filosofie wel gaat lukken. Of dat je toch niet moet nadenken om toch bij AB te blijven. Al is dan een configuratie met 7 kanalen of meer weer lastig te vinden die ook genoeg power leveren. Emotiva heeft volgens mij wel opties, maar volgens mij niet op alle kanalen even krachtig.

skyfox

Is Iota dan geen optie? Of is dat een klasse te laag?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

papaleo

Emotiva? Laat Vik dat maar niet horen/lezen  ::)
Eens stond de 11 kanaals ook op mijn shortlist maar na Vik gesproken te hebben is daar een vette streep doorgehaald.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

WickedGame

Citaat van: papaleo op november 17, 2020, 21:15:03
Emotiva? Laat Vik dat maar niet horen/lezen  ::)
Eens stond de 11 kanaals ook op mijn shortlist maar na Vik gesproken te hebben is daar een vette streep doorgehaald.

Ik ken de Emotiva niet goed genoeg, en zou zomaar kunnen dat het geen optie is. Als je zoekt op 11 channel amplifiers is er maar weinig beschikbaar en krachtig genoeg.

Teejoo

Ik moet in totaal 11 kanalen hebben. Dat mag over meerdere versterkers verspreidt worden.

Nu naar mijn 2 kanaals CA2200 aan het luisteren. Ondanks de 2 kanalen vind ik het gewoon fijner luisteren. Helaas kan ik mijn oude CA5200 niet meer terugkopen.

buckler

Weet je dat zeker Theo? Bied €500 meer en wie weet kan je er terug om.
Klinkt gek maar ik zou dit toch proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Zoniet... dan deed ik een poging met de NAD's als ik in jou schoenen stond.
Komt allemaal goed.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

#3293
Weet niet wat je budget is, maar 3x akurate  4200?
Heb je 12 kanalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Citaat van: buckler op november 17, 2020, 22:19:19
Weet je dat zeker Theo? Bied €500 meer en wie weet kan je er terug om.
Klinkt gek maar ik zou dit toch proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Zoniet... dan deed ik een poging met de NAD's als ik in jou schoenen stond.
Komt allemaal goed.
Ja, ik heb hem al gemaild. Hij is er echt helemaal happy mee en had ook al een SSP800.

Dirk

Al eerder aangehaald, maar ik zou Powersoft serieus meenemen in het lijstje.

Een Q1204 voor de 4 atmos kanalen en een O4K4 (of zelfs een O8K4) voor de grondkanalen, dan ben je voor pakweg 6000€ (of 7000 in het geval van een 8K4) helemaal klaar. 8)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#3296
Citaat van: Dirk op november 17, 2020, 22:40:32
Al eerder aangehaald, maar ik zou Powersoft serieus meenemen in het lijstje.

Een Q1204 voor de 4 atmos kanalen en een O4K4 (of zelfs een O8K4) voor de grondkanalen, dan ben je voor pakweg 6000€ (of 7000 in het geval van een 8K4) helemaal klaar. 8)
Dat is toch ook allemaal klasse D?

Verder lijke me dat vooral PA amps, met actieve koeling etc?

Teejoo

Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe Arcam eindversterkers?

Dirk

Citaat van: Teejoo op november 17, 2020, 22:46:47
Dat is toch ook allemaal klasse D?

Verder lijke me dat vooral PA amps, met actieve koeling etc?
yep, klasse D...ik had nergens gelezen dat dit een no-go is :unsure: zou imo ook niet slim zijn, maar die keuze is natuurlijk aan jou.

de aangehaalde serie zijn geen PA maar install amps, dus 100% ontwikkeld voor vaste installaties.
voorzien van intelligente koeling (kan ook niet anders met dergelijke vermogens), maar die heb ik werkelijk nog nooit gehoord.
fwiw: ik draai hier zelf met zowel de M als de Ottocanali serie.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Citaat van: Dirk op november 17, 2020, 23:12:34
yep, klasse D...ik had nergens gelezen dat dit een no-go is :unsure: zou imo ook niet slim zijn, maar die keuze is natuurlijk aan jou.

de aangehaalde serie zijn geen PA maar install amps, dus 100% ontwikkeld voor vaste installaties.
voorzien van intelligente koeling (kan ook niet anders met dergelijke vermogens), maar die heb ik werkelijk nog nooit gehoord.
fwiw: ik draai hier zelf met zowel de M als de Ottocanali serie.
Hoi Dirk, waarom zou het niet slim zijn om niet meer naar klasse D versterking te kijken?